Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 145

Emner: Opfordring til fælles boykot

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Vi kan angive dem, der går over stregen. Vi kan sladre som vinden! Samarbejde med politiet om at få pågrebet dem, der ikke følger samfundets regler. Hvis vi starter der, så tror jeg også, at politiet vil behandle os på en anden måde. Politiet er til for at sikre, at man overholder fællesskabets regler (loven). Det er hensigten, selvom de ikke altid har held med det.
    Thomas L

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Slet egentlig bare dette indlæg, jeg orker ikke at lade med rive med af en diskussion om rettigheder og lovgivning. :)

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Opfordring til fælles boykot

    På Amsterdam Arena har man en seperat station, hvor udeholdets fans bliver transporteret til stadion. Jeg ser det som en service, og ikke som en tilbageholdelse. På samme måde som transporten med bus. Jeg er helt med på, at det er lort for os fans, der ikke kan tage til bold med det transportsmiddel, som vi lyster. Men vi har som gruppe misbrugt denne frihed. Derfor må fællesskabet (politiet) sørge for alles sikkerhed.
    Thomas L

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Har været med begge gange med FCK på Amsterdam Arena. Begge gange kunne man snildt gå fra afsnittet ned og tage toget ind til Amsterdam.

    En alternativ løsning til din med, at Fællesskabet (politiet) må sørge for alles sikkerhed ved at lægge vilde forhindringer i vejen for alle, er at fællesskabet (politiet) anholder dem, der laver ballade. Det er egentlig også det, de er der for.

    I øvrigt er sammenligningen med Holland også lidt misvisende. De ting, der er foregået mellem specielt Feyenoord og Ajax får et dansk derby til ligne en familieudflugt til dyrehavsbakken. Det er noget helt andet dernede. Vi taler om flere dødsfald og slagsmål i en noget anden størrelsesorden end herhjemme. Det er bestemt ikke for at forsvare, hvad der foregår herhjemme. Men man bør vælge våben efter hvor stort byttet er.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Personligt stoppede jeg turene til Brøndby efter hundeepisoden for snart mange år siden. Har herefter fulgt away derbys på tv. Har set mange grimme episoder - fra FCK-fans. Kan man ikke opføre sig ordentligt - så bliver man udelukket. Den nemme løsning ville være at udlevere de brodne kar - det sker jo ikke. Så må de jeg desværre gøre dette!

    Det er da ærgeligt de ødelægger stemningen helt med dette tiltag, men i min optik har ballademagere ødelagt det langsomt de sidste mange år. Ingen bebrejder dem? Er det ikke dem vi skal boykotte?

    Kommer til kampen.

    Så drop jeres klynkeri. Lad være med at bebrejde politi og klubber. Tag ansvar og bebrejd alle idioterne der ikke kan opføre sig ordentligt!
    Sidst redigeret af thomasroy : 16.02.12 kl. 23:30


  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Alle dem herinde der er imod denne løsning, kan i ikke prøve at give eksempler på hvad i mener man skal gøre? Hvad gør DU for at kæmpe denne sag?
    Kan godt være man ikke er 100% enig i denne udmelding. Men at bruge argumenter som at "brøndby støttede ikke os" og "det en vigtigt kamp" virker simpelthen så uigennemtænkt. Dette har intet med brøndby at gøre, vi gør udelukkende det her for vores egen skyld. Derudover er vores støtte til spillerne i denne ene kamp, INTET i forhold til at vi kæmper for retten til at støtte dem til et utal af kampe de næste mange mange år.
    hej noggels

    Du rammer meget godt " Hvad gør alle vi der er i tvivl "( jeg fortolker lidt i dit udsagn ).

    jeg ser virkelig frem til opgøret skærtorsdag,og syntes /Simon har gode pointer!

    Jeg er glad for at FCKFC melder klart ud ( er selv medlem ) men, er nu mest stemt for at blive hjemme

    Og for at komme on topic, har du andre bud?

    Kigger med lys og lygte efter svar..... :-)


    rsj

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    891

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Alle dem herinde der er imod denne løsning, kan i ikke prøve at give eksempler på hvad i mener man skal gøre? Hvad gør DU for at kæmpe denne sag?
    Kan godt være man ikke er 100% enig i denne udmelding. Men at bruge argumenter som at "brøndby støttede ikke os" og "det en vigtigt kamp" virker simpelthen så uigennemtænkt. Dette har intet med brøndby at gøre, vi gør udelukkende det her for vores egen skyld. Derudover er vores støtte til spillerne i denne ene kamp, INTET i forhold til at vi kæmper for retten til at støtte dem til et utal af kampe de næste mange mange år.
    I forlængelse af det som Noggels her skriver vil jeg gerne nævne at der stadig er dialog igang. Vi har haft og er stadig løbende i dialog med klubber, DFF, divisionsforeningen, politikere og politiet og hvem siger at det ikke ændrer tingene at vi nu går ud sådan her? Istedet for at de samme 5 fans møder op til diverse møder og lufter deres utilfredshed gang på gang. Det kan jo være det kan lykkedes om ikke andet så at få folk til at lytte til vores synspunkter nu man kan se at emnet får en smule opmærksomhed.

    Det er på ALLE måder vores håb at man tænker dette igennem før Skærtorsdag og ændrer dette tiltag, hvorfor vi netop er ude så tidligt at vi forhåbentlig kan nå at have en reelt konstruktiv dialog om tingene før kampen. For målet er at alle kan komme til Parken på netop den måde de ønsker. Ønsket er jo ikke en boykot for dennes skyld, men som følge af at andre metoder ikke har haft nogen effekt.

    Tiltaget med boykot er altså også kun en blandt mange metoder vi forsøger at benytte os af i forsøget på at råbe de ansvarlige for dette op. Der er netop kommet nyt fra politiet hvor man meddeler at man i fremtiden vil sigte på at få dømt de skyldige og afvige fra eksempelvis præventive anholdelser. Brug dog de midler der er stillet til rådighed til netop dette - at få de dømt der handler forkert - istedet for at kriminalisere og mistænkeliggøre alle fodboldtilhængere.

    Med venlig hilsen
    Ronni


  10. #23
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Ronni J Se meddelelser
    I forlængelse af det som Noggels her skriver vil jeg gerne nævne at der stadig er dialog igang. Vi har haft og er stadig løbende i dialog med klubber, DFF, divisionsforeningen, politikere og politiet og hvem siger at det ikke ændrer tingene at vi nu går ud sådan her? Istedet for at de samme 5 fans møder op til diverse møder og lufter deres utilfredshed gang på gang. Det kan jo være det kan lykkedes om ikke andet så at få folk til at lytte til vores synspunkter nu man kan se at emnet får en smule opmærksomhed.
    Det er en god pointe at det kan påvirke dialogen at opfordre til boykot nu. Det bringer opmærksomhed på sagen, og det kan bestemt påvirke parterne. Som en af "tvivlerne" synes jeg også det er meget glædeligt at dialogen fortsætter, og boykotten derfor bliver betragtet som ét af flere midler til at få afskaffet den håbløse fangetransport-model.

    Jeg vil dog stadig opfordre til at man forholder sig til de spørgsmål jeg tidligere har rejst, og som jeg ikke kan finde rigtig gode svar på hverken i denne eller den anden tråd:

    1) Hvilken dialog har fundet sted med de omtalte parter, og hvad er det for en udvikling (eller mangel på samme) der gør at man synes det er rigtigt at smide boykot-kortet nu? Jeg betvivler ikke at I har gode årsager til at lave den vurdering, men I må kunne sætte flere ord på hvad der er sket.

    2) Hvor er Brøndby Support henne i denne sag? Det ville være en meget stærkere markering, hvis de meldte ud at de opfordrer Brøndbys fans til at boykotte såvel kampen i Parken som derby-kampe hjemme/ude i næste sæson, hvis fangetransport-modellen fortsætter. Omvendt ville det svække aktionen markant, hvis de ikke er enige med FCKFC, og vi kan se frem til en propfyldt Faxe-tribune til første derby i Brøndby i næste sæson.

    Jeg ved godt at jeg på ingen måde har krav på at få de svar, og måske har I dem ikke selv, men jeg synes I skal se det som en mulighed for at få større opbakning til sagen. Umiddelbart vil jeg sige, at hvis I kan berette at I har fået den kolde skulder fra klubber, politi, Divisionsforening og DBU på møder i januar/februar, og hvis der kommer en melding om at Brøndby Support også støtter en total fan-boykot af derbies, så længe fangetransport-modellen fastholdes, så skal jeg nok blive væk den 5. april. Ikke at min personlige beslutning er afgørende for om protesten bliver effektfuld eller ej, men jeg kunne forestille mig en gruppe "tvivlere" har det på ca. samme måde.

    /Simon - på vegne af det tavse flertal :-)
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  11. #24
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    2

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Perec Se meddelelser
    Det er godt nok en tvivlsom beslutning. Uden forudgående aftale om opbakning fra BIF support og med en hel del på spil i forhold til mesterskab og CL-kval virker det som ret malplaceret signal at sende, når man kan være ret sikker på, at der vil være ganske mange Brøndby-fans i resten af Parken. Hvorfor dog være solidariske med en Brøndby-fans som gang på gang har bevist at de ikke kan opføre sig ordentligt i Parken?
    Med en boykot handler det vel ikke om at være solidariske med Brøndby-fans, men i stedet om at være solidariske over for fankulturen generelt, herunder os selv?

    Vh

  12. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Ronni J Se meddelelser
    Der er netop kommet nyt fra politiet hvor man meddeler at man i fremtiden vil sigte på at få dømt de skyldige og afvige fra eksempelvis præventive anholdelser. Brug dog de midler der er stillet til rådighed til netop dette - at få de dømt der handler forkert - istedet for at kriminalisere og mistænkeliggøre alle fodboldtilhængere.

    Med venlig hilsen
    Ronni
    At det her er "nyt" er jo tragikomisk på højt plan. Det beskriver fuldkommen standard politipraksis, og det burde jo bare være sådan det havde været altid. At man har bevæget sig så langt væk fra normal politipraksis vidner om utrolig skidt ledelse.

    Til thomasroy - du stoppede med at tage til Brøndby for virkelig mange år siden, så jeg må indrømme, at jeg ikke helt synes du er kvalificeret til at udtale dig om, hvordan det foregår i dag.

    Jovist, der er en del eksempler på tumper, der har lavet lort i den i Brøndby. Men der er godt nok også mange eksempler på at politiet har gjort det samme på de kanter - ligesom dengang med hundene. Og de folk, der laver lort - ja, de skal knaldes jf. ovenstående.

    Uanset hvad, så fatter jeg ikke, du kan forsvare fælles afstraffelse. Men igen - du taber jo heller ikke noget på det, når du ikke tager derud. Det er vi mange andre fredelige fans, der gør. Og det er vi megatrætte af. Og det ville være rigtigt rart, hvis det blev respekteret fra folk, der ikke tager derud. Det er da svært at udtale sig om, hvordan tingene foregår, hvad vi fredelige gør forkert etc. når man ikke er der og oplever det. Den der "Det er også alle de uskyldiges skyld, der er en gruppe idioter, og så må I alle tage straffen" - den er jo lige til Nationen.

    Når folk laver ballade på gaden/kaster golfbolde, flasker/ slås etc er det altså ret hektisk. Og jeg tror faktisk, at dem, der er mest kvalificerede til at finde de skyldige, er politiet. Jeg render i hvert fald ikke personligt rundt og forsøger at finde ud af, hvem der laver hvad af ulovligheder, når tingene sker i nærheden af mig. Så flytter jeg mig, fordi jeg ikke skal være en del af det.

    Det betyder jo ikke, at vi ikke bebrejder dem. Men altså - har du selv lyst til at gå hen og tage fat i nakken på folk, der laver ballade? Jeg har ikke.

    tommo - der håber, at du en dag vil tage med til Brøndby igen - altså når fangetransporterne er overstået.
    Sidst redigeret af Tommo : 17.02.12 kl. 13:20
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  13. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    893

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Til Tommo

    Det kan du mene. Jeg har fulgt denne klub længe - som du selv siger. Jeg et ked af den udvikling det har taget, hvor forkælede møgunger tror det er deres ret at lave ballade og bruge pyro. Siger ikke det er ok at straffe alle, men forstår godt klubber og politi.
    Siger ikke du skal gribe fat i nogen imens det sker, men du skal ikke påstå, at dem der laver ballade ikke kan identificeres efterfølgende. Ret sikker på mange ved hvem de er.

    Så hvis man vil undgå fangetransport, så må man jo sige fra og efterfølgende udlevere de pågældende.

    Kan også være jeg er naiv og at ballademagerne er spøgelser der dukker op til kamp og synker i jorden igen. I så fald er der jo ikke noget at gøre :-(

  14. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Nu er boykotten vedtaget af FCKFC der trods alt er den officielle fanklub, og jeg synes egentlig det vigtigste herfra er at se fremad på hvordan denne beslutning, uanset om man er enig i den eller ej, bruges bedst muligt. For den skal naturligvis så vidt det er muligt, ikke eksekveres, men bruges som en aktiv pres-bold på alle der kan påvirke sagen. Vi kan diskutere en masse pro og kontra boykot, men helt ærligt, alle de væsentlige argumenter har jo været på bordet og beslutningen er taget - nu må der altså ses fremad.

    Processen med lukkethed omkring beslutningen, en boykot der panisk og med stor lobbyisme blev offentliggjort da man var reelt presset i en debat omkring argumenterne for den, og noget der ligner et ikke helt gennemtænkt interessent samarbejde har ubetinget stillet FCKFC i et dårligt (nogle vil sige lidt pinligt) lys, hvorfor det er helt nødvendigt med en klar plan og en absolut åbenhed omkring den fremadrettetede strategi (herfra og til derbyet). Det vil nok få undertegnede og en del andre fans til at være bare lidt mere positive, og man skal huske at kun ca 40% i følge afstemningerne (de gav i øvrigt nogenlunde samme resultat, så hysteriet omkring den første var som jeg påpegede, noget ude af proportioner - men følelserne kan jo gå højt så fred være med det) som bakker om beslutningen.

    Men FCKFC har truffet en meget kontroversiel beslutning, og bolden ligger nu langt langt nede på FCKFC's banehalvdel. Jeg synes FCKFC nu må komme med et meget klart udspil, og en klar åbenhed overfor alle fans. Hvad vil man helt konkret gøre fra nu og de næste 2 måneder, hvordan vil man på forandret vis håndtere en politidialog hvor man hidtil ikke har skabt resultater, hvordan vil man kontakte medier og håndtere dem proaktivt, hvad har man tænkt sig overfor BIF support, hvilken konkret strategi er der lagt i samarbejde med de helt og aldeles afgørende kommercielle interesser (FCK & TV3) og hvordan har man helt eksplicit tænkt sig at agere, for at forvalte sit og medlemmernes mandat og gøre alt for at boykotten bliver en pres-bold der virker og samler - og ikke en boykot der mislykkedes og splitter.

    Det har godt nok ikke været super kønt hidtil. Nu må FCKFC komme på banen med en klar plan, der rækker udover et forumindlæg hvor man offentlig gør et boykot. Magter man dog det, på en mere overbevisende måde end hidtil, så tror jeg egentlig også vinden vil blæse mere i FCKFC's retning.

    Kør på.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    38

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Til Tommo

    Det kan du mene. Jeg har fulgt denne klub længe - som du selv siger. Jeg et ked af den udvikling det har taget, hvor forkælede møgunger tror det er deres ret at lave ballade og bruge pyro. Siger ikke det er ok at straffe alle, men forstår godt klubber og politi.
    Siger ikke du skal gribe fat i nogen imens det sker, men du skal ikke påstå, at dem der laver ballade ikke kan identificeres efterfølgende. Ret sikker på mange ved hvem de er.

    Så hvis man vil undgå fangetransport, så må man jo sige fra og efterfølgende udlevere de pågældende.

    Kan også være jeg er naiv og at ballademagerne er spøgelser der dukker op til kamp og synker i jorden igen. I så fald er der jo ikke noget at gøre :-(
    Så når en fyr med elefanthue hiver et lys op, så er det vores pligt at gå og holde øje med dem når der på et tidspukt tager huen af?? Er det ikke mere realistisk at kontrollører og kameraer ordner det? Jeg forstår ikke hvorfor det er alles opgave at udpege syndere så politiet bare kan køre retsagen og få credit få det i medierne, når det i virkeligheden er deres job at fange dem der laver ballade?? Undskyld mig men jeg forstår det simpelthen ikke!

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Når FCKFC og Sektion 12 går sammen om et så draktisk tiltag, som en boykot af FCK-Brøndby kamp er. Så forpligter det på flere måde:

    -1) Der skal gøres en seriøs indsats op til kampen for at få boykotten til at blive så effektiv som mulig, herunder så fan-afsnit for hjemme- og udeholdet står meget tomme.

    -2) Brøndby Support må også på banen og igang med samme arbejde.

    -3) Den interne disciplin mht. ballade og respekt for med-fans skal hæves. Det må mao. være slut med den forkælede og selvhøjtidlige indstilling, hvis jeg ikke får min vilje, så laver jeg ballade. Der skal ikke mange idioter til at ødelægge det for alle andre. Det må også være slut med at lade sig forføre af både medier og politis interesse for at blæse ballade ifm. fodboldkampe op.

    Nej tak til kriminalerisering, kollektiv straf og fans, der laver ballade.

    Vh. Mads

  19. #30
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Nu er den siddende bestyrelse af den overbevisning at politiets restriktioner er en kæmpe ulempe for foreningens medlemmer. Så er det da netop deres PLIGT at tale disses sag?

    Det er fint at man er uenig i holdningen, men mind you, der er altså heller ingen som har tænkt sig at forhindre folk i at tage på stadion. Dette skal tydeligvis ses som en udmelding af FCKFCs og Sektion12's holdning til sagen, og set i lyset af at en af bestyrelsens fornemmeste pligter er at beskytte sine medlemmer, så er det imo fuldstændig logisk at melde ud som man gør.
    Hvis ikke landets største fanforening kan sige fra overfor restriktioner der rammer unødvendigt, hvem kan så?

    Og så skal man huske på, at denne beslutning for FCKFCs vedkommende helt sikkert ikke har været nem. For selvfølgelig er der medlemmer som vil skide politiets sanktioner et stykke, medlemmer som sjældent kommer på stadion alligevel, medlemmer som afskyr pyrofolket og fryder sig mere end de sætter pris på egne rettigheder og medlemmer der bare er ligeglade og vil være i fred. I det lys synes jeg faktisk FCKFC har præsteret at ramme en fin balancegang i et svært dilemma mellem hensyn i den specifikke sag til egne fans' forskellige holdninger samt dem der allerede har sikret sig billet/sæsonkort, og foreningens overordnede funktion som varetager af medlemmernes interesser som fodboldfans.

    I den forbinelse har jeg iøvrigt umådeligt svært ved at forstå, hvorfor folk skeler så meget til Brøndbys tanker om det hele. Hvad har det med sagens kerne at gøre? De bakkede heller ikke op om vores udeblivelse sidst, and so fucking what? Det er jo ikke af hensyn til Brøndby at denne beslutning nu træffes - det er af hensyn til samtlige fodboldfans - underforstået i første omgang os selv.
    Selvfølgelig ville det hjælpe på signalværdien at have et fuldstændig tomt stadion til næste derby, men ærligt, vi skylder ikke dem noget, de skylder ikke os noget, og hver mand må gøre hvad der er det rigtige. Hvilket i denne situation er at sige fra. Hvis Brøndby hellere vil tage politistaven i kornhullet fordi "vi jo heller ikke bakkede op sidst og yada yada whine" så er det deres fejlvurdering, og en børnefornærmet tilgang til en langt vigtigere sag som vi skal holde os for fine til.

    Ellers er jeg meget enig i at FCKFC og S12 skal fortsætte dialogens vej. Der er trods alt noget tid til kampen, og denne udmelding kunne derfor også ses som et opråb til bl.a. politiet om at tage sig sammen og få virkelighedsbrillerne på. Uanset hvad er det vigtigt at specielt FCKFC husker at informere om sagens løbende udvikling, og holder processen så åben som mulig. Og så selvfølgelig, at man ikke lader sagen strande ved denne udmelding. Den skal ses som startskuddet til et stort stykke arbejde, som jeg håber man har gjort sig nogle tanker omkring.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 10 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Siger det igen BOYKOT
    By Don mo in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 09.08.04, 07:56
  2. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  3. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •