Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 72

Emner: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

  1. #1
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Kort sagt, har han nogen?

    Carsten V. er næppe lige på vippen til at hælde en spiller ud han selv hentede for 18 millioner kroner og specielt for en spiller som Diouf der er kommet fra et helt andet spillesystem vil en ny træner der kender systemet og kan lære det fra sig nok gøre en kæmpe forskel i forhold til Roland Nilssons taktiske oplæg der mest af alt så ud til at være "Nu går I ud... og så ses vi i pausen", men er det nok?

    Jeg har nedgriflet et længere opus om manden og hans fremtid på min blog, det korte af det lange er... jeg tror måske hans bedste chance for succes bliver som en fattig-mands N'Doye oppe foran. Det bliver alligevel umuligt at erstatte N'Doye, men Diouf har et par af de samme kvaliteter og så kunne man istedet lægge ressourcer i at opgradere Santin pladsen ved siden af.

    Så skal han selvfølgelig løfte niveauet kraftigt og det kan godt være svært at se det ske som det ser ud nu. Men hvad gør vi så? For klubben er vel ikke klar til at smide 18 millioner på porten.

    Hvordan ser fremtiden ud for Pape Pate Diouf?
    Sidst redigeret af David_T : 10.02.12 kl. 21:44

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    5

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Kort sagt, har han nogen?

    Carsten V. er næppe lige på vippen til at hælde en spiller ud han selv hentede for 18 millioner kroner og specielt for en spiller som Diouf der er kommet fra et helt andet spillesystem vil en ny træner der kender systemet og kan lære det fra sig nok gøre en kæmpe forskel i forhold til Roland Nilssons taktiske oplæg der mest af alt så ud til at være "Nu går I ud... og så ses vi i pausen", men er det nok?

    Jeg har nedgriflet et længere opus om manden og hans fremtid på min blog, det korte af det lange er... jeg tror måske hans bedste chance for succes bliver som en fattig-mands N'Doye oppe foran. Det bliver alligevel umuligt at erstatte N'Doye, men Diouf har et par af de samme kvaliteter og så kunne man istedet lægge ressourcer i at opgradere Santin pladsen ved siden af.

    Så skal han selvfølgelig løfte niveauet kraftigt og det kan godt være svært at se det ske som det ser ud nu. Men hvad gør vi så? For klubben er vel ikke klar til at smide 18 millioner på porten.

    Hvordan ser fremtiden ud for Pate Pape Diouf?
    Jeg har selv spekuleret meget over, hvad der skal ske med Pape. Nu hvor Vingaard er tilbage, bliver det mere end svært for Pape at få spilletid. Og når man ser på hvor længe det tog at komme i gang i efteråret, og hvor skidt han har spillet i de seneste par kampe i Copa Del Sol, så er der ikke meget der tyder på, at han er på et niveau nu, hvor han vil få spilletid i foråret. Udover det, så synes jeg at han er så langt fra det, som jeg betragter som en fløjspiller. Han har hverken teknikken eller hurtigheden til det. Han holder godt på bolden. Men det er bare ikke meget værd, når han ikke kan komme nogle steder med den. Alt for ofte går han i stå derude.
    Som du selv nævner, så kunne det være en mulighed at prøve ham oppe foran. Men hvis han først skal "spilles ind" på den position, så tror jeg ikke at man har tålmodighed eller tid til at vente på målene. Pape's mulighed er, som jeg ser det, at hvis han får chancen i nogle kampe i træk, enten på kanten eller i angrebet, så skal han gøre det bedre end hans direkte konkurrenter på de pladser. Han skal slå til når muligheden byder sig.
    Men jeg tror desværre aldrig, at vi kommer til at sidde og tænke, at Pape var 18 mill. værd.

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Jeg giver ham foråret med, inden jeg endeligt afskriver ham.
    Håber, han slår igennem, men indrømmet; efteråret var ikke for opløftende.

    Nogen der ved hvordan han er startet i træningskampene i år?

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    598

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Slap dog af. I forhold til f.eks. N'doye har han da haft en fremragende start i klubben, hvor han endnu ikke har oplevet at blive piften af banen.

    Diouf har da gjort det OK i forhold til at han er ny i klubben. Han er suverænt den spiller i superligaen der havde flest assists i forhold til spilleminutter link i efteråret. Han assistrate er exeptionel høj og for øvrigt meget bedre end Grønkjærs. Han er vel også den af vores midtbanespillere der har scoret flest mål - uden at jeg har tjecket op på den påstand.

    Jeg siger ikke at han har været en kæmpe succes, jeg er enig i at det ikke har været godt det han har vist. Men jeg forstår slet ikke at folk har så travlt med at dømme ham ude. Alt erfaring viser at det tager tid for en ny spiller at vænne sig til at spille i FCK, se bare på Vingaard, Linderoth, N'Doye eller Wiland. Jeg vil også påstå at Diouf spillede bedre end Grindheim, Claudemir, Bengtson, Santin og Bolanos i efteråret, men alligevel er alt skytset rettet mod Diouf. Det virker som om nogle gerne vil have at han bliver en fiasko og kun ser de gange han laver fejl og overser når han laver noget godt. Det er vel de samme mennesker der var efter N'doye sidst, hvilket han heldigvis havde en stærk nok psyke til ikke at lade sig påvirke af. Hvorfor er det så vigtigt for dig at få Diouf dømt ude?
    Sidst redigeret af Moo : 10.02.12 kl. 11:48


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    5

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Slap dog af. I forhold til f.eks. N'doye har han da haft en fremragende start i klubben, hvor han endnu ikke har oplevet at blive piften af banen.

    Diouf har da gjort det OK i forhold til at han er ny i klubben. Han er suverænt den spiller i superligaen der havde flest assists i forhold til spilleminutter link i efteråret. Han assistrate er exeptionel høj og for øvrigt meget bedre end Grønkjærs. Han er vel også den af vores midtbanespillere der har scoret flest mål - uden at jeg har tjecket op på den påstand.

    Jeg siger ikke at han har været en kæmpe succes, jeg er enig i at det ikke har været godt det han har vist. Men jeg forstår slet ikke at folk har så travlt med at dømme ham ude. Alt erfaring viser at det tager tid for en ny spiller at vænne sig til at spille i FCK, se bare på Vingaard, Linderoth, N'Doye eller Wiland. Jeg vil også påstå at Diouf spillede bedre end Grindheim, Claudemir, Bengtson, Santin og Bolanos i efteråret, men alligevel er alt skytset rettet mod Diouf. Det virker som om nogle gerne vil have at han bliver en fiasko og kun ser de gange han laver fejl og overser når han laver noget godt. Det er vel de samme mennesker der var efter N'doye sidst, hvilket han heldigvis havde en stærk nok psyke til ikke at lade sig påvirke af. Hvorfor er det så vigtigt for dig at få Diouf dømt ude?
    Mht. N'Doye, så kunne det måske hænge sammen med, at han kom fra en større klub i en bedre liga, og man måske havde nogle forventninger til ham, som ikke rigtigt blev indfriet.
    Det skal Pape så heldigvis ikke døje med. Men han har så til gengæld et prisskilt, som mange måske har lidt svært ved at forstå. Specielt når han havde succes på en position, som slet ikke eksisterer i FCK. Jeg kan godt forstå folks skepsis omkring ham. Men selvfølgelig håber man da på, at manden tilpasser sig og viser sig som en gevinst.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Jeg giver ham foråret med, inden jeg endeligt afskriver ham.
    Håber, han slår igennem, men indrømmet; efteråret var ikke for opløftende.

    Nogen der ved hvordan han er startet i træningskampene i år?
    Jeg så en stor del af kampen mod Spartak Moskva, og har også set en smule af de andre træningskampe. Men i moskva-kampen var det tydeligt for mig at hans førsteberøring var helt elendig, og det ødelagde hans spil synes jeg. Det var som om bolden og Dioufs støvler havde modpoler i sig.

    Jeg tror og håber han bliver en gevinst på lidt længere bane. Måske først efter sommeren, men nogle spillere behøver lang tids tilvænning, og virker som om Diouf er én af dem.

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    I øvrigt er det lidt pudsigt, at CV som sportsdirektør har hentet Diouf for siden at blive træner med Diouf i truppen. Det skal blive interessant at se, hvor meget CV vil benytte Diouf.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    Leo

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    I øvrigt er det lidt pudsigt, at CV som sportsdirektør har hentet Diouf for siden at blive træner med Diouf i truppen. Det skal blive interessant at se, hvor meget CV vil benytte Diouf.
    Hvorfor er det sjovt? - Han har vel hentet hele truppen? Og er stadig sportsdirektør, så er næppe den sidste spiller han køber og træner for.

    /Game

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    320

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Synes han mangler noget helt almindelig teknik.
    Det er noget man har, ikke har. Hvilket spilsystem skal man vende sig til når man ikke kan tage tre med foden med en ballon

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Sammen med Nordstrand var Diouf blandt banens bedste i træningskampen mod Esbjerg fB på Peter Bangs Vej.

    Tænk på målet mod Brøndby. Tænk også på det rush han lavede mod Vålerenga, hvor han satte tre mand en af gangen på sin vej ned langs linien. Manden har et højt potentiale.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    598

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Er der ikke en med login til nipserstat der kan lave en liste over vores midtbanespilleres mål/minut spillet og assist/minut spillet i efterssæsonen? Jeg er overbevist om at Diouf med stor margin er klart bedst af alle midtbanespillere i begge kategorier. Ikke at jeg tror det gør nogen forskel for dem der har besluttet sig for at han er uduelig og et fejlkøb, men jeg synes nu det er lidt tankevækkende at han kan have så gode statistikker i en halvsæson hvor det ikke er gået godt for ham. Tænk hvor vigtig han kan blive hvis han pludselig begynder at få noget medgang.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Assist går til Bolanos, så vidt jeg kan se, men målene går til Diouf. Claudemirs side er tom på nipserstat, og siden jeg ikke har et login, så er det ikke helt gennemtestet information. En anden ting er dog, hvordan han har passet ind i spillestilen, og der er her han stadigvæk har en del at lære. Han har dog IMO spillet bedre offensivt end nogen af alternativerne. Lad os se når Vin kommer i form igen.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der ikke en med login til nipserstat der kan lave en liste over vores midtbanespilleres mål/minut spillet og assist/minut spillet i efterssæsonen?
    Jeg har tilladt mig og vende den og lavet en liste med minut pr. mål og minut pr. assist. Tallene er også hentet fra transfermarkt.de og ikke Nipserstat.

    Kode:
    Navn                   M  A    min/M    min/A    min
    Cristian Bolaños       2  9  1.214,0    269,8  2.428
    Christian Grindheim    0  1        -  2.111,0  2.111
    Claudemir              2  4    909,0    454,5  1.818
    Pape Paté Diouf        4  4    362,3    362,3  1.449
    Thomas Kristensen      0  0        -        -  1.424
    Thomas Delaney         1  0  1.397,0        -  1.397
    Johan Absalonsen       0  1        -    425,0    425
    Martin Bergvold        0  0        -        -    218
    Martin Vingaard        0  0        -        -    205
    Youssef Toutouh        0  0        -        -    123
    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Jeg er overbevist om at Diouf med stor margin er klart bedst af alle midtbanespillere i begge kategorier. Ikke at jeg tror det gør nogen forskel for dem der har besluttet sig for at han er uduelig og et fejlkøb, men jeg synes nu det er lidt tankevækkende at han kan have så gode statistikker i en halvsæson hvor det ikke er gået godt for ham.
    Og det har du næsten ret i. Bolaños overstråler ham på assistlisten, men ellers er Diouf ganske fint med. Han har dog også figureret en del som angriber i flere kampe, så man kan stille spørgsmålstegn ved om det er fair at kategorisere ham sammen med de øvrige midtbanespillere.

    Det er i øvrigt værd at bemærke at Santín er involveret oftere i både mål og assist end N'Doye er målt på antal spillede minutter.

    Kode:
    Dame N'Doye           14  8    171,4    300,0  2.400
    Cesar Santín          13  6    131,7    285,3  1.712
    Morten Nordstrand      4  1    239,8    959,0    959
    Sölvi Ottesen          7  0    331,7        -  2.322
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    598

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Ifølge superstats.dk har han en assist pr 182 min, men det dækker kun superligaen. Ligegyldigt hvad synes jeg at hans stats alene gør, at det er alt for tidligt at afskrive Pape og at nogle måske skulle se om de kunne parkere deres forudindtagede syn på manden og give ham en ærlig chance? Og for øvrigt Mos ligeså, som mange allerede havde afskrevet inden han spillede sin første kamp for os.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    235

    Re: Pape Diouf og hans fremtid i klubben

    Meget interessant og meget opmuntrende info. Jeg må indrømme, at jeg har været lidt tvivlende mht Pape, da det virker som om han tar nogle besynderlige beslutninger ind i mellem.

    Men generelt ser truppen altså stærk ud nu, og CV har på nul tid har genskabt den solide struktur fra Ståle-tiden. Det selvfølgelig tidligt at sige, men han er unægteligt kommet godt fra land.


    Citat Oprindeligt indsendt af Weeelo Se meddelelser
    Jeg har tilladt mig og vende den og lavet en liste med minut pr. mål og minut pr. assist. Tallene er også hentet fra transfermarkt.de og ikke Nipserstat.

    Kode:
    Navn                   M  A    min/M    min/A    min
    Cristian Bolaños       2  9  1.214,0    269,8  2.428
    Christian Grindheim    0  1        -  2.111,0  2.111
    Claudemir              2  4    909,0    454,5  1.818
    Pape Paté Diouf        4  4    362,3    362,3  1.449
    Thomas Kristensen      0  0        -        -  1.424
    Thomas Delaney         1  0  1.397,0        -  1.397
    Johan Absalonsen       0  1        -    425,0    425
    Martin Bergvold        0  0        -        -    218
    Martin Vingaard        0  0        -        -    205
    Youssef Toutouh        0  0        -        -    123


    Og det har du næsten ret i. Bolaños overstråler ham på assistlisten, men ellers er Diouf ganske fint med. Han har dog også figureret en del som angriber i flere kampe, så man kan stille spørgsmålstegn ved om det er fair at kategorisere ham sammen med de øvrige midtbanespillere.

    Det er i øvrigt værd at bemærke at Santín er involveret oftere i både mål og assist end N'Doye er målt på antal spillede minutter.

    Kode:
    Dame N'Doye           14  8    171,4    300,0  2.400
    Cesar Santín          13  6    131,7    285,3  1.712
    Morten Nordstrand      4  1    239,8    959,0    959
    Sölvi Ottesen          7  0    331,7        -  2.322
    h

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Pape Pate Diouf Til FCK
    By MikeJensen in forum Transferforum
    Svar: 139
    Sidste Meddelelse: 09.04.13, 07:57
  2. Sang til Pape Pate Diouf
    By 3460s32 in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 14.11.11, 17:09
  3. Lys fremtid i sigte
    By mrtrader in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 07.10.05, 08:38
  4. Fredgårds fremtid ?
    By Thomas Andersen in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 30.09.05, 08:15

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •