Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 145 af 145

Emner: Opfordring til fælles boykot

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Opfordring til fælles boykot

    indrømmet, jeg har ikke fuldt så meget med i debatten.....

    MEN at der åbenbart er FCK fans der vælger at boykotte hjemmekampen imorgen, forekommer mig fuldstændig ude af proportioner.....

    Jeg ku forstå hvis man boykottede udkampen fordi man ikke vil behandles på den måde, poitiet foreskriver nemlig i busser......fred være med det, og det ka jeg til dels forstå.

    Jeg er dog sikker på at der før i tiden da jeg var langt mere "fanatisk", skulle mere end en tvungen bustur til at holde mig væk fra brøndby stadion

    Jeg kan sgu udemærket forstå politiet ikke gider alt det pis og lort vi ser hver gang disse lokalopgør blir spillet....en bif march gennem kbh gader, det er sguda for langt ude, og en kæmpeprovokation som helt sikkert er med til at gejle tingene op... det slipper vi da for nu, med det nye tiltag.

    Vi kan heller ikke løbe fra der har være pinlige fck optrin på brøndby stadion, så hvorfor ikk bare tage skridtet helt ud og nedlægge udebaneafsnittet. Der hersker åbenbart en syg holdning (hos visse personer) til at når man er på udebane kan tillade sig hvad som helst når det kommer til idiotisk opførelse...

    Så må man istedet koncentrere sig om at gøre en forskel og bære holdet frem på hjemmebane.......det er trods alt her at der helst skulle herske en form for uovervindelighed, og der er fansene en vigtig brik

    Vi spiller imorgen ikke bare om 3 point, men mod bif for fanden, tror I virkelig at de gør det samme til det modsatte opgøre, altså undlader at støtte deres elskede forstadshelte fra vestegnen, gu gør de da ej, de sidder sguda og griner af FCK fans....

    Sidste kamp på brøndby stadion mindes jeg at der var boykot fra fck, men ikke det der lignede boykot fra bif fans......

    Det er lige nu vigtigere end meget længe at støtte holdet, som langt fra er sikre på det mesterskab som vel er det vigtigste i mange mange år... ikke kun sportsligt men også økonomisk og dermed vigtigt for klubbens fremtid.

    Det er godt nok en potientiel høj pris der kan blive betalt, med denne strejke/protest aktion...

    At der ikke kommer brøndbyfans ser jeg ikke som et problem, tværtimod.... for hvis deres opførsel på og udenfor parken de sidste mange år er prisen for stemning, undværer jeg heller end gerne deres bidrag !"!!

    Jeg forstår simpelthen ikke denne overreaktion, og håber virkelig ikke at det her får nogen som helst negativ indvirkning på det sportslige plan.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af M.L. Gore Se meddelelser
    indrømmet, jeg har ikke fuldt så meget med i debatten...
    Kunne du så ikke have gjort det, inden du skrev en masse linier i flere tråde, som ikke rigtig bidrager med noget nyt, men bare kaster debatten et par måneder tilbage mod "start"?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    119

    Re: Opfordring til fælles boykot

    næææ den march slipper du ikke for , den ender dog i Gothersgade hvor man vil se kampen

    og fair nok du mener ude afsnit skal lukkes, det tyder blot på du ikke kommer til de kampe, men nu er vi nogen i eksil i det jyske som ikke kan komme til kampe mere , og det er pga. nogle klaphatte som bare ikke magter at opføre sig anstændigt, og ikke for at sige det er ok med deres opførsel, så er de fans slet ikke de værste, når Bif , Aab, OB er i Horsens så der smadrede flasker, der kastes kanonslag og romerlys efter uskyldige mennesker som i´ngen tilknytning har til fodbold, toiletter smadres, dog kan man ikek ødelægge sæder her da der ikke er nogen, men baren smadres, osv. så måske skulle man i det hele taget få gjort noget for at forhindre de elementer at blive indrulleret i de grupperinger der står for balladen.
    D9N
    LOVE-PEACE-HARMONY

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    29

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Hej...

    Nu har jeg fulgt med i denne debat, og tidligere lignende år før dette, da jeg har fulgt FCK siden de blevet dannet.

    Kunne man vende den om, og måske se på HVORFOR dette tiltag er lavet. Kunne man måske se lidt ind ad og forsøge at gøre noget ved årsagen i stedet??!? Ja jeg ved godt, det selvfølgelig er en meget mindre sexet ide at man skulle stille sig op og sige til de klaphatte der hærger rundt, smadrer barer, sæder, kaster kanonslag på banen og tænder romerlys, så vores egne spillere dårligt kan se målet og vores målmand ikke kan se bolden, at de skulle tage at opføre sig ordentligt...! Vild ide ikke, at man som fan tog ansvar lige når tingene skete og sagde til sidemanden, at han var en idiot hvis han tændte et romerlys, som i værste (og meget sandsynlige) fald kunne koste os point og måske endda førstepladsen og dermed direkte adgang til Champions League. For det er jo meget sjovere at se dem spille mod Troldheim end mod Barcalona... !

    Drop den totalt åndssvage boykot og brug i stedet kræfterne på at fortælle dem der skaber balladen og er skyld i at der indføres disse tiltag, at de skal tage sig sammen. Jeg mener bestemt heller ikke, at kollektive sanktioner er særlig smarte, men når ikke dem der skal holde styr på uromagere og sikre at de brodne kar bliver plukket ud, får hjælp af andre, så bliver man til sidst nød til at gennemføre sanktioner der rammer bredt, så man på den måde får fat i dem. For stoppes det skal de!

    Jeg må også sige, at jeg har ikke den store lyst til at bakke op om dette "fælles" projekt, efter at jeg selv så hvor stor fællesskabsfølelsen var, da vi sidste år var en række fans der blev tvunget uretmæssigt væk fra vores sæsonkortpladser. Der var forbavsende få der kommenterede på det, og det var udelukkende dem der var blevet ramt, som var parate til at bakke op. Vi havde ikke lavet ballade, vi blev bare flyttet, fordi man ville bruge pladserne til sponsorer.

    Jeg vil skide på om de kører folk i busser fra Brøndby og herind. Jeg kommer i parken og så længe jeg kan få lov til det, så passer det mig fint. Jeg vil til kampen i dag hoppe og danse som jeg plejer, når vi igen igen igen, slår dem på egen bane, og jeg vil nyde min øl i solen uden at tænke så meget som et sekund på denne boykot!

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Jenner Se meddelelser
    Hej...

    Nu har jeg fulgt med i denne debat, og tidligere lignende år før dette, da jeg har fulgt FCK siden de blevet dannet.

    Kunne man vende den om, og måske se på HVORFOR dette tiltag er lavet. Kunne man måske se lidt ind ad og forsøge at gøre noget ved årsagen i stedet??!? Ja jeg ved godt, det selvfølgelig er en meget mindre sexet ide at man skulle stille sig op og sige til de klaphatte der hærger rundt, smadrer barer, sæder, kaster kanonslag på banen og tænder romerlys, så vores egne spillere dårligt kan se målet og vores målmand ikke kan se bolden, at de skulle tage at opføre sig ordentligt...! Vild ide ikke, at man som fan tog ansvar lige når tingene skete og sagde til sidemanden, at han var en idiot hvis han tændte et romerlys, som i værste (og meget sandsynlige) fald kunne koste os point og måske endda førstepladsen og dermed direkte adgang til Champions League. For det er jo meget sjovere at se dem spille mod Troldheim end mod Barcalona... !
    Det undre mig lidt at du siger at du har fulgt med, når du så tydeligt beviser at du ikke har forstået hverken årsag til eller formål med denne boykot. Boykottet kommer jo netop fordi vi er en hel del aktive fans som kan se at der hersker nogle problemer ved FCK's kampe, som skal løses, men ikke bliver taget med på råd i udformningen af tiltag som skal løse det. De tiltag som så stables på benene, viser sig gang på gang at være til øget besvær for alle fans, uden at løse nogle af de problemstillinger dets eksistens bliver begrundet med. Ligeledes er det komisk at du hævder at have fulgt med, når du så følger op på påstanden med følgende kommentar; "Kunne man måske se lidt ind ad og forsøge at gøre noget ved årsagen i stedet?". Hvis du rent faktisk havde fulgt med, så havde du både set det synlige resultat af at der allerede forsøges at blive gjort noget ved problemet, da FCK fans selv tog fat i den person som kastede med kanonslag i Lyngby, ligesom du ville have kunnet læse dig frem til at klubben har fået stukket en "rapport" i hånden fra S12's repræsentanter, med flere forslag til løsninger på, samt præsenteret flere løsninger verbalt, under de møder der har været mellem parterne. Problemet her er så at klubben ikke bruger vores inputs, men hidtil blot har valgt at ignorere dem. Dertil skal det siges at vi, ligesom det ikke er muligt for politiet eller klubberne, ikke kan udarbejde den perfekte løsning på egen hånd, da vi i så fald kun ville løse det ud fra vores synsvinkel og derfor ville mangle at tage højde for de punkter som man kunne have med, hvis man også havde klubbens og politiets synsvinkler med inde over, ej at forglemme fanforskernes synsvinkel.

    Afslutningsvis til dette punkt kan jeg ydermere opfordre dig til at skrive i en mere respektfuld tone og ikke bruge nedladende sætninger som; "Vild ide ikke, at man som fan...", så kan det være at flere mennesker tog dine indspark seriøst og ikke bare trak på skuldrene over endnu et mudderkast.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jenner Se meddelelser
    Drop den totalt åndssvage boykot og brug i stedet kræfterne på at fortælle dem der skaber balladen og er skyld i at der indføres disse tiltag, at de skal tage sig sammen. Jeg mener bestemt heller ikke, at kollektive sanktioner er særlig smarte, men når ikke dem der skal holde styr på uromagere og sikre at de brodne kar bliver plukket ud, får hjælp af andre, så bliver man til sidst nød til at gennemføre sanktioner der rammer bredt, så man på den måde får fat i dem. For stoppes det skal de!
    Så du mener dybt seriøst at man skal straffes, fordi man ikke udføre det arbejde, som du selv siger at de der er hyret til opgaven, ikke selv formår? Sidst jeg tjekkede, betalte man sine surt optjente lønkroner i portene til stadion, for at komme ind og hygge sig, se fodbold og juble eller græde over resultatet, ikke for at skulle lege vagter på vegne af de som ikke selv formår at løse deres opgave. Når det så er sagt, så er det dog alligevel noget vi gør, som jeg også er inde på indledningsvis, af egen interesse for at der skal herske nogenlunde ordnede forhold på det tribuneafsnit vi selv er til stede på og ønsker lidt friere tøjler til at udfolde os på. Som du selv siger, så har der i noget tid hersket nogle tendenser på diverse FCK tribuneafsnit som bør stoppes og det er en af grundene til at vi boykotter, fordi det er på tide at klubben indser at de bliver nødt til at tage opgaven seriøst og ofre den tid og de kræfter det kræver, for at finde frem til en løsning som rent faktisk hjælper på noget og ikke bare er til gene for alle andre FCK fans og ikke tjener andet formål end symbolpolitik; "jamen nu har vi handlet, så nu kan ingen være sure på os mere"-løsningen holder bare ikke.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jenner Se meddelelser
    Jeg må også sige, at jeg har ikke den store lyst til at bakke op om dette "fælles" projekt, efter at jeg selv så hvor stor fællesskabsfølelsen var, da vi sidste år var en række fans der blev tvunget uretmæssigt væk fra vores sæsonkortpladser. Der var forbavsende få der kommenterede på det, og det var udelukkende dem der var blevet ramt, som var parate til at bakke op. Vi havde ikke lavet ballade, vi blev bare flyttet, fordi man ville bruge pladserne til sponsorer.
    Der har nu ellers været megen røre både her på forum, med bannere på S12 til en kamp og på møderne med klubben, hvor jeg bl.a. selv har revset klubbens ledelse for deres uacceptable behandling af egne trofaste fans, for at tilfredsstille nye sponsorer og pressefolk.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jenner Se meddelelser
    Jeg vil skide på om de kører folk i busser fra Brøndby og herind. Jeg kommer i parken og så længe jeg kan få lov til det, så passer det mig fint. Jeg vil til kampen i dag hoppe og danse som jeg plejer, når vi igen igen igen, slår dem på egen bane, og jeg vil nyde min øl i solen uden at tænke så meget som et sekund på denne boykot!
    Sjovt at du efter at have udtrykt harme over manglende solidaritet fra medfans, uretmæssigt vel at mærke, da du selv blev behandlet uretfærdigt, kommer med sådan et egoistisk udsagn lige bagefter. Du er åbenbart kun i stand til at genkende uretfærdig behandling når du selv rammes. Ak ja, jeg håber til stadighed at det en dag vil lykkes at få klubben til at indse at de handlede forkert i forbindelse med rykningen af sæsonkortholdere på øvre og nedre A tribune, jeg gør i hvert fald hvad jeg kan, for at trænge igennem til dem med budskabet, i ren solidaritet med mine medfans, som jeg mener er blevet behandlet respektløst i den givne problemstilling, selvom jeg kunne have gjort som du og bare sige "for løses skal det" om problemet der førte til jeres rykning.

    Jeg forventer som tidligere nævnt ikke at folk skal bakke op ved at udeblive eller noget som helst, men jeg er dog stadig ked af at der ikke hersker den smule mere solidaritet overfor hinanden som medfans, at man kan udvise forståelse og respekt for hinanden, når medfans bliver dårligt behandlet. I dette tilfælde kunne det gøres på en måde hvor man både udviser solidaritet overfor medfans OG hjælper vores spillere til sejr.

    Nå, men god kamp i aften, jeg er dybt misundelig på jer som skal ind og se den, jeg håber i kommer ud med et stort smil på læben og 3 point til kontoen. :)
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Opfordring til fælles boykot

    kan se at jeg at jeg er meget enig med "jenner" og tror det hænger sammen med at vi formegentlig er fra en ældre generation (har også været med fra starten)

    Jeg tror simpelthen selvopfattelsen hos fans har ændret sig rigtig meget, og at vi derfor ser så forskelligt på situationen.

    Vi "gamle" er nok vokset op med at man går til fodbold med drengene, råber og skriger sviner eller tiljubler spillerne afhængig af hvordan det går, og så tænker man ikke så meget over alle mulige andre ting i forbindelse med fodbold, før man igen skal ind og se drengene spille...

    Skal jeg være helt ærlig, mener jeg at denne boykot på hjemmebane bærer præg af tendens til "storhedsvanvid" hos disse fans..

    Jeg fatter ikke reaktionen, de "gode" fans må da ha forståelse for at man efterhånden har forsøgt alt for at undgår de uheldige episoder uden det har hjulpet. Også selvom de ufrivilligt bliver taget som gidsler, men det er efter min mening en pris man er nødt til at betale hvis man problemerne til livs.

    Jeg har flere gange stået i parken og set hvordan bif fans smadrer løs og går gennem gaderne som om de er vilde dyr der lige er sluppet ud.... og jeg har da flere gange tænkt, hvorfor man fra FCK´s side ikke for længst har takket nej til deres besøg....

    Og så kan de for min skyld gøre det samme derude...... jeg misser gerne en udekamp på brøndby stadion, hvis det betyder at man kan gå i parken til en kamp mod bif uden at skulle se sig over skulderen på vej til/fra parken.......

    Men som sagt tror jeg der en generationskløft som deler vandende, og vi bliver nok aldrig enige ;-) om andet end at vi håber på 3 point idag, og at FCN smider point ...

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Drop den totalt åndssvage boykot.

    Og kunne du, og andre for den sags skyld, ikke droppe at nedgøre andre med andet synspunkt? Om det så er åndssvagt, klaphatte, stemningstosser, stemningsdræbende nedre c famkliefædre eller andet. Det ødelægger debatten fuldstændigt at fordommene for hinanden i den grad skinner igennem hele tiden.

  12. #143
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af M.L. Gore Se meddelelser
    kan se at jeg at jeg er meget enig med "jenner" og tror det hænger sammen med at vi formegentlig er fra en ældre generation (har også været med fra starten)
    Jeg startede med at lære KB at kende gennem min far og fortsatte så med at følge FCK da de blev til i 92. Er det nok til at få dig til at fralægge dig dine fordomme?

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Drop den totalt åndssvage boykot.

    Og kunne du, og andre for den sags skyld, ikke droppe at nedgøre andre med andet synspunkt? Om det så er åndssvagt, klaphatte, stemningstosser, stemningsdræbende nedre c famkliefædre eller andet. Det ødelægger debatten fuldstændigt at fordommene for hinanden i den grad skinner igennem hele tiden.
    Ret beset fremhæver jeg blot den nedladende tone der var at spore i de to herres indlæg, mens du blot kan læse tilbage i mine indlæg og se at jeg hele tiden har udtrykt respekt for enhver holdning, uanset om den matcher min egen eller ej. Der er så samtidig nogle udtalelser jeg finder trættende at få kastet i hovedet og så er det langt nemmere at agere spejl, end at skulle gå de samme tunge 12 runder hver gang, for at få klarlagt at det hele ikke er så sort hvidt som de troede, men at der faktisk er en god grund til at folk er utilfredse og det hele handler om en afvejning af hvilke frihedsberøvelser man mener er en lav nok pris for mere ro, til at man vil acceptere den på både egne og andres vegne.

    Eksempelvis er der en ret stor forskel på M.L.Gore og jeg, da M.L.Gore er villig til at ofre udebaneturene for sig selv og for andre, for at kunne føle sig mere tryg til hjemmekampene, mens jeg gerne vil have lov til at følge vores allesammens hold både på ude- og hjemmebane, ligesom jeg gerne vil have lov til at bidrage med min støtte begge steder, i håb om at gøre en forskel i jagten på point. Jeg ønsker ikke at give afkald på mine friheder, fordi andre ikke kan håndtere den og den syntes jeg heller ikke at andre skal gøre. Det må derimod være op til politiet at finde frem til løsninger som tilgodeser de af os som kan håndtere friheden og den mener jeg at de er nødt til at have hjælp fra klubber, fans og fanforskere for at finde frem til.

    Men som skrevet tidligere, respektere jeg at alle vurdere hvad deres egen vej er og hvilke sager de mener er værd at støtte. Jeg forsøger så samtidig at fortælle hvorfor jeg syntes denne sag er værd at støtte og for IKKE at ødelægge denne debat, bad jeg bl.a. førnævnte bruger om at læse tråden igennem, før han skrev, som han så pænt indledte sit indlæg med at afsløre at han ikke havde, hvilket i dén grad ødelægger debatten og sender den i rotation og stedet for at bringe den fremad. Kan du følge hvad jeg mener?
    Sidst redigeret af skroder : 05.04.12 kl. 22:32
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    68

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Jeg startede med at lære KB at kende gennem min far og fortsatte så med at følge FCK da de blev til i 92. Er det nok til at få dig til at fralægge dig dine fordomme?

    Nu var det altså ikke kun møntet på dig personligt, skroder..... det var en henvisning til sektion 12 eller hvad de kalder sig, som jeg har forstået er de mest entusiastiske mht. boykotten.... og kald det bare fordomme, men jeg er ret overbevist om at de fleste er unge mænd / drenge ligesom mig selv i 90 erne da jeg startede med at komme i parken...

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg startede med at lære KB at kende gennem min far og fortsatte så med at følge FCK da de blev til i 92. Er det nok til at få dig til at fralægge dig dine fordomme?



    Ret beset fremhæver jeg blot den nedladende tone der var at spore i de to herres indlæg, mens du blot kan læse tilbage i mine indlæg og se at jeg hele tiden har udtrykt respekt for enhver holdning, uanset om den matcher min egen eller ej. Der er så samtidig nogle udtalelser jeg finder trættende at få kastet i hovedet og så er det langt nemmere at agere spejl, end at skulle gå de samme tunge 12 runder hver gang, for at få klarlagt at det hele ikke er så sort hvidt som de troede, men at der faktisk er en god grund til at folk er utilfredse og det hele handler om en afvejning af hvilke frihedsberøvelser man mener er en lav nok pris for mere ro, til at man vil acceptere den på både egne og andres vegne.

    Eksempelvis er der en ret stor forskel på M.L.Gore og jeg, da M.L.Gore er villig til at ofre udebaneturene for sig selv og for andre, for at kunne føle sig mere tryg til hjemmekampene, mens jeg gerne vil have lov til at følge vores allesammens hold både på ude- og hjemmebane, ligesom jeg gerne vil have lov til at bidrage med min støtte begge steder, i håb om at gøre en forskel i jagten på point. Jeg ønsker ikke at give afkald på mine friheder, fordi andre ikke kan håndtere den og den syntes jeg heller ikke at andre skal gøre. Det må derimod være op til politiet at finde frem til løsninger som tilgodeser de af os som kan håndtere friheden og den mener jeg at de er nødt til at have hjælp fra klubber, fans og fanforskere for at finde frem til.

    Men som skrevet tidligere, respektere jeg at alle vurdere hvad deres egen vej er og hvilke sager de mener er værd at støtte. Jeg forsøger så samtidig at fortælle hvorfor jeg syntes denne sag er værd at støtte og for IKKE at ødelægge denne debat, bad jeg bl.a. førnævnte bruger om at læse tråden igennem, før han skrev, som han så pænt indledte sit indlæg med at afsløre at han ikke havde, hvilket i dén grad ødelægger debatten og sender den i rotation og stedet for at bringe den fremad. Kan du følge hvad jeg mener?
    Hej Skroder
    Det var slet ikke dig, jeg sigtede mod. Jeg synes tvært i mod, at du holder en meget sober tone i debatten.
    "Drop den totalt åndssvage boykot" er ikke skrevet af mig. Det er bare et tilfældigt eksempel, som jeg tog fra en anden skribent. Jeg kunne have taget mange andre eksempler, som viser manglende forståelse for andres synspunkter. Og det er det, jeg synes ødelægger debatten.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Siger det igen BOYKOT
    By Don mo in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 09.08.04, 07:56
  2. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  3. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •