Side 3 af 93 FørsteFørste 1234561353 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 1392

Emner: Til- og afgange 9: Sommer 2012

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    N'Doye kom dog fra en større liga. Min pointe er bare, at hvis du henter for mange middelmådige spillere indenfor for kort en periode, vil det ud over kvaliteten på holdet. Og det vil ikke være befordrende for spillernes videre udvikling. Man kan selvfølgelig godt håndplukke talenter fra mindre klubber, men alt med måde.
    Hvis du henter for mange middelmådige spillere, får du et middelmådigt hold. Ja, men det er jo sandt uanset, hvor du så køber spillerne.

    Spillere skal vurderes alene på hans kvaliteter, og ikke den klub han spiller for eller den liga han spiller i. Og så er det klart at international erfaring ikke er noget man får meget af på et bundhold, og at det selvfølgelig trække ned i den samlede bedømmelse. Men vi er "desværre" en klub der meget sjældent kommer til at handle spillere over vores eget niveau. Vi må købe dem under niveau, og selv træne dem det sidste stykke. Men det har CV også haft held/dygtighed til så mange gange, at jeg er helt tryg ved at truppen nok skal fortsætte med at udvikle sig i positiv retning.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Søndergaard Se meddelelser
    32
    Det nuværende pis gule hold, okay??;) Ku' give mindre for hva der skete da jeg var henholdsvis 2 og 14. Var OB fan indtil jeg flyttede til hovedstaden som netop 14årig, så 32 kan jeg kun huske som najs fc'er.. Stop med påstå andet!1 kan ikke høre jer! ;)

    SÅ hut jeg visker, hentede vi ikke 32 direkte fra bøf? Gør en stor forskel i min verden.
    Daniel Agger skulle os gerne ha' lov at spille i vores forsvar..

    Cv var 03'er før han endte op på crack og spillede sine 2 kampe for brøndby. Og ser ud som om han fik lidt klarsyn da smukke fck så blev dannet..

    Men hvis i vil sidde og blive våde i trussen, over fætter agger eller fiz mike i fc trøjen, hygger i jer bare;)
    Og hvis i bare vil kneppe fluer skal i os ha lov til det:)
    Sidst redigeret af Ailton : 26.04.12 kl. 15:19
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    208

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Det nuværende pis gule hold, okay??;) Ku' give mindre for hva der skete da jeg var henholdsvis 2 og 14. Var OB fan indtil jeg flyttede til hovedstaden som netop 14årig, så 32 kan jeg kun huske som najs fc'er.. Stop med påstå andet!1 kan ikke høre jer! ;)

    SÅ hut jeg visker, hentede vi ikke 32 direkte fra bøf? Gør en stor forskel i min verden.
    Daniel Agger skulle os gerne ha' lov at spille i vores forsvar..

    Cv var 03'er før han endte op på crack og spillede sine 2 kampe for brøndby. Og ser ud som om han fik lidt klarsyn da smukke fck så blev dannet..

    Men hvis i vil sidde og blive våde i trussen, over fætter agger eller fiz mike i fc trøjen, hygger i jer bare;)
    Og hvis i bare vil kneppe fluer skal i os ha lov til det:)
    Ikke at forglemme Morten B Nielsen, men der var du vist heller ikke så gammel.

    I øvrigt har CV spillet 34 kampe for BIF, der hvor du har fundet at det skulle være 2, det er vist snarere dem der er på crack.

    Men som postet i den gamle tråd så er 2*Djemba ikke et mål, så ingen grund til at hive ham frem igen.

    CV:Normalt kommenterer vi ikke på køb og salg af spillere. Men undtagelsesvis vil jeg gerne sige, at Eric Djemba-Djemba ikke er aktuel for FCK, siger Carsten V. Jensen til Onside.dk.
    http://onside.dk/nyheder/superligaen...-djemba-rygter
    15 mill for en 23 årig angriber + 3 mill sign-on-fee kontra 22 årig Herman trophy award winner tranferfrit... LOL You do the math...

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Det skulle da være en udsøgt fornøjelse at plukke en enkelt virkelig god spiller fra forstadssvenskerne, især hvis de VIRKELIG ønskede at beholde vedkommende derude. På det aktuelle hold er der dog maximalt én spiller, der kunne være interessant for os (MKD), og han kommer næppe...

    Resten er skod...

    Disclaimer: Jeg kender ikke deres ungdomsspillere, så det kan da godt være, der et anvendeligt talent der...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  6. De følgende 8 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Så har FC Midtjylland meldt ud, at de vil udskifte deres løntunge spillere, med deres egne talenter.

    http://www.bold.dk/nyt/FCM-Siger-farvel-til-seks-syv-spillere

    De mest oplagte at sige farvel til, er spillerne med kontraktudløb til sommer: Jonas Borring, Adigun Salami, Martin Albrechtsen, Baba Collins og Kristian Ipsa.

    Personligt synes jeg mere det ligne noget der kunne være interessant for en klub som BIF. Jeg ville jeg hellere have Jacob Poulsen, Hassan eller Erik Sviatchenko. Men en gratis Salami kunne måske forsvares.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Så har FC Midtjylland meldt ud, at de vil udskifte deres løntunge spillere, med deres egne talenter.

    http://www.bold.dk/nyt/FCM-Siger-farvel-til-seks-syv-spillere

    De mest oplagte at sige farvel til, er spillerne med kontraktudløb til sommer: Jonas Borring, Adigun Salami, Martin Albrechtsen, Baba Collins og Kristian Ipsa.

    Personligt synes jeg mere det ligne noget der kunne være interessant for en klub som BIF. Jeg ville jeg hellere have Jacob Poulsen, Hassan eller Erik Sviatchenko. Men en gratis Salami kunne måske forsvares.
    Er der nogen med indblik i FCM, der kan give et bud på, hvorvidt Baba Collins efterhånden er blevet komplet uinteressant? Han blev jo hypet som et kæmpetalent for syv(!) år siden, og jeg kan huske, at jeg har tænkt "køb, køb!" et par gange, når jeg har set ham, men det er en del år siden. Han har haft en del skader, og ingen af hans lejeophold har vist været de store successer. Er talentet endegyldigt spildt?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Er der nogen med indblik i FCM, der kan give et bud på, hvorvidt Baba Collins efterhånden er blevet komplet uinteressant? Han blev jo hypet som et kæmpetalent for syv(!) år siden, og jeg kan huske, at jeg har tænkt "køb, køb!" et par gange, når jeg har set ham, men det er en del år siden. Han har haft en del skader, og ingen af hans lejeophold har vist været de store successer. Er talentet endegyldigt spildt?
    Generelt kan der vel stilles spørgsmålstegn ved værdien i de nigerianske talenter. De bliver hentet til Danmark med forhåbninger om at finde det næste supertalent og springe boksen. Men jeg tror næppe at udgifterne har indbragt den forventede pengesum endnu. Det startede find med salget af Femi, men det virker bare ikke til at FC Midtjylland har redskaberne til at forløse det store potentiale, som de unge nigerianere ellers skulle besidde.

    Jeg har gang på gang tænkt at de har gang i en fornuftig forretning og når de henter de lynhurtige, stærke og motiverede nigerianere op på førsteholdet, så præsterer de og viser lovende takter. Salami og Collins som to eksempler, hvor Salami på et tidspunkt var til prøvetræning i Chelsea. Men Midtjylland har bare endnu ikke formået at tage dem skridtet videre.

    Enten så er nigerianerne bare ikke bedre, eller også så er FC Midtjylland virkelig dårlige til at håndtere dem den dag de forlader akademiet. Tabellen herunder taler i hvert fald sit tydelige sprog. Det er ikke topklubber der springer i øjnene.

    Kode:
    Navn                     Alder   Solgt                          Nuværende klub
    Femi                     27      Groningen, 22 mio. [2008]      Brøndby
    Justice John Erhenede    25      Vejle, fri transfer [2005]     Hobro
    Akeem Agbetu             24      Kolding, fri transfer [2007]   Karsiyaka SK (Tyrkiet)
    Ayinde Lawal             23      Skive, fri transfer [2009]     Skive
    Abu Akilu                23      Kolding, fri transfer [2009]   FC Fredericia
    Adigun Salami            23                                     FC Midtjylland
    Ade Runsewe              22      fritstillet [2009]             HB Køge
    Baba Collins             22                                     FC Midtjylland
    Jude Nworuh              22                                     FC Midtjylland
    Izu Uzochukwu            22                                     FC Midtjylland
    Sekou Oliseh             21      CSKA Moskva, 3,5 mio. [2009]   CSKA Moskva
    Sylvester Igboun         21                                     FC Midtjylland
    Rilwan Hassan            21                                     FC Midtjylland
    Semiu Oladiti            20                                     FC Midtjylland
    Jacob Olayemi Ogunleye   19                                     FC Midtjylland
    Francis Chibuike         18                                     FC Midtjylland
    Noah Olawale Ojuola      18                                     FC Midtjylland
    Isaac Oliseh             18                                     FC Midtjylland
    I samme ombæring kan det nævnes at SønderjyskE kan være næste skridt for en tidligere profil som Adigun Salami.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    180

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Weeelo Se meddelelser
    Enten så er nigerianerne bare ikke bedre, eller også så er FC Midtjylland virkelig dårlige til at håndtere dem den dag de forlader akademiet. Tabellen herunder taler i hvert fald sit tydelige sprog. Det er ikke topklubber der springer i øjnene.
    Jeg ved nu ikke hvor tydeligt sprog den tabel taler. Korrekt at flere er skiftet til lavere rangerende klubber, men det er vel ikke så underligt. Som bekendt er det ikke alle talenter der klarer springet til seniorfodbold lige godt; nogle mister tålmodigheden og andre kasseres. Sådan er det også her i klubben. Jeg indrømmer gerne at mange gange havde betragtet eksempelvis Christoffer Olsen, Brandrup, Torry, Nikolaj Steen Hansen og Frederik Vang som kommende storspillere her.

    Og inden man dømmer FCM for hårdt, så kan jeg da konstatere at flere af de på listen, så jeg gerne i FCK: Izunna, Igboun og Hassan (samt måske Salami og Collins hvis en udpræget performance-afhængig aftale kunne laves, de har begge stadig potentiale, tror jeg).

    vh
    Kenneth Bak

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    79

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    hvis claudemir ryger til sommer er jacob poulsen , den bedste afløser i suppen, syntes oss bare vi mangler danskere i vores startopstilling, der vil emil larsen og jacob poulsen være oplagte.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenneth Bak Se meddelelser
    Jeg ved nu ikke hvor tydeligt sprog den tabel taler. Korrekt at flere er skiftet til lavere rangerende klubber, men det er vel ikke så underligt. Som bekendt er det ikke alle talenter der klarer springet til seniorfodbold lige godt; nogle mister tålmodigheden og andre kasseres. Sådan er det også her i klubben. Jeg indrømmer gerne at mange gange havde betragtet eksempelvis Christoffer Olsen, Brandrup, Torry, Nikolaj Steen Hansen og Frederik Vang som kommende storspillere her.

    Og inden man dømmer FCM for hårdt, så kan jeg da konstatere at flere af de på listen, så jeg gerne i FCK: Izunna, Igboun og Hassan (samt måske Salami og Collins hvis en udpræget performance-afhængig aftale kunne laves, de har begge stadig potentiale, tror jeg).

    vh
    Kenneth Bak
    Det er faktisk lidt det der er min pointe. Jeg synes flere af spillerne virker rigtig interessante og de har nogle meget veludviklede spidskompetencer, men idéen med tabellen var netop, at på trods af det store potentiale som spillerne både fortælles at have og som man i glimt kan se på banen, så bliver de bare ikke til ret meget. Jeg synes det virker som om at FCM har for store planer om at skyde dem af sted og at det kommer i vejen for spillernes udvikling.

    Baba Collins virkede f.eks. som en spiller der virkelig kunne slå igennem med sin stærke fysik, blive Superliga topscorer og derefter blive solgt til en udenlandsk klub. Men så lige pludselig blev han udlejet til Vejle, Alania (Rusland), Dacia Chisinau (Moldavien) og Ordabasy Shymkent (Kasakhstan). Nu er han så reserve i FC Midtjyllands trup.

    Det samme kan lidt siges om Adigun Salami. En umiddelbart rigtig god ankermand, som blev fulgt af Chelsea og blev pejet på som en ny Obi Mikel, men fungerer ligeledes som reserve i FC Midtjylland i dag.

    Det virker som om at de unge afrikanere skal hurtigt op på førsteholdet i en tidlig alder, for at gøre omverdenen opmærksomme på dem, så bliver de prøvet solgt, men når interessen ikke rigtig er til stede, så får det næste kuld chancen og så falder de tidligere ellers så lovende spillere lidt i baggrunden.

    Med det sagt, så kunne det være meget interessant at se hvor meget af Salamis eller Collins' potentiale, man kan få frem i en klub som FC København.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    18

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Kvist, Wendt og Zanka må også siges at være udviklingsspillere. Her formåede klubben (og dem selv) at udvikle dem til stjerner. Oviedo ser ud til, at være godt på vej til at udvikle sig i samme retning.

    Jeg mangler en klassisk 10'er, der kan fordele ordentligt med højt tempo. Claudemir havde det sidste år, men noget må være gået galt i år. Grindheim trækker for meget tempo ud af kampen - han skubber næsten altid boldene sidelæns.

    Så en helt ny midtbane og en afløser for Santin, står på min ønskeseddel - og måske en backup for Lars J.

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Hvad med Markus Rosenberg til angrebet, som stopper i Werder Bremen til sommer?
    Der er dog en fejl i artiklen, som siger at han er 33 år gammel, men i følge wiki, så er han 29. Et plus er også, at han er gratis.

  18. #43
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Vi fattes angribere af ordentlig kvalitet og denne herre, Markus Rosenberg, ville være enormt interessant at få på kontrakt de tre år han ønsker, inden han vender snuden mod Malmö. Og så er han transferfri! Rosenberg udtaler endda følgende, der passer fint på et ophold i København: "Det ville være fedt at spille i en topklub som er med i Europa"

    http://tipsbladet.dk/nyhed/bundeslig...-werder-bremen

    Venlig hilsen Torben - Hjaltees#1 - og hvis Christian Poulsen så også kommer hjem til København, kan de to jo passende tage en snak om denne lille episode, der finder sted efter ca. 7 sekunder af klippet :-)
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    169

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Ham her ville være en drøm :)
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/gener...-finde-ny-klub
    Tror nu bare ikke så meget på det...

  21. #45
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    19

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Dave Se meddelelser
    Hvad med Markus Rosenberg til angrebet, som stopper i Werder Bremen til sommer?
    Der er dog en fejl i artiklen, som siger at han er 33 år gammel, men i følge wiki, så er han 29. Et plus er også, at han er gratis.
    Derudover er han født og opvokset i Malmø og udtaler ligeledes i den artikel der er linket til; "Det er ikke sådan, at jeg har en drøm om en bestemt liga eller at jeg vil udelukke noget. Jeg vil finde noget, som er godt fodboldmæssigt for mig og også godt for familien." Mon ikke at København i sig selv, Champions League og chancen for endelig at vinde et mesterskab kan tiltale Rosenberg, som "kun" har vundet den tyske og hollandske pokalturnering.
    .........

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •