Se afstemningsresultater: Skal vi have fans med på udebane

Stemmeafgivere
516. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    241 46.71%
  • nej

    226 43.80%
  • ved ikke

    49 9.50%
Side 11 af 13 FørsteFørste ... 8910111213 SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 186

Emner: Skal der FCK-fans med på udebane?

  1. #151
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Nuvel, medierne fik blæst romerlysene helt ud af proportioner og glemte helt den baneløber som forsøgte at overfalde en spiller, hvortil man kan undre sig over at en dommer som har stoppet spillet med begrundelsen "der var fare for spillernes sikekrhed" og en advarsel om at kampen stoppes hvis ikke der er ro og orden herefter, for så at lade spillet køre videre på trods af overfald på en spiller.

    Således kan man ikke bebrejde at en lemming eksempelvis ville kategorisere et person overfald under romerlyskast, men hvordan i hede hule helvede kan en direktør i den klub som var arrangør af kampen, slippe afsted med følgende citat:

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1723964.ece
    "Jeg ved godt, at han i forhold til FCK’s fans, eller, hvad man ellers skal kalde dem, udgjorde en birolle"

    Birolle? Vi taler altså om direkte overfald her, hvordan kan det negligeres til at være en birolle? Og hvordan kan moralens vogter, Ekstra Bladet, bare lade en sådan kommentar passere?

    Jeg er nærmest i chok over at han kan vurdere det hele SÅ skævt?


  2. #152
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Birolle? Vi taler altså om direkte overfald her, hvordan kan det negligeres til at være en birolle? Og hvordan kan moralens vogter, Ekstra Bladet, bare lade en sådan kommentar passere?

    Jeg er nærmest i chok over at han kan vurdere det hele SÅ skævt?
    Et enig-klik er ikke nok her.

    Den blev jeg også pisse sur over at læse. Det er en skandale-udtalelse i absolut højeste kategori.

    En ting er "fredelige" baneløbere, de er bestemt irriterende nok, men ham her prøvede sgu at slå en af vores spillere. Fandme en skandale, at det skal tales ned, og at det i øvrigt ser ud til, at han slipper ALT for billigt.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  3. #153
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Skandaløs udtalelse af Lynge. Det er vel kun Augustinussen, der forhindrede en regulær konfrontation a la denne nyklassiske episode.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #154
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Tommo Se meddelelser
    Jeg forstår ikke helt den neglicering der er af problemet med at blande fans. Det handler da ikke kun om '300 kampklare Københavnere' men da i høj grad også om fans fra hjemmeholdet. I øvrigt er dwt pinligt at høre Div. Foreningen sige at det går nok at blande fans. Hvorfor anfører DBU'S sikkerhedshåndbog på side 102 så at det må man ikke? Oven i købet er reglerne hentet i et eu direktiv fra 1985.

    Da FCK-away blev indført og de uofficielle boycuttede, da var der bedst jeg husker en generel holdning om at de ville sætte sig på neutral og problemerne ville være endeløse. Det eneste resultat af det, bedst jeg husker, var en frygtelig masse harme over, at de ikke blev lukket ind på eller smidt ud fra neutral. I boycutperioden var der vel reelt ikke ballade på landets neutrale afsnit. Situationen er ikke helt det samme og store mængder modstanderfans på neutral kan være problematisk. Hannover er et fint eksempel på hvad man IKKE skal gøre. Min pointe er blot at det har været prøvet uden katastrofen faldt ned over noget. Konsekvensen er nul FCK-fans away. Og før nogen falder i harme, så er det ikke noget jeg ønsker på nogen måde. Min pointe er blot det fungerede da klubben skruede bissen på.
    Sidst redigeret af +Christoffer+ : 18.03.12 kl. 10:01
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  6. #155
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Da FCK-away blev indført og de uofficielle boycuttede, da var der bedst jeg husker en generel holdning om at de ville sætte sig på neutral og problemerne ville være endeløse. Det eneste resultat af det, bedst jeg husker, var en frygtelig masse harme over, at de ikke blev lukket ind på eller smidt ud fra neutral. I boycutperioden var der vel reelt ikke ballade på landets neutrale afsnit. Situationen er ikke helt det samme og store mængder modstanderfans på neutral kan være problematisk. Hannover er et fint eksempel på hvad man IKKE skal gøre. Min pointe er blot at det har været prøvet uden katastrofen faldt ned over noget. Konsekvensen er nul FCK-fans away. Og før nogen falder i harme, så er det ikke noget jeg ønsker på nogen måde. Min pointe er blot det fungerede da klubben skruede bissen på.
    Lad os lige starte med, endnu en gang, at rette den fejlagtige antagelse om at kampene blev boykottet da vi fik FCK-Away kortet, det var kun selve kortet der blev boykottet. Kampene kom folk stadig til og ganske som du også skriver det, så blev langt de fleste afvist i døren eller smidt ud i løbet af kampen for at synge FCK sange. Men der er en ret klar forskel på den gang og nu; den gang var der et FCK fan afsnit på stadion og dermed kontrollører med fra FCK som sørgede for kontrollen til FCK's afsnit OG kontrol med øvrige indgange for at sikre at FCK fans kom over i udebaneafsnittet og fik sig et Away kort. Nu er der ikke et FCK fan afsnit og dermed intet ansvar på FCK's skuldre og dermed ingen grund til at bruge penge på at sende kontrollører med til de kampe hvor man ikke ønsker at have et afsnit. I så fald, vil der være mere fri adgang til de neutrale afsnit, end tilfældet var under FCK-Away's opstart.

  7. #156
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Lad os lige starte med, endnu en gang, at rette den fejlagtige antagelse om at kampene blev boykottet da vi fik FCK-Away kortet, det var kun selve kortet der blev boykottet. Kampene kom folk stadig til og ganske som du også skriver det, så blev langt de fleste afvist i døren eller smidt ud i løbet af kampen for at synge FCK sange. Men der er en ret klar forskel på den gang og nu; den gang var der et FCK fan afsnit på stadion og dermed kontrollører med fra FCK som sørgede for kontrollen til FCK's afsnit OG kontrol med øvrige indgange for at sikre at FCK fans kom over i udebaneafsnittet og fik sig et Away kort. Nu er der ikke et FCK fan afsnit og dermed intet ansvar på FCK's skuldre og dermed ingen grund til at bruge penge på at sende kontrollører med til de kampe hvor man ikke ønsker at have et afsnit. I så fald, vil der være mere fri adgang til de neutrale afsnit, end tilfældet var under FCK-Away's opstart.
    Men hvis FCK ønsker nul ballade kan det godt lade sig gøre. For udebaneafsnit eller ej falder det tilbage på klubben. Så jeg vender tilbage til min originale pointe, hvis man vil kan det sagtens lade sig gøre at skrue bissen på med succes.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  8. #157
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Men hvis FCK ønsker nul ballade kan det godt lade sig gøre. For udebaneafsnit eller ej falder det tilbage på klubben. Så jeg vender tilbage til min originale pointe, hvis man vil kan det sagtens lade sig gøre at skrue bissen på med succes.
    Men nu svarede du jo på et indlæg med bekymring om mulige farer ved at have folk samlet på neutrale afsnit og dertil kan du da ikke bare vende det blinde øje til de forskelle der er mellem erfaringerne fra Away kortets start og på hvad de nye tiltag betyder i praksis?

  9. #158
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Men nu svarede du jo på et indlæg med bekymring om mulige farer ved at have folk samlet på neutrale afsnit og dertil kan du da ikke bare vende det blinde øje til de forskelle der er mellem erfaringerne fra Away kortets start og på hvad de nye tiltag betyder i praksis?
    At holde neutrale tribuner fri fra fck-fans er muligt. Så kan det også lade sig gøre på resten af stadion. MAO skal fck engagere sig aktivt selv om der ikke er et awayafsnit.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #159
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Så er der kommet afgørelse fra disciplinærudvalget i sagen om uroligheder i forbindelse med kampen mod Aab i Aalborg: en bøde på 100.000 kr.: http://www.bold.dk/nyt/Stor-boede-ti...or-uroligheder

  12. #160
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    528

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Hvor er det uretfærdigt at Aab kun får en bøde på 10k for baneløberen, som bevidst prøver at øve vold mod Claudemir.
    Dette skal ses ift. baneløberen fra landskampen i Parken mod vores svenske naboer.
    Bøden til FCK er vel OK eftersom det ikke er første gang vi har problemer mht. pyro på banen og lægterne.
    Fucking
    Cool
    København

    Fodbold er ikke et spørsmål om liv
    eller død...............Det er meget mere.
    Fremtiden er LYS.

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #161
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Det er megainteressant, at det er ti gange så slemt at smide et par nødblus ind på banen som det er at forsøge at tæve en spille. Gad vide, hvad det er for en kugleramme, man bruger i DBU. Jeg siger ikke, at bøden til FCK sku være mindre - men 10.000 for det andet er jo rimelig underligt i betragtning af DBU's smadring af baneløber Ronnis liv.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #162
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Det er vel ganske enkelt fordi, at dette kun var AaB's anden indberetning i denne sæson. Vi har ligeledes fået en bøde på 10.000 kroner af DBU for tilskueruroligheder tidligere på sæsonen. Men det er da klart, at det er lidt ude af proportioner i forhold til sagen med den såkaldte "fodboldtosse" - det havde nok set markant anderledes ud, hvis Claudemir rent faktisk var blevet ramt.
    Mvh.
    Dane

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #163
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Men det er da klart, at det er lidt ude af proportioner i forhold til sagen med den såkaldte "fodboldtosse" - det havde nok set markant anderledes ud, hvis Claudemir rent faktisk var blevet ramt.
    Og så skal de 10.000 Aab har fået i bøde fra DBU sammenlignes med at DBU fik en bøde på 281.000 fra UEFA. DBU fik en erstatning fra baneløberen, men denne skal sammenlignes med hvad Aab kræver af den nye baneløber.
    Bøder og erstatninger er ikke sammenlignelige direkte.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Det er vel ganske enkelt fordi, at dette kun var AaB's anden indberetning i denne sæson. Vi har ligeledes fået en bøde på 10.000 kroner af DBU for tilskueruroligheder tidligere på sæsonen. Men det er da klart, at det er lidt ude af proportioner i forhold til sagen med den såkaldte "fodboldtosse" - det havde nok set markant anderledes ud, hvis Claudemir rent faktisk var blevet ramt.
    Og det er ifølge DBU AaBs første indberetning, som normalt kun giver en advarsel, men skærpede omstændigheder betyder så en bøde på 10.000.

    Der er altså IKKE nogen, der har vurderet at romerlysene var 10 gange værre end baneløberen. Men igen kan man selvfølgelig godt undre sig lidt over, at baneløberen når så langt, selvom han var så skæv, at han ikke var i stand til at løbe ligeud.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #165
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    DBU's bødekalkule virker meget tilfældig. Det vigtigste parameter synes at være, hvilket nummer i rækkefølge forbrydelsen er i den pågældende sæson. Om det er fire uafhængige forbrydelser er underordnet. Til gengæld viskes tavlen ren efter hver sæsonafslutning. Så er det pludselig lige meget om der er tale om en gentagelsesforbrydelse.

    Der mangler kohærens.

    mvh
    Martin CX

  23. De følgende 11 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.03.12, 08:34
  2. Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?
    By ougar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 11:35
  3. Hvad skal du se på udebane i CL?
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 09:18
  4. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35
  5. Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans
    By See See Rider in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.09.03, 17:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •