Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 145

Emner: Opfordring til fælles boykot

  1. #1

    Opfordring til fælles boykot

    Opfordring til fælles boykot

    Når F.C. København den 5. april tager imod ærkerivalerne fra Brøndby IF bliver det med færre fans på lægterne. I protest mod den fortsatte kriminalisering af almindelige fodboldinteresserede borgere, opfordrer FCKFC og Sektion 12, fans af F.C. København til at stå sammen om fremtiden for danske fodboldfans.

    For anden kamp i træk, har politiet pålagt at udeholdets fans skal transporteres i busser til og fra stadion, hvis man vil ind og se kampen mellem F.C. København og Brøndby. En procedure, der allerede i efteråret medførte massiv protest fra begge klubbers tilhængere såvel som flere uafhængige eksperter. Tiltaget ramte første gang F.C. Københavns fans ved seneste derby i Brøndby. Resultatet var ikke til at tage fejl af med under 30 tilskuere i udeholdets fanafsnit. Et scenarie, der unægteligt vil gentage sig, når tiltaget til næste derby rammer Brøndbys fans.

    Vi mener, at denne udvikling er særdeles farlig for fremtiden, for både dansk fodbold og især for danske fodboldfans. For det første, fordi man ved dette dramatiske tiltag, på forhånd kriminaliserer samtlige fodboldfans og samtidig pådutter samfundet en ubegrundet frygtkultur omkring fodboldkampe. For det andet, fordi det rent praktisk er en kæp i hjulet på den almindelige tilskuers bevægelsesfrihed. Det siger sig selv, at frie borgere ikke ønsker at lade sig tvinge på busser som afgår – og returnerer - milevidt fra deres egen bopæl, for at se en fodboldkamp.

    Af ovenstående årsager, vil restriktionerne ramme både dedikerede fans, som skaber den farverige kulisse, men også den gennemsnitlige fodboldinteresserede. Dansk fodbold står derfor overfor et kraftigt slag, som vil devaluere den sportslige såvel som den kommercielle værdi af Superligaen. Klubberne i Danmark er p.t. rigeligt udfordret på tilskuertal og sponsorkroner, og vi ser ingen pointe i at lægge flere stadions øde ved at fjerne kampenes hjørnesten – tilskuerne og stemningen. Det gavner hverken klubber, sponsorer, tv-stationer eller fodbolden som helhed. Herunder er det selvfølgelig blot endnu mere katastrofalt, at initiativet i første omgang er målrettet dansk fodbolds flagskib – kampene mellem FCK og Brøndby.

    Det er derfor på tide at råbe højt og stå sammen på tværs af klubtilhørsforhold, for dette tiltag vil ramme bredt og skabe præcedens, hvis ikke det bremses i opløbet.

    Hvad kan vi som fans gøre?
    Vi mener bestemt ikke, at tiltaget står mål med problemet, og derfor heller ikke retfærdiggør at almindelige mennesker på den måde fratages deres rettigheder. Det er vores opfattelse, at en bedre kommunikation mellem alle parter er et mere oplagt indsatsområde. Vi har i denne sag forsøgt os med dialog, både med politi, DBU og klubberne, men desværre uden resultat. Som fans er vores indflydelse på beslutningen tilsyneladende begrænset. Vores styrke er til gengæld vores antal - jo mere vi står sammen, jo større stemme vil vi tale med!

    Derfor håber vi, at så mange som muligt vil tage vores appel til sig, og støtte op om hvad vi håber, bliver en total boykot af kampen mod Brøndby d. 5. april. En total boykot, der er ensbetydende med ingen folk på tribunerne. I den forbindelse arbejdes der p.t. på et større arrangement, hvor folk kan se kampen, så ingen går glip af hverken bold eller hygge.

    Vi er dog klar over, at mange muligvis allerede har sikret sig billet eller har sæsonkort, og at man derfor ikke ønsker at gå glip af kampen. Dette har vi naturligvis forståelse for. Hvis man alligevel vælger at møde op på stadion, vil vi derfor appellere til, at man i sympati med de aktionerende undlader at synge, flage eller på anden vis skaber stemning. Således vil man stadig bidrage til illustrationen af vores pointe; hvis forslaget bliver praksis, så går fodboldkampe i Danmark en stille og trist fremtid i møde.

    FCKFC & SEKTION 12
    FC København Fan Club

    Øster Alle 50
    2100 København Ø
    Tlf 35 43 23 43


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKFC - Kontor Se meddelelser
    Vi mener bestemt ikke, at tiltaget står mål med problemet, og derfor heller ikke retfærdiggør at almindelige mennesker på den måde fratages deres rettigheder. Det er vores opfattelse, at en bedre kommunikation mellem alle parter er et mere oplagt indsatsområde. Vi har i denne sag forsøgt os med dialog, både med politi, DBU og klubberne, men desværre uden resultat. Som fans er vores indflydelse på beslutningen tilsyneladende begrænset. Vores styrke er til gengæld vores antal - jo mere vi står sammen, jo større stemme vil vi tale med!
    Et par opklarende spørgsmål, som virker væsentlige ift. at forstå jeres beslutning om at anbefale boykot:

    1) Har FCKFC været i dialog med FC København, DBU og/eller politiet på denne side af nytår? Altså er handsken samlet op igen ift. kampen i november?

    2) Har FCKFC drøftet med Brøndby Support om de vil støtte en lignende boykot af Brøndbys hjemmekampe mod FCK i næste sæson, hvis ordningen bliver permanent? En fælles stillingtagen til dette vil være meget stærkere, og man kunne jo godt komme til at føle sig lidt til grin, hvis man som FCK-tilhænger deltog i denne boykot, og BIF'erne så bare troppede fuldtallige op til deres næste hjemmekamp mod os.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    En tilbundsgående redegørelse fra FCKFC for den møderække der har været må ihvertfald være det mindste man kan forlange. Gerne med offentlige referater og/eller mødenotater samt datoer. For vi er vel alle enige om man har arbejdet på højtryk 24/7 med alle metoder super proaktivt, inden man dog dette sidste og meget meget drastiske skridt. - Og så må det mindste vi kan forvente vel offentlighed om processen, når vi forventes at bakke op om dette tiltag.
    Mødereferater er måske at stramme den :-) Men jeg er meget enig i at det er vigtigt med en nogenlunde detaljeret gennemgang af den proces, der er gået forud for at man har kastet håndlædet i ringen og opfordrer til at boykotte denne kamp. Som minimum synes jeg der må sættes flere ord på hvem man har talt med hvornår, hvilke synspunkter man har fremsat, og hvilken respons man har fået.

    I denne forbindelse må jeg lige minde om at kampen potentielt kan blive ret afgørende for placeringen af mesterskabet, og at det jo drejer sig om CL-deltagelse og en økonomisk forskel på 100-150 mio. kroner. Det er vigtigt at have med i forståelsen for hvor drastisk det er at opfordre sine medlemmer til at blive væk fra denne kamp. Det kan godt være, at det er det rigtige træk man har lavet, men det er vigtigt at folk kan træffe deres eget valg på et oplyst grundlag.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Haha, nu nåede du faktisk at qoute en besked jeg alligevel valgte at slette, da dit eget indlæg dækkede min bekymring meget godt, og jeg istedet synes det var vigtigt at høre hvad folk, udover dem som sidder med beslutningskompetencen i FCKFC mener - derfor hermed en, naturligvis anonym, afstemning: http://sidelinien.dk/forums/showthre...il-derbyboykot

    Debatten kan vi vel holde i de eksisterende tråde - Men interessant at se hvad stemning er, mere bredt.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Mødereferater er måske at stramme den :-) Men jeg er meget enig i at det er vigtigt med en nogenlunde detaljeret gennemgang af den proces, der er gået forud for at man har kastet håndlædet i ringen og opfordrer til at boykotte denne kamp. Som minimum synes jeg der må sættes flere ord på hvem man har talt med hvornår, hvilke synspunkter man har fremsat, og hvilken respons man har fået.
    Fint nok du gerne vil have svar på de detaljer - det synes jeg ganske forståeligt. Men at kalde det at "Kaste håndklædet i ringen", at man opfordrer til boykot, fatter jeg intet af. Det er da det modsatte. At kaste håndklædet i ringen er da, hvis man bare bøjer sig for det her tiltag.

    [/QUOTE]
    I denne forbindelse må jeg lige minde om at kampen potentielt kan blive ret afgørende for placeringen af mesterskabet, og at det jo drejer sig om CL-deltagelse og en økonomisk forskel på 100-150 mio. kroner. Det er vigtigt at have med i forståelsen for hvor drastisk det er at opfordre sine medlemmer til at blive væk fra denne kamp. Det kan godt være, at det er det rigtige træk man har lavet, men det er vigtigt at folk kan træffe deres eget valg på et oplyst grundlag.
    /Simon[/QUOTE]

    Hvis vores hold ikke er i stand til at slå 10. pladsen på grund af manglende opbakning på tribunen, så har vi sgu ikke fortjent CL.

    hatten af for udmeldingen fra FCKFC herfra.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    /Simon:

    Du er allerede blevet svaret på dine spørgsmål i en anden tråd på nærværende forum.

    Hvad angår forståelsen for hvor drastisk et tiltag det er, så kan jeg love dig at det står meget tydeligt i bevidstheden og derfor håber man da også på FULD opbakning, bl.a. her på nettet, så truslen alene måske kan få vendt slagets gang, således at tiltaget frafalder allerede inden skærtorsdag, så alle kan komme ind til kampen og synge så højt de kan for drengene.

    Den anden vej rundt venter der os MANGE vigtige kampe ude på vestegnen i de kommende år, medmindre selvfølgelig at de rykker ned og her vil det også være rart at kunne have alle fans med på stadion og bakke drengene op, så de ikke gentager fiaskoen fra sidst.

  9. De følgende 12 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Tommo Se meddelelser
    Fint nok du gerne vil have svar på de detaljer - det synes jeg ganske forståeligt. Men at kalde det at "Kaste håndklædet i ringen", at man opfordrer til boykot, fatter jeg intet af. Det er da det modsatte. At kaste håndklædet i ringen er da, hvis man bare bøjer sig for det her tiltag.
    Ja, ok, det kan godt tåle en præcisering: Jeg mener at man kaster håndklædet i ringen ift. at få indflydelse ad anden vej (og det gør man jo, hvis man vurderer at videre dialog er formålsløs). Jeg er enig i at man ikke dermed kaster håndklædet i ringen i det større billede.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Ja, ok, det kan godt tåle en præcisering: Jeg mener at man kaster håndklædet i ringen ift. at få indflydelse ad anden vej (og det gør man jo, hvis man vurderer at videre dialog er formålsløs). Jeg er enig i at man ikke dermed kaster håndklædet i ringen i det større billede.

    /Simon
    Hvad får dig til at tro vi stopper dialogen?

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Ja, ok, det kan godt tåle en præcisering: Jeg mener at man kaster håndklædet i ringen ift. at få indflydelse ad anden vej (og det gør man jo, hvis man vurderer at videre dialog er formålsløs). Jeg er enig i at man ikke dermed kaster håndklædet i ringen i det større billede.

    /Simon
    Det her kan jo altså også ses som en del af dialogen. En udadvendt dialog, der siger "nu er det nok". En dialog, der kan være med til at lægge pres. Man kan også argumentere for, at man med udmeldingen allerede nu kan give klubber, divisionsforening og politi lidt tid til at tænke over om det her er den rigtige løsning.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Fuld forståelse for tiltaget, tror dog at jeg personligt vil møde op, men forholde mig passivt, på nær ved alle 5 mål, politiet og den samlede danske sportspresse, er skyld i dette, ikke fans, man forbyder jo heller ikke bilisme fordi nogle klovne ikke kan styre sig, det er muligt at politiet gerne vil undvære fodbold, koncerter ol, så de kan sidde og drikke kaffe, men noget af en fallit erklæring, at de ikke mener de kan klare nogle opstemte ungersvende.

    Foldbolden dør hvis de fortsætter....
    Forza FCK
    Bazooka

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Kæmpe respekt til FCKFC, for at gide at se alvoren i dette, respekt for at tænke på ALLE typer af fans som er registeret hos jer som fanklub, og respekt for at i viser omverdenen, at i godt "tør" sige fra, og enda sige fra i fællesskab med de mere fanatiske.

    Jeg går personligt selv og drømmer om en totalt forladt Parken, sådan så det selv må gå op for ledelsen i politiet at dette vist ikke er målet...


    Hatten af FCKFC, utroligt godt arbejde !!!
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Det er godt nok en tvivlsom beslutning. Uden forudgående aftale om opbakning fra BIF support og med en hel del på spil i forhold til mesterskab og CL-kval virker det som ret malplaceret signal at sende, når man kan være ret sikker på, at der vil være ganske mange Brøndby-fans i resten af Parken. Hvorfor dog være solidariske med en Brøndby-fans som gang på gang har bevist at de ikke kan opføre sig ordentligt i Parken?

  19. De følgende 8 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Perec Se meddelelser
    Hvorfor dog være solidariske med en Brøndby-fans som gang på gang har bevist at de ikke kan opføre sig ordentligt i Parken?
    Hvorfor bliver det hele tiden hevet frem som argument? Der har intet med solidaritet med Brøndby at gøre. Det går jo også ud over os
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Perec Se meddelelser
    Det er godt nok en tvivlsom beslutning. Uden forudgående aftale om opbakning fra BIF support og med en hel del på spil i forhold til mesterskab og CL-kval virker det som ret malplaceret signal at sende, når man kan være ret sikker på, at der vil være ganske mange Brøndby-fans i resten af Parken. Hvorfor dog være solidariske med en Brøndby-fans som gang på gang har bevist at de ikke kan opføre sig ordentligt i Parken?
    Vi gør det ikke for deres skyld, men for vores egen skyld, så vi selv kan komme ud og støtte spilelrne når vi møder de pis-gule ude på vestegnen.


    OPFORDRING !!

    De som har sympati for sagen og gerne vil bakke op om forsøget på at få omstændighederne for udebanefans til Derbys ændret, men ikke vil fravige sig at se kampen på stadion:

    Udover at lade være med at synge og flage og på anden måde skabe stemning, så vil jeg tilmed opfordre jer til at skaffe fribilletter til andre tribuner så hurtigt som muligt, så Nedre C og Sektion12 kan fremstå så tomme som muligt !!!

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Alle dem herinde der er imod denne løsning, kan i ikke prøve at give eksempler på hvad i mener man skal gøre? Hvad gør DU for at kæmpe denne sag?
    Kan godt være man ikke er 100% enig i denne udmelding. Men at bruge argumenter som at "brøndby støttede ikke os" og "det en vigtigt kamp" virker simpelthen så uigennemtænkt. Dette har intet med brøndby at gøre, vi gør udelukkende det her for vores egen skyld. Derudover er vores støtte til spillerne i denne ene kamp, INTET i forhold til at vi kæmper for retten til at støtte dem til et utal af kampe de næste mange mange år.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 10 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Siger det igen BOYKOT
    By Don mo in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 09.08.04, 07:56
  2. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  3. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •