Side 6 af 93 FørsteFørste ... 34567891656 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 1392

Emner: Til- og afgange 9: Sommer 2012

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Vi siger det hver gang, men det her må sgu være det mest spændende/potentielt frustrerende transfervindue, vi har stået over for. IMO har vi brug for forstærkninger på næsten alle pladser, på nær backpladserne måske.

    Det kunne være fint med en ung, talentfuld målmand som backup til Wiland. Kim Christensen har for det første ikke imponeret synderligt, og det må være et spørgsmål om tid, før han alligevel vil væk for at få spilletid.

    Der kan ikke være tvivl om, at vi skal have en ny central forsvarer. Zanka er væk, og det ville være dejligt for alle parter, hvis Larsson også røg i dette vindue. Det ville efterlade os med Stadsgaard, Sølvi og Sigurdsson, hvilket er for lidt både kvantitativt og kvalitativt.

    På den centrale midtbane er det tydeligt for enhver, at vi har brug for en styrmand med indpisker-kvaliteter (Christian Poulsen er den oplagte mulighed), men derudover kunne jeg virkelig også godt tænke mig en kreatør til at ligge foran denne indpisker. Claudemir kan måske udfylde den rolle, når han spiller på sit højeste, men det er fandeme længe siden, vi har set det. Jeg så gerne, at både Grinde, TK og Bergvold kom videre i teksten, og vi fik to nye kvalitetsspillere ind, som Claudemir og Delaney så kunne slås for at slå af holdet. Men det er selvfølgelig totalt urealistisk.

    På venstrekanten ville en forårsrengøring også være dejlig, så Diouf og Absalonsen røg ud, og vi købte en ægte, hurtig wing, der kan sætte en mand af og komme til baglinien. Ham kunne Vingaard så slås med om pladsen.

    På højrekanten kunne jeg godt tænke mig en ung, talentfuld wing, der kunne presse Bolanos, når han slapper for meget af, men som i øvrigt ville være tilfreds med et år eller to som gardering.

    Angrebet bliver en gyser at følge hen over sommeren. Nordstrand ryger, og hvis det stod til mig røg Santin også videre i teksten. Og jeg ved sgu ikke, hvad jeg skal mene om Lille Mus og Toutouh (er han i øvrigt angriber eller wing? Han står som angriber på fck.dk, men det gør Diouf jo også...). De må for min skyld godt blive hængende et år endnu i forsøget på at vise, at de kan et eller andet, hvis det bare ikke betyder, at vi ikke forstærker os i angrebet. Og så er det jo meget, meget spændende, om Damen ryger. Jeg så gerne to nye klasseangribere i dette vindue: En tekniker, der kan ligge ved siden af Damen og en mere, som gerne må være ung, men som er på så højt niveau, at han kan være en reel gardering. Nå ja, havde helt glemt Søren Frederiksen... Ud med lortet!

    Nå, men det er jo ikke så sandsynligt med sådan en omkalfatring... Hvis vi bare får en klassemidtbanespiller og en klasseangriber til at starte med, så kan vi snakke om resten.

    EDIT: Hvis vi skulle have nogle stortalenter længere nede i systemet, kunne det være smukt, hvis de kom op og supplerede på nogle af pladserne i stedet for indkøb af talenter udefra, men så skal de sgu også være seriøse talenter.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Hvad er jeres mening om følgende danske spillere, der alle har spillet fremragende i foråret:

    Lasse Vibe, SøndejyskE
    Søren Christensen, FC Nordsjælland
    Nicklas Helenius, AaB
    Søren Rieks, Esbjerg FB

    I mine øjne er de nemlig nogle af de mest formstærke spillere herhjemme lige pt.
    Vibe. Spændende kontraangriber. Men teknisk og erfaringsmæssigt ikke i nærheden af at være et emne for FCK, når det handler om at forstærke sig. Pas.

    Christensen. Er vokset i denne sæsons mere frie rolle. Men FCK har ikke en fri, offensiv midt i sit system. Han vil være TK om igen, hvis han skal ned og arbejde mere tovejs på midten. Pas. Adu vil være mere interessant, men ham er jeg heller ikke overbevist om. Jeg vil have Poulsen hjem og udvikle på Delaney.

    Helenius. Scorer mod alle og viser et godt instinkt. Men selv AaB fans, jeg kender, rakker ham ned for hans boldomgang. Jeg kan ikke se ham fungere omkring N'Doye (for lidt fart, teknik og bevægelighed), og senegaleseren er han ingenlunde et troværdigt alternativ til. Pas.

    Rieks. Han var overvejende elendig for Esbjerg, sidst de var oppe. Han sætter ikke ofte nok sin mand på Superliga niveau, hvis han skal være et alternativ til kanten. Pas.
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Vibe. Spændende kontraangriber. Men teknisk og erfaringsmæssigt ikke i nærheden af at være et emne for FCK, når det handler om at forstærke sig. Pas.

    Christensen. Er vokset i denne sæsons mere frie rolle. Men FCK har ikke en fri, offensiv midt i sit system. Han vil være TK om igen, hvis han skal ned og arbejde mere tovejs på midten. Pas. Adu vil være mere interessant, men ham er jeg heller ikke overbevist om. Jeg vil have Poulsen hjem og udvikle på Delaney.

    Helenius. Scorer mod alle og viser et godt instinkt. Men selv AaB fans, jeg kender, rakker ham ned for hans boldomgang. Jeg kan ikke se ham fungere omkring N'Doye (for lidt fart, teknik og bevægelighed), og senegaleseren er han ingenlunde et troværdigt alternativ til. Pas.

    Rieks. Han var overvejende elendig for Esbjerg, sidst de var oppe. Han sætter ikke ofte nok sin mand på Superliga niveau, hvis han skal være et alternativ til kanten. Pas.
    Jeg synes, man i denne sammenhæng glemmer at nævne Sønderjyske's Quincy Antipas. Han har efter min mening været fremragende.

    Edit: Overså lige, at der stod danske spillere..

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    136

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    At tale om Lasse Vibe, Søren Christensen, Helenius, Søren Rieks og Antipas som nyindkøb i den situation, som FCK befinder sig i for tiden, er i min optik direkte stupidt.

    Det er fuldstændigt evident, at holdet mangler nogle indpiskere og ledere - og ikke andenrangsspillere, der ikke vil kunne agere andet end fyld. Vi mangler ikke spillere til vores bænk, men spillere der kan tage ansvar, når lokummet brænder på - og det kan ingen af pågældende spillere kunne gøre.

    Ja ja, Antipas og Helenius har da scoret mål i denne sæson, men som erfaret et utal af gange før, så er der altså langt derfra og så til at kunne gøre en forskel på et hold som FCK, der som oftest er boldbesiddende - hvorfor de pågældende spillere ikke ville kunne leve på deres hurtighed på kontraangreb.

    Derudover er det også omsonst at begynde at tale om, at Diouf skal væk. For selvfølgelig bliver han ikke solgt. CV har flere stedet henvist til Damens start i klubben, når snakken er faldet på Diouf. Så man håber stadig, at han vil kunne slå til.

    Når alt det er sagt, så går vi et af de mest spændende transfervinduer i møde. Jeg tror, vi får en heftig aktivitet, der kan bringe tankerne tilbage på dengang, vi tabte mesterskabet til Brøndby, og Don Ø straks reagerede med at hente Mackan, Ijeh og en håndfuld andre profiler ind.

    CV må vise, at FCK har ambitioner om at spille med om guldet og derfor reagere på vores elendige spil hele sæson - og hvis ikke, så siger det desværre noget om ambitionsniveauet på ledelsesgangene.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #80
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Drømmen.:

    Kasper Schmeichel

    Jacobsen - Jonas Okore - Stadsgaard - Simon Poulsen

    Bolanos - Christian Poulsen - TK - Vingaard

    N´Doye - Emil Larsen

    Bænk.: MoS, Diouf, Grinheim, Ragnar, Ovido, Christensen, Toutouh, Claudemir, Gamboa, Delaney, Lucas Andersen, Kadrii.

    Holdet til en flot gang teknisk fodbold - TK som offensiv som han spillede FCN. - SP i overlaps hos Vingaard .. Ah gid det blev sådan.

    PS.: Fortrækker Willand frem for Kasper, men Willand må da snart skulle videre.. Bedste Målmand vi har haft.

    -Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Nogen der kender til Björn Bergmann Sigurdarson? Ved ikke om han har været oppe at vende i tråden, men jeg kan ikke lige huske hans navn blive nævnt.
    Faldt lige over ham og han ser meget spændende ud.
    http://www.youtube.com/watch?v=TKd7t...eature=related
    Sidste års scoringssnit var ikke videre imponerende, 5 mål i 20 kampe, men han er stadig ung. Det ser bedre ud i denne sæson med 4 mål i 7 kampe.
    Ud fra hvad jeg kan se, og lige har læst, er han ret hurtig, den hurtigste i Islands trup, ved dog ikke hvor meget det har at sige. Derudover har han også en god fysisk styrke, ikke N'Doye, men en del bedre end Santin og Mos.

    Dog kunne jeg læse mig frem til at han måske lige har forlænget hans kontrakt, han ville ikke rigtig offentliggøre om det var sandt eller ej.
    Flere udenlandske klubber har været meldt interesseret, og Lillestrøm skulle vidst forlange en god sjat penge.

    Her er desuden en klip hvor han dribler igennem hele Moldes hold ;)
    http://www.vgtv.no/#!id=52992

  11. #82
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Lige et hurtigt spørgsmål, har FCK overhovedet nogle spillere som står på vippen til at komme på 1. holdet som ville være spændene at holde øje med ???
    I følge med tipsbladet er Michael Parkhurst - Forsvar FCN 31. december 2012 ville jeg f... gerne se i den hvide trøje :-) . er han videre ? eller ville han være noget for FCK ? syntes han har en god fight og et godt skud, men om det er nok er ikke til at sige.
    Sidst redigeret af Killer : 15.05.12 kl. 23:41

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg tror ikke sommerens transfervindue nødvendigvis bliver specielt interessant som FCK'er. CV er ved at bygge holdet op igen og nye spillere som Diouf, Grindheim, Stadsgaard og Mos er endnu ikke spillet ind. De fire ryger helt sikkert ikke i sommervinduet.

    Zanka og Nord har allerede fundet nye klubber. Herudover er det nødvendigt at farcen om Peter Larsson stopper. send ham nu tilbage til Sverige. De udlejede Bergvold og Absalonsen må også gerne finde nye græsgange. Søren Frederiksen mener jeg stadig fortjener en sidste chance i klubben, men hvis glasbenene fortsætter må han også videre.

    Vi skal have en sulten og sammenspillet trup.

    Hvis vi sælger spillere ud over de ovennævnte skal de erstattes. Med hensyn til indkøb herudover, skal det kun være fra øverste hylde. F.eks. Christian Poulsen og jeg håber det lykkes for CV.

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Fulle Se meddelelser
    Jeg tror ikke sommerens transfervindue nødvendigvis bliver specielt interessant som FCK'er.
    Jeg tror vinduet bliver ekstremt interessant lige meget hvad. Jeg føler mig overbevist om, at CV må have indset, at der skal ske noget på den centrale midt. Ydermere tror jeg, at man igen kigger efter en angriber.

    Helt centralt er, om vi havner i CL. Gør vi ikke det, så tror jeg at mange af CV's planer ryger. Så tror jeg, at vores indkøb igen bliver på de middelmådige hylder og ikke på Christan Poulsen niveau feks. Ydermere skydes N'Doye helt sikkert afsted, idet der skal hentes nogle penge. Jeg tror, at de næste to ligakampe i stor grad bliver afgørende for fortsat middelmådighed eller muligheden for styrkelse.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Det bliver måske interessant, men ikke særlig aktivt.

    Vi ryger enten direkte i gruppespil eller er seeded gennem kval kampene i non-champion. Vi skal altså have spillere til CL bold, selv om vi ender på 2. pladsen. Direkte adgang er ikke lig med, at CV køber et nyt hold af stjerner. Ómvendt er 2. pladsen ikke lig med at vores bedste spillere bliver solgt.

    Derfor tror jeg heller ikke N'doye skydes afsted, med mindre der kommer et virkelig stort bud. Kontinuitet er vigtigt i opbygningsfacen til et nyt storhold, som ifølge CV skal peake om to-tre år.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #86
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Ser man på de afgange vi står over for og hvor det efterlader os, så tror jeg ikke man kan komme uden om et pænt aktivt transfervindue alligevel.

    Larsson og Zanka ryger i forsvaret, så står vi tilbage med Kris, Ragnar og Sølvi. Sølvi ved vi har ryg-problemer, så minimum en central forsvarsspiller foruden hvem der måske rykker op fra talenttruppen.

    På midtbanen er behovet for en defensiv styrmand på midten så åbenlyst at der skal ageres på en eller anden måde. Samtidig har CV tydeligvis ikke fundet en favorit til venstrekanten blandt spillerne i truppen og vi mangler også en der kan tage højrekanten hvis Bola er ude. Så en central midt er nødvendig og en kantspiller er højst sandsynlig.

    Oppe foran ryger Nord og der er en rimelig chance for at enten N'Doye eller Santin også ryger. Og selvom Cornelius kommer op i truppen, så skal vi have minimum en, muligvis to til angrebet. Det afhænger lidt af om vi henter en kantspiller der også kan spille hængende angriber.

    Det betyder som absolut minimum tre spillere ind, en til hver kæde, og det er endda uden at begynde at tage højde for om Oviedo ryger til England, Bengtsson til Holland, Grindheim til Norge eller en af de to målmænd videre i karrieren.

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Nogen der kender til Björn Bergmann Sigurdarson? Ved ikke om han har været oppe at vende i tråden, men jeg kan ikke lige huske hans navn blive nævnt.
    Faldt lige over ham og han ser meget spændende ud.
    http://www.youtube.com/watch?v=TKd7t...eature=related
    Sidste års scoringssnit var ikke videre imponerende, 5 mål i 20 kampe, men han er stadig ung. Det ser bedre ud i denne sæson med 4 mål i 7 kampe.
    Ud fra hvad jeg kan se, og lige har læst, er han ret hurtig, den hurtigste i Islands trup, ved dog ikke hvor meget det har at sige. Derudover har han også en god fysisk styrke, ikke N'Doye, men en del bedre end Santin og Mos.

    Dog kunne jeg læse mig frem til at han måske lige har forlænget hans kontrakt, han ville ikke rigtig offentliggøre om det var sandt eller ej.
    Flere udenlandske klubber har været meldt interesseret, og Lillestrøm skulle vidst forlange en god sjat penge.

    Her er desuden en klip hvor han dribler igennem hele Moldes hold ;)
    http://www.vgtv.no/#!id=52992
    Efter Ståles ansættelse i Wolves, har en Lillestrøm fan foreslået ham som et godt indkøb, se http://www.wolvesforum.co.uk/showthr...904#post243904

  20. #88
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Fulle Se meddelelser
    Det bliver måske interessant, men ikke særlig aktivt.

    Vi ryger enten direkte i gruppespil eller er seeded gennem kval kampene i non-champion. Vi skal altså have spillere til CL bold, selv om vi ender på 2. pladsen. Direkte adgang er ikke lig med, at CV køber et nyt hold af stjerner. Ómvendt er 2. pladsen ikke lig med at vores bedste spillere bliver solgt.

    Derfor tror jeg heller ikke N'doye skydes afsted, med mindre der kommer et virkelig stort bud. Kontinuitet er vigtigt i opbygningsfacen til et nyt storhold, som ifølge CV skal peake om to-tre år.
    Som det kan ses i de lange linier-tråden om Europa, er det ikke ret sandsynligt, at vi overlever de to (2) hårde kvalifikationsrunder i CL. Derfor bør det have stor betydning for transfervinduet, om klubben ved, om der ryger 100+ mio. ind på kontoen. Plus at det naturligvis er nemmere (og formentlig billigere) at lokke kvalitetsspillere til København med en sikker CL-deltagelse i baglommen:

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så hvis vi bliver 2'er, så bliver det altså til en 3. kvalrunde mod:
    Fenerbahçe, Club Brugge, FC Vaslui, Feyenoord eller Motherwell (Eller Fenerbahçe skiftet ud med et Græsk hold, der ikke er Panathinaikos)

    I en evt. 4. kvalrunde vil vi - hvis seedningerne holder - kunne trække:
    Spartak Moskva, Udinese, Lille, Málaga CF eller Borussia Mönchengladbach (Eller Fenerbahçe i stedet for Spartak Moskva, hvis Grækenland sender et andet hold end Panathinaikos - det er nu et herligt system)

    ougar
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Fulle Se meddelelser
    Derfor tror jeg heller ikke N'doye skydes afsted, med mindre der kommer et virkelig stort bud. Kontinuitet er vigtigt i opbygningsfacen til et nyt storhold, som ifølge CV skal peake om to-tre år.
    Jeg er overbevist om, at han ryger CL eller. Jeg tror, at der er en slags gentlemenagreement på, at han får lov til at smutte. Dog er der ved cl-deltagelse selvfølgelig en chance for, at han bliver et halvt år mere, men så er det imo også slut

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #90
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Bliver mere og mere overbevist om at det ikke er vores midtbane det er galt med.

    Igår spillede Stadsgaard & Zanka, PUUUUF så spillede Claudemir & Grinheim lige pludselig en god kamp - Og det er ikke første gang.

    Zanka hadet er mange, undervuderet af fler.

    Vil ønske der kommer en ny hurtig central midterforsvar á Jonas Okore til at spille med Stadsgaard.
    1) Jacobsen er gammel, ville være rart hvis den nye kunne hjælpe jacobsen med at løbe modstanderne op nå jacobsen bliver fanget lagt oppe.
    2) Vores midtbane kunne holde bedre focus på det offensive, hvor både Grinheim, Tk & Claudemirs forcer er.

    Syntes Kim spilede en god kamp igår, var ellers begyndt at drømme om ny anden målmand.

    /Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

Side 6 af 93 FørsteFørste ... 34567891656 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •