Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Puha hvor er der meget mudderkastning i hele denne kedelige misære. Vores fanbase kæmper skyttegravskrig og hvor er det dog afsindig ærgerligt det hele - især nu, hvor tidligere trusler om lukkede udebaneafsnit er blevet til virkelighed for os i Brøndby, Odense, Aarhus og Aalborg.

    Over de sidste par år er der blevet givet og taget i begge lejre. Men ærligt talt har jeg aldrig haft et indtryk af at klub og fans i de forskellige grupperinger og med divergerende tilhørsforhold har været i stand til at opnå en fælles forståelse for hinandens interesser. Om det skyldes manglende vilje eller for store interessemæssige forskelle tør jeg ikke spå om. Til det har jeg ikke været tæt nok på den løbende proces.

    Organisationen bag FCK og klubben i sig selv har en række krav og målsætninger der skal leves op til, sportslige såvel som økonomiske. Det er hele grundlaget for klubbens elitemæssige eksistens og her hverken kan eller bør man gå på kompromis. Det er her fundamentet til de store sportslige oplevelser skabes.
    Det er vi fans nødt til at indse, for at forstå hvordan klubben agerer og hvad der ligger til grund for de valg der træffes på ledelsesgangene.
    Omvendt bør klubben vel også forstå diversiteten i en så stor fanbase som vores? Er det ikke for nemt bare at lukke helt af for udebanefans og til en hvis grad lægge ansvaret fra sig? Især ud fra de parametre vi så i Aalborg, hvor away-systemet blev sat ud af drift og politiet lukkede alle ind på stadion på trods af uroligheder.

    Dette bringer mig videre til vores rolle som fans. Vi er så hamrende forskellige og findes i alle afskygninger. Men fælles for os alle er forhåbentlig, at vi vil FC København det bedste og lever af de store oplevelser vi får igennem fodbolden.
    Det skuffer mig at se hvor mange fans der hellere vil smide med mudder, i stedet for at søge en konstruktiv dialog om hvordan hulen vi kan arbejde hen mod nogle rammer, hvori flertallet kan trives - også på udebane. Er vi som fans ansvarlige for andres handlinger, selv når politiet, som vi så det i Aalborg, vælger at lukke urolige elementer ind på stadion, velvidende at det da umuligt kunne ende godt? Selvfølgelig kan man efterlyse mere selvjustits hos os fans generelt, men jeg mener ikke man kan forvente, at betalende gæster til et arrangement kan drages til ansvar for andres opførsel, eller ydermere gå ind og bremse eller udpege folk. Det er og vil altid være vagternes og politiets opgave. Eller hvad?

    Desuden savner jeg forståelse for og accept af forskellene fangrupperne imellem. Vi kan generalisere og sige mellem Sektion 12 og Nedre C. I parken fungerer det tilnærmelsesvis fint, da vi her har rigelig plads til ikke at skulle indordne os og ikke "behøver" at give plads til hinanden. Dette uanset om man står på NC eller S12. Men på udebane er det en anden sag - her er der ikke altid plads til at finde sit eget lille område og her er stemningen 'by default' bare vildere. Skal de mindre "vilde" fans bare acceptere at det går mere hedt for sig på udebane og ofte lidt for hedt. Eller skal de "uofficielle" rette mere ind og selv få styr på de uheldige elementer og lovovertrædelser, på trods af at vi har vagter og politi til at håndtere den slags.

    Hvordan skal vi så hive fødderne op af den cementgryde vi er havnet i på udebane. Hvilke initiativer skal til? Hvilke kameler skal ædes? Hvordan skal klubberne og divisionsforeningen forholde sig? Hvad med politiet og vagterne? Og skal vi have politikerne i tale? Hvad med mediernes rolle og tendens til at blæse uheldige episoder op til uhørte dimensioner? Og ikke mindst hvad hulen skal vi fans, uagtet tilhørsforhold, stille op?

    Giv dit besyv med, hvis du altså har noget konstruktivt at bidrage med.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  2. De følgende 4 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Horsens - FCK Før-kamp analyse
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.03.07, 13:19
  2. Nå, så det er DÉT der er galt! (Om FCK-analyse)
    By Snogen in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 11.11.04, 11:09
  3. En dyb analyse... Not
    By Felix in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.09.04, 14:33
  4. Hvad hulen sker der lige med AaB...???
    By zico in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 11:18
  5. Hvad hulen sker der i roen på Michael Laudrup
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 28.07.03, 09:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •