Side 5 af 93 FørsteFørste ... 23456781555 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 1392

Emner: Til- og afgange 9: Sommer 2012

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    222

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg er bedøvende ligeglad hvem CV får signet med bare han får signet CP.
    Skulle den glippe er Jakob Poulsen en fornuftig backup.
    Bedste angriber der har spillet i FC København



    https://www.youtube.com/watch?v=gFuo...e_gdata_player
    sweetfc's Avatar

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Ja jeg vil også gerne se at CP kommer hjem til FCK. Men hvad med ham her:
    Martin Perez Guedes
    scorer masser af mål i Argentinas bedste række. Men Danmark trækker i ham da han er Halv-dansker ifølge dagpressen.
    Hvis han laver så mange mål kunne han blive en god erstatning for Nordstrand, men mon ikke CV har kikket på ham allerede :-)

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Killer Se meddelelser
    Men hvad med ham her:
    Martin Perez Guedes
    scorer masser af mål i Argentinas bedste række. Men Danmark trækker i ham da han er Halv-dansker ifølge dagpressen.
    Hvis han laver så mange mål kunne han blive en god erstatning for Nordstrand, men mon ikke CV har kikket på ham allerede :-)
    Hvis du havde kigget tre indlæg højere oppe i tråden, ville du se, at han allerede er nævnt, at han formentlig snarere er midtbanespiller, og at han ikke scorer "masser af mål" - faktisk blot to mål i 15 ligakampe.

    Desuden tror jeg, at du kan være ret sikker på, at CV IKKE har kigget på Guedes, da han ikke spiller i Skandinavien, og CV i øvrigt har alt for travlt med at lege træner til at bekymre sig om at finde de nødvendige forstærkninger til truppen.
    HIC SUNT LEONES

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg faldt over den tyrkiske topscorerliste, hvilket fik mig til - for 117. gang - at undre mig lidt over indkøbspolitikken i FCK. Og det skal mest af alt opfattes som undren, for der er muligvis en masse gode grunde, som jeg ikke kender, til, at tingene er, som de er.

    Anyway, jeg faldt over to velkendte navne på topscorerlisten - henholdsvis nummer fire og fem - som til min overraskelse ikke spiller for den håndfuld tyrkiske klubber, som jeg godt er klar over, at vi ikke kan konkurrere med på hverken sportslige udfordringer eller økonomi: Pierre Webo, tidligere mangeårig angriber i Osasuna og Mallorca, som nu spiller i den lille Istanbul-klub Buyuksehir, og Diomansy Kamara, der har spillet i Premier League i mange år og nu spiller i provinsklubben Eskisehirspor, som er tilbage i den bedste række efter en del år uden for det gode selskab.

    Webo kostede ifølge bold.dk ni millioner kroner, mens Kamara gik på en fri transfer, så det er ikke horrible transfer-summer, der har afgjort, hvor de er endt. De to klubber er heller ikke hold, der kan regne med at spille europæisk særligt ofte, så mit spørgsmål er i virkeligheden, om der sidder nogen stærke pengemænd i de perifere klubber, der kan tilbyde voldsomme lønninger, vi ikke kan konkurrere med? For ud over bedre vejr, har jeg sgu svært ved at se, hvorfor vi ikke skulle kunne være med i kapløbet om spillere af Webos og Kamaras kaliber.

    PS: Som et kuriosum, kan det nævnes, at Webo er holdkammerat med Samuel Holmén, mens Kamara spiller sammen med Dedê...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg faldt over den tyrkiske topscorerliste, hvilket fik mig til - for 117. gang - at undre mig lidt over indkøbspolitikken i FCK. Og det skal mest af alt opfattes som undren, for der er muligvis en masse gode grunde, som jeg ikke kender, til, at tingene er, som de er.

    Anyway, jeg faldt over to velkendte navne på topscorerlisten - henholdsvis nummer fire og fem - som til min overraskelse ikke spiller for den håndfuld tyrkiske klubber, som jeg godt er klar over, at vi ikke kan konkurrere med på hverken sportslige udfordringer eller økonomi: Pierre Webo, tidligere mangeårig angriber i Osasuna og Mallorca, som nu spiller i den lille Istanbul-klub Buyuksehir, og Diomansy Kamara, der har spillet i Premier League i mange år og nu spiller i provinsklubben Eskisehirspor, som er tilbage i den bedste række efter en del år uden for det gode selskab.

    Webo kostede ifølge bold.dk ni millioner kroner, mens Kamara gik på en fri transfer, så det er ikke horrible transfer-summer, der har afgjort, hvor de er endt. De to klubber er heller ikke hold, der kan regne med at spille europæisk særligt ofte, så mit spørgsmål er i virkeligheden, om der sidder nogen stærke pengemænd i de perifere klubber, der kan tilbyde voldsomme lønninger, vi ikke kan konkurrere med? For ud over bedre vejr, har jeg sgu svært ved at se, hvorfor vi ikke skulle kunne være med i kapløbet om spillere af Webos og Kamaras kaliber.

    PS: Som et kuriosum, kan det nævnes, at Webo er holdkammerat med Samuel Holmén, mens Kamara spiller sammen med Dedê...

    Der er flere ting, som taler imod, at de var aktuelle i fht. Danmark og du er selv inde på det.

    1) Tyrkisk fodbold har oplevet en ret stor kapitaltilførelse. Mindre klubber har fået en del penge, som fx Istanbul Buyuksehir. I de seneste år har en lang række spillere taget til mindre tyrkiske klubber, som man tidligere ikke troede ville ende der. Vi kunne sikkert godt konkurrere om prisen på spilleren, men ikke på lønnen. Webo var eftertragtet i flere spanske klubber, ligesom Laudrup gerne havde beholdt angriberen.

    Og så er det ikke utænkeligt, at der er penge under bordet og agenter med en flosset moral involveret her, men det er spekulationer, som vi måske aldrig får svar på.

    2) Tyrkisk fodbold er alt andet lige mere attraktivt end Superligaen. Der er godt besøgt på lægterne, hvor der er en unik stemning. Der er fire storklubber, som betyder otte store kampe om året. I Danmark havde vi engang to, men det var dengang, hvor Brøndby ikke var marginalt bedre end Køge.

    Af spillere i mindre klubber kan i flæng nævnes (landskampe mm i parentes):
    Eksisehirspor
    Rodrigo Tello (36 landskampe (lk) for Chile)
    Dede (1 lk for Brasilien, +300 kampe for Dortmund)
    Diomansy Kamara (51 lk for Senegal, med succes i Italien og England)
    Gaziantepspor
    Ivelin Popov (25 lk for Bulgarien)
    Istanbul Buyuksehir
    Kamil Zayatte (39 lk for Guinea, har en fortid i både Lens og Hull)
    Samuel Holmen (25 lk for Sverige, Brøndby-tosse)
    Pierre Webo (49 lk for Cameroun, stor succes i Spanien)
    Wellington (Brasilianeren er måske ikke noget kendt navn, men var den måske største stjerne i den bulgarske liga i et par sæsoner)
    Kenan Hasagic (46 lk for Bosnien)
    Karabukspor
    Florian Cernat (14 lk for Rumænien, har været en profil for Dynamo Kiev gennem mange år)
    Anthony Seric (16 lk for Kroatien, har været i flere italienske klubber og græske Panathinaikos)
    Sanel Jahic (20 lk for Bosnien, havde et par gode sæsoner i græsk fodbold)
    Luton Shelton (60 lk for Jamaica har en fortid bl.a. AaB)
    Kayserispor
    Zurab Khizanishvili (80 lk for Georgien, har en fortid i Rangers, Blackburn og Reading)
    James Triosi (8 lk for Australien, men er kun 23 år, Newcastletalent som ser ud til at have en fremtid på Down-unders landshold)
    Nordin Amrabat (8 lk for Marokko, havde to gode år i PSV)
    Cristian Riveros (58 lk for Paraguay, profil i den mexicanske storklub Cruz Azul, men floppede i Sunderland)
    Manisaspor
    Labinot Harbuzi (var en stor profil for Malmø og flere så ham dengang gerne i Kbh)
    Kahe (har en fortid Gladbach og kampe på Brasiliens u/20-landshold)
    Ariza Makukula (4 lk for Portugal, med en fortid i 1000 spanske klubber)
    Michael Kluklowski (34 lk for Canada, profil i Club Brugge gennem fem sæsoner)
    Orduspor
    Wilfried Dalmat (lillebror til Stephane Dalmat)
    Jean-Jacques Gosso (17 lk for Elbenskysten, med en fortid i Monaco)
    Samsunspor
    Teofanis Gekas, 56 lk for Grækenland, tidligere topscorer i Bundesligaen)
    Bahia (Profil i Feyenoord gennem flere sæsoner)
    Michael Fink (100 Bundesligakampe)
    Bursaspor
    Scott Carson (4 lk for England, målmand med fortid i en masse engelske klubber)
    Alfred N'Diaye (Været på alle de franske ungdomslandshold)
    Teteh Bangura (2 lk for Sierra Leone, lavede 15 mål i 16 kampe for AIK og blev jaget vildt, men endte i Bursa)

    Det kunne lyde som om, at jeg har taget alle der kunne kravle eller gå af udlændinge, men jeg har sorteret flere fra end der er med her. Og min pointe er, at der løber mange spændende spillere rundt i mindre tyrkiske klubber, så måske er de ikke så små endda :-)
    Sidst redigeret af hz : 13.05.12 kl. 12:58
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af hz Se meddelelser
    Der er flere ting, som taler imod, at de var aktuelle i fht. Danmark og du er selv inde på det.

    1) Tyrkisk fodbold har oplevet en ret stor kapitaltilførelse. Mindre klubber har fået en del penge, som fx Istanbul Buyuksehir. I de seneste år har en lang række spillere taget til mindre tyrkiske klubber, som man tidligere ikke troede ville ende der. Vi kunne sikkert godt konkurrere om prisen på spilleren, men ikke på lønnen. Webo var eftertragtet i flere spanske klubber, ligesom Laudrup gerne havde beholdt angriberen.
    Tak for svaret. Selv om vi godt kan blive enige om, at den tyrkiske Süper Lig nok er mere attraktiv end Superligaen, vil jeg mene, at det kun er i marginal grad, hvis man spiller på et af de mindre hold. Hvis alternativet er næsten-garanti for europæisk fodbold hver sæson i eksempelvis FCK, gætter jeg på, at det nok er pengene, der spiller den største rolle. Ved du noget om, hvad lønniveauet er i nogle af de nævnte klubber? Hvad kan man forestille sig, at folk som Webo og Kamara hæver i Tyrkiet?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak for svaret. Selv om vi godt kan blive enige om, at den tyrkiske Süper Lig nok er mere attraktiv end Superligaen, vil jeg mene, at det kun er i marginal grad, hvis man spiller på et af de mindre hold. Hvis alternativet er næsten-garanti for europæisk fodbold hver sæson i eksempelvis FCK, gætter jeg på, at det nok er pengene, der spiller den største rolle. Ved du noget om, hvad lønniveauet er i nogle af de nævnte klubber? Hvad kan man forestille sig, at folk som Webo og Kamara hæver i Tyrkiet?
    Det kan ses her at Webo i Mallorca fik i omegenen af ti mio kr om året, og han er jo næppe gået ned i løn, når han forlod klubben som en af deres stjerner. Til sammenligning får vores bedst betalte, N'Doye, vist omkring seks mio om året, og på trods af forskerskatten er forholdene sikkert ikke lige så gunstige her. Vi kan altså ikke konkurrere på lønnen med selv disse for os ret ukendte tyrkiske klubber, og i det hele taget har markedet bare ændret sig markant i de sidste fem år, hvor der er kommet mange flere muligheder for erfarne spillere, der måske ikke er så kræsne omkring udsigten til europæisk fodbold og at spille uden for de klassiske vesteuropæiske ligaer, til at hæve en god hyre. Dermed er der blevet hårdere kamp om spillere på alle hylder, hvilket gør det endnu vigtigere for en klub som FCK at udvide scoutingarbejdet til nye markeder og sondere bredt. Det er desværre blevet forsømt, og derfor er det momentum, vi burde have fået ud af de mange europæiske deltagelser i træk, blevet forspildt.
    HIC SUNT LEONES

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg kan ikke se at klubben henter etablerede spillere fra andre danske klubber, f.eks. Jacob Poulsen. Hvis han overhovedet er en forstærkning, så er det marginalt og uden større udsigter til at hæve sit spil et eller to niveauer op.

    Hvis vi skal hente spillere fra superligaen, synes jeg, der skal kigges efter store talenter, f.eks. Lucas Andersen fra Aab eller andre unge med stort potentiale - ligesom Zanka blev hentet i sin tid.

    Sidste års transfer vindue viser med alt tydelighed, hvad der sker, hvis der købes for meget fyld, f.eks. Johnny Thomsen, Absalonsen mv. Samtidigt med at erstatninger til startformationen, f.eks. Grindheim ikke formår at løfte opgaven.

    Der er meget namedropping indtil videre i tråden. Jeg håber klubben overrasker og henter spillere, som det er svært at gætte på forhånd. I hvertfald er der et dårligt sidste vindue, som skal revancheres med bedre indkøb.

    /Mads
    Sidst redigeret af madskl : 15.05.12 kl. 09:08

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    527

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    1 Christian Poulsen
    1 kreativ venstre kant. Oviedo er jo mere offensiv som back! Bidrager med intet offensivt. Holdet mangler kreative og driblestærke spillere.
    1 ny angriber, der kan gå direkte ind i startopstillingen.

    Og så ellers væk med Mos, Grindheim og Diouf.
    Mos er stærkt overvurderet. Han er en god afslutter, men ellers er der ikke meget kvalitet at komme efter.

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg vile nu gerne se 2 nye spillere på midtbanen og hvor en af dem er CP. Midten er meget svægget her på det sidste. Så 2 nye spillere fra den høje hylde tak !!

  15. #71
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Det er klart, at vi pt. har størst behov for forstækninger til midten og angrebet, men med Zankas afgang, Sigurdssons og Larsons situation in mente osv., er en forstærkning i centralforsvaret også oplagt.

    Jeg har ingen ide om, hvordan hans transfersituation er, men Jores Okore virker for mig som helt et oplagt valg. I mine øjne er han allerede blandt de 5-6 bedste danske centralforsvarer, og pt. ser hans udvikling kun ud til at gå i én retning..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Emir Bajrami forlader Twente, hvor han ikke fik vildt med spilletid til sidst, efter en ellers lovende start. Han er også med i Sveriges EM-trup og kunne være en spændende kantspiller at få til klubben. Med sine 24 år passer han godt på CVs profil om at købe spillere der er klar og ikke er for gamle på samme tid. På den anden side kan Emil Larsen også spille angriber og er både hurtigere og yngre.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #73
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tak for svaret. Selv om vi godt kan blive enige om, at den tyrkiske Süper Lig nok er mere attraktiv end Superligaen, vil jeg mene, at det kun er i marginal grad, hvis man spiller på et af de mindre hold. Hvis alternativet er næsten-garanti for europæisk fodbold hver sæson i eksempelvis FCK, gætter jeg på, at det nok er pengene, der spiller den største rolle. Ved du noget om, hvad lønniveauet er i nogle af de nævnte klubber? Hvad kan man forestille sig, at folk som Webo og Kamara hæver i Tyrkiet?
    Udover løn og lav skat, så vejer otte store kampe om året nok også tungt sammenholdt med en liga, hvor der både er flere mennesker og mere gang i den på tribunen. I Danmark spiller FCK ikke ét opgør, hvor det er i nærheden af kampene mod Galatasaray, Fenerbache, Besiktas og Trabzonspor. Er vi fast i CL, så er det nok en anden sag, men så længe, at det er meget usikkert, så lyder Tyrkiet sjovest i mine ører :-)

    Mht. så svarer Ace fint på det :-)
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #74
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    230

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Det er klart, at vi pt. har størst behov for forstækninger til midten og angrebet, men med Zankas afgang, Sigurdssons og Larsons situation in mente osv., er en forstærkning i centralforsvaret også oplagt.

    Jeg har ingen ide om, hvordan hans transfersituation er, men Jores Okore virker for mig som helt et oplagt valg. I mine øjne er han allerede blandt de 5-6 bedste danske centralforsvarer, og pt. ser hans udvikling kun ud til at gå i én retning..
    Enig i at vi skal have en ny midterforsvarer når Zanka smutter (og mon ikke Larsson endelig forsvinder). JEg ville også meget gerne have Okore, han er allerede god og kan blive fremragende. Føler mig dog ret sikker på at hans udvikling er gået så hurtigt at han allerede er uden for vores rækkevidde

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #75
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Hvad er jeres mening om følgende danske spillere, der alle har spillet fremragende i foråret:

    Lasse Vibe, SøndejyskE
    Søren Christensen, FC Nordsjælland
    Nicklas Helenius, AaB
    Søren Rieks, Esbjerg FB

    I mine øjne er de nemlig nogle af de mest formstærke spillere herhjemme lige pt.

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

Side 5 af 93 FørsteFørste ... 23456781555 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •