Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
148. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Lyngby Sejr!

    28 18.92%
  • Uafgjort!

    40 27.03%
  • FC København Sejr!

    80 54.05%
Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 61

Emner: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    Kl. 16 på søndag er der lokalderby i Lyngby, når der er kamp mellem
    og

    Lokalderby - ja tak, men der ligger, som de fleste ved, rigtigt meget mere i historien omkring klubberne FC København og Lyngby. Mange fans af FC København vil således have et had til Lyngby på størrelse med hadet til BIF - flere vil have et større had til Lyngby end til BIF. Hadet til Lyngby kommer mange steder fra - især Lyngby's fans opfattelse af at deres klub er mere ægte og har flere traditioner end FC København, men også fra det gamle derby - "slaget om Lyngbyvejen" mellem moderklubben B1903 og Lyngby. Stærkeste minde omkring dette er nok sæsonen 1991/1992, hvor Lyngby desværre endte 3 point foran B1903 og derved blev mestre efter det daværende slutspil. Derudover er der hele affæren med Flemming Østergaards "skifte" fra Lyngby til Østerbro. I mange lyngbyfans optik begyndelsen på deres senere nedtur, da Østergaard beskyldes for at være årsagen til de økonomiske problemer og for at stjæle deres profiler over i FC København. Som alle ved ligger dette dog langt fra sandheden, idet Østergaard tidligere havde reddet Lyngby økonomisk, og faktummet i at fx Carsten Fredgaard og Thomas Væsel skiftede længe efter Østergaard. Hadet er nok for mange fans af FC København kommet lidt i baggrunden efter Lyngbys nedtur siden 90'erne. Historien gør dog stadig søndagens opgør til noget specielt.

    I nutiden er søndagens kamp en kærkommen lejlighed for FC Københavns hold til at få begyndt en spillemæssigt mere positiv periode, hvor man kan begynde at lægge afstand til spillet hidtil i sæsonen. Point taken - FC København ligger fortsat nr. 1 - men ambitionerne bør også være at kunne spille med i Champions League igen, hvilket stiller høje krav til spillet. Nogle mener at det handler om sammenspil og tid, andre er mere skeptiske, og den hurtige gyldne løsning ses ikke muligt at bringe her, hvor man må nøjes med at bakke op om spillerne og håbe på at spillet løftes. I den forbindelse kan man som nævnt se frem til en forhåbentligt god kamp på en udebanetur, som ikke stiller de vilde rejsekrav.

    Officiel optakt:
    FCK-TV: CV: Lyngby har bidt fra sig
    FCK.DK: Modstanderen
    FCK.DK: Billetinfo

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    Se DaneX's indlæg længere nede!

    Martin Vingaard er jo desværre tilføjet til skadeslisten, som derudover tæller Mathias Zanka Jørgensen, Peter Larsson, samt Claudemir - hvis skade er værre end først antaget, hvorfor han desværre heller ikke er klar til Lyngby-kampen.

    Lyngby BK:
    2. Thomas Rasmussen
    5. Rasmus Nielsen
    6. Frederik Krabbe
    9. Bajram Fetai
    11. Patrick Mortensen
    12. David Boysen
    14. Mathias Tauber
    15. Emil Larsen
    16. Lukas Fernandes
    17. Martin Bergvold
    18. Morten Bertolt
    19. Jonas Henriksen
    20. Jeppe Brandrup
    21. Anders Christiansen
    23. Nicolai Johannesen
    24. Frederik Helstrup
    25. Uffe Manich Bech
    29. Yussuf Yurary Poulsen
    31. Nicklas Højlund
    32. Kristoffer Munksgaard

    Forventeligt er der gensyn med tidligere FC København-spillere som Jeppe Brandrup og Morten Bertolt, mens Martin Bergvold som er lejet ud fra netop FC København for denne halvsæson.

    Forventede startsopstillinger:
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen - Sölvi Ottesen - Kris Stadsgaard - Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños - Thomas Kristensen - Christian Grindheim - Thomas Delaney
    Dame N'Doye - César Santin

    Patrick Mortensen
    Emil Larsen - Bajram Fetai - Anders Christiansen
    Morten Bertolt - Martin Bergvold
    Thomas Rasmussen - Frederik Krabbe - Mathias Tauber - Jeppe Brandrup
    Nicklas Højlund

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 44
    Sejr: 23
    Uafgjorte: 11
    Nederlag: 10
    Målscore: 83-46

    Kampe i Lyngby:
    Kampe: 22
    Sejr: 10
    Uafgjorte: 6
    Nederlag: 6
    Målscore: 34-21

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 5
    Uafgjorte: 0
    Nederlag: 0
    Målscore: 12-3

    Seneste kamp:
    06.November 2011 FC København - Lyngby BK 3-0
    65" 1-0, Claudemir de Souza
    74" 2-0, Pape Pate Diouf
    90" 3-0, César Santin
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen - Sölvi Ottesen - Ragnar Sigurdsson - Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños - Claudemir - Thomas Kristensen - Bryan Oviedo
    César Santin - Dame N'Doye

    Form:
    FC København:
    T-U-V-U-U

    15. Dec 2011 FC København - Standard Liége 0-1
    04. Mar 2012 AaB - FC København 1-1
    11. Mar 2012 FC København - SønderjyskE 2-0
    18. Mar 2012 FC København - FC Midtjylland 0-0
    25. Mar 2012 Silkeborg IF - FC København 0-0

    Lyngby:
    T-V-T-V-T

    27. Nov 2011 Lyngby BK - AC Horsens 1-2
    04. Mar 2012 FC Midtjylland - Lyngby BK 1-2
    11. Mar 2012 AaB - Lyngby BK 1-0
    18. Mar 2012 Lyngby BK - OB 1-0
    25. Mar 2012 BIF - Lyngby BK 2-1

    Dommeren:
    Lars Christoffersen dømmer kampen mod Lyngby

    Oddset:
    Lyngby BK - FC København: 1 - X - 2
    Danske Spil: 6.50 - 4.10 - 1.50
    Unibet: 7.00 - 4.00 - 1.45
    Betsafe: 8.00 - 3.80 - 1.50


    Vejret:


    Se kampen:
    På Lyngby Stadion


    Det er en kort rejse fra København og holdet har brug for opbakning, når spillet stadig ikke fungerer - er man alligevel forhindret kan man se kampen på Canal 9 med optakt fra 15.55.

    Vi ses i Lyngby!

    Behørigt tak til: FC København, Lyngby BK, Nipserstat, Martin A, DaneX m.fl.

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 31.03.12 kl. 16:51

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Den gode Anders opfordre os til, at møde op http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=12529, egentligt "sjovt", at vi kan komme på Lyngby, der historisk set vel har haft flest problemer med FCK (når vi ser bort fra BIF), jeg kan jo kun opfordre folk til at komme i godt humør og hjælpe holdet tilbage på vinder kurs...

    I samme skrivelse får vi så, at vide vi ikke er velkommen i Århus, bliver "spændende", at se hvordan det kommer til at forløbe.
    Forza FCK
    Bazooka

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    MEGET underligt at de vælger at beholde et FCK afsnit ude i Lyngby, når de ikke vil have i Århus osv. Det er meget svært at finde forståelse for.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. De følgende 12 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Jeg synes bare det er et bevis for at ledelsen ikke har finger på pulsen omkring deres fans og hvilken kampen der reelt kan ske problemer. F.eks. kan jeg ikke huske Odense har skabt problemer i form af romerlys, vold eller hærværk i Parken eller på andre stadions. Hele deres tiltag er et udtryk for hovsa løsninger, hvor man ikke har set tingene igennem, men blot vil lukke de afsnit ned hvor der flest fans og ikke der hvor der størst chance for uroligheder. Jeg synes det især selv er en overreaktion med lukket tribuner, men de kunne vel i det mindste have lukket dem hvor chancen for ballade var størst. Jeg ser dog positivt på det og er glad for klubben giver mulighed for at man kan se kampen.

    God kamp til alle, jeg håber så mange som muligt vil komme på stadion og støtte holdet, på trods af hvad som skete i Aalborg, det har holdet tydeligvis brug for.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Citat Oprindeligt indsendt af Metal Se meddelelser
    Jeg synes bare det er et bevis for at ledelsen ikke har finger på pulsen omkring deres fans og hvilken kampen der reelt kan ske problemer.
    Handler det ikke nærmere om, at de kun er de store klubber der pt. er med i aftalen om udelukkelse? Eller tager jeg fejl.

    Men du og andre har da ret i, at det er en lidt mærkelig prioritering af stadions. Men jeg har svært ved at forestille mig, at ledelsens hukommelse ikke rækker til at huske vores efterhånden adskillige uheldige episoder i Lyngby.
    Derfor kan man jo også håbe, at "se mig"-segmentet samt ballademagere prøver at opføre sig som normale mennesker og opfører sig efter reglerne i Lyngby - der er da i hvert fald her mulighed for at reparere kraftigt på den noget uheldige omtale, som pt. klæber til visse dele af fangruppen.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Det er korrekt Lyngby ikke er med i aftalen, hvorfor skal jeg give svar skyldigt på. Man kan jo undre sig over at FCK så ikke bare har valgt at lukke afsnittet ned, som man åbenbart kan, selvom det i EU lovgivningen står at fans skal holdes adskilt. Der var ved sidste kamp en smule tumult og pyro, det burde ledelsen vel kunne huske, eftersom det skete i denne sæson. Derudover var der alle dem som fik karantæne for at løbe på banenefter kampen i sidste sæson man kan mene det er en overaktion fra klubben eller ej,. Set fra klubbens side må dette dog havde været et problem. Ligeledes var der i kampen i sidste sæson en del pyro i især de sidste 5-10 minutter. Det skal dog siges kampen ikke blev udskudt/afbrudt pga. uroligheder eller pyro, da dette blev holdt på tribunen, så hvor stort et problem det har været for klubben er jo så igen spørgsmålet. Set ude fra virker det som om at pyro kun er et problem når det får negativ omtale.

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    8

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Det kunne faktisk være rart med en sejr nu.....


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Nu ku jeg sku godt tænke mig at se noget action fra vores træner!

    Nu hvor Vingaard er skadet så håber jeg virklig at Toutouh starter på venstrekant så vi kan få nogen udfordringer som Delaney NADA kan finde ud af. De gange jeg har set Toutouh i aktion der er han virklig driblestærk,laver gode løb og geniale pasninger! Og så ser jeg gerne vores dovneste spiller i truppen starter på bænken (Slf Santin jeg hentyder til)


    Håber på følgende opstilling:

    Wiland

    Jacobsen-Sölvi-Kris-Oviedo
    Bolanos-Claudemir-Delaney-Toutouh
    Damen-Mos

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Citat Oprindeligt indsendt af Neymar1991 Se meddelelser
    De gange jeg har set Toutouh i aktion der er han virklig driblestærk,laver gode løb og geniale pasninger!
    Ud af nysgerrighed, hvilke kampe har du set de ting i?

    Personlig foretrækker jeg Oviedo på venstre midt. Lige nu og her, mens Vingaard er ude. Det er nødvendigt at der kommer mere fra den kant.
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.03.12 kl.16

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Ud af nysgerrighed, hvilke kampe har du set de ting i?

    Personlig foretrækker jeg Oviedo på venstre midt. Lige nu og her, mens Vingaard er ude. Det er nødvendigt at der kommer mere fra den kant.
    Er jeg enig i, Oviedo er at foretrække som VM istedet for Toutouh og så Pierre på VB, den overså jeg lige den der ;) Men jeg har været oppe på 10eren og se 3 kampe med reserveholdet og der har Toutouh altså været den bedste i de 2 af dem efter min vurdering. Men vi alle er vist enige om at Delaney på den VM ødelægger vores offensive spil ufatteligt meget ;)

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    Vi skal vel havde 3 point her!

    ser gerne en midt bestående af.: Pape - Tk - Claudemir - Bolanos

    -Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    arrggh.... Hvis vi gerne vil have mere offensivt spil, så er Grinde vel et must. Han er imo den spiller med bedst spilforståelse, ligger stikninger og skifte med begge ben, og hvis jeg kunne finde en statistik, er jeg sikker på at han er den spiller der bruger færrest berøringer.

    Lad os se:

    Pape - Delaney - Grinde - Bolanos

    Hvis så Grinde kunne smide det "hvalpefedt" og få et ordenligt løbepensum, så bliver han suveræn!

    /Jacob

  17. De følgende 4 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    37

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    I skal ikke snydes for FODBOLDBROKs optakt: http://fodboldbrok.dk/suppeoptakt-uge-23/

    Jeg er meget enig og stiller gerne op til et spil Kalaha. PM mig for tid og sted ;-)

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    Jeg synes jo bare at Delaney i 9 ud af 10 tilfælde spiller bolden tilbage, men det gjorde Kvist jo også i starten, så man kan jo håbe, men jeg er ikke imponeret endnu. De eneste offentlige kræfter vi har lige nu er Oviedo og Bolanos. Når nogle kan sige at vi skal prøve med Bengtsson istædet for Oviedo, kan jeg kun tænke at de er i familie med Hans Backe. Det altafgørende lige nu er at vi skal have tempo, tempo, ja tempo i vores boldomgang, vores boldomgang er SÅ langsom at man falder i søvn over det. Det er desværre ikke umuligt at Lyngby vinder på søndag, jeg tror faktisk mere på dem end på os (desværre).

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Optakts- og kamptråd: Lyngby BK - FC København 01.04.12 kl.16

    Ud fra dagens træning så ser det ud til at vi stiller sådan her op:

    Wiland
    Jakobsen - Sölvi - Stadsgaard - Bengtsson
    Bolanos - TK - Grindheim - Delaney
    N'doye - Santin

    /Martin

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby BK 06.11.11 kl.16
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 07.11.11, 21:18
  2. Optakts- og kamptråd: Lyngby - København 21/4
    By Bazooka in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 22.04.11, 17:04
  3. Optakts og kamptråd til Lyngby - FCK
    By Jens E in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 14.11.08, 08:54
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Lyngby Boldklub
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 25.05.08, 20:22
  5. Optakts- og kamptråd: Lyngby - FC København
    By Dét er humor in forum De korte linier
    Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 18.03.08, 14:27

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •