Se afstemningsresultater: Skal vi have fans med på udebane

Stemmeafgivere
516. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja

    241 46.71%
  • nej

    226 43.80%
  • ved ikke

    49 9.50%
Side 12 af 13 FørsteFørste ... 2910111213 SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 186

Emner: Skal der FCK-fans med på udebane?

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Retfærdigt eller ej, så kan vi jo konstatere, at det kommer til at koste 100.000 kroner af kassen, at sinkerne fik sin pyromanorgasme i Aalborg. Øv, hvor er jeg evigt træt af de idioter, som bare ikke vil indse, at nødblus under kontrollerede forhold er ren og skær utopi. Du giver jo forhelvede heller ikke en udviklingshæmmet et stort kørekort og et job hos movia.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Stenum Se meddelelser
    Retfærdigt eller ej, så kan vi jo konstatere, at det kommer til at koste 100.000 kroner af kassen, at sinkerne fik sin pyromanorgasme i Aalborg. Øv, hvor er jeg evigt træt af de idioter, som bare ikke vil indse, at nødblus under kontrollerede forhold er ren og skær utopi. Du giver jo forhelvede heller ikke en udviklingshæmmet et stort kørekort og et job hos movia.
    Hvorfor er det utopi? Det fungerer ganske godt i Norge må man sige..

    Vi slipper 100% aldrig for romerlys, det sker aldrig. Længere er den ikke. Så kan man råbe og skrige så meget man vil, det sker bare ikke.
    Vejen frem er at søge efter at få en model ala den vi ser i Norge + at dem som bruger romerlys skal til at ændre deres opfattelse af, hvornår de skal bruges. Evt. kun ved indløb og f.eks starten på anden halvleg. Store romerlysshow som det vi har set i f.eks. Aalborg mens kampen er igang, det går bare ikke, længere er den ikke.

    Jeg er ret sikker på, at begge parter er til at rykke på, og med tiden at vi i Danmark kan få et fornuftigt forhold til pyroteknik, og få det bragt frem som noget stemningsskabende, og ikke et "her kommer jeg" show. Det kræver dog at folk er villige til at sætte sig sammen, tale ordenligt til hinanden og begynde fra dag et, at komme med fornuftige og realistiske oplæg til hvordan vi kommer nærmere en fornuftig løsning. Alt det med at pege fingre af hinanden, det kan jeg ikke bruge til noget som helst, hverken herinde i en debat, eller i virkeligheden..

    mvh
    Ace
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    403

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Hvorfor er det utopi? Det fungerer ganske godt i Norge må man sige..

    Vi slipper 100% aldrig for romerlys, det sker aldrig. Længere er den ikke. Så kan man råbe og skrige så meget man vil, det sker bare ikke.
    Det kræver dog at folk er villige til at sætte sig sammen, tale ordenligt til hinanden og begynde fra dag et, at komme med fornuftige og realistiske oplæg til hvordan vi kommer nærmere en fornuftig løsning. Alt det med at pege fingre af hinanden, det kan jeg ikke bruge til noget som helst, hverken herinde i en debat, eller i virkeligheden
    Ingen fans - Ingen romerlys. Bum. Det skete. I virkeligheden.

    Er det overhovedet ønskværdigt med norske tilstande? Er det ikke netop kaos og romerlys sammen der giver den ønskede stemningsløftende effekt? Jeg har svært ved at se at otte strategisk placerede nødblus langs siderne af away crew, overvåget af brandmyndigheder, med overholdt sikkerhedsafstand osv på nogen måde skulle give samme stemningsmæssige effekt i hvert fald. Og vi får nok ikke lavet italienske milanoagtige tiffer på away anyways.

    /DD
    GNÆK! sagde den sorte smølf
    Dirk Diggler's Avatar

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dirk Diggler Se meddelelser
    Ingen fans - Ingen romerlys. Bum. Det skete. I virkeligheden.

    Er det overhovedet ønskværdigt med norske tilstande? Er det ikke netop kaos og romerlys sammen der giver den ønskede stemningsløftende effekt? Jeg har svært ved at se at otte strategisk placerede nødblus langs siderne af away crew, overvåget af brandmyndigheder, med overholdt sikkerhedsafstand osv på nogen måde skulle give samme stemningsmæssige effekt i hvert fald. Og vi får nok ikke lavet italienske milanoagtige tiffer på away anyways.

    /DD


    Dette er nu ganske fint for mig. Alt selve tifoen så er sindssygt grim, det er en anden sag. Der kan vi sagtens lave noget meget mere gennemført i KBH.

    Ud over det, så er det jo netop en gylden mellemvej vi skal finde.. Ikke store bombastiske shows midt i kampen. Dette er jo naturligt, at det aldrig vil blive tilladt.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  6. #170
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Det ser da superfint ud i Norge. Jeg kan slet ikke se, hvad folk skulle have mod det. Altså ud over den norske violinfjeldrock, der er brugt som underlægning.

    hvad er argumenterne imod den norske løsning??
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  7. #171
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg er ret sikker på, at begge parter er til at rykke på, og med tiden at vi i Danmark kan få et fornuftigt forhold til pyroteknik, og få det bragt frem som noget stemningsskabende, og ikke et "her kommer jeg" show. Det kræver dog at folk er villige til at sætte sig sammen, tale ordenligt til hinanden og begynde fra dag et, at komme med fornuftige og realistiske oplæg til hvordan vi kommer nærmere en fornuftig løsning. Alt det med at pege fingre af hinanden, det kan jeg ikke bruge til noget som helst, hverken herinde i en debat, eller i virkeligheden..
    Ville det så ikke fra "pyro-folkenes" side så være en god indledning til en konstruktiv og frugtbar dialog at man startede med at overholde det forbud, der gælder for nuværende?

    Jeg tilsigter ikke mudderkastning, tilsvining eller andet men opfordrer i stedet bare ganske almindelig sund fornuft og objektive cost / benefit vurderinger. Vil man ikke have større succes med ambitionen om "norske tilstande" ved at udvise modenhed og ansvarlighed i de praktiske bestræbelser på at opnå videre rammer på stadion?

    Episoderne i bl.a. Aalborg er ikke just fremmende for dialog og konstruktive drøftelser. Der skal 2 til en sådan dialog. Jeg kan ikke fortænke Hørsholt og co. i at mene, at konstruktiv dialog om muligheden for legaliseret pyro under ordnede forhold er noget nær det sidste de har lyst til pt. i kølvandet på bl.a. en regning på 100.000 kr. Fortjener de pågældende "pyro-folk" en dialog på baggrund af deres opførsel?

    Jeg har ikke selv svaret men bemærker bare, at såfremt man virkelig er interesseret i norske tilstande, så er det lige før, at man burde ansætte en PR-kyndig mand til at gribe tingene noget anderledes an. Den nuværende rute tror jeg ikke vil vise sig frugtbar i forhold til den ambion, man angiver at have.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jeg tror jeg var lidt for hurtig på tasterne. For selvfølgelig kan det lade sig gøre at fyre blus af under kontrollerede forhold som i Norge. Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om nogen så vil misbruge det til at fyre nødblus af på ukontrolleret vis, men det kan Norges erfaringer vel give et indtryk af.

    Det, der derimod IKKE kan lade sig gøre, er uautoriserede aktioner som den i Aalborg og en tidligere i Brøndby (hvor der blev smidt med lys fra en øvre tribune ned på tilskuere på en nedre), hvor der har været en åh så fin plan med, at folk skulle holde lysene i hånden for at lave en slags tifo. Man kan ikke give 50 mennesker et lys i hånden og forvente, at alle som en bruger det efter hensigten, og når vi har med ild at gøre, så er det bare så evigt dumt, at jeg fattes ord. Og når det så ender med at koste 100.000 kroner fra holdkassen, er det jo bare at pisse op og ned ad ryggen på alle de andre trofaste fans, som lægger så mange penge i klubben i form af entreindtægter, sæsonkort og mad/drikkevarer.

    Jeg vil æde min iPad på, at der sidder en flok lalleglade tosser derude, som var med til at smugle skidtet ind, som undskylder sig med, at DE ikke kastede med det, at DE holdt det fornuftigt i hånden osv. Ja, bevares, men jeres idiotiske handling var med til at putte fyrværkeri i hånden på folk, som IKKE kunne håndtere det. Og sådan vil det altid være.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Hvad får man ud af, at sidde herinde og gætte.. Komme med beskyldninger som man ikke aner noget om osv.

    Jeg gider virkelig ingen debat herinde om emnet, det det er 100% ensporet, og kan derfor aldrig blive konstruktiv. Dette er en sag der skal ordnes væk fra internettet, og tages ud i virkeligheden istedet.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    440

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Jamen Ace, du er da velkommen til at dele ud af din viden. Jeg er sikker på, du ved ret meget om, hvilke aktioner der er planlagt og hvilke som ikke er.
    Jeg ved med sikkerhed, at aktionen i Brøndby for nogle år siden var planlagt netop sådan. At folk skulle stå med lysene i hånden. Men det skete jo som bekendt ikke, netop fordi det er utopi at tro, at man kan lave den slags tifoer, uden "forstyrende elementer" laver rag i det og skaber en potentiel farlig situation.

    Og jeg ved også med sikkerhed, at folk med romerlys i stortrommer, i skoene eller langt oppe i røven netop har kostet klubben 100.000 kroner.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    403

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    tommo/ace> Har skam intet imod norske nødblustifos.

    Og det vel kun der det kan lade sige gøre, ved Tifos, hvis man skal have tilladelse. At tifo skulle være specielt stemningsløftende for alle andre end seerne, subsdiært resten af stadion har jeg dog aldrig helt forstået, men fair nok. Jeg finder det primært irriterende at gå glip af indløb når vi møder det store hold, fordi jeg kigger på bagsiden af et stykker plastik.

    Herhjemme har jeg bare set alt for mange kiksede forsøg fra f.eks. AGF hvor de allernådigst har fået lov at stå på løbebanen, med 5 meter til hver side af nødblussene og med 3 brandslanger rettet imod sig. Det var tilmed på hjemmebane (ligesom norsken er?), og det er jo ikke det er er på tale(?). Der, i Århus, var det grinagtigt, og bestemt ikke noget jeg kan se ske på en cool måde, med 300 mennesker på AWAY i f.eks. Horsens. Jeg har svært ved at tro at stemningssegmentet ønsker det på den måde må jeg indrømme. Regler, overvågning og sikkerhed fjerner altså mange af de ting som jeg mistænker mange for at elske pyro for.

    Bevares, jeg har større tiltro til vores tifocrew end jeg har til hele norge og århus tilsammen. Og jeg skal vist lige har forklaret det norske regler på området. For det klip der pt er længere oppe i tråden ser kaotisk/mental like ud, det tidligere klip (med violinfjeldrock) viste nordmænd der stod 1 person for hvert sæde og strategisk placerede blus hvilket var nydeligt, men næppe noget der løfter mange øjenbryn på balkan. Det nuværende er = kaos og ligner bare DK før man begyndte at kaste med dem. The good old days, som aldrig kommer tilbage er vi nogle der har erkendt.

    /jens
    GNÆK! sagde den sorte smølf
    Dirk Diggler's Avatar

  16. #176
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Eftersom jeg er en del af Tifogruppen, finder jeg dette emne meget interessant, da jeg er sikker på at jeg kan finde på rigtig mange gode idéer, som kun ville se endnu bedre ud med lidt pyroteknik involveret. Det kunne blive virkelig lækkert og med mine idéer til tifoerne mod Barca, Panathinaikos, Chelsea, de to seneste Derby's i Parken og til kampen mod Sønderjyske for nylig, mener jeg at have bevist at jeg har lidt erfaring på området og fornuftige kreative evner. Det kan gøres langt flottere end i div. klip fra Norge, samtidig med at det stadig ville være sikkert og NEJ, det handler ikke bare om at ligne Balkan mest muligt, men udelukkende om at støtte egne spillere og få skabt en kulisse som kan tænde ekstra op under dem, så de kan sætte vores modstandere på plads.

    MaQ:

    Jo, det ville måske være nemmere at få taletid hos de som sidder med den endelig beslutning, hvis der ikke blev fyret pyro af og fucked up fra tid til anden. Men som Ace20 er inde på, så tvivler også jeg på at pyroteknik kommer til at forsvinde og jeg mener det er på tide man indser dette, så man kan begynde at tænke ansvarsfulde alternativer, til hvordan man så kan mætte det behov som tilsyneladende er der, på en måde som kan komme alle til gavne og gøre stadion til et sikkert sted at opholde sig, for alle. De af os, som ønsker pyroteknik og samtidig er modne og ansvarlige, vil meget gerne være med til at sørge for mere sikre tilstande på stadion, men vi mener ikke at det er realistisk at opnå det ud fra et nul-tolerance standpunkt. Vi er derimod overbevist om at vi kan mætte folk, ved at lave pyrotekniske tifoer, i Tifo-gruppen regi. Vi mener i hvert fald at det er værd at prøve. Der er flere punkter vi mener vi rammer, til fordel for sikkerheden.

    1. Mæthed, så der ikke er det omfang af ukontrolleret pyro afbrænding som der er i dag.

    2. Vi vil undgå at folk står med modificerede nødblus, som er afkortet for ikke at blive taget, således at de ikke længere er sikre at holde og folk ender med at kaste dem fra sig pga. varmen.

    3. Vi vil undgå at folk kaster med nødblussene for at undgå at blive taget i aktionen.

    4. Vi vil sikre at de personer som får lov til at affyre de pyrotekniske remedier, er blevet sat ind i sikkerhedsmæssige procedurer og ved hvad personen har med at gøre og hvilke forholdsregler der skal tages.

    5. Vi vil sikre at pyroteknikken affyres af folk som ikke er påvirket af alkohol. (Eller andet for den sags skyld).

    Det mener vi er tilstrækkelige årsager til at det er værd at forsøge sig med lovlige pyrotekniske tifoer, eller som minimum i talesætte muligheden, fremfor at ignorere den og blankt forkaste den med panderynker og henvisning til tidligere tilfælde med uacceptabel håndtering af pyroteknik.

    Dirk Diggler:

    Noget andet jeg gerne kunne tænke mig at høre, er hvad det helt præcis er du mener du går glip af, under udførsel af tifoer? Hvad er det der gør det interessant at se på spillerne mens de går ind på banen og stiller sig op for at hilse på hinanden? Og jeg spørger af oprigtig interesse, for at kunne forstå bedre. :-)

    Ps: Jeg håber "The Good Old Days" kommer igen. Jeg elskede de tider og savner dem virkelig meget. Den gang Romerlys var et festligt indslag og ikke blev sidestillet med knive og andre mordvåben. Lad os håbe vi kan komme tilbage til de tilstande.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  17. #177
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Romerlys er for mig, en lige så unaturlig del af en fodboldkamp som vuvuzelaer og klappepølser. Og er det af myndighederne vurderet som farligt at antænde midt i en menneskemængde, så stop da med det. Længere er den egentlig ikke.
    Sidst redigeret af Onkel Sjus : 27.03.12 kl. 20:13

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #178
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af Onkel Sjus Se meddelelser
    Romerlys er for mig, en lige så unaturlig del af en fodboldkamp som vuvuzelaer og klappepølser. Og er det af myndighederne vurderet som farligt at antænde midt i en menneskemængde, så stop da med det. Længere er den egentlig ikke.
    Det er vel ingen grund til at gå i den anden grøft, trods alt! - Det er uomtvisteligt at romerlys er en naturlig del af en fodboldkulturen overalt i verden, og det gælder så i øvrigt også vuvuzelaer og klappepølser nogen steder i verden. Selvom det naturligvis ikke hører hjemme i en menneskemængde.

    Vi slipper 100% aldrig for romerlys, det sker aldrig. Længere er den ikke. Så kan man råbe og skrige så meget man vil, det sker bare ikke. Alt det med at pege fingre af hinanden, det kan jeg ikke bruge til noget som helst, hverken herinde i en debat, eller i virkeligheden..
    Det argument er derimod noget forbasket sludder. Det svarer til at fartbøller der kører 100 km/t på en villavej står og siger ”Vi slipper aldrig 100% for fartbøller, det sker aldrig. Længere er den ikke” og hvis politiet så reagerer, så siger de blot om deres fart-overtrædelser ”Så kan politiet råbe og skrige så meget man vil, det sker bare ikke. Alt det med at pege fingre af hinanden, det kan jeg ikke bruge til noget som helst, hverken herinde i en debat, eller i virkeligheden”. Altså hallo! Det er folk der begår overtrædelsen der agerer, og andre folk der reagerer. De folk der agerer ved at stå med nødblus i en menneskemængde, er ikke engang i nærheden af at være i en position til at lukke sådan noget ud. Så kan de være nok så uenige i deres overtrædelse er slem, ligesom fartbøllerne mener de har fuld kontrol over deres biler. Men det ændrer intet. Ikke en centimeter.

    At det så tilmed medfører at man bliver marginaliseret som gruppe, og får straffe til sin klub, det understreger bare hvor dum en strategi det er for at nå sine mål. Et mål jeg i øvrigt er fuldstændig enig i. Personligt håber jeg helt klart også på ”norske tilstande”, da jeg synes lys under kontrollerede forhold er fremragende. Men kan det ikke lade sig gøre, så er ingen lys altså en bedre løsning.

    Også i processen frem til at norske tilstande er vedtaget. En proces jeg håber vil gå hurtigere, med den nye bestyrelse. Hvis altså ikke man vælger at skyde sig selv i foden på vejen..
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #179
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    De folk der agerer ved at stå med nødblus i en menneskemængde, er ikke engang i nærheden af at være i en position til at lukke sådan noget ud.
    Så er Ace20 vel i sin gode ret til at sige det, eftersom han ikke er en af dem der agere, som du beskriver det?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Personligt håber jeg helt klart også på ”norske tilstande”, da jeg synes lys under kontrollerede forhold er fremragende.
    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    En proces jeg håber vil gå hurtigere, med den nye bestyrelse. Hvis altså ikke man vælger at skyde sig selv i foden på vejen..
    Vil det sige at du skyder dig selv i foden hver gang andre idioter kaster rundt med pyroteknik? Det giver vitterlig ikke mening i mit hoved. :-/
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #180
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    889

    Re: Skal der FCK-fans med på udebane?

    ...og du har ikke i din visdom tænkt over hvorfor "vi sofaseere" aldrig tager på udebaneture? Bortset fra Silkeborg var jeg een af dem, der tog med på alle udebaneturene med fanklubben. Det er slut nu -og hvorfor? - i Horsens gik jeg glip af et mål og senere af et stolpeskud pga. røg, fordi der for stemningens skyld absolut skulle fyres pyro af midt under kampen og hvor en fyr næsten fik sprængt fingrene af, fordi han fik et kanonslag i hånden af en ven - selvfølgelig under kontrollerede forhold. En anden gang oplevede jeg, at kampen blev afbrud, pga. røg på banen "Jamen vinden gik den forkerte vej" var forklaringen - så meget for "kontrollerede forhold" - I tyskland var der ved at udbryde brand, da, der var smidt et brændende romerlys under et sæde til noget tifomateriale. Dertil kan lægges den berømte Brøndbykamp, hvor der blev smidt romerlys efter uskyldige familier, osv...osv... Det, og så sammen med ballade udenfor stadions, har gjort at jeg ved at kaste op af den "stemning" der åbenbart skal presses ned i halsen på alle, inkluderet vi mennesker, der rent faktisk engang kom for at se fodbold og ikke for at promovere os selv.

    Jeg har ikke de vise sten, for hvad der skal gøres, men tilsyneladende kan pyro kun undgås ved at der ikke kommer tilskuere ind - så tillykke, hvordan synes du stemningen er nu?
    Sidst redigeret af ErikB : 28.03.12 kl. 10:05
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 09.03.12, 08:34
  2. Synes du FCK skal betale for FCK-fans' hærværk?
    By ougar in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 19.03.07, 11:35
  3. Hvad skal du se på udebane i CL?
    By FCowboys in forum De korte linier
    Svar: 48
    Sidste Meddelelse: 27.08.06, 09:18
  4. FCK fans skal ikke regne med store gaver fra Don Ø !!!
    By Manolo in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 08.12.03, 10:35
  5. Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans
    By See See Rider in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 18.09.03, 17:22

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •