Side 91 af 93 FørsteFørste ... 4181888990919293 SidsteSidste
Viser resultater 1,351 til 1,365 af 1392

Emner: Til- og afgange 9: Sommer 2012

  1. #1351
    Tilmeldingsdato
    Jul 2010
    Indlæg
    14

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Jeg har ikke selv set Bangura spille siden han kom tilbage til AIK, men jeg vil mene, at han skal holde et niveau der er markant højere en gennemsnittet i en notorisk ringe alsvenskan, hvis han på nogen måde skulle være interessant for os. PPDiouf og Mos var bombere i en noget stærkere tippeliga, og vi ved alle hvordan det er gået dem i KBH.
    Sorry at jeg bryter inn her, men det er tydeligvis mange myter rundt PPD og Mos som ikke stemmer. Disse var aldri blant de beste eller mest profilerte spillerne i TL. Mos satt på benken for VIF i flere år før han ble leid ut til TIL. Der klarte han å skåre endel mål. Og det er det. Det er et av universets store mysterier at FCK betalte så mye for disse to spillerne, og jeg kan ikke tro annet enn at man fra deres side har tatt en rask titt på toppskårerlisten. Tromsø er et lag med tradisjon for at middelmådige spisser skårer endel mål. Både Diouf og Mos er type-spillere med begrenset ferdighetsregister. Diouf har aldri hatt noen høy anseelse, bortsett fra en liten periode da han klarte å skåre endel mål i Solskjærs maskineri. Ingen rbk-fans ønsket seg Mos eller Diouf, eller mente at disse var gode nok, og det tilhører sjeldenhetene når dere henter spillere fra TL.

    Djurdjic tilhører en helt annen klasse. Muligens ikke god nok for FCK, men lysår bedre enn Mos og Diouf. Blir ikke overrasket om begge disse to kommer til å slite med spilletiden uansett hvilken av de skandinaviske ligaene de til slutt havner i.

    Men det er flott for oss (i RBK) dersom fraværende scouting i FCK resulterer i mindre konkurranse om transferobjektene på hjemmemarkedet.


  2. #1352
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Abjørn: Hvem syntes du da er de bedste spillere i TL ?

  3. #1353
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Hej Abjoern. Rart med indspark fra en nordmand i debatten om TL.
    Med dit kendskab til norsk fodbold og FCK, er der så nogle spillere fra TL du vurderer ville være interessante for FCK?

  4. De følgende 10 brugere er enige:

  5. #1354
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Nå vet jeg ikke i hvilken posisjon FCK jakter spillere men disse spillerne tror jeg disse kunne være interessante for FCK.

    Vegard Forren - Midtstopper(Stopper, går nok til en større liga)
    Even Hovland - Midtstopper (Vært skadet i år, men kommer nok sterkt tilbake)
    Anders Konradsen - Sentral midtbane (Dominert i tippeligaen og for U21 landslaget)
    Magnus Eikrem - Sentral midtbane (Dominert, i søkelyset til en rekke nederlandske klubber)
    Mikkel Diskerud - Sentral midtbane (Vært meget god etter at han gikk til RBK i sommer. Er bosman etter sesongen)
    Jo Inge Berget Spiss/offensiv midtbane (Vært tidvis fantastisk for Molde og U21. I søkelyset til Newcastle)
    Kim Ojo - Spiss (Tippeligaens beste spiss når han gidder. Han har selv sagt at han skal til Inter Milan, men FCK hadde nok vært et passende steg)

    Andre spillere som kanskje kan være eller bli interessante:

    Stefan Johansen - Midtbane
    Etzaz Hussain - Midtbane
    Lars Christopher Vilsvik - Back
    Tarik Elyounoussi - Angrepsspiller

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1355
    Tilmeldingsdato
    Jul 2010
    Indlæg
    14

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    Hej Abjoern. Rart med indspark fra en nordmand i debatten om TL.
    Med dit kendskab til norsk fodbold og FCK, er der så nogle spillere fra TL du vurderer ville være interessante for FCK?
    TL er for tiden gjennom et generasjonsskifte, så det er egentlig ikke så mange etablerte profiler å snakke om, men mange talentfulle unggutter, hvorav en del sikkert kan ta nivået etter et par år. Det er solgt en del spillere i det siste, som dere sikkert kunne ha kjøpt dersom dere hadde brukt like mye penger som dere gjorde på Mos og Diouf. For eksempel Valon Berisha, Rudy Austin eller Kara, som ble solgt helt nylig.

    Fra Molde:
    Magnus Wolf Eikrem - Pasningssterk midtbanespiller. Fin ballbehandling. Ganske treg.
    Vegard Forren - For tiden dominerende midtstopper.
    Jo Inge Berget - Neppe helt god nok, men tar han med ettersom han har vært god for U21, og kan utvikle seg videre. Offensiv midtbane/angrep. Kreativ, men ganske treg.
    Joshua Gatt - Lynrask, amerikansk høyreback som har sin styrke i det offensive, men dersom Gamboa var langt unna, er neppe Gatt spesielt mye nærmere. Skummelt med Solskjær-spillere, siden de ser gjerne litt bedre ut enn de egentlig er.

    Hvis jeg ikke tar feil, var det kun Forren som spilte i kampen mot dere (muligens Berget også. Molde lignet uansett ikke på seg selv i den kampen). Etzas Hussain (1993) er også en spennende unggutt, men ettersom han ikke har spilt seg inn i Moldes 1.ellever er det nok et stykke opp.

    Strømsgodset har en hel haug med talentfulle midtbanespillere, som tilsammen er gode, men hver for seg er de pt ganske langt unna topp skandinavisk klasse. Kan nevne midtbanespilleren Stefan Johansen (1991) som har vært blant de aller beste på et lag som kjemper om gull. Strålende defensive egenskaper og fin ballbehandling og pasningsteknikk når det først stemmer. Ujevn.

    Viking har Yann-Erik de Lanley (1992) og Veton Berisha (1994). Førstnevnte en rask dribleving, sistnevnte spiss/angrepsspiller. Forsvinner nok begge til utlandet en eller annen gang, men kan fortsatt være snakk om år.

    Det er mulig dere er interessert i 'Mix' Diskerud(1990), som er norsk, men har amerikansk mor. Har spilt en del på USA U20 og USA B. Er på lån i RBK og har imponert. Jevnt over god midtbanespiller, som jeg håper vi får signert.

    Borek Dockal kjenner dere til.

    John Chibuike er en nigeriansk angrepsspiller med mye talent, som ikke har fått ut potensialet i RBK. Med et strukturert angrepsspill kan han muligens blomstre. Kom fra Häcken.

    I tillegg er det ikke utenkelig at FCK blir neste stopp på veien for den raske og arbeidsomme, men noget begrensede Tarik Elyounoussi, selv om han nettopp er kommet til RBK, så det blir eventuelt en stund til. Ville være et standard-kjøp. Vesentlig bedre enn både Mos og Pape, men mangler edge.

    Hvis dere vil gjøre et kupp, kan dere kjøpe Fredrik Midtsjø (1993, RBK) som for tiden er lånt ut til 1.divisjonsklubben Ranheim. Gi han et år med spilletid og forbedret fitness-grunnlag, så har dere en meget god teknisk angrepsspiller. Ikke helt ulik Per Ciljan Skjelbred i spillestil, men mer produktiv og kreativ på den siste tredjedelen. Største svakhet er nok kondisen.

    Andre dark horses:
    Kristoffer Larsen (1992). Nylig fått sitt gjennombrudd for Brann. Har det meste, tilsynelatende, imponerende god teknisk, ganske hurtig og et fint skuddbein.
    Daniel Berntsen (1993). RBK-spiller som er på utlån til Bodø Glimt. Til tider lekende god i 1.divisjon i fjor. Nedtur i RBK, men vi spiller forferdelig fotball for tiden og han passer ikke inn i vårt nåværende system i det hele tatt. Forhåpentligvis får Jönsson sparken. Tør si at DB har meget stort potensial. Liten av vekst og størrelse, men hurtig, god nærteknikk og fin pasningsfot.
    Ohi (1994) Anvendelig midtbane/angrepsspiller som har det meste på sitt nivå. Fysikk, ballbehandling og fotballhode. Handler om å bli stabil og prestere på høyere nivåer. Er fortsatt på g18 på landslagsnivå og spiller for grusomt dårlige LSK, men "ser" veldig god ut.

    De aller fleste av disse spillerne passer bedre i enten 4-3-3 eller 4-2-3-1. Risikable investeringer, men det er i hvert fall oppside. Hadde enkelt valgt enhver av disse spillerne før Mos og Diouf, som rett og slett ikke har nivået inne når det er snakk om topp tre i skandinavia.


  8. #1356
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Bangura er en anden type end Cornelius, og derfor måske et mere oplagt bud på en ny angriber end Djurdjic. Han er fysisk langt stærkere end Mos, men har i øvrigt nogle af de samme spidskompetencer, som eksempelvis at løbe i dybden.
    Så ville jeg langt hellere se Tetteh Bangura i FCK trøjen, som ikke har formået at slå igennem i Bursaspor, men inden turen til Tyrkiet, har bevist at han har en ganske fin målnæse og passer inden i den rolle Santin har nu, ved siden af Cornelius.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #1357
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Jeg kunne godt tænke mig at se Casper Sloth som vintersigning til den centrale midtbane. Han udvikler sig rigtig godt for tiden og allerede nu har han niveauet til at begå sig på vores centrale midtbane. Han har modsat vores øvrige centrale midtbanespillere "hurtige fødder" og det er om noget en egenskab vores midtbane trænger til. Derudover har han både god dynamik og et godt pasningsspil. Han er dog ikke alene manden der løser vores centrale midtbaneproblem, men kunne man hente ham til vinter, hjemføre DM-guldet og sikre sig nogle CL-millioner til et stort sommerindkøb ville jeg være svært tilfreds. Så kan man samtidig skippe Grindheim og TK eller Claudemir afsted.

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #1358
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at se Casper Sloth som vintersigning til den centrale midtbane. Han udvikler sig rigtig godt for tiden og allerede nu har han niveauet til at begå sig på vores centrale midtbane. Han har modsat vores øvrige centrale midtbanespillere "hurtige fødder" og det er om noget en egenskab vores midtbane trænger til. Derudover har han både god dynamik og et godt pasningsspil. Han er dog ikke alene manden der løser vores centrale midtbaneproblem, men kunne man hente ham til vinter, hjemføre DM-guldet og sikre sig nogle CL-millioner til et stort sommerindkøb ville jeg være svært tilfreds. Så kan man samtidig skippe Grindheim og TK eller Claudemir afsted.
    2x Enig

    Enig i at Sloth på sigt kunne være en fræk signing, jeg er meget glad ved tanken om at vi henter de andre superligaklubbers (unge-)profiler. I stedet for at kaste store summer efter Tippeligaen. Lasse Vibe ville være en anden god og billig signing.

    Igen Enig med at Sloth ikke løser vores helt store problem. Sloth er ikke manden som holder og hæver niveauet på dage hvor holdet falder sammen, og det er sådan set det eneste vi bør kigge efter til vinter.

    Har overhoved ingen forslag om hvem denne spiller kunne være. Kan ikke rigtig få øje på den spiller som sidder ude i europa småskadet og småsur over livet som vi kunne hente til københavn og lave "en Linderoth/Mykland"

    Håber Ariel kan finde en ubehagelig no-name spiller fra den belgiske liga som ingen har hørt om som vi napper til vinter. Så kan han langsomt sluses ind og blive fast mand inden næste års europaeventyr.

    Eneste anden transfer aktivitet som der bør ske til vinter er at Bolanos blir solgt hvis der kommer et fint bud på ham, hans afløser er allerede købt og førnævnte Vibe kunne være backup.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1359
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    En type a la Mykland/Linderoth kunne måske findes herovre i det mørke Jylland. FCM's Mads Albæk imponerer mig gang på gang. Han er måske ikke den drømmesigning, som alle sukker efter, men han er sgu en stabil, stærk og styrende midtbanegeneral.

    Jeg så også gerne Vibe i truppen, ham har jeg længe haft et godt øje til... Men... Vi får Toutouh tilbage fra Esbjerg allerede til nytår, og han har altså imponeret i det vestjyske - det har jeg set med egne øjne, og jeg håber virkelig, at Toutouh får chancen.

    Og ud fra tesen om at talent ikke bare forsvinder, så burde det sgu da kunne lade sig gøre at få gang i Søren "Robben" Frederiksen. Manden er 23 år, han kan sgu da ikke allerede være brændt ud.

    Jeg synes vi har en masse spændende materiale i truppen pt. Højer på venstrebacken, Toutouh på højrekanten, Baes på den centrale midt, Amankwaa offensivt, og det er uden at nævne de allerede etablerede unge spillere, som kan gå en kæmpe fremtid i møde; Cornelius, Delaney, Jørgensen, Remmer.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1360
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Ja, det er fantastisk at vi har et hav af potentielle stjerner rendende rundt hjemme og ude p.t.

    Det ændrer bare ikke på at vi har et AKUT behov for en styrende central midtbanespiller som kan tage ansvar og dele flade ud til højre og venstre fra day one.

    Vi kan ikke vente et-to-tre år på at vores ungdomsspillere slår igennem for alvor, når vi risikerer at miste direkte CL adgang for anden gang i træk i mellemtiden.

    Videre med Claudemir, Mos og Santin, ind med en klassemidtbane og en stjerneangriber.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1361
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Superbæst Se meddelelser
    Ja, det er fantastisk at vi har et hav af potentielle stjerner rendende rundt hjemme og ude p.t.

    Det ændrer bare ikke på at vi har et AKUT behov for en styrende central midtbanespiller som kan tage ansvar og dele flade ud til højre og venstre fra day one.

    Vi kan ikke vente et-to-tre år på at vores ungdomsspillere slår igennem for alvor, når vi risikerer at miste direkte CL adgang for anden gang i træk i mellemtiden.

    Videre med Claudemir, Mos og Santin, ind med en klassemidtbane og en stjerneangriber.
    En mulighed kunne være Per Ciljan Skjelbred og Marcus Berg, der ikke længere er ønsket i Hamburg. De kan endda måske erhverves til billige penge, da tyskerne fattes penge.

    http://www.bold.dk/nyt/Arnesen-forbe...HSV-udrensning

    Mvh. Dennis Jørgensen

  19. De følgende 13 brugere er enige:

  20. #1362
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    ham der Slobodan Rajkovic er det ikke noget med at han også kan spille venstre back ? jeg må indrømme at jeg er rigtig træt af Pierre og hans lange bolde op af banen..... så kunne det være at vi kunne hive en ny Zdenek Pospech op af hatten.

  21. #1363
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Rajkovic bliver aldrig en back og desuden vil jeg mene der er en del klubber fra langt bedre ligaer som ville være interesseret i ham.

  22. #1364
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Marcus Berg ville være en perfekt forstærkning, men jeg tror desværre, det er ganske usandsynligt, at han ender i København i denne omgang, først og fremmest på grund af økonomi. HSV gav 80 mio kr for ham for 3½ år siden, og selvom de naturligvis ikke kan forvente at få tilnærmelsesvis det samme for ham nu, siger det lidt om den markedsværdi han har eller har haft. Han spiller trods alt stadig på det svenske landshold, hvor der ellers er meget hård konkurrence om angrebspladserne. Desuden har han en årsløn, der næppe ligger under ti mio kr. Der hverken kan eller vil CV formentlig forsøge at være med.

    At han ikke har spillet UEFA-bold i denne sæson, gør ham også attraktiv for de klubber, der stadig er med i Europa efter vinterpausen, og mit gæt er, at han ryger til en klub, der også kan have gavn af det. Noget på niveau med Newcastle, Lazio, Tottenham eller Ajax. Men jeg håber da, at jeg tager fejl, og at CV overrasker positivt. Det kommende transfervindue bør efter min mening være sidste chance for at bevise, at han skal fortsætte i Kbh.
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1365
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange 9: Sommer 2012

    Aftenposten rygter Mos til Rosenborg

    Jeg tænker SÆLG. Ganske vist går jeg normalt ind for at spillere skal have fået rigelig mulighed for at vise sig frem inden vi afskriver dem, men jeg kan slet ikke se hvordan Mos nogensinde skulle blive en vigtig spiller for os. Han virker ikke til at have nogle særlige spidskompetencer vi kan gøre brug af og så langt nede i hierarkiet han ligger nu, må han også selv være interesseret i at prøve en klub hvor han i det mindste kunne komme på bænken.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3.1)
    By Dingo in forum Transferforum
    Svar: 689
    Sidste Meddelelse: 21.12.11, 09:27
  3. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 3)
    By Bastiano in forum Transferforum
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 30.06.11, 19:45
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011 (version 2)
    By Mr.Aller in forum Transferforum
    Svar: 592
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 14:01
  5. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •