Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
97. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg Sejr!

    15 15.46%
  • Uafgjort!

    19 19.59%
  • FC København Sejr!

    63 64.95%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 31

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    89

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Vi skal tilbage til positionsspillet. Der bliver løbet alt for meget med bolden, opspillet bliver dermed for langsomt og modstanderen når at stille sig ned i forsvaret hver gang. Der er heller ikke nogen sideskift.

    Det er egentlig ret simpelt. Backerne ud til siderne og lad Stadsgaard fordele boldene :-)

    Plus mere bevægelige angribere.... Plus...

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    711

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    I store perioder af kampen viser jo intet som helst kreativt fremad banen. Ingen tempo, ingen spilleglæde.
    Det er som om CV her i vinterpausen udelukkende har terpet organisation samt "back to basis". Udover dette kan vi tilsyneladende intet.
    CV kender klubben ud og ind, men kan en mand med assistenttræner-erfaring, og som de sidste ca. 6 år har siddet på et kontor lige pludselig stå i spidsen for et fodboldhold som aspirerer til Champions League?
    Hvis CV kender klubben ud og ind, og fungerer som den "røde tråd", hvorfor har han så ikke kunnet finde den rette afløser for Ståle? Han har oven i købet haft ca. halvandet år til opgaven.
    Nu har han så pludselig selv overtaget trænergerningen, men foreløbig med begrænset succes. Det med det fremadrettede skal nok komme, forsikrer CV beroligende. Problemet er bare, at nu er det altså nu det gælder. Ståles afgang blev meldt ud for ca. halvandet års siden. Det er NU at FCN ånder os kraftigt i nakken, det er NU at det nye hold for alvor skal slå igennem.
    Men manden som kender skibet ud og ind står lige nu nede i maskinrummet og kan ikke få fuld damp på kedlerne. Det er noget rod. Han burde i stedet stå oppe på broen og styre skibet sikkert i land.

    Mvh Torben

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Der var flere alarmerende problemer og specielt var N'Doye's indsats en skændsel, men der er også flere ting idag, der falder tilbage på CV og det taktiske oplæg, hvilket jeg lige vil skrive et par ord om.

    Et markant taktisk problem i øjeblikket, er den manglende rollefordeling på den centrale midtbane. Der er ikke nogen klare aftaler vedrørende hvem af de to, der fører bolden op og fordeler spillet, og så hvem, der forsøger at gøre sig spilbar højere oppe i banen. Det der istedet sker er, at de ligger side om side, hvor de skygges af modstanderens angribere og samtidig er dækket op af modstandernes centrale midtbanespillere. Resultatet bliver stort set det samme hver gang --> Bolden spilles ud til en af backerne, der ikke har nogen spilmuligheder og derfor slår en lang bold op mod angriberne, hvilket i 9 ud af 10 tilfælde fører til boldtab.

    Sidste sæson var der nemlig en klar rollefordeling, hvor det var Kvist, der som udgangspunkt lå og flyttede boldene fra side til side, mens Claudemir var mere bevægelig.
    Selve rollefordelingen burde slet ikke være et problem, når vi stiller op med midtbane-konstellationerne Delaney/Grindheim eller Delaney/Claudemir, da Delaney netop minder meget om Kvist og de to andre har sine forcer højere oppe i banen.

    Måske vil nogen mene, at rollefordelingen ikke var så tydelig igen sidste sæson og at Claudemir havde tendenser til at trække ned i banen og flytte bolden lidt rundt til tider. Forskellen er bare at holdet på det tidspunkt var så sammenspillet, at det netop var muligt at variere derinde og stadig have muligheder. Det er holdet ikke nu og når spillet er så ringe, som det er på nuværende tidspunkt, så er det helt centralt, at spillerne har nogen klare mønstre at falde tilbage på. Eksempelvis kunne det være sådan, så CV sagde:"Delaney, du ligger dig lige foran midterforsvaret og fordeler spillet - BUM! ... og Claudemir/Grindheim i søger positionerne højere oppe i banen" . Dette ville føre til, at spillerne ville have en klar plan for hvorledes spillet skulle bygges op, hvilket forhåbentligt ville medføre at spillet ville gå langt hurtigere end tilfældet idag var.

    Ligeledes ser jeg også vores centrale midtbane, som den store svaghed, når modstanderen angriber. Alt for ofte kommer de til at dække det samme område, ved at ligge på linje, hvorved det kritiske område lige foran vores midterforsvar alt for ofte er udækket. Endnu en gang kunne man introducere den klare rollefordeling, således at Delaney holder fokus på dette område, mens Claudemir/Grindheim overvejende deltager i boldjagten.

    Helt generelt er det mit indtryk, at der over hele linjen virker det som om, der er en eller anden form for ubeslutsomhed, hvilket man til dels kunne afhjælpe ved at introducere nogen "skabeloner". Selvfølgelig er det langt sværere at have skabeloner på sidste tredjedel af banen, men et eller andet sted, så savner jeg nogen overordnede retningslinjer for hvorledes spillernes løbemønstre ser ud.

    Håber CV læser med, for jeg er af den overbevisning, at vores centrale midtbane spillere har niveauet, men taktisk ikke er korrekt coachede.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    CV har taget en mega chance ved at blive træner,og begynder at se lidt dum ud syntes jeg. Spillet er ikke meget bedre en under Rolle!!
    Det går alt for langsomt og der er ikk nok bevægelse frem ad banen. Yderligere er vores indlæg jo helt forfærdelig specielt LJ,Bolanos og til dels også Oviedo.
    Det er meget mulig Oviedo er sindsyg hurtig, men han forsvare altså med hovedet under armen flere gange og satser meget i sine tacklinger,kunne godt tænke mig at se PB på den plads igen.

    Og nu falder købet af Pape da virkelig tilbage på CV selv, der vælger at bruge Delaney som kant før vores dyre indkøb!

    Hvis ikke vi bliver mester må CV tage sit tøj og takke for sig efter min mening.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Er efterhånden særdeles nervøs for mesterskabet i år. Vi er signifikant dårligere end FCN, lige nu.
    Eneste positive er, at viasat måske lugter blod og begynder at vise vores kampe, så de ikke altid ender på canal9.
    Lyngby-FCK? Den kan vi da sagtens smide på gulvet, med det nuværende spil.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Helt enig, sjælendt har jeg set et mere blodfattigt FCK hold end nu, de har intet flow i spillet og ingen evner fremad rettet -:(
    Forza FCK
    Bazooka

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    246

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Betænkelig mangel på kreativ tænkning og/eller evne til praktisk udførelse af kreativ fodbold fra de to centrale midtbanespillere og de to angriberes side.
    Der er virkelig behov for at trænerstaben lægger hovederne i blød og finder frem til nogle bedre løsningsmodeller på angrebsproblemerne, hvis det danmarksmesterskab skal i hus.
    Claudemir og Nordstrand kunne være en mulighed til forbedring af offensiven i forhold til gårsdagens holdopstilling.

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Svend Erik Se meddelelser
    Betænkelig mangel på kreativ tænkning og/eller evne til praktisk udførelse af kreativ fodbold fra de to centrale midtbanespillere og de to angriberes side.
    Der er virkelig behov for at trænerstaben lægger hovederne i blød og finder frem til nogle bedre løsningsmodeller på angrebsproblemerne, hvis det danmarksmesterskab skal i hus.
    Claudemir og Nordstrand kunne være en mulighed til forbedring af offensiven i forhold til gårsdagens holdopstilling.
    Måske er jeg forkert på den, men Nordstrands motivation for at sparke sin kommende klub væk fra Champions League-deltagelse er nok ikke særlig stor..
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    143

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Et stort problem er også, at der ikke bliver skabt overtal på midtbanen. Vi er hele tiden 2 mod 4. Derfor mister vi også bolden konstant.

    - Var det ikke også noget med at CV var ude og sige, at der ikke blev skabt ligeså mange chancer mod os?
    Og okay, der bliver ikke scoret mod os. Men Silkeborg havde 6 skud inden for de første 20 minutter i går. Hmm....

    Amsinck/719

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2007
    Indlæg
    116

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Santin må godt nok gøre det godt til træning, siden han starter inde.
    "I've got to go, Rock. It's all right. I'm not afraid. Some time, Rock, when the team is up against it, when things are wrong and the breaks are beating the boys, ask them to go in there with all they've got and win just one for the Gipper.

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ben_Hogan Se meddelelser
    Santin må godt nok gøre det godt til træning, siden han starter inde.
    Santin er da langt fra det værste i øjeblikket.

    Det mest skræmmende ved det hele er hvor lidt, man har fået ud af 3 måneders vinterpause og en fyring af en træner, man mente var på vej i en forkert retning med København.
    4 superligakampe og 3 måneders træning har ikke formået at løse et eneste af de problemer, der var på midtbanen før vinterpausen - og de forskellige konstellationer på den centrale og den venstre midtbane er fortsat ufortrødent.

    Det er lige før, man kan begynde at spekulerer i om Roland Nilsson blev fyret, fordi han mente, der skulle forstærkninger til på midtbanen, og CV til gengæld mente, Nilsson var skyld i midtbanens manglende præstationer. Jeg kan i hvert fald huske, at Nilsson ikke var særlig tilfreds med salget af Kvist.
    Hvis CV ikke snart er i stand til at få holdet til at præstere, virker fyringen af Nilsson nærmest latterlig.

    - Jeg havde naturligvis holdt meget øje med holdet, før jeg overtog det. Jeg sagde til CV (sportsdirektør, Carsten V. Jensen, red.), at William Kvist var en spiller, jeg ikke ville sælge. Lige da jeg skulle komme hertil, fik jeg at vide, at der nu var en risiko for, at William Kvist ville blive solgt. Jeg sagde igen, at jeg ikke gerne ville af med ham, siger Roland Nilsson til sporten.dk.
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-william-kvist

  18. De følgende 14 brugere er enige:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Det mest mærkelige er egentlig, at vi spillede betydeligt bedre i træningskampene...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Der mangler noget placeringsevne, bevægelse og nogle farlige løb på midtbanen. Jeg synes ofte at Grind og Delaney nærmest stod stille og bare kiggede 1,5 meter fra hinanden, når vi havde bolden. Det er en træners opgave at fortælle spillerne hvor de skal placere sig. Der mangler koncept og der mangler en rigtig træner. Hvis vi taber mesterskabet nu er det næsten ikke til at bære... Hiv en eller anden træner med et koncept ind nu!
    Denne sæson har sat en stor ridse i CVs lak. Jeg har altid været CV fan, men for søren hvor er det ikke til at bære, at vi er ved at miste den direkte CL plads, vi selv har skaffet.
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #29
    Orlalone Slettet

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    Set i lyset af N'doye's manglende motivation og løbevillighed i angrebet, og at han meget gerne vil ned og deltage i opspillet, kunne jeg godt tænke mig at se en startformation som denne:

    Wiland
    Jacobsen Sigurdsson Stadsgård Oviedo
    Bola Grindheim N'Doye Vingård
    Mos Santin

  24. #30
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    459

    Re: Optakts- og kamptråd: Silkeborg - FC København (25.03.12 kl.16)

    I lyset af endnu en rigtig tynd-ejner præstation kan det ikke undre at CV er favorit til at få silkesnoren : http://www.bonustip.com/bookmaker-ca...raener-fyring/

    Vi spiller som under Backe nu..bare uden samme effektivitet..og så bliver det først rigtig krampagtigt/søvndryssende at se på!

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 29.08.11, 14:03
  2. Optakt- og kamptråd: Silkeborg - FC København 9. maj 2010
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 09.05.10, 19:09
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Silkeborg IF
    By Martin A in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 05.08.09, 00:06
  5. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •