Side 59 af 93 FørsteFørste ... 9495657585960616269 ... SidsteSidste
Viser resultater 871 til 885 af 1392

Emner: Til- og afgange 9: Sommer 2012

  1. #871
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Hm nu skal man vel også tænke over alle de spiller som CV har skaffet til FCK som har været nogle kanonspillere for klubben. Det er alt for nemt bare og sidde og "hakke" på hvordan og hvilken spillere FCK har købt. Vi kender jo intet til hvor mange penge der er til at handle for og hvem de prøver at signe. Vi kender jo kun til alle de rygter som kommer fra pressen, jeg tror der sker en masse bag murene i Parken, og at man forsøger på at skaffe de bedste egnet spillere til klubben. Det er jo hverken Everton eller Chelsea vi snakker om, der er grænser for hvor mange penge man kan bruge på spillere. Jeg går da som fan ud fra at CV helt har tjek på hvilen spilleretyber klubben går efter og gør det bedste de kan for at hente spillere fra den rigtigeste hylde og finde nogle spillere som vil slå igennem og kunne gå direkte ind på holdet.

    Men lige som alle andre fans af FCK sidder jeg også hver dag og håber på et pressemøde hvor FCK melder at man har købt spillere til både midtbanen og angrebet. Men man kan vel ikke gøre andet end at vente og se hvad der sker. :-)
    Men jeg har stadig troen på CV og det arbejde som han gør for FCK.


  2. #872
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin A Se meddelelser
    Et lille rygte her på derbydagen.

    Vores allesammens skønne Ariel skulle være interesseret i at købe Cercle Brugges to angribere Carlos Wilson Cachicote Rocha (23 år) eller bare Rudy, samt Igor Vetokele (20 år).

    Det er i hvertfald sådan at jeg tolker Google Translate på dette link

    Rudy video


    /Martin A
    Sådanne compilation-videoer er selvfølgelig aldrig fyldestgørende, men synes alligevel at Rudy ligner en spiller der er ret meget out of reach for os. Lang, lynhurtig og med teknik der mindst er på højde med Bolaños'..! Jeg krydser fingre for at der er hold i rygtet, men tror desværre ikke rigtig på det.

  3. #873
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Så er det bekræftet vi har budt på Igor Vetokele, når Rudy ikke er nævnt i denne omgang må man gå ud fra vi ikke er i spil til ham?

    Men tilbage til Igor, nogen der kender mere til ham? type mæssigt? kvaliteter osv?

    http://www.bold.dk/nyt/FCK-har-budt-...lgisk-angriber

  4. #874
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    59

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af mathiasf Se meddelelser
    Så er det bekræftet vi har budt på Igor Vetokele, når Rudy ikke er nævnt i denne omgang må man gå ud fra vi ikke er i spil til ham?
    Kunne godt se sådan ud. Cercle Brügge var også enig med russiske Alania Vladikavkaz, om en transfer på Rudy, men han bestod ikke de medicinske tests. Så måske det er grunden til at vi har mistet interessen?

    Skal ikke gøre mig klog på Vetokele´s kvaliteter, men en af hans spidskompetencer er tydeligvis hans speed. Se 4:24:)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #875
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    61

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Han ser god og ekstremt hurtig ud, men virker slet ikke som samme type som N'Doye. Han virker meget mere som en arvtager efter Santin.
    Jeg blev dog også lidt nysgerrig efter at have set ovenstående video efter ham Genks Christian Benteke:

    http://www.youtube.com/watch?v=AO1a3...e_gdata_player

    Han er kun 21 år og har scoret 18 mål i 33 kampe, samt har scoret for det belgiske landshold mod Holland... Transfermarkt har en anslået pris på 2,7 mio € hvilket måske nok er mere end hvad CV har det godt med at bruge...? Jeg har dog ingen ide om hvor langt han har igen på sin kontrakt... Men han ville da være en fuldgod erstatning - men er han realistisk?

  7. #876
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg kender intet til Igor Vetokele, men umiddelbart har jeg svært ved at se ham som en forstærkning. Det er muligt, at man ser ham som en spiller, der på sigt skal afløse Santin. Personligt havde jeg dog gerne set en spiller med noget mere fysik og rutine.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #877
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Hvis han hentes inden midnat, så kan han bruges i Lille kampene.

    Det ligner iøvrigt at man satser på Cornelius og Santin som førsteangribere - og derfor henter en ung talentfuld angriber ind til at styrke bredden. Nicolai Jørgensen kan jo også spille angriber, så lidt fysik kan vi godt få derop hvis Cornelius er skadet eller formsvag.

    Med hensyn til Vetokele, så skulle det være et arbejdsivrig angriber, med en vanvittig god acceleration. Og ja, han er kun 173 cm, så ikke nogen ny NDoye.

    Citat Oprindeligt indsendt af T.B. Se meddelelser
    Jeg blev dog også lidt nysgerrig efter at have set ovenstående video efter ham Genks Christian Benteke:

    http://www.youtube.com/watch?v=AO1a3...e_gdata_player

    Han er kun 21 år og har scoret 18 mål i 33 kampe, samt har scoret for det belgiske landshold mod Holland... Transfermarkt har en anslået pris på 2,7 mio € hvilket måske nok er mere end hvad CV har det godt med at bruge...? Jeg har dog ingen ide om hvor langt han har igen på sin kontrakt... Men han ville da være en fuldgod erstatning - men er han realistisk?
    Benteke er LANGT LANGT udenfor vores rækkevidde. Genk er altså ikke nogen lille klub, og når de har en 21 årig angriber der scorer mange mål, så er det kun de helt store europæiske klubber der har en chance.

    På det belgiske marked, er FCK en af de mindre klubber. Vi er slet ikke så attraktive, som på det nordiske marked.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #878
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg kender intet til Igor Vetokele, men umiddelbart har jeg svært ved at se ham som en forstærkning. Det er muligt, at man ser ham som en spiller, der på sigt skal afløse Santin. Personligt havde jeg dog gerne set en spiller med noget mere fysik og rutine.
    Jeg har snakket med en belgier om Vetokele, han bliver beskrevet som: "hurtig, god med hovedet, kan alene skabe problemer for et forsvar som hvis der var to angribere, en sand fryd for et hvert hold"
    Hvis man skal tage det for gode ord, så lyder han da til at være en forstærkning!

  12. #879
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Hvis han hentes inden midnat, så kan han bruges i Lille kampene.

    Det ligner iøvrigt at man satser på Cornelius og Santin som førsteangribere - og derfor henter en ung talentfuld angriber ind til at styrke bredden. Nicolai Jørgensen kan jo også spille angriber, så lidt fysik kan vi godt få derop hvis Cornelius er skadet eller formsvag.

    Med hensyn til Vetokele, så skulle det være et arbejdsivrig angriber, med en vanvittig god acceleration. Og ja, han er kun 173 cm, så ikke nogen ny NDoye.
    Næh et køb af Vetokele betyder vel mere, at man ikke tror på Mos. Jeg synes umiddelbart, at Igor ligner en af den slags angrebstyper, der stort set aldrig har succes i FCK. 1,73 høj, laver ikke meget helt på egen hånd, god i omstillingsfaser og på kontraer, pivhurtig. Det lyder bare som nok en Berglund, Mos, Nord mv (nogle hurtigere end andre men...) Nuvel - man må tro på, at Ariel ved hvad han gør. Vetokele må være en spiller, han har ønsket.

    Benteke er LANGT LANGT udenfor vores rækkevidde. Genk er altså ikke nogen lille klub, og når de har en 21 årig angriber der scorer mange mål, så er det kun de helt store europæiske klubber der har en chance.
    Ja desværre. Benteke er rigtig god og ville stort set være en fuld erstatning for Damen. Men han gider næppe KBH og jeg tror også, at de 2,7m i pris er lavt sat. Så ham får vi næppe.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #880
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Udefra betragtet virker en del af Københavns udfordringer på transfermarkedet at være forholdet mellem klubbens og ligaens manglende attraktivitet på den ene side og et ganske højt sportsligt niveau på den anden.

    Sidste sommer brugte man en del tid og ressourcer på at forsøge at hente Alex Gerndt, og personligt er jeg sikker på, at man også har givet Christian Poulsen et solidt tilbud tidligere på sommeren. Der var historien om Pavle Ninkov, som også i lang tid virkede som erstatningen for Pospech, inden han valgte Toulouse og fransk fodbold.

    I andre ligaer løser man det problem ved blot at kaste endnu flere $$$$ efter transfers og løn. Jeg er overbevist om, at N'Doye ville have foretrukket en klub i Premier League, Ligue 1 eller en anden topklub med Champions League-potentiale, fremfor Lokomotiv, som hører til anden hylde i russisk fodbold, indtil han så lønsedlen.

    Endelig er der den klare tendens, at København virker ude af stand til at hente Superligaens største talenter og profiler. Der er meget langt mellem Jesper Christiansen/Michael Gravgaard-indkøbene, hvor vi køber vores rivalers bedste spillere, som man ser topklubberne i de store ligaer gøre. Tobias Mikkelsen, Lorentzen, Bjelland, Jores Okore, Igboun, Jacob Poulsen, Utaka, eller hvem, der nu ellers har tegnet ligaen hos konkurrenterne i de senere år.


    Mit indtryk igennem de sidste par transfervinduer er, at København er i en svær konkurrencesituation, hvor vi får forholdsvis mange bud afvist. Om det skyldes, at vi er for dårlige til at sælge vores egen attraktivitet til potentielle spillere, bliver udkonkurreret på lønkroner eller har nået vores sportslige maksimum er svært at sige.

    Men det virker til at være en god del af forklaringen på, hvorfor vi henter spillere som Johnny Thomsen, Pape Diouf, Mos Abdellaoue og Grindheim. Mens truppen har brug for erstatninger for spillere som N'Doye, Grønkjær, Pospech og William Kvist.
    and oh how we danced

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #881
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af feilberg Se meddelelser
    Udefra betragtet virker en del af Københavns udfordringer på transfermarkedet at være forholdet mellem klubbens og ligaens manglende attraktivitet på den ene side og et ganske højt sportsligt niveau på den anden.
    Den faktor har været oppe at vende et hav af gange. Nej, transfermarkedet er IKKE sværere for København at operere i end alle andre klubber. Vist har vi mange konkurrenter der søger samme prisklasse af spillere, men sådan er vilkårene. Jeg hælder mere til et eller flere af følgende synspunkter:

    1. København bruger ikke nok ressourcer til scouting.
    2. Lars Højer er måske ikke den rette chefscout? Købet af Diouf kunne indikere at det er tilfældet.
    3. CV er måske ikke længere den rigtige sportsdirektør. Også værd at overveje, hans grundlæggende pessimistiske livssyn i betragtning

    Mener iøvrigt at kunne huske at vi lister 3 navne op pr. spillertype i alle de lande vi scouter? Så vi kan umuligt ha været på bar bund da vinduet åbnede...

    Citat Oprindeligt indsendt af feilberg Se meddelelser
    Sidste sommer brugte man en del tid og ressourcer på at forsøge at hente Alex Gerndt, og personligt er jeg sikker på, at man også har givet Christian Poulsen et solidt tilbud tidligere på sommeren. Der var historien om Pavle Ninkov, som også i lang tid virkede som erstatningen for Pospech, inden han valgte Toulouse og fransk fodbold.
    Det er helt sikkert at de fleste af de spillere vi går efter har flere alternativer. Se blot (dårligt eksempel måske) hvormange klubber der var inde i billedet i forbindelse med N'Doye-salget. Christian Poulsen har sikkert, som andre også har hævdet, modtaget et tilbud fra FCK. Og måske ønsket sig et bedre.

    Citat Oprindeligt indsendt af feilberg Se meddelelser
    Endelig er der den klare tendens, at København virker ude af stand til at hente Superligaens største talenter og profiler. Der er meget langt mellem Jesper Christiansen/Michael Gravgaard-indkøbene, hvor vi køber vores rivalers bedste spillere, som man ser topklubberne i de store ligaer gøre. Tobias Mikkelsen, Lorentzen, Bjelland, Jores Okore, Igboun, Jacob Poulsen, Utaka, eller hvem, der nu ellers har tegnet ligaen hos konkurrenterne i de senere år.

    Mit indtryk igennem de sidste par transfervinduer er, at København er i en svær konkurrencesituation, hvor vi får forholdsvis mange bud afvist. Om det skyldes, at vi er for dårlige til at sælge vores egen attraktivitet til potentielle spillere, bliver udkonkurreret på lønkroner eller har nået vores sportslige maksimum er svært at sige.

    Men det virker til at være en god del af forklaringen på, hvorfor vi henter spillere som Johnny Thomsen, Pape Diouf, Mos Abdellaoue og Grindheim. Mens truppen har brug for erstatninger for spillere som N'Doye, Grønkjær, Pospech og William Kvist.
    Mht danske profiler gir jeg dig nok alligevel ret i at livet er hårdere for FC København :-)
    Forstået derhen at vore konkurrenter hellere sælger til udlandet, SAMT at prisen eventuelt ganges med 1 1/2 hvis det er CV der ringer....læg dertil at mange af de ovennævnte profiler måske foretrækker et udlandseventyr og en lidt lavere skat
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #882
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af feilberg Se meddelelser

    Endelig er der den klare tendens, at København virker ude af stand til at hente Superligaens største talenter og profiler. Der er meget langt mellem Jesper Christiansen/Michael Gravgaard-indkøbene, hvor vi køber vores rivalers bedste spillere, som man ser topklubberne i de store ligaer gøre. Tobias Mikkelsen, Lorentzen, Bjelland, Jores Okore, Igboun, Jacob Poulsen, Utaka, eller hvem, der nu ellers har tegnet ligaen hos konkurrenterne i de senere år.
    En del af forklaringen skal nok også findes i, at mange af vores konkurrenter kræver overpris, når vi melder vores interesse. F.eks. tror jeg ikke på, at vi nogensinde ville kunne hente nogle af FCM's spændende afrikanere uden at skulle betale langt over markedsprisen, og FCN kan vi ikke længere hente spillere hos af indlysende årsager. Så er der så holdene fra den nederste halvdel af rækken, hvor vi stadig kan hente spillere, men der har vi efterhånden brændt fingrene et par gange, og Sölvi er vel det eneste nogenlunde succesfulde indkøb, vi har lavet i en bundklub i Superligaen i lang tid.
    Mvh.
    Dane

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #883
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Så er der ni timer tilbage at handle i, hvis vi skal have en spiller klar til Lille kampene...

  21. #884
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Så er der ni timer tilbage at handle i, hvis vi skal have en spiller klar til Lille kampene...
    Jeg tror...

    Der bliver ikke købt spillere med det formål at prøve at slå lille.

    Vi køber ikke en "klasse" spiller, der skal ha 7-8mio om året, med den forhåbning at vi skulle kunne slå et klasse mandskab fra Frankrig.
    Det ville være komplet uansvarligt. Og vi smider ikke en ny spiller ind på holdet, med 1 dags varighed. Han vil slet ikke kunne forstå konceptet, og ville ende op med at lalle rundt, som feks Cisse i Panathinaikos. Selv ikke en mand på hans niveau, ville gøre den forskel som vi har brug for til de kampe.

    Tankerne hos pengemændene er med garanti i Europa cuppen. Og hvis de ikke er, så burde de ta' en snak med en psykolog;)

    Ligaen skal vindes i år. Det er prioritet nummer 1. Lidt europæisk ved siden af, til at gøre holdet klart til CL næste år, hvor pengemændene nok håber på endnu en "gratis" omgang..

    Ariel skal ha' tid til at sammensætte sig et hold, før vi kan tillade os nogen form for forhåbninger om endnu en "ståle sæson".

    Der skal nok ske noget inden vinduet lukker.. På den ene eller anden måde;)
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #885
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg tror...

    Der bliver ikke købt spillere med det formål at prøve at slå lille.
    Enig. Niveauforskellen er for stor.
    Det svarer vel lidt til, at FC Nordvest havde købt en superliga-angriber i et forsøg på at slå os ud af pokal-semifinalen.
    Havde hjulpet som en snebold i helvede.

    Tager Lille kampene som en oplevelse og forbereder mig på Euroleague (men æder med stor fornøjelse mine ord, hvis miraklet skulle indtræffe).


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •