Side 3 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 145

Emner: Opfordring til fælles boykot

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Nu er boykotten vedtaget af FCKFC der trods alt er den officielle fanklub, og jeg synes egentlig det vigtigste herfra er at se fremad på hvordan denne beslutning, uanset om man er enig i den eller ej, bruges bedst muligt. For den skal naturligvis så vidt det er muligt, ikke eksekveres, men bruges som en aktiv pres-bold på alle der kan påvirke sagen. Vi kan diskutere en masse pro og kontra boykot, men helt ærligt, alle de væsentlige argumenter har jo været på bordet og beslutningen er taget - nu må der altså ses fremad.
    Jeg blev lige i et kort øjeblik positivt overrasket og direkte glad for at læse så positive og fornuftige linjer, det er ærgerligt du ikke førte det budskab helt ud i livet, men ét skridt af gangen og jeg kan jo godt forstå din frustration, så det kommer egentlig ikke bag på mig at det negative indtryk stadig holder fast i dig. Beklageligvis.

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Processen med lukkethed omkring beslutningen, en boykot der panisk og med stor lobbyisme blev offentliggjort da man var reelt presset i en debat omkring argumenterne for den, og noget der ligner et ikke helt gennemtænkt interessent samarbejde har ubetinget stillet FCKFC i et dårligt (nogle vil sige lidt pinligt) lys, hvorfor det er helt nødvendigt med en klar plan og en absolut åbenhed omkring den fremadrettetede strategi (herfra og til derbyet). Det vil nok få undertegnede og en del andre fans til at være bare lidt mere positive, og man skal huske at kun ca 40% i følge afstemningerne (de gav i øvrigt nogenlunde samme resultat, så hysteriet omkring den første var som jeg påpegede, noget ude af proportioner - men følelserne kan jo gå højt så fred være med det) som bakker om beslutningen.
    Indledningsvis i dette felt giver du udtryk for at du tror at beslutningen har været forhastet og truffet på baggrund af udviklingen i tråden om Torcida's boykot. Jeg kan så fortælle dig at beslutningen om aktionen var truffet allerede inden den tråd blev lavet og at den eneste grund til at den ikke var meldt ud før, var at udmeldingen skulle gennemarbejdes og med fanklubbens travlhed for tiden, tog det desværre ret lang tid at finde plads til redigering af en udmelding. Som Torcida også ved, var det med stor beklagelse fra vores side, at Torcida nåede at melde sig på banen, før der var en udmelding fra det større samarbejde i det københavnske fanmiljø, men den del skyldes primært lukketheden omkring beslutningsprocessen, således at de implicerede ikke kunne vide hvad der var under opsejling. Det er ligeledes til stor beklagelse at der ikke har kunnet arbejdes mere åbent omkring dette, men for det første er det ikke alle detaljer fra møderne med klubben som kan deles åbent og frit, af hensyn til det pågældende samarbejde og for det andet, fordi det blev vurderet vigtigst at kommunikere stærkt og samlet ud, ikke i brudstykker via en åben debat. Beslutningen er truffet ud fra de informationer det er lykkedes at indhente fra møder med klubben og politiet, samt indtrykkende af disses reaktioner på vores modargumenter og beklagelser over tiltaget.

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Men FCKFC har truffet en meget kontroversiel beslutning, og bolden ligger nu langt langt nede på FCKFC's banehalvdel. Jeg synes FCKFC nu må komme med et meget klart udspil, og en klar åbenhed overfor alle fans. Hvad vil man helt konkret gøre fra nu og de næste 2 måneder, hvordan vil man på forandret vis håndtere en politidialog hvor man hidtil ikke har skabt resultater, hvordan vil man kontakte medier og håndtere dem proaktivt, hvad har man tænkt sig overfor BIF support, hvilken konkret strategi er der lagt i samarbejde med de helt og aldeles afgørende kommercielle interesser (FCK & TV3) og hvordan har man helt eksplicit tænkt sig at agere, for at forvalte sit og medlemmernes mandat og gøre alt for at boykotten bliver en pres-bold der virker og samler - og ikke en boykot der mislykkedes og splitter.
    Det ville selvfølgelig være fedt at kunne delagtiggøre alle FCK fans i de videre planer og strategier, men eftersom "modspilleren" også læser på disse linjer, ville det ikke være særlig kløgtigt at give dem muligheden for at være det ekstra skridt foran. Se det som et spil skak, her ville du også tabe, hvis du offentliggjorde din strategi forud og hver gang du ændrede i den.

    Der arbejdes på højtryk i kulissen for at denne problemstilling og vores klager imod den vil blive hørt af de interessenter der er og at skabe mediebevågenhed, ligesom der arbejdes med planlægning af praksis i forhold til selve kampdagen, hvordan vi får flest muligt med på udeblivelsen og for at stable et alternativt arrangement på benene, så FCK fans stadig kan se kampen sammen og nyde fællesskabet og forhåbentlig juble sammen. Jeg kan garantere at denne aktionsform ikke er blevet valgt, bare fordi det kunne være sjovt at prøve, men udelukkende fordi vi håber at den alene med truslen kan ændre slagets gang og om ikke andet så i hvert fald kan få tiltaget til at bortfalde ved det aftryk en beklagelig gennemførelse vil efterlade. Jeg kan ligeledes garantere at opgaven tages dybt seriøst og at arbejdet vil fortsætte på alle fronter helt op til og hvis nødvendigt, også efter kampen.

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Kør på.
    DET gør vi !

    Husk nu, at hvis du eller andre stadig vælger at tage på stadion, så forsøg allerede nu at anskaffe billetter til andre tribuner end Nedre C og Nedre B, så de fanafsnit kan være så tomme som muligt !!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Kunne man ikke opfordre til stormøde, med politi, DBU, fckfc,FCK,BIF osv, det bruges da ofte af politiet i andre henseender, det kunne være en måde hvor der kommer en mere broget skare af synspunkter.

    Jeg ville da gerne møde op, jeg repræsenter den f.eks. Den modne(ældre) fan, som gerne kommer på hjaltepark(har været der rigtigt mange gang gennem de sidste 20 år), jeg er samtidigt familie far med 5 børn, fra charlottenlund med lang uddannelse og godt job, ustraffet osv. Ikke for at ligge mit cv med, bare for at fortælle at stereotypen omkring unge vilde ballademagere ikke er de eneste der kommer, vi er mange forskellige typer, jeg vil ikke finde mig i at samfundet dikterer mig hvordan jeg skal komme fra a til b, finder mig ikke i at minus mennesker dem der bestemmer hvordan samfundet fungerer.
    Forza FCK
    Bazooka

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Bazooka Se meddelelser
    Kunne man ikke opfordre til stormøde, med politi, DBU, fckfc,FCK,BIF osv, det bruges da ofte af politiet i andre henseender, det kunne være en måde hvor der kommer en mere broget skare af synspunkter.

    Jeg ville da gerne møde op, jeg repræsenter den f.eks. Den modne(ældre) fan, som gerne kommer på hjaltepark(har været der rigtigt mange gang gennem de sidste 20 år), jeg er samtidigt familie far med 5 børn, fra charlottenlund med lang uddannelse og godt job, ustraffet osv. Ikke for at ligge mit cv med, bare for at fortælle at stereotypen omkring unge vilde ballademagere ikke er de eneste der kommer, vi er mange forskellige typer, jeg vil ikke finde mig i at samfundet dikterer mig hvordan jeg skal komme fra a til b, finder mig ikke i at minus mennesker dem der bestemmer hvordan samfundet fungerer.
    Det er faktisk et rigtig godt forslag, som jeg i hvert fald personligt vil bringe videre.

    Hermed også en opfordring til alle andre om at komme med forslag, også gerne i PMs.

  6. #34
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Nu da jeg har haft tid til at gå og skændes lidt med mig selv, er vi (altså jeg selv og undertegnede) blevet enige om, at beslutningen ikke er så tåbelig en idé alligevel. For, som jeg skrev i en anden tråd, der er jo ikke andre alternativer - ikke nogen der giver særligt meget mening i hvert fald. Det skulle da lige være den dialog som jeg kan læse mig til, at FCKFC stadig har i gang med diverse parter - hvilket jeg syntes er en god idé, da stilhed og korslagte arme vist aldrig rigtig har ført noget med sig.

    Skulle dialogen i den nærmeste fremtid vise sig at være "tabt", så er det enormt vigtigt at vi får Brøndby Support med på idéen. De skal også melde klart ud, at de, i lighed med FCKFC, boykotter kampen. Gør de det, er jeg nogenlunde overbevist om, at det vil sende et rimeligt klart signal om, at denne måde, hvorpå fans bliver transporteret til og fra stadion, simpelthen ikke er acceptabel. Punktum.
    Får vi derimod ikke BS med på idéen - og ender det med at D-tribunen er godt fyldt, i modsætning til de 3 andre tribuner, er jeg knapt så sikker på, at det vil sende nogle signaler overhovedet - altså udover at FCK-fans er forkælede, simpelthen fordi andre hold gerne vil acceptere transporten.

    Lidt off-topic: Det kunne være rart, hvis man havde muligheden for, at kunne redigere i sit valg i afstemningen. Således at man kunne se, hvor mange fans der igennem forløbet ændrede mening. Men det er nok bare mig... :-)

    ZFDK

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Det undrer mig lidt, at der ikke er kommet nogen udmelding fra Brøndbyerne endnu. Ved vi helt sikkert, at de ikke kommer?

    Og hvad med næste gang, der er Derby på Hjalte Park. En lang næse dækker vist lige knap hvad ville jeg føle, hvis jeg endnu engang skulle læse en udmelding som den der kom sidst:


    Citat Oprindeligt indsendt af Alpha Brøndby
    Dagens modstander behøver ikke megen præsentation og ser man rent statistisk på dagens opgør, er der ikke meget håb at hente der. Således er vi uden derbysejr i de sidste 9 superligakampe mod PS&E. Dog er det værd at bemærke, at PS&E’s spillere til denne kamp vil være uden opbakning fra deres fans, der har valgt at boykotte kampen på baggrund af Vestegnens Politis krav om bustransport for udeholdets fans til og fra Østerbro og ændringen af kamptidspunktet. Derfor er det ekstremt vigtigt, at vi som Brøndbyfans, høj som lav, langsidefan som Sydsidengænger gør alt for at ryste spillerne fra PS&E. De er denne dag helt og aldeles alene på Vestegnen – det er sjældent noget nogen er sluppet godt fra!
    Sidst redigeret af Jinx : 19.02.12 kl. 02:44
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Det undrer mig lidt, at der ikke er kommet nogen udmelding fra Brøndbyerne endnu. Ved vi helt sikkert, at de ikke kommer?

    Og hvad med næste gang, der er Derby på Hjalte Park. En lang næse dækker vist lige knap hvad ville jeg føle, hvis jeg endnu engang skulle læse en udmelding som den der kom sidst:
    Hvorfor er vores holdning til restriktionerne afhængig af Brøndbys?

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    Hvorfor er vores holdning til restriktionerne afhængig af Brøndbys?
    Holdningen er ikke som sådan afhængig af deres, men det hænger altså ikke sammen med argumentet om at det er helt underordnet hvad Brøndbys fans synes og gør.

    Først og fremmest skal man huske på, at fangetransport-sanktionen er forbeholdt os og Brøndbys fans. Det er ikke en problemstilling, vi deler med alle fans i Danmark, og det er ikke en problemstilling vi står alene med. Det er (for nuværende) en særlig ordning, som kun gælder for fans af FC København og Brøndby til de to klubbers indbyrdes kampe. Denne grundliggende omstændighed giver et skæbnefællesskab, som det ikke er meningsfyldt at bagatellisere.

    Det andet er så, at den overordnede hensigt med en boykot af kampen 5. april vel er at få ordningen fjernet? Til det formål vil det være et meget stærkere signal at sende, hvis de to klubbers fans på et eller andet plan er enige om at man ikke vil møde op til de kampe, så længe fangetransport-ordningen består. Når FCK-fans interesserer sig for hvad Brøndby Support og andre fangrupper siger til det hele, så er det formentlig primært fordi de gerne vil vide, hvordan masterplanen ser ud. Er det med eller uden Brøndby Support? Spørgsmålet er helt reelt.

    Som en tredje vinkel kan man pege på den sportslige betydning og almindelige attraktionsværdi af kampen skærtorsdag. Der er både guldmedaljer og CL-billet på spil for FC København, og en kamp mod Brøndby er for mange stadig en af de store dage i fodboldkalenderen. Vi har desuden kun tabt én ligakamp mod dem i Parken i snart 14 år, så der er rigeligt at miste, hvis vi dropper hjemmebanestøtten til den kamp. Jeg kunne forestille mig, at mange har det sådan, at det simpelthen er for meget at give afkald på, hvis det så kan ende med at Brøndbys fans bare står og griner ad os til denne og de kommende kampe. Sådan har jeg det i hvert fald selv.

    Jeg vil stadig opfordre FCKFC og repræsentanter fra Sektionen til at svare mere præcist på, om man har været i dialog med Brøndby Support, og hvad status i så fald er på den proces. Jeg må minde om, at det er en meget dramatisk opfordring man er kommet med. Jeg er selvfølgelig fuldt ud klar over, at man har vurderet at det er det rigtige at gøre for at kunne støtte klubben på længere sigt, men det ændrer ikke ved at det er en stor ting, man beder folk om. Derfor må I også tage den foreløbige respons som et udtryk for, at I ikke er lykkedes med opgaven med at forklare folk hvad I har tænkt og gjort ifm. opfordringen til boykot. Der er stadig for mange løse ender.

    Hvis I har valgt at køre jeres eget løb uden Brøndby Support eller andre fangrupper derfra, så er det da om ikke andet et synspunkt, som I så kan præsentere. Hovedsagen er at folk bør have en chance for at forholde sig til hvad der er op og ned i denne sag, og det er for mig at se fuldstændig rimeligt at folk gerne vil have svar på om der bliver kørt en koordineret proces med Brøndbys fans eller ej.

    Og lad mig endelig understrege at jeg ikke er tilhænger af at vi skal gå i seng med fjenden. Jeg synes ikke man skal lave en fælles kampagne eller holde fælles fest i Fælledparken på kampdagen eller andre tossede ting i den retning. Jeg er bare optaget af at forstå, om FCKFC/S12 står alene med boykot-planerne. Jeg tror nemlig ikke jeg er interesseret i at blive væk, hvis ikke det er en fælles indsats med et større perspektiv. I så fald tipper balancen i mit regnestykke den gale vej ift. hvad der skal ofres, og hvad der kan forventes at komme ud af det. Det er et synspunkt jeg håber man kan respektere, på samme måde som jeg respekterer at nogen ønsker at boykotte kampen på det foreliggende grundlag af oplysninger.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst
    Hvorfor er vores holdning til restriktionerne afhængig af Brøndbys?

    Nu kan jeg jo kun tale på egne vegne, men min holdning til restriktionerne (idet jeg går ud fra, at du mener den tvungne bustransport) er ingenlunde påvirket af, hvad de måtte mene ude på Vestegnen.

    Til gengæld er min forventning til effekten af en boycut i dén grad afhængig af, hvor stor tilslutningen er. Og hvis vi (FCKFC & S12) bliver væk fra Parken, mens hele D-tribunen er fyldt med gule flag og syngende fans, tror jeg for det første effekten er temmelig tæt på ikke-eksisterende, og derudover er der så sidegevinsten med, at spillerne er på udebane både på Hjalte Park og i Parken. Og at vi som (FCK)fans endnu engang er blevet snydt for et derby, til ingen verdens nytte.

    Ville du synes, at det bare var fint fint, med en fyldt D-tribune og en fyldt Fixe-tribune, næste gang vi er derude? Jeg ville ikke.

    Så altså, uanset hvordan og hvorledes vil jeg altid synes at fangetransporterne er et tåbeligt og ødelæggende tiltag, men min holdning til hvorvidt et boycut er vejen frem, afhænger bl.a. af, hvor stor tilslutningen er. Fordi jeg forventer, at tilslutningen lang hen ad vejen er direkte proportionel med effekten.

    På et mere generelt plan må jeg sige, at jo mere jeg tænker over det, desto mere hælder jeg til at fangetransporterne vil dø af sig selv. Hvis man nu forestiller sig, at alle simpelthen vælger produktet fra, og ser Derbys fra langsiderne i stedet. Det har jeg selv gjort et par gange og jeg sludrede lidt med et par af dem jeg normalt går til bold med forleden, og vi var alle enige om at det fremover måtte være løsningen så længe adgangen til udeafsnittet var så håbløs. Ret hurtigt tror jeg, at både politi og arrangører ville komme frem til, at deres produkt ikke sælger og at udefans i stort tal på langsiden heller ikke er ønskværdigt. Kunne det være en løsningsmodel, at man ved siden af dialogen simpelthen vælger produktet fra, og finder en anden måde at komme til bold på, så længe forholdene ikke er til andet?
    Sidst redigeret af Jinx : 19.02.12 kl. 16:33
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Opfordring til fælles boykot

    At vi ikke deler problemstillingen med andre klubber bekræfter egentlig min pointe: vi må gøre hvad der er rigtigst at gøre, uden skelen til disse andre klubber. At jeg så slet ikke er enig i netop dette præmis er en anden sag, for jeg er faktisk ganske overbevist om at dette tiltag risikerer at danne præcedens på sigt. Af samme årsag vil jeg mene at Brøndby og andre klubber har en helt naturlig interesse i at følge trop. Og her har jeg netop givet udtryk for at det næste derby som isoleret happening ville være mest gavnligt for vores egen sag om Brøndby ligeledes boykotter totalt, og selvfølgelig er det heller ikke på den lange bane "underordnet" om landets næststørste fanklub bakker op.

    Men som sagt: det behøver ikke være udslagsgivende for vores egne handlinger, og det er et indtryk jeg får når jeg læser denne tråd.

    De øvrige betragtninger er jeg enig i - bestyrelsen må gerne være så synlig som muligt i denne proces, og gøre sig klart at denne udmelding forpligter for fremtiden.
    Derudover har jeg også et håb om at tiltaget dør på sigt, men det opvejes desværre af min frygt for at det ikke gør - hvilket i min verden tvinger os til at tage affære nu.

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    At vi ikke deler problemstillingen med andre klubber bekræfter egentlig min pointe: vi må gøre hvad der er rigtigst at gøre, uden skelen til disse andre klubber.
    Men vi deler jo netop problemstillingen med andre, nemlig med Brøndby. Tilmed bliver der opfordret til boykot af en kamp hvor det er deres fans, der på selve dagen er udsat for genen. Jeg er med på at motivet ikke er at udtrykke sympati med BIF-fansene, men det ændrer ikke ved at deres medpart i fangetransport-modellen er den konkrete anledning til at der er boykot lige netop den dag (og ikke til en kamp mod Horsens).

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    Men som sagt: det behøver ikke være udslagsgivende for vores egne handlinger, og det er et indtryk jeg får når jeg læser denne tråd.
    Det er jo den enkeltes valg om man vil blive væk, og det er vel en afvejning af mange faktorer. Jeg taler derfor også kun for mig selv når jeg siger, at hvis man ikke vil fortælle om man har været i kontakt med Brøndby Support, og om hvad det eventuelle udfald af en sådan kontakt måtte være, så synes jeg bare ikke man har gjort hjemmearbejdet godt nok, når man opfodrer til et så drastisk tiltag som boykot af en hjemmekamp. Der er simpelthen nødt til at være en skarpere historie, hvis man vil have bred opbakning til idéen. Som afstemningen andetsteds viser, så er der stadig rigtig mange, som ikke støtter opfordringen, og det synes jeg er et problem især for FCKFC, som ift. foreningens formålsparagraf er ude på en halvfarlig mission.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Men vi deler jo netop problemstillingen med andre, nemlig med Brøndby. Tilmed bliver der opfordret til boykot af en kamp hvor det er deres fans, der på selve dagen er udsat for genen. Jeg er med på at motivet ikke er at udtrykke sympati med BIF-fansene, men det ændrer ikke ved at deres medpart i fangetransport-modellen er den konkrete anledning til at der er boykot lige netop den dag (og ikke til en kamp mod Horsens)./Simon
    Anledningen er at politiets restriktioner besværliggør livet som FCK fan, uagtet hvem modstanderen er, og uagtet hvem der til pågældende kamp sidder i fangetransporten. Jeg er med på at tiltaget i første omgang er tiltænkt kampe mellem disse to klubber specifikt, men det er som sådan underordnet så længe vi risikerer at der bygges yderligere på fra politiets side. Og jeg vil da gerne slå et slag for netop denne bekymring, når vi igen og igen hører vestegnens politi udtale at initiativet virker efter hensigten, og at man so far er begejstrede for konceptet.


    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er jo den enkeltes valg om man vil blive væk, og det er vel en afvejning af mange faktorer. Jeg taler derfor også kun for mig selv når jeg siger, at hvis man ikke vil fortælle om man har været i kontakt med Brøndby Support, og om hvad det eventuelle udfald af en sådan kontakt måtte være, så synes jeg bare ikke man har gjort hjemmearbejdet godt nok, når man opfodrer til et så drastisk tiltag som boykot af en hjemmekamp. Der er simpelthen nødt til at være en skarpere historie, hvis man vil have bred opbakning til idéen. Som afstemningen andetsteds viser, så er der stadig rigtig mange, som ikke støtter opfordringen, og det synes jeg er et problem især for FCKFC, som ift. foreningens formålsparagraf er ude på en halvfarlig mission.

    /Simon
    Helt enig.

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    Anledningen er at politiets restriktioner besværliggør livet som FCK fan, uagtet hvem modstanderen er, og uagtet hvem der til pågældende kamp sidder i fangetransporten. Jeg er med på at tiltaget i første omgang er tiltænkt kampe mellem disse to klubber specifikt, men det er som sådan underordnet så længe vi risikerer at der bygges yderligere på fra politiets side. Og jeg vil da gerne slå et slag for netop denne bekymring, når vi igen og igen hører vestegnens politi udtale at initiativet virker efter hensigten, og at man so far er begejstrede for konceptet.
    Well, den udlægning synes jeg ikke er helt i overensstemmelse med teksten fra FCKFC og Sektionen i begyndelsen af denne tråd. Her henviser man specifikt til at anledningen til boykottet og valget af kamp hænger sammen med at Brøndbys fans skal udsættes for fangetransporten på denne dag. Hvis man ikke ønsker at sende det signal, at demonstrationen/aktionen lægges på lige netop denne dag, fordi fangetransporten her forventes at blive brugt igen, så vil jeg godt nok foreslå at man kigger på formuleringerne i boykot-opfordringen :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Udover at give et svar på mit oprindelige spørgsmål, om hvorvidt man har koordineret med Bifferne, eller i det hele taget hørt fra dem, så vil jeg gerne benytte lejligheden til at opfordre FCKFC til også at uddybe hvilke overvejelser der ligger bag hele boycut contra alternative løsninger udmeldingen, med hvem der pågår dialog og hvad den i store træk indeholder og forventes at munde ud i. Og i det hele taget være langt mere klare i mælet omkring alle de løse ender og ubesvarede spørgsmål, der er i denne sag.

    Som jeg gjorde opmærksom på i skakten tidligere i dag, og som /Simon i sit indlæg herover følger op på, så kan man jo i fanklubbens formålsparagraf læse, at eksistensberettigelsen er støtte til FCK. Opfordrer man til at droppe denne, for at søge at bedre egne vilkår, balancerer man efter min bedste overbevisning på kanten af sin egen berettigelse. Og så skal der godt nok være meget klare linier.

    Vi er altså medlemmer af - og betaler kontingent til - en forening, hvis formål er at støtte FCK. Ikke en forening, der skal forbedre vilkårene for fodboldfans. Hvor prisværdigt arbejdet end må være, mener jeg som udgangspunkt det skal varetages andetsteds. Og det er helt fint hvis folk fra S12, vil engagere sig i sagen og søge indflydelse. Men når FCKFC, sætter sit eget formål til side, for at fremme en anden sag så kan det ikke nytte noget, at der er uklarhed og løse ender. Det her er kan blive eksistentielt vendepunkt for foreningen, hvilket jeg håber man er klar over i bestyrelsen, ligesom jeg håber man af samme grund er klar over vigtigheden af helt utvetydige og gennemsigtige holdninger og udmeldinger.

    Jeg synes det er en meget farlig vej at gå, hvis man som fanklub begynder at sætte støtten til FCK i anden række. Den luksus må tilhøre uofficielle grupperinger og den enkelte fan.
    Sidst redigeret af Jinx : 19.02.12 kl. 17:03
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Opfordring til fælles boykot

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Well, den udlægning synes jeg ikke er helt i overensstemmelse med teksten fra FCKFC og Sektionen i begyndelsen af denne tråd. Her henviser man specifikt til at anledningen til boykottet og valget af kamp hænger sammen med at Brøndbys fans skal udsættes for fangetransporten på denne dag. Hvis man ikke ønsker at sende det signal, at demonstrationen/aktionen lægges på lige netop denne dag, fordi fangetransporten her forventes at blive brugt igen, så vil jeg godt nok foreslå at man kigger på formuleringerne i boykot-opfordringen :-)

    /Simon
    Nu er vi vist lidt nede i ordkløveri - pointen er selvfølgelig at der på bundlinien skal kæmpes imod fangetransport - som udfolder sig under en fodboldkamp som selvfølgelig derfor også er en anledning om man vil. Anyway, det er egentlig ret ligegyldigt for sagens kerne: om Brøndby er med eller ej, så skal der siges fra hurtigst muligt.

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Opfordring til fælles boykot

    /Simon

    Der er da ingen tvivl om at det ville være en kæmpe skuffelse, hvis vestegnens indbyggere valfarter til D tribunen i busser fra Hjalte park. Skuffende fordi det ville være et så stort selvmål at det ville skuffe mig på menneskets vegne, så dumme må man simpelthen ikke være. Endvidere ville det skuffe mig, fordi det ville mere end halvere effekten af vores aktion, såfremt vi ender med at måtte udeblive fra kæmpen 5. april, for at påvirke omstændighederne for dialogen til vores fordel.

    Dertil skal dog siges at en udeblivelse fra FCK fans stadig vil have effekt, fortvivl ej. De personer vi forsøger at påvirke, vil stadig stå med et Derby uden aktive fans i begge "ender", så man mister kampen på tribunen, som dette opgør i høj grad sælges på, eftersom det i hvert fald ikke er den fodboldmæssige kvalitet længere, når det nu er top mod bund der mødes. Så aktionen ville stadig have effekt, men der skal ikke herske den mindste tvivl om at vi da både tror og håber på at D tribunen vil stå omtrent lige så tom som da de boykottede deres fingeraftryks system. Det ville være det mest effektive scenarie, så selvfølgelig er det dette der ønskes. Fra Sektion 12s side, er der dog ingen samarbejde med vestegnen og jeg skal ikke ud i en besvarelse på FCKFCs vegne, for om de har tænkt sig at ringe til BS når de opgaver de kæmper med lige nu, er overstået. Det ville måske være en god idé, men det er ikke der mit personlige fokus ligger, da det i hvert fald for mig, handler om at vi bruger alle vores kræfter på at arbejder med de dele vi kan påvirke og det er vores egen aktion og dialog op imod kampen.

    Hvad angår valget af kamp, er der flere faktorer som gør denne kamp åbenlys at bruge, på trods af at det er den kamp vi mindst vil undvære. For det første er det til kampe mod dette hold at vi underlægges den ordning vi er utilfredse med. For det andet er det en kamp hvortil ordningen er aktuel, da modstanderen er underlagt ordningen til netop den kamp. For det tredie er det netop disse opgør som har størst interesse hos de sponsorer og Viasat, som vi gerne vil påvirke til at lægge pres på ledelsen i FCK, så de vil stoppe med at bakke op om politiets ordning, som vel at mærke ikke har hjelm i lovgivningen og som de derfor ikke kan udføre uden fuld opbakning fra klubberne.

    Hvad angår formålsparagraffen i FCKFC, så er det jo netop i overensstemmelse med denne, at man kæmpe imod transport ordningen, da den forhindre rigtig mange medlemmer i at overvære kampene ude på vestegnen fra tribunen, medmindre de vil give afkald på deres bevægelsesfrihed og betale 100 kr. for at tage til Parken mange timer før kampen, for så at gennemgå sikkerhedstjek, stå og vente inde under en af Parkens tribuner, for så at køre i bus ud til Hjalte Park, hvor man sluses ind på udebaneafsnittet, hvor man så vil stå indtil 20 minutter efter kampens afslutning og så fragtes tilbage til Parken, hvor turen så slutter. Det kan der være UTROLIG meget spildtid i, alt efter hvor man bor, samt muligvis et mindre økonomisk tab, igen alt efter bosted. Såfremt man ikke vil underlægge sig disse forhold, kan man ikke se kampen fra tribunen, da reglerne foreskrive at man som FCK fan ikke må befinde sig på andre områder på stadion end udebaneafsnittet, pga. away-kort systemet og man risikere karantæne fra både Parken og de stadions FCK ellers vil besøge i et sted mellem 1 og 2 år, hvis man bliver opdaget. Så ofringen af denne kamp, samt den i efteråret, skal ses som en investering i ikke at skulle gå glip af alle de fremtidige opgør ude på vestegnen, på vegne af alle de medlemmer som ikke ønsker at betale en så uretfærdig høj personlig pris for det.

    Hvad angår muligheden for at tiltaget dør af sig selv, ved at alle vælger muligheden fra og så bare ser kampen fra langsiden, som du eksempelvis har gjort, så vil jeg igen henvise til ovenstående og så fremhæve at du har rigtig mange medfans, som uden at have lavet ballade, stadig er kendte ansigter af Parkens sikkerhedsvagter og derfor ikke ville kunne gemme sig på langsiden, så du har rigtig mange medfans som ikke bare kan gøre dette, indtil tiltaget dør af sig selv. Det er dem vi håber du vil udvise solidaritet med, allerede nu, ved at udvise opbakning til aktionsformen, så vi kan presse det mere på i dialogen omkring dette emne og på sigt ved enten at udeblive fra stadion, sidde på en anden tribune end Nedre C og Nedre B, eller være stille under hele kampen, hvis du bliver på en af de to afsnit, hvis altså vi bliver nødt til at gå så langt.

    Jeg kan kun opfordre alle til at udvise opbakning til FCKFC, så FCKFC kan være så slagkraftige som muligt i den pågældende dialog, eftersom modparten på disse møder også kigger med herinde og ser hvor alvorligt de skal tage truslen.

    Jinx:

    Til nogle af dine punkter, vil jeg henlede opmærksomheden til mit svar til /Simon og derudover vil jeg anbefale at du læser de to tråde om samme emne, som er blevet låst af Debatredaktionen, da der er meget ekstra arbejde i at svare på de samme ting flere gange. Håber du forstår, eller finder svar nok i ovenstående. :)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 10 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Siger det igen BOYKOT
    By Don mo in forum De korte linier
    Svar: 21
    Sidste Meddelelse: 09.08.04, 07:56
  2. Boykot
    By midtjyden in forum De korte linier
    Svar: 42
    Sidste Meddelelse: 04.11.03, 18:40
  3. Boykot TV3 Nu!
    By Tulle in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 16.09.03, 23:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •