Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 50

Emner: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Puha hvor er der meget mudderkastning i hele denne kedelige misære. Vores fanbase kæmper skyttegravskrig og hvor er det dog afsindig ærgerligt det hele - især nu, hvor tidligere trusler om lukkede udebaneafsnit er blevet til virkelighed for os i Brøndby, Odense, Aarhus og Aalborg.

    Over de sidste par år er der blevet givet og taget i begge lejre. Men ærligt talt har jeg aldrig haft et indtryk af at klub og fans i de forskellige grupperinger og med divergerende tilhørsforhold har været i stand til at opnå en fælles forståelse for hinandens interesser. Om det skyldes manglende vilje eller for store interessemæssige forskelle tør jeg ikke spå om. Til det har jeg ikke været tæt nok på den løbende proces.

    Organisationen bag FCK og klubben i sig selv har en række krav og målsætninger der skal leves op til, sportslige såvel som økonomiske. Det er hele grundlaget for klubbens elitemæssige eksistens og her hverken kan eller bør man gå på kompromis. Det er her fundamentet til de store sportslige oplevelser skabes.
    Det er vi fans nødt til at indse, for at forstå hvordan klubben agerer og hvad der ligger til grund for de valg der træffes på ledelsesgangene.
    Omvendt bør klubben vel også forstå diversiteten i en så stor fanbase som vores? Er det ikke for nemt bare at lukke helt af for udebanefans og til en hvis grad lægge ansvaret fra sig? Især ud fra de parametre vi så i Aalborg, hvor away-systemet blev sat ud af drift og politiet lukkede alle ind på stadion på trods af uroligheder.

    Dette bringer mig videre til vores rolle som fans. Vi er så hamrende forskellige og findes i alle afskygninger. Men fælles for os alle er forhåbentlig, at vi vil FC København det bedste og lever af de store oplevelser vi får igennem fodbolden.
    Det skuffer mig at se hvor mange fans der hellere vil smide med mudder, i stedet for at søge en konstruktiv dialog om hvordan hulen vi kan arbejde hen mod nogle rammer, hvori flertallet kan trives - også på udebane. Er vi som fans ansvarlige for andres handlinger, selv når politiet, som vi så det i Aalborg, vælger at lukke urolige elementer ind på stadion, velvidende at det da umuligt kunne ende godt? Selvfølgelig kan man efterlyse mere selvjustits hos os fans generelt, men jeg mener ikke man kan forvente, at betalende gæster til et arrangement kan drages til ansvar for andres opførsel, eller ydermere gå ind og bremse eller udpege folk. Det er og vil altid være vagternes og politiets opgave. Eller hvad?

    Desuden savner jeg forståelse for og accept af forskellene fangrupperne imellem. Vi kan generalisere og sige mellem Sektion 12 og Nedre C. I parken fungerer det tilnærmelsesvis fint, da vi her har rigelig plads til ikke at skulle indordne os og ikke "behøver" at give plads til hinanden. Dette uanset om man står på NC eller S12. Men på udebane er det en anden sag - her er der ikke altid plads til at finde sit eget lille område og her er stemningen 'by default' bare vildere. Skal de mindre "vilde" fans bare acceptere at det går mere hedt for sig på udebane og ofte lidt for hedt. Eller skal de "uofficielle" rette mere ind og selv få styr på de uheldige elementer og lovovertrædelser, på trods af at vi har vagter og politi til at håndtere den slags.

    Hvordan skal vi så hive fødderne op af den cementgryde vi er havnet i på udebane. Hvilke initiativer skal til? Hvilke kameler skal ædes? Hvordan skal klubberne og divisionsforeningen forholde sig? Hvad med politiet og vagterne? Og skal vi have politikerne i tale? Hvad med mediernes rolle og tendens til at blæse uheldige episoder op til uhørte dimensioner? Og ikke mindst hvad hulen skal vi fans, uagtet tilhørsforhold, stille op?

    Giv dit besyv med, hvis du altså har noget konstruktivt at bidrage med.
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Det skal med i billedet, at beslutningen om at sløjfe udebaneafsnittet mod AAB, AGF, Brøndby og OB reelt kun har betydning for EN kamp i den resterende del af sæsonen, nemlig kampen ude mod AGF på NRGI Arena.
    Man kan vel godt forestille sig, at beslutningen tages op til revision i sommerpausen, hvorfor beslutningen lyder mere bombastisk end den egentlig er..
    Symbolværdien er dog tydelig nok!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    41

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Ja, hvad stiller vi op? Det er et godt spørgsmål.
    Før AaB-kampen støttede jeg boykottet til BIF-kampen. Fordi kravet om tvungen bustransport var helt urimeligt. Efter AaB-kampen har jeg ændret syn på det.
    Jeg mener stadig at tvungen bustransport er urimeligt, men ser bare ingen anden løsning på ballade-problemerne på stadion.
    Det er nødvendigt at vide hvem der er tilstede. Og awaykortet var åbenbart ikke nok.

    Man kunne også indføre mere videoovervågning. F.eks. i form af kontrøllerer, der specifikt har til opgave at filme og dokumentere ballade.
    Man kunne også have kontrollører tilstede inde på tribunen blandt os fans.
    En vandkanon / "lømmelsprøjte" kunne måske overvejes.

    Kontrol og overvågning er vejen frem! Og det mener jeg faktisk alvorligt, omend jeg ville ønske at det ikke var nødvendigt.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    73

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    En kort, men udemærket gennemgang af rollerne hos de forskellige aktører i konflikten.

    http://ekstrabladet.dk/sport/komment...cle1722972.ece

    Silkeborgs sikkerhedschef stiller her spørgsmålstegn ved den nye aftale og undrer sig med god grund over hvordan man vil holde styr på folk på neutral.

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...s-til-fck-fans
    Sidst redigeret af Jeredo : 09.03.12 kl. 12:45
    Money can't buy you happiness but it does bring you a more pleasant form of misery.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    291

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Endnu engang efterlyser jeg svar fra vores fanklub. Hvor er i henne? Jeg ved i er i live for i kan skrive om generalforsamling på hjemmesiden, men at komme ind i den her debat hvor alle andre fanklubber har meldt noget ud kan i åbenbart ikke.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Enig i den er en yderst fornuftig gennemgang Tom kommer med der.

    Angående hvad vi kan gøre fremadrettet, både som klub og fans:
    Var det ikke en idé for første gang rigtigt at prøve at følge de råd de ledende forskere inde for emnet kommer med??
    Hvis der er én ting som alle parter i denne sag er enige om, så er det at denne "solidaritetsaftale" og FCK's umiddelbare lukning af visse udebaneafsnit, ikke er en langsigtet løsning. Dette har både vores egen klubs sikkerhedschef udtalt sig, ligesom fanforskere, fangrupper, og sikkerhedschefer rundt om i landet omtaler denne aftale som værende af kortsigtet karakter.
    Det stiller jo så spørgsmålet, hvad er så løsningen ? For én ting er sikkert, vi skal i gang med at finde denne løsning NU, før populistiske politikere finder den for os.

    Fangrupper rundt om i landet, officielle som uofficielle, har i disse dage ytret deres utilfredshed over for den tilgang til problemet som Divisionsforeningen, og 5 af de størte klubber i landet har valgt, anført af FCK.
    DFF har sammen med de officielle fanklubber fra OB, AGF, AAB og bif valgt at udsende følgende kritiske pressemeddelse (http://www.fairfans.dk/Ballademagerne-har-sejret.html)
    alfa brøndby er ligeledes kommet med en udmelding (http://allehaderos.dk/set-fra-tribun...ktionsaftalen/)
    Odenses officielle fanklub indstiller derudover alle udebaneture på ubestemt tid, ligesom det må forventes at der snart kommer en udmelding fra fangrupper her i København.

    Det som disse udmeldinger har til fælles, både med hinanden og ikke mindst med fanforskernes kritik, er opfattelsen af den af klubberne valgte "løsning" som værende opgivende, ansvarsfralæggende og ikke mindst forhastet.

    "Løsningen" rammer jo os fans af FCK på en lidt anden måde end den rammer de andre 4 klubbers fans. Da vi allerede er registreret med navn, adresse og ydermere billede og højde, gør tiltaget på dette område ikke den store forskel. Men netop dette, er jo noget af det tragikomiske ved dette tiltag. Man har nu over længere tid, tydeligt set hvordan både hooliganregistret og FCK AWAY har fejlet. Begge tiltag kan nu set i bakspejlet tydeligt ses som værende lappe/panik-løsninger med kun meget kortvarig effekt, og ikke løsninger der på sigt er med til at afhjælpe de problemer der er i dansk fankultur. Det er derfor yders mærkeligt at man vælger endnu end gang at rette blikket med registrering, når det nu så tydeligt, senest i aalborg, er vist, at dette ikke er en endelig løsning, og muligvis ikke engang en del af løsningen.

    Så er det selvfølgelig fristende at spørge, "hvad er løsningen så?". Det bringer mig tilbage til starten af dette indlæg, nemlig, hvad med at lytte på hvad forskerne på området siger.
    Var det ikke en idé at man én gang for alle, både i de respektive klubber og på tværs af disse, satte sig ned og snakkede tingene igennem. Både fans, klub, politi, vagter, viasat, divisionsforening etc. etc.

    Hvis der er noget vi har lært siden episoden i 2008, så er det i min bog, at der kun er 2 "løsninger" der kan virke på lang sigt.

    1.
    Tiltag som dem man har set i England, Holland, Frankrig etc.
    Dette er dog samtidigt at give op, og overlade alle fans skæbne til de i Danmark, meget få ballademagere. Det er dog stadig muligt at komme problermerne til livs på denne måde, men man skaber nye, og derudover tror jeg hverken fans eller klubber ser dette som andet end værende sidste udvej.

    2.
    Et permanent, og konstant udviklende, samarbejde mellem alle parter. Dette samarbejde skal have 110% dedikation fra alle parter for at kunne lykkes, og bygger på 3 vigtige punkter.

    - Arbejde for den positive fankultur

    - Kommunikation

    - Tillid og respekt

    Hvert af disse punket, skal selvfølgelig ses som værende punkter der kræver arbejde fra alle parter, og ikke mindst et delt ansvar.

    En mellemting mellem disse (Hooliganregisteret, FCK AWAY, "Solidaritets aftalen", tifoforbud etc.) er ikke en løsning på lang sigt, og vil blot rykke/udskyde problemerne.

    Jeg vil hverken spilde min egen, jeres, eller min arbejdsgivers tid mere end højst nødvendigt, og vælger derfor ikke at uddybe mere omkring mulighed 1 eller de såkaldte mellemløsninger.
    Jeg vil derimod gerne kort uddybe løsningsforslag nummer 2.

    FCKfans der har fulgt en smule med de sidste par år, vil måske mene at et sådant løsningsforslag er blevet afprøvet, endda så sent som op til og efter kampen i Hannover.
    Det er da også rigtigt at der er mange ligheder mellem de pointer jeg har nu, og de pointer så fik klubben til at afblæse truslen om ingen fans i Hannover dengang. De seneste hændelser i aalborg har dog med stor tydelighed vist hvilke svagheder der har været i samarbejdet mellem klub og fans siden dengang.
    Både klub og fans, bliver i kølvandet på kampen i søndags, nød til at indse at en løsningen bygget på dialog og samarbejde også er en løsning der kræver hårdt arbejde.
    At give sine fans et capotårn og en merchendice bod tilbage, for derefter ingen kontakt eller samarbejde at have de næste mange måneder, endda op til en kamp med så stor risiko som en kamp i aalborg, er simpelthen ikke nok. På samme måde som det simpelthen ikke er nok arbejde fra vores side kun at komme med en udmelding eller to omkring afstandstagen fra vold, hærværk og kast med pyroteknik.
    Denne mangel på dedikation i samarbejdet mellem klub og fans, blev med alt uønskelig tydelighed udstillet i søndags.
    Dette er dog efter min mening langt fra ensbetydende med at mulighederne for en løsning via samarbejde er udtømt. Det er derimod en endelig påmindelse om at samarbejde bygget på dialog, ikke er en nem løsning, men en løsning der kræver hårdt og langvarigt arbejde.

    Jeg ved at døres hos os står åben for et sådan dedikeret samarbejde, og jeg ved at mulighederne er der for et konstruktivt samarbejde. Det kræver dog både selvransagelse og dedikation til et evt. fremtidigt samarbejde.
    Et sådant samarbejde er muligt, det er sæt mange gange, især er det tydeligt i mange klubber i Tyskland, ikke mindst i Hamburg. Det kræver dog at man fra begge sidder er klar på det hårde arbejde, og at midlerne for et succesfuldt samarbejde er tilstede (Fankoordinator, gode tifomuligheder, god kommunikation på kampdage, aktivt arbejde fra fansne for at undgå ballade og farlig brug ar pyroteknik etc. etc.)

    Hvis begge parter gør hvad de kan hver for sig, og sammen, for at opnå bedst mulige resultater inden for de 3 foromtalte punkter, så tror jeg på at det kan lade sig gøre, og det samme gør de ledende forskere inde for området.


    Dette er selvsagt udelukkende min egen holdning, men jeg håber og tror at der inden for den nærmeste fremtid vil komme en decideret udmelding fra de aktive fans, ligesom at der vil blive taget kontakt til klubben omkring vores forslag til en løsning (selvsagt i form at et konkret løsningsforslag).
    Jeg håber indtil da at klubberne såvel som os fans, vil slå koldt vand i blodet, og når den værste mediehype har lagt sig, indse at løsningen omkring lukkede udebaneafsnit og registrering, i virkeligheden ikke er en langsigtet løsning.

    Der skal samtidigt lyde en stor opfordring til at alle FCKfans husker at vi er her for at støtte holdet, og at man bliver ved med at komme til de kampe man kan, og støtte spillerne bedst muligt, uden at bringe mesterskabet i fare, lad os starte på søndag !


    Med forbehold for tastefejl, formuleringsfejl, gentagelser etc. (Arbejdet skal jo også passes).


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Quoter lige mit eget indslag fra en anden tråd:

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Jeg forstår ikke at så mange lader sig diktere af de som smadre toiletter, kaster rundt med pyro og slår løs på sine medmennesker.

    Uanset hvor meget jeg prøver, så formår jeg ikke at finde fornuften i at tænke som følgende:

    Jeg ønsker problemerne løst, så vi ikke længere skal skæmmes af uroligheder.
    Jeg mener ikke at problemerne løses af de tiltag klubben kommer med.
    Jeg indfinder mig med at det er bedre end ingenting.

    Hvis det stod til mig, så blev vi ved med at stille krav til klubben om at komme med ordentlige løsninger som reelt tager hånd om problemerne og forsøger at løse dem, frem for igen og igen at lappe sit ry i pressen med at udvise symbolsk handlekraft.

    Jeg forventer personligt LANGT mere af vores ledelse end det og det er DET vores boykot hele tiden har handlet om. Det handler om alle os som konstant havner som en lus mellem to negle; på den ene side belemres og skæmmes af et mindretals hærværk mm. og på den anden side rammes af sanktionerne til dets følge. Vi skal ganske enkelt overbevise klubbens ledelse om det budskab denne og alle de andre tråde SKRIGER, nemlig at det signifikante flertal ønsker at ledelsen gør noget ved problemerne og går målrettet efter at løse dem og reelt mener at de stadig kun har formået at skabe lappeløsninger med midlertidige tiltag.

    For at løse problemerne, bliver man nødt til at forhøre sig hos alle parter og så sammenstrikke et tiltag som tager udgangspunkt i de info man kan få ud af de mennesker man kan forvente har en stor indsigt i problemstillingen. Som jeg ser det bør samarbejdet består af følgende:

    FCK
    Andre klubber
    DBU
    Divisionsforeningen
    DFF
    FCKFC
    Andre officielle fanklubber
    UC/S12
    Andre toneangivende uofficielle grupper
    Politiet
    Politikere
    Fanforskere

    Blandt disse parter kunne man passende forpligte sig til et fanseminar, hvor alle parter holder oplæg med deres repræsentative syn på sagen, hvilke problemer der ses fra de enkelte synsvinkler og hvilke løsningsmuligheder man ser.

    Dette seminar sluttes så af med nedsættelsen af en arbejdsgruppe med repræsentanter fra fans, klubber, politi, divisionsforeningen og DBU eksempelvis, som "forhandler" frem og tilbage, med udgangspunkt i de forskellige parters indspark til debatten og så finde frem til en løsningsmodel som kan tilgodese flest mulige, samtidig med at det reelt går målrettet efter at løse de problemer man gerne ser løst.

    Jeg har virkelig svært ved at se hvordan man skal nå frem til en fyldestgørende løsning, når man som nu, helt ser bort fra den ene, ret betydelige skulle jeg mene, parts vinkel på problemstilling.


    Ps: Travlhed med møder med diverse parter i det der udspiller sig i disse dage, samt klargøring af festlighederne som i morgen gerne skulle vise den positive linje der ønskes fra alle parter. Glæd jer, Urban Crew har atter en gang ydet et kæmpe arbejde for at skabe en festlig ramme om kampen.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Mht pyroteknik er der jo en reel uoverenstemmelse mellem hvad klub og (nogle) fans mener er optimalt - så det er vel et lidt større problem end generel uorden.

    Jeg synes det kunne være interessant at undersøge muligheden for udvidelse af visiteringen ved indgang(ene) med enten bombehunde eller mekaniske "næser" til at finde det malplacerede nytårskrudt. Der blir forsket en del på området i disse shoebomber tider.

    En helt anden ting er så rentabiliteten... Jeg er ikke sikker på hvilket bøder/sanktioner der tikker ind, så det er svært at sige hvad klubben vil bruge af penge rent præventivt (næppe mere end hvad man ellers mister). Men kunne forestille mig det var abnormt kostbart at implementere sådan nogle tiltag, selvom det vel som oftest kun er nødvendigt ved en enkelt indgang. Mon politiet har hunde af den slags man kan leje?
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Jeg har måske ikke fulgt godt nok med, men kan ikke forstå at man ikke sætter 4 kameraer op til at filme udebanetribunen. Når så man lukker folk ud efter kampen, så bruger man god tid på at sluse dem ud, så man griber de 5-10 mand der har fyret pyro af. 10.000 kr i bøde og karantæne. Jeg skulle gerne melde mig til opgaven.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    83

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Jeg har måske ikke fulgt godt nok med, men kan ikke forstå at man ikke sætter 4 kameraer op til at filme udebanetribunen. Når så man lukker folk ud efter kampen, så bruger man god tid på at sluse dem ud, så man griber de 5-10 mand der har fyret pyro af. 10.000 kr i bøde og karantæne. Jeg skulle gerne melde mig til opgaven.
    Så du vil have, at tingene forbliver som de er?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Citat Oprindeligt indsendt af Pillefaxe Se meddelelser
    Mht pyroteknik er der jo en reel uoverenstemmelse mellem hvad klub og (nogle) fans mener er optimalt - så det er vel et lidt større problem end generel uorden.

    Jeg synes det kunne være interessant at undersøge muligheden for udvidelse af visiteringen ved indgang(ene) med enten bombehunde eller mekaniske "næser" til at finde det malplacerede nytårskrudt. Der blir forsket en del på området i disse shoebomber tider.

    En helt anden ting er så rentabiliteten... Jeg er ikke sikker på hvilket bøder/sanktioner der tikker ind, så det er svært at sige hvad klubben vil bruge af penge rent præventivt (næppe mere end hvad man ellers mister). Men kunne forestille mig det var abnormt kostbart at implementere sådan nogle tiltag, selvom det vel som oftest kun er nødvendigt ved en enkelt indgang. Mon politiet har hunde af den slags man kan leje?
    HVIS man investerer i bare en enkelt håndholdt bombescanner af den type, der bruges i nogle lufthavne (eks. SABRE EXV til omkring kr 150.000,- http://www.smithsdetection.com/SABRE_EXV.php og http://seasupply1.blogspot.com/2010/...on-system.html) og så ved indgangen gør opmærksom på, at der bliver foretaget stikprøvekontroller OG at det koster en bøde på kr. 10.000,- samt et års udelukkelse fra alle FCKs kampe både ude og hjemme at blive taget i forsøg på at smugle pyro ind på stadion, så er jeg ret overbevist om, at det vil have en eller anden form for præventiv effekt.

    Scanneren vil kunne benyttes ved udvalgte indgange både ude og hjemme og som jeg kan læse det, kan man scanne en person fuldstændig på 10 sekunder. Som en sideeffekt kan jeg se, at den også finder narko, så måske kan man slå to fluer med et smæk.

    Det ændrer sikkert ikke på, at der nok stadig vil blive stukket lys gennem hegnet på udebane, men så må man jo undervejs i kampen udvide kontrollen til de områder, hvor folk typisk tænder op.

    Idet det stort set er umuligt for vagterne at dæmme op for noget som helst, som det er nu, og eftersom der blandt pyrofolket helt åbenlyst ingen interesse er i at rette sig efter reglerne, er man helt klart nødt til at give vagterne bedre muligheder for at få styr på tropperne. Ideen om selvjustits blandt fans er i hvert fald efterhånden spillet hellt af banen.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.


  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Kan private virksomheder, som fodboldklubber jo er, udstede bøder til folk?
    Er det ikk en ret forbeholdt myndighederne?

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Kan private virksomheder, som fodboldklubber jo er, udstede bøder til folk?
    Er det ikk en ret forbeholdt myndighederne?
    Private virksomheder må faktisk gerne udstede bøder, såfremt folk overtræder de gældende (og skiltede) retningslinier. Det er derfor, at der eksempelvis på Lyngby Stadion er placeret et skilt, hvor det specifikt fremgår, at det koster kr 10.000,- at løbe ind på banen.

    Det svarer lidt til opkrævning af P-bøder på private parkeringspladser http://www.familieadvokaten.dk/emner/635.html

    Idet det jo næppe er en hemmelighed, at nødblus etc. ikke er tilladt til fodboldkampe (eller andre steder i øvrigt), vil klubberne derfor sagtens kunne opkræve bøder fra de folk, der overtræder et sådan forbud.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Private virksomheder må faktisk gerne udstede bøder, såfremt folk overtræder de gældende (og skiltede) retningslinier. Det er derfor, at der eksempelvis på Lyngby Stadion er placeret et skilt, hvor det specifikt fremgår, at det koster kr 10.000,- at løbe ind på banen.

    Det svarer lidt til opkrævning af P-bøder på private parkeringspladser http://www.familieadvokaten.dk/emner/635.html

    Idet det jo næppe er en hemmelighed, at nødblus etc. ikke er tilladt til fodboldkampe (eller andre steder i øvrigt), vil klubberne derfor sagtens kunne opkræve bøder fra de folk, der overtræder et sådan forbud.
    Så skal der lige kneppes en flue.
    Det er kun det offentlige det kan udstede bøder. Det du omtaler er afgifter eller gebyrer; hvorfor det så faktisk hedder et parkeringsgebyr når det opkræves på privat grund
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Hvad hulen skal vi stille op? (Analyse af udebaneproblematikken og løsningsforslag)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Så skal der lige kneppes en flue.
    Det er kun det offentlige det kan udstede bøder. Det du omtaler er afgifter eller gebyrer; hvorfor det så faktisk hedder et parkeringsgebyr når det opkræves på privat grund
    Og i samme fluekneppe-mode så kan man også tilføje, at det gebyr man måtte blive pålagt for at overtræde aftalen - som man "stiltiende har accepteret" - skal stå i forhold til de omkostninger, som din "gerning" har haft for modparten.

    Et privat parkeringselskab kan f.eks. ikke hæve afgiften til tusindvis af kroner. Og fodboldklubberne skal derfor også kunne retfærdiggøre en afgift, for at blive snuppet med et romerlys. I praksis bliver det nok ikke voldsomt svært, da klubberne jo risikerer en bøde fra DBU, hvilket jo er en ret åbenlys omkostning.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 15.03.12 kl. 09:26
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Horsens - FCK Før-kamp analyse
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 31.03.07, 13:19
  2. Nå, så det er DÉT der er galt! (Om FCK-analyse)
    By Snogen in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 11.11.04, 11:09
  3. En dyb analyse... Not
    By Felix in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 24.09.04, 14:33
  4. Hvad hulen sker der lige med AaB...???
    By zico in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 11:18
  5. Hvad hulen sker der i roen på Michael Laudrup
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 28.07.03, 09:42

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •