Se afstemningsresultater: Skal vi have fans med på udebane

Stemmeafgivere
516. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    241 46.71%
  • nej

    226 43.80%
  • ved ikke

    49 9.50%
Side 10 af 13 FørsteFørste ... 78910111213 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 186

Emner: Skal der FCK-fans med på udebane?

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ansban24 Se meddelelser
    ...en god ide at have diverse hooligans siddende ved siden af en familie til en fodboldkamp, er jeg ret overbevist om hvad svaret ville være. Problemet er jo at dette ikke forhindrer folk i at købe billet til neutralt afsnit og når man først er inde er der som regel masser af plads til at samles i grupper. Så kan man argumentere for at det ikke er tilladt at stå op på neutralt og at man ikke må juble over udeholdet, men jeg vil gerne se det kontrollørkorps som lige går ned og beder 200-300 mand om at sætte sig ned og tie stille.
    Nu må vi jo se hvordan det går. Der var de samme "trusler" da away-kortet blev indført, og der så vi jo intet af det. Der har aldrig været nogen "vilde" fans, der lavede ballade på neutral tribune, og jeg tvivler på at det vil ske pga dette tiltag.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    2

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Nu må vi jo se hvordan det går. Der var de samme "trusler" da away-kortet blev indført, og der så vi jo intet af det. Der har aldrig været nogen "vilde" fans, der lavede ballade på neutral tribune, og jeg tvivler på at det vil ske pga dette tiltag.

    ougar
    Jeg er som saadan enig og kan sagtens se at det er et validt argument. Forskellen var vel bare dels at den gaengse opfattelse var at der var boykot ifm away-kort (jeg er klar over at det bliver afvist i en anden traad, men alligevel) og dels at det ikke var tilladt som FCK-fan at vaere paa neutralt afsnit og at kontrolloererne derfor kunne afvise folk i doeren med henvisning til at de skulle vaere paa FCK-afsnittet, hvilket vel betoed at der reelt ikke var mange der kom ind. Denne mulighed for at afvise er vel forsvundet i og med at der ikke laengere er et specielt afsnit til FCK-fans.

    Uden at ovenstaaende betyder at der helt sikkert kommer flere problemer i den kommende periode end der var ifm. indfoerelsen af away-kort, er jeg dog af den overbevisning, at der kommer flere FCK-fans paa neutralt afsnit end der var i starten af away-kortet og dermed stiger risikoen for problemer vel ogsaa betragteligt.

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ansban24 Se meddelelser
    Jeg er som saadan enig og kan sagtens se at det er et validt argument. Forskellen var vel bare dels at den gaengse opfattelse var at der var boykot ifm away-kort (jeg er klar over at det bliver afvist i en anden traad, men alligevel)
    Tja, nu må vi se. Hvis der møder 300 "kampklare" FCK fans op, så kan der naturligvis godt blive store problemer. Men når FCK til kampen (hvis det overhovedet når at blive andet end en trussel) melder ud, at der IKKE er noget udebaneafsnit, og at FCK-fans ikke er velkomne, så tror jeg antallet af deltagere falder. Men igen, nu må vi se.

    Hvis klubberne planlægger at lukke for FCK-fans, men så bare ender med at lukke dem ind alligevel, hvis de bare kommer nok og ser farlige ud, så giver tiltaget ikke meget mening. Og jeg vil i min naivitet gætte på, at det er en problemstilling klubberne har overvejet.

    ...det ikke var tilladt som FCK-fan at vaere paa neutralt afsnit og at kontrolloererne derfor kunne afvise folk i doeren med henvisning til at de skulle vaere paa FCK-afsnittet, hvilket vel betoed at der reelt ikke var mange der kom ind. Denne mulighed for at afvise er vel forsvundet i og med at der ikke laengere er et specielt afsnit til FCK-fans.
    Det tror jeg sgu ikke. Jeg tror helt bestemt at FCK-fans (specielt visse typer af FCK-fans) absolut IKKE er velkomne på de neutrale afsnit. Og hvis nogen mener, at det er en eller anden form for diskrimination/forskelsbehandling der ikke er "lovlig", så tror jeg de tager temmelig meget fejl.

    Edit: Jeg vil dog godt understrege, at jeg - ligesom de fleste - også mener, at den "løsning" klubberne har fundet her er helt gennemført elendig, og ikke virker voldsomt gennemtænkt.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 09.03.12 kl. 14:26
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel P Se meddelelser
    De snakker selv om et samlet København mod guldet så tror ikke de sys det særlig fedt at være årsag til FCK mister point.
    nå så det tror du ikke?

    I mine øjne der er de idioter der tager på udebane og slås, laver hærværk og smider pyro lort ind på banen IKKE fck fans, de er pisse ligeglade med fck og resten af klubben! de synes bare det er sjovt at tage til udekampe og ødelægge det for de andre, jeg vil vædde med mange af dem slet ikke følger med i fck eller fodbold generelt, men bare udnytter forummet til at lave balade. Så tak for det "såkaldte ude fck fans". !

  6. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Leo Se meddelelser
    Hvis UC som forening eller sammenslutning bare har en snert af interesse i at løse problemet for både dem selv og alle andre, har jeg omend meget svært ved at forstå hvorfor UC ikke selv evner at udskille disse elementer. Hvis UC ikke kan eller vil ekskludere og vil hjælpe klubberne og politiet med at identificere de påståede 10% af deres medlemmere eller tilhængere der volder problemerne ved udebanekampene, er det min opfattelse, at det er UC selv der er problemet og der er derfor identifikation mellem forening og urostifterne.
    UC udgør rundt regnet 50 medlemmer.

    FCKFC udgør rundt regnet 14.000 medlemmer.

    Hvordan kan du forvente dig mere af UC end af FCKFC?

    Hvis du er medlem af FCKFC, hvorfor gør du så ikke din pligt og får udpeget volds- og hærværksmændene, så vi andre slipper for at blive sat i bås med dem? Jeg har på fornemmelsen at du ikke har formået at udpege én eneste selv, som stop venligst dit hykleri og tilskrev i stedet debatten bare et gran af realisme i forhold til forventning for og om dine medmennesker.

    I det mindste så har UC rent faktisk forsøgt at gøre noget, men erkende også at de ikke fik gjort nok, hverken før eller under kampen. Der burde have været mere fokus på det før kampen, hvor "fantransporten" stjal billedet og tappede på resurserne, ligesom der skulle have været skåret tydeligere igennem allerede ved første kast eller smadrede toilet, med total stemnings-stop og klar og tydelig diktering af den forventede opførsel på tribunen. Det lykkedes ikke, men det har mere fokus fremover fra vores side, det er hvad vi kan gøre, så det gør vi.

    Hvis du mener at du kan
    ...hjælpe klubberne og politiet med at identificere de påståede 10% af deres medlemmere eller tilhængere der volder problemerne ved udebanekampene...
    så syntes jeg at du skal vise vejen, i stedet for kun at tale/skrive om den.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Hvis ikke vi kan blive enige om relevansen mellem handlinger og holdninger, så håber jeg, at vi kan blive enige om, at det er i hvert fald er dårligt PR-arbejde, at overtræde en lov man ønsker at ændre på systematisk og vedvarende vis. Du bruger selv eksemplet omkring fartgrænser. Det er min formodning, at en gruppering der hver weekend arrangerede ulovligt "drag-race" med 180 km/t på tilsvarende vis ville få svært ved vinde sympati for deres ønske om at ændre loven.

    Jeg vil tro, at man ville have større succes ved at opføre sig ordentligt og tage kampen på et stor-politisk plan frem for at true sig til en ændring af loven.

    Når du dermed siger, at loven "pt. ikke fungerer", så er vi formentlig ikke enige. Jeg synes, at loven fungerer fint, hvorimod enkelte folks respekt for den halter gevaldigt. Du synes, at den ikke fungerer, fordi den ikke er i overensstemmelse med dine ønsker på området.

    Så er der altså pludselig mange love, jeg lige pludselig ikke synes fungerer, hvis kriteriet herfor er et spørgsmål om, hvorvidt loven er i overensstemmelse med mit personlige forgodtbefindende! Er dette målestokken så jeg personligt gerne både Ophavsretsloven, Straffeloven, Lov om Euforiserende Stoffer og Færdselsloven ændret, da de "ikke fungerer". De fungerer ikke i forhold til mit ønske om at køre narkopåvirket igennem byen i min bil med 180 km/t mens jeg har piraktkopieret musik på anlægget. (En sund portion ironi, sarkasme og overdrivelse er anvendt).
    Vi kan godt blive enige om det ikke er fornuftigt set ud fra en pr sæmmenhæng, men det er jo derfor folk fyrer lys af, det er fordi de mener det skaber en flot kulisse som er med til at støtte holdet. Du skal ikke se på det som en interesseorginisation, men som en kultur. Inden for kulturens ramme er det fornuftigt og logisk at fyre af, da det skaber den kulisse man vil have (det er så ikke fornuftigt at smide det på banen, da det intet har at gøre på banen), at det ikke giver mening ud fra de ønsker man har omkring lovgivningen er så en anden sag.

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    313

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    UC udgør rundt regnet 50 medlemmer.

    FCKFC udgør rundt regnet 14.000 medlemmer.

    Hvordan kan du forvente dig mere af UC end af FCKFC?

    Hvis du er medlem af FCKFC, hvorfor gør du så ikke din pligt og får udpeget volds- og hærværksmændene, så vi andre slipper for at blive sat i bås med dem? Jeg har på fornemmelsen at du ikke har formået at udpege én eneste selv, som stop venligst dit hykleri og tilskrev i stedet debatten bare et gran af realisme i forhold til forventning for og om dine medmennesker.

    I det mindste så har UC rent faktisk forsøgt at gøre noget, men erkende også at de ikke fik gjort nok, hverken før eller under kampen. Der burde have været mere fokus på det før kampen, hvor "fantransporten" stjal billedet og tappede på resurserne, ligesom der skulle have været skåret tydeligere igennem allerede ved første kast eller smadrede toilet, med total stemnings-stop og klar og tydelig diktering af den forventede opførsel på tribunen. Det lykkedes ikke, men det har mere fokus fremover fra vores side, det er hvad vi kan gøre, så det gør vi.

    Hvis du mener at du kan så syntes jeg at du skal vise vejen, i stedet for kun at tale/skrive om den.
    Jeg er ret sikker på vi ikke kender hinanden og foretrækker egentlig at kommunikere på en mindre opfarende og personlig facon.

    For at svare på dit lidt overraskende angreb på min person, kan jeg da oplyse, at jeg var på Brøndby Stadion da det også gik galt med romerlys-kast i 2008. Jeg tog billeder og forsøgte at udpege for vagterne, og billederne blev i øvrigt overdraget. Jeg ved ikke om det hjalp, da jeg sjovt nok ikke kender nogen af dem personligt og heldigvis stod lidt derfra. Det var i øvrigt sidste gang jeg havde behov for at tage til en "højrisiko-udekamp", så tak for det

    At ingen synes at ville udpege eller kende - eller kendes ved - de tabere der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, synes jeg er meget, meget underligt, men vel egentlig meget forståligt. Jeg ville også krumme tærer hvis de var en del af min omgangskreds.

  10. #143
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Hvis ikke vi kan blive enige om relevansen mellem handlinger og holdninger, så håber jeg, at vi kan blive enige om, at det er i hvert fald er dårligt PR-arbejde, at overtræde en lov man ønsker at ændre på systematisk og vedvarende vis. Du bruger selv eksemplet omkring fartgrænser. Det er min formodning, at en gruppering der hver weekend arrangerede ulovligt "drag-race" med 180 km/t på tilsvarende vis ville få svært ved vinde sympati for deres ønske om at ændre loven.

    Jeg vil tro, at man ville have større succes ved at opføre sig ordentligt og tage kampen på et stor-politisk plan frem for at true sig til en ændring af loven.

    Når du dermed siger, at loven "pt. ikke fungerer", så er vi formentlig ikke enige. Jeg synes, at loven fungerer fint, hvorimod enkelte folks respekt for den halter gevaldigt. Du synes, at den ikke fungerer, fordi den ikke er i overensstemmelse med dine ønsker på området.

    Så er der altså pludselig mange love, jeg lige pludselig ikke synes fungerer, hvis kriteriet herfor er et spørgsmål om, hvorvidt loven er i overensstemmelse med mit personlige forgodtbefindende! Er dette målestokken så jeg personligt gerne både Ophavsretsloven, Straffeloven, Lov om Euforiserende Stoffer og Færdselsloven ændret, da de "ikke fungerer". De fungerer ikke i forhold til mit ønske om at køre narkopåvirket igennem byen i min bil med 180 km/t mens jeg har piraktkopieret musik på anlægget. (En sund portion ironi, sarkasme og overdrivelse er anvendt).
    I bliver ved med at snakke om loven, og mens det er sandt at der er forbud mod at bruge nødblus på land - så vil jeg hævde at det i bund og grund er ligemeget. Og bare en fribillet til at forplumre debatten ved at hive den gamle diskussion om hash på tribunerne ind.

    Det essentielle er jo ikke, at lovgiverne forbyder fyrværkeriet. Det er, at arrangørerne forbyder det. DBU og klubberne. Som ikke har nogen holdning til at man ryger tjald på sin plads eller tager noget stærkere, eller står og fildeler fra sin telefon. Hvilket heller ikke har nogen indvirkning på kampens afvikling overhovedet.

    Man kan være for eller imod at fyre krudt af, men det man skal holde sig til er at klubberne aktuelt forbyder det til deres arrangementer. Det er så centralt, at al snak om det er ulovligt dybest set er spild af tid og udenomssnak rundt om emnet.

    mvh,
    -smølle


  11. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Leo Se meddelelser
    Jeg er ret sikker på vi ikke kender hinanden og foretrækker egentlig at kommunikere på en mindre opfarende og personlig facon.

    For at svare på dit lidt overraskende angreb på min person, kan jeg da oplyse, at jeg var på Brøndby Stadion da det også gik galt med romerlys-kast i 2008. Jeg tog billeder og forsøgte at udpege for vagterne, og billederne blev i øvrigt overdraget. Jeg ved ikke om det hjalp, da jeg sjovt nok ikke kender nogen af dem personligt og heldigvis stod lidt derfra. Det var i øvrigt sidste gang jeg havde behov for at tage til en "højrisiko-udekamp", så tak for det

    At ingen synes at ville udpege eller kende - eller kendes ved - de tabere der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, synes jeg er meget, meget underligt, men vel egentlig meget forståligt. Jeg ville også krumme tærer hvis de var en del af min omgangskreds.
    Jeg angreb ikke din person, jeg forsvarede mig imod dit angreb på min gruppe og dermed mig selv. Og jeg ved hvor meget arbejde jeg selv og min gruppe lægger i at skabe ordnede forhold for alle, til FCKs kampe, så derfor bliver jeg sur over at vi konstant får skylden for alle de ugerninger der udføres, uden at vi har en reel chance for at kunne forhindre den til at starte med. Vi har taget ansvar for vores del og bruger således den bitre erfaring til at forbedre og optimere os selv. Folk der forventer andet af en gruppe af betalende kunder, som blot vil nyde deres hobby ligesom alle andre, forventer mere end de er i deres gode ret til. Det er dét jeg ønsker at alle snart lære at forstå.

    Folk burde hellere værdsætte at der er nogle få ildsjæle som rent faktiske forsøger at gøre noget ved problemet, fremfor kun at komme på banen og kaste med mudder når de samme ildsjæle er mindre succesfulde.

    Måske folk ikke kender de omtalte personer, fordi der bare ikke er nogle der gider at omgås dem til at starte med? Ingen kan bebrejde den resterende fanskare at disse tosser vælger at omgås fanskaren. Jeg gider i hvert fald ikke og hvis jeg finder ud af at jeg normalt udveksler ord med en af synderne når jeg går til fodbold, så gør jeg det med sikkerhed ikke fremover.

  12. #145
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    113

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    Du kan godt forstaa at klubben ikke tager sine fans med paa raad, inden man beslutter sig for at lukke ned for disses mulighed for at tage til en lang raekke kampe??? Med andre ord kan fanklubbens 15.000 medlemmer rende og braende, fordi bestyrelsen har truffet en beslutning som klubben ikke er enig i.
    Ja, jeg kan skam godt forstå, at klubben vælger ikke at spørge først, når en pæn portion af de fans der tager afsted til udekampene vælger at pisse på regler og lovgivning. Især når det potentielt kan koste 150 mio. hvis "festen" fortsætter.
    Og hvordan rammer det de 15.000 fans? Det er ikke voldsomt mange der tager afsted til udekampene, og en stor del af dem der gør, er dem klubben ikke vil se længere.
    Jeg er faktisk overbevist om, at en stor del af de 15.000 medlemmer er glade for, at man ikke bare sidder på sin røv og lader stå til. Så kan man altid diskutere om man fandt den rette løsning.

    Der vil naturligvis altid være nogle "uskyldige" der bliver ramt af et tiltag som dette, hvilket er trist. Men jeg er da glad for, at man ikke bare bliver ved med, at "tage dialogen".

    Det er da en rimelig graenseoverskridende holdning som naeppe hjaelper paa noget som helst.
    Jamen det har du lov til at mene. Ligesom jeg har lov at mene, at der render en del tosser rundt til udekampene, med "rimelig grænseoverskridende holdninger", som næppe hjælper deres sag.
    Sådan er vi så forskellige :-)

    At FCKFC stoetter et boykot maa ALDRIG have saa store konsekvenser at ledelsen cutter alt dialog med fanklubben. Det skulle da lige vaere hvis man var af den ekstremt toesefornaermede slags...

    hov vent...shit...
    Så kunne det være at FCKFC skulle trække deres støtte tilbage og vente med at protestere indtil vores away fans bliver uretfærdigt behandlet.
    Jeg havde egentlig ikke for alvor taget stilling til, om jeg synes at bustransporten var en dårlig idé. Men når man - midt i en kamp for at få dem afskaffet - vælger at skabe sig som aber ved førstkommende lejlighed, har jeg sgu svært ved at have sympati.
    Beklager.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #146
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af MHA Se meddelelser
    Ja, jeg kan skam godt forstå, at klubben vælger ikke at spørge først, når en pæn portion af de fans der tager afsted til udekampene vælger at pisse på regler og lovgivning. Især når det potentielt kan koste 150 mio. hvis "festen" fortsætter.
    Og hvordan rammer det de 15.000 fans? Det er ikke voldsomt mange der tager afsted til udekampene, og en stor del af dem der gør, er dem klubben ikke vil se længere.
    Jeg er faktisk overbevist om, at en stor del af de 15.000 medlemmer er glade for, at man ikke bare sidder på sin røv og lader stå til. Så kan man altid diskutere om man fandt den rette løsning.

    Der vil naturligvis altid være nogle "uskyldige" der bliver ramt af et tiltag som dette, hvilket er trist. Men jeg er da glad for, at man ikke bare bliver ved med, at "tage dialogen".



    Jamen det har du lov til at mene. Ligesom jeg har lov at mene, at der render en del tosser rundt til udekampene, med "rimelig grænseoverskridende holdninger", som næppe hjælper deres sag.
    Sådan er vi så forskellige :-)



    Så kunne det være at FCKFC skulle trække deres støtte tilbage og vente med at protestere indtil vores away fans bliver uretfærdigt behandlet.
    Jeg havde egentlig ikke for alvor taget stilling til, om jeg synes at bustransporten var en dårlig idé. Men når man - midt i en kamp for at få dem afskaffet - vælger at skabe sig som aber ved førstkommende lejlighed, har jeg sgu svært ved at have sympati.
    Beklager.
    Umiddelbart pådutter du mig holdninger som jeg ikke har, så det bliver nok hurtigt en irrelevant debat men kan da lige hurtigt svare at argumentet om at det "jo alligevel er så få der tager på away" må være en logisk kortslutning jeg nok skal lade være at holde dig oppe på. Jeg håber i hvert fald fremadrettet at både klubben og fanklubben vil arbejde for flere udebanefans - som man iøvrigt fra begge lejre højlydt har ytret ønske om. I det lys giver det i hvert fald nul mening at bruge de tomme sæder som et argument for at arbejde i modsat retning.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #147
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    I bliver ved med at snakke om loven, og mens det er sandt at der er forbud mod at bruge nødblus på land - så vil jeg hævde at det i bund og grund er ligemeget. Og bare en fribillet til at forplumre debatten ved at hive den gamle diskussion om hash på tribunerne ind.

    Det essentielle er jo ikke, at lovgiverne forbyder fyrværkeriet. Det er, at arrangørerne forbyder det. DBU og klubberne. Som ikke har nogen holdning til at man ryger tjald på sin plads eller tager noget stærkere, eller står og fildeler fra sin telefon. Hvilket heller ikke har nogen indvirkning på kampens afvikling overhovedet.

    Man kan være for eller imod at fyre krudt af, men det man skal holde sig til er at klubberne aktuelt forbyder det til deres arrangementer. Det er så centralt, at al snak om det er ulovligt dybest set er spild af tid og udenomssnak rundt om emnet.

    mvh,
    -smølle
    Det bliver lidt hønen eller ægget, selv om jeg er enig i hvad du siger, hvilket mit aller første indlæg bevidner på side 3:

    Sagen er ganske enkelt nemlig den, at såvel DBU, PSE som arrangører samt folkevalgte politikere (særligt § 2) i vores parlamentariske demokrati har besluttet, at dette skal være ulovligt at medbringe til fodboldkampe. Så er den i min - måske overdrevent retsskafne - optik ikke særligt meget længere.
    Ordensreglerne er jo udformet på baggrund af loven. Selv hvis PSE ville, kunne de jo ikke have ordensregler, der var i strid med loven (altså ingen mulighed for pro-pyro i ordensreglerne). Ordensreglerne er med andre ord en gengivelse af gældende ret. Jeg synes derfor ikke, at diskussionen om loven er spild af tid. Lov er nu en gang lov og ordensregler er quasi-aftaleret.

    Eksemplet med hash modgår jeg gerne, da jeg principielt føler det samme herfor. At jeg så hellere vil have en hash-rygende gut på rækken lige foran mig end én, der svinger et 800 grader varmt romerlys, er en anden sag, men det ændrer ikke det principielle.

  17. #148
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg forstår ikke helt den neglicering der er af problemet med at blande fans. Det handler da ikke kun om '300 kampklare Københavnere' men da i høj grad også om fans fra hjemmeholdet. I øvrigt er dwt pinligt at høre Div. Foreningen sige at det går nok at blande fans. Hvorfor anfører DBU'S sikkerhedshåndbog på side 102 så at det må man ikke? Oven i købet er reglerne hentet i et eu direktiv fra 1985.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  18. #149
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg forstår ikke at så mange lader sig diktere af de som smadre toiletter, kaster rundt med pyro og slår løs på sine medmennesker.

    Uanset hvor meget jeg prøver, så formår jeg ikke at finde fornuften i at tænke som følgende:

    Jeg ønsker problemerne løst, så vi ikke længere skal skæmmes af uroligheder.
    Jeg mener ikke at problemerne løses af de tiltag klubben kommer med.
    Jeg indfinder mig med at det er bedre end ingenting.

    Hvis det stod til mig, så blev vi ved med at stille krav til klubben om at komme med ordentlige løsninger som reelt tager hånd om problemerne og forsøger at løse dem, frem for igen og igen at lappe sit ry i pressen med at udvise symbolsk handlekraft.

    Jeg forventer personligt LANGT mere af vores ledelse end det og det er DET vores boykot hele tiden har handlet om. Det handler om alle os som konstant havner som en lus mellem to negle; på den ene side belemres og skæmmes af et mindretals hærværk mm. og på den anden side rammes af sanktionerne til dets følge. Vi skal ganske enkelt overbevise klubbens ledelse om det budskab denne og alle de andre tråde SKRIGER, nemlig at det signifikante flertal ønsker at ledelsen gør noget ved problemerne og går målrettet efter at løse dem og reelt mener at de stadig kun har formået at skabe lappeløsninger med midlertidige tiltag.

    For at løse problemerne, bliver man nødt til at forhøre sig hos alle parter og så sammenstrikke et tiltag som tager udgangspunkt i de info man kan få ud af de mennesker man kan forvente har en stor indsigt i problemstillingen. Som jeg ser det bør samarbejdet består af følgende:

    FCK
    Andre klubber
    DBU
    Divisionsforeningen
    DFF
    FCKFC
    Andre officielle fanklubber
    UC/S12
    Andre toneangivende uofficielle grupper
    Politiet
    Politikere
    Fanforskere

    Blandt disse parter kunne man passende forpligte sig til et fanseminar, hvor alle parter holder oplæg med deres repræsentative syn på sagen, hvilke problemer der ses fra de enkelte synsvinkler og hvilke løsningsmuligheder man ser.

    Dette seminar sluttes så af med nedsættelsen af en arbejdsgruppe med repræsentanter fra fans, klubber, politi, divisionsforeningen og DBU eksempelvis, som "forhandler" frem og tilbage, med udgangspunkt i de forskellige parters indspark til debatten og så finde frem til en løsningsmodel som kan tilgodese flest mulige, samtidig med at det reelt går målrettet efter at løse de problemer man gerne ser løst.

    Jeg har virkelig svært ved at se hvordan man skal nå frem til en fyldestgørende løsning, når man som nu, helt ser bort fra den ene, ret betydelige skulle jeg mene, parts vinkel på problemstilling.


    Ps: Travlhed med møder med diverse parter i det der udspiller sig i disse dage, samt klargøring af festlighederne som i morgen gerne skulle vise den positive linje der ønskes fra alle parter. Glæd jer, Urban Crew har atter en gang ydet et kæmpe arbejde for at skabe en festlig ramme om kampen.

  19. #150
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    60

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg må sige der er mange eksperter herinde, selvom jeg kan se at flere ofte skriver ud fra hvad de tror, fremfor hvad de ved (eller tager halve citater ud af kontekst bare for at kaste mudder).
    Jeg gider ikke bruge mere tid på at diskuttere med nogen, der har dømt mig på forhånd, der er Skroder trods alt mere stædig (og velformuleret) end mig.

    Dog lige til denne:


    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men havde de gjort noget, hvis de vidste det?
    JA!



    God kamp!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.03.12, 08:34
  2. Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?
    By ougar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 11:35
  3. Hvad skal du se på udebane i CL?
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 09:18
  4. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35
  5. Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans
    By See See Rider in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.09.03, 17:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •