Se afstemningsresultater: Pokalmesteren bliver...?

Stemmeafgivere
169. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København

    83 49.11%
  • AC Horsens

    86 50.89%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 60

Emner: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Lad os for en dag prøve at glemme den supervigtige mesterskabskamp i SuperLigaen, når der skal spilles finale i DBU Pokalen mellem:
    AC Horsens vs. FC København

    Alle ved at mesterskabet, især i denne sæson, er måske 100x vigtigere end pokaltitlen, men på trods af FC Københavns gode præstationer de seneste 10 år, vil det være lidt synd, hvis fans af klubben ikke kan glæde sig over finalen i DBU Pokalen på grund af risikoen for at miste mesterskabet. Derfor må opråbet være at man skal unde sig selv en god dag og deltagelse i festen på torsdag. Skulle mesterskabet glippe vil pokaltitlen måske ikke se ud af meget, men det vil være mindst 10x bedre end ingenting. Ikke lige den indledning der var påtænkt denne optakt, men det er omstændighederne. Heldigvis tabte FC Nordsjælland point mandag aften, hvorfor en pokaltitel kan være lige det rygstød, som holdet mangler for at løfte sit spil og sejre i de 2 sidste runder. På trods af at CV måske vil nedprioritere DBU Pokalen, hvilket man godt kan følge selvom titlen er så tæt på, er det ikke nogen grund til ikke at møde op og vise holdet at man fortsat bakker dem op!

    Som de fleste nok ved har FC København været i pokalfinalen 7 gange tidligere med 4 pokaltitler som resultat. Senest var i 2009, hvor man slog AaB med 1-0, hvor William Kvist stod for kampens enlige mål. Triumfen i 2009 var hele 5 år efter at man også vandt "the double" - tilbage i 2003/2004-sæsonen. Siden da havde man haft "fornøjelsen" af at møde OB i finalen i 2007, men det endte desværre ikke med endnu en titel.

    I onsdagens udgave af MetroXpress er lavet en fin grafik, der viser at AC Horsens aldrig har vunder hverken medaljer eller pokaltitler. Med hensyn til SuperLigaen har klubben siden sin seneste oprykning i 2010 opnået en 9.plads i sidste sæson, men ligger altså på en 3.plads i år. Det er første gang at den såkaldte "gule fare" er i en pokalfinale - de har dog en gang før i år været i semifinalen - det var i sæsonen 2004/2005, hvor de røg ud til FC Midtjylland, der samlet slog dem 0-5. Derudover er det blevet til en række kvartfinaler: 2011 (slået ud af FC Nordsjælland), 2009 (FC Nordvest), 2007 (Lyngby) og 2004 (OB). Således har AC Horsens, på trods af tidligere manglende finalepladser, en fin pokaltradition, og blev også undervurderet af FC København i det eneste møde mellem de 2 klubber i pokalturneringen, som det fremgår nedenfor.

    Officiel optakt:
    FCKFC har selvfølgelig arrangeret pokalmarch!
    FCK-TV: Pressemødet om finalen.
    FCK.DK: modstanderen.
    FCK.DK: CV går efter pokalen.
    Tipsbladets optakt.
    ACHorsens.dk:unikt pokalmerchandise.

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    Målmænd:
    1. Kim Christensen
    21. Johan Wiland

    Forsvar:
    2. Lars Jacobsen
    3. Pierre Bengtsson
    4. Kris Stadsgaard
    17. Ragnar Sigurdsson
    19. Bryan Oviedo
    25. Mathias "Zanka" Jørgensen
    26. Christian Gamboa


    Midtbane:
    6. Claudemir
    8. Christian Grindheim
    13. Pape Pate Diouf
    16. Thomas Kristensen
    20. Martin Vingaard
    30. Christian Bolaños

    Angreb:
    7. Mustafa Abdellaoue
    9. Morten Nordstrand
    11. César Santin
    14. Dame N’Doye


    Dog har CV lovet at Lars Jacobsen og Mathias Zanka Jørgensen er i startopstillingen.

    AC Horsens:
    2. Anders Nøhr
    3. Morten Rasmussen
    4. Nabil Aslam
    5. Alexander Juel Andersen
    6. Søren Jensen
    8. Ken Fagerberg
    10. Martin Spelmann
    11. Niels Lodberg
    12. Henrik Toft
    13. Thomas Kortegaard
    14. Martin Retov
    15. Lasse Kryger
    18. Jeppe Mehl
    19. Mads Agesen
    20. Janus Drachmann
    23. Robert Veselovsky
    26. Troels Kløve
    29. André Bjerregaard
    30. Frederik Rønnow


    Forventede startopstillinger:
    FC København:
    Kim Christensen
    Lars Jacobsen - Mathias "Zanka" Jørgensen - Sölvi Ottesen - Bryan Oviedo
    Martin Vingaard - Thomas Kristensen - Christian Grindheim - Pape Pate Diouf
    Mustafa "Mos" Abdellaoue - Dame N´Doye

    Stærkt inspireret af FCKristian, men det er ret sikkert at Kim, Lars og Zanka starter. Hos undertegnede er der større tiltro til at CV giver Bolaños en pause og Vingaard i stedet bliver placeret på højrekanten, men FCKristian kommer nok med et ligeså godt bud.

    Niels Lodberg - Ken Fagerberg
    Troels Kløve - Janus Mats Drachtmann - Martin Retov - Lasse Kryger
    Thomas Kortegaard - Nabil Aslam - Morten Rasmussen - Alexander Juel Andersen
    Frederik Rønnov

    Vi slipper desværre nok hverken for Retov eller "Molle", men man kan håbe at Spelmann ikke laver Bjerregaards "doktor"-finte og starter inde.

    Form:
    FC København:
    T-V-T-U-U(Målscore: 9 - 8)

    25. Apr 2012 SønderjyskE - FC København 4-3
    29. Apr 2012 FC København - AaB 3-0
    02. Maj 2012 FC Nordsjælland – FC København 1-0
    06. Maj 2012 FC København – OB 1-1
    13. Maj 2012 SønderjyskE – FC København 2-2

    AC Horsens:
    V-T-V-V-V(Målscore: 10 - 3)

    26. Apr 2012 AC Horsens - HB Køge 1-0
    29. Apr 2012 HB Køge - AC Horsens 2-1
    03. Maj 2012 AC Horsens - SønderjyskE 5-0
    06. Maj 2012 Silkeborg - AC Horsens 0-1
    12. Maj 2012 AC Horsens - FC Midtjylland 2-1

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 19
    Sejr: 15
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 3
    Målscore: 35 - 16

    Kampe i PARKEN:
    Kampe: 10
    Sejr: 9
    Uafgjorte: 0
    Nederlag: 1
    Målscore: 21 - 8

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 3
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 1
    Målscore: 8 - 4

    Seneste kamp:
    22. April 2012 FC København - AC Horsens 2-1
    43" 1-0, (strf.), César Santin
    66" 1-1, Ken Fagerberg
    71" 2-1, Bryan Oviedo
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen - Kris Stadsgaard - Ragnar Sigurdsson - Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños - Claudemir - Christian Grindheim - Bryan Oviedo
    César Santin - Dame N'Doye

    Eneste tidligere opgør i pokalturneringen:
    27. Oktober 2010 FC København - AC Horsens 2-4
    30" 0-1, Thomas Kortegaard
    35" 1-1, Thomas Kristensen
    42" 1-2, Morten Rasmussen
    60" 1-3, Niels Lodberg (strf.)
    72" 2-3, Mathias Zanka Jørgensen
    82" 2-4, Gilberto Macena
    Kim Christensen
    Mathias Zanka Jørgensen - Sölvi Ottesen - Peter Larsson - Bryan Oviedo
    Søren Frederiksen - Hjalte Nørregaard - Thomas Kristensen - Thomas Delaney
    Jesper Grønkjær - Kenneth Zohore

    Dommeren:
    Første pokalfinale for Lars Christoffersen.

    Se kampen:
    I PARKEN


    Hvis ikke en finale kan lokke én til kamp i PARKEN har man mulighed for at se den på Kanal 5 med optakt fra kl. 17.

    Vejret:


    Oddset:
    AC Horsens - FC København: 1 - X - 2
    Danske Spil: 4.35 - 3.75 - 1.80
    Unibet: 5.00 – 3.80 - 1.65
    Betsafe: . - . - .

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 18.05.12 kl. 08:35

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    CV småtuder (er jeg i øvrigt træt af) over at Horsens vil være trætte til FCN kampen pga. pokalfinalen... Men hvis vi vinder i pokalen, bliver det så ikke endnu vigtigere for Horsens at vinde over FCN for at sikre sig Europa via ligaen eller via pokalen pga. FCK bliver mestre! Eller hvordan ser reglerne ud.

    Det er virkelig ærgeligt. Jeg havde sat næsen op efter en double, men kan godt forstå hvis FCK stiller op med et b-hold. Ligaen er så meget vigtigere og der er ikke råd til at tage chancer...

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Omvendt har FCK jo også brug for et psykisk rygstød - den slags rygstød man ville få af en sejr i en pokalfinale foran et mange mennesker i Parken. Så jeg håber ikke, han stiller med rent juniorhold.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Efter dagens pointtab til FCN er jeg overbevist om, at pokalfinalen nu bliver nedprioriteret ganske markant. Posen vil blive rystet.

    Selvom en pokalsejr vil være et godt boost som Tommo nævner

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Kan se på Horsens forum at de sender min. 80 busser afsted plus alle dem der køre selv...

    Så tror det bliver en ægte pokalfest...

    Lad det blive festlig dag for alle uden ballade mm. ! (udover sæføli den kaos tifo Kim. C. gennemføre i eget felt :)

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    193

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    CV småtuder (er jeg i øvrigt træt af) over at Horsens vil være trætte til FCN kampen pga. pokalfinalen... Men hvis vi vinder i pokalen, bliver det så ikke endnu vigtigere for Horsens at vinde over FCN for at sikre sig Europa via ligaen eller via pokalen pga. FCK bliver mestre! Eller hvordan ser reglerne ud.

    Det er virkelig ærgeligt. Jeg havde sat næsen op efter en double, men kan godt forstå hvis FCK stiller op med et b-hold. Ligaen er så meget vigtigere og der er ikke råd til at tage chancer...
    Hvis vi slår FCM på søndag, skal AC Horsens bare have ét point mere i sæsonen før tredjepladsen er sikret. De møder AGF på søndag, som godt nok er vågnet lidt op, men jeg mener selv, det er optimistisk at tro, de tager point fra Horsens. På den anden side er det sgu også lidt optimistisk at tro, vi tager point fra FCM, hvis jeg nu skal være pessimistisk...

    For mig er pokalen ikke særlig meget værd, hvis vi ikke har skabet at stille den i, men den ville nu alligevel pynte.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    55

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af Tommo Se meddelelser
    Omvendt har FCK jo også brug for et psykisk rygstød - den slags rygstød man ville få af en sejr i en pokalfinale foran et mange mennesker i Parken. Så jeg håber ikke, han stiller med rent juniorhold.
    Helt enig, før FCN-OB var jeg lidt irriteret over pokalfinalen. Nu ser jeg den som en alletiders mulighed for at finde tiltrængt momentum, særligt fordi man stadig er nr. 1 i ligaen. Håber ikke man sparer nogen. Holdet burde sgu da også kunne spille de 3 kampe på en uge, og gå på ferie, forhåbentlig med en double, bagefter.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Pokalturneringen er til for de mindre hold, så de også har en chance for at vinde noget.

    Stil op med reserverne og se hvor langt det rækker. Alt handler om mesterskabet.
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Håner heller ikke, at FCK nedprioritere denne kamp, hvis FCK's spiller ikke magter 3 kampe på en uge, er da ikke nogen af dem der skal deltage i en slutrunde, selvfølgelig kan de klare 3 kampe, men skades risikoen er selvfølgelig en faktor.

    Bliver tosset hvis Kim C. skal stå, for så er kampen så godt som tabt, forsvaret er sindsygt usikkert med ham på mål......
    Forza FCK
    Bazooka

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2010
    Indlæg
    41

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af øvreC Se meddelelser
    Kan se på Horsens forum at de sender min. 80 busser afsted plus alle dem der køre selv...
    Så tror det bliver en ægte pokalfest...
    Lad det blive festlig dag for alle uden ballade mm. ! (udover sæføli den kaos tifo Kim. C. gennemføre i eget felt :)
    Det er faktisk helt vildt så mange de sender over. Med tanke på, at de fleste af os FC'ere vil have tankerne på mesterskabet og FC Midtjylland, kan det nok blive svært at hamle op med dem på tribunen.
    Håber sgu vi stiller med førsteholdet og tager første stik i the double på torsdag.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Pokalturneringen er til for de mindre hold, så de også har en chance for at vinde noget.

    Stil op med reserverne og se hvor langt det rækker. Alt handler om mesterskabet.
    Det er jo desværre blevet sådan. Personligt synes jeg strukturen skal ændres, så at sæsonen starter tidligere og havde sluttede med sidste runde i søndags. Dermed kunne evt. tanker om bevidst at tabe for et andet hold skulle vinde ligaen ville være bedre for holdet. Pokalfinalen skulle så stadig blive spillet Kristi himmelfartsdag. Det kan selvfølgelig give visse problemer da datoen rykker sig, dog synes jeg man så måtte starte tidligere de år hvor den slutter i starten af maj.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af Metal Se meddelelser
    Det er jo desværre blevet sådan. Personligt synes jeg strukturen skal ændres, så at sæsonen starter tidligere og havde sluttede med sidste runde i søndags. Dermed kunne evt. tanker om bevidst at tabe for et andet hold skulle vinde ligaen ville være bedre for holdet. Pokalfinalen skulle så stadig blive spillet Kristi himmelfartsdag. Det kan selvfølgelig give visse problemer da datoen rykker sig, dog synes jeg man så måtte starte tidligere de år hvor den slutter i starten af maj.
    Undskyld, men jeg synes, det er noget klynk, når CV pludselig beklager sig over det her, fordi hans hold har nosset sin føring væk. I alle mulige andre lande, og i Danmark i årevis, har pokalfinalen ligget, før ligasæsonen er færdig. Hvis man skal problematisere det, ville det pynte at gøre det, før man pludselig selv står og er bange for at tabe mesterskabet på gulvet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    324

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    CV småtuder (er jeg i øvrigt træt af) over at Horsens vil være trætte til FCN kampen pga. pokalfinalen... Men hvis vi vinder i pokalen, bliver det så ikke endnu vigtigere for Horsens at vinde over FCN for at sikre sig Europa via ligaen eller via pokalen pga. FCK bliver mestre! Eller hvordan ser reglerne ud.

    Det er virkelig ærgeligt. Jeg havde sat næsen op efter en double, men kan godt forstå hvis FCK stiller op med et b-hold. Ligaen er så meget vigtigere og der er ikke råd til at tage chancer...
    Horsens er allerede sikret en plads i Europa League-kval, da vi enten får direkte adgang til CL-gruppespil eller i værste fald som 2'er får CL-kval(er):

    "*Vinderen af finalen i DBU Pokalen deltager i play off-runden til Europa League. Hvis pokalvinderen slutter på første eller andenpladsen i Superligaen, som giver enten direkte adgang eller adgang til kvalifikationsturneringen til Champions League, tildeles den tabende finalist i DBU Pokalen i kvalifikationsturneringen til Europa League."

    http://www.dbu.dk/landshold/Billetsa...alfinaler.aspx
    Sidst redigeret af Profetens Skæg : 15.05.12 kl. 10:57

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Bliver tosset hvis Kim C. skal stå, for så er kampen så godt som tabt, forsvaret er sindsygt usikkert med ham på mål......
    Well, i så fald vil du nok ikke byde denne her velkommen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...den-pokaltitel

  23. Den følgende bruger er enig i dette:
    RWF

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København (Pokalfinale kl.18 17.Maj 2012)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Undskyld, men jeg synes, det er noget klynk, når CV pludselig beklager sig over det her, fordi hans hold har nosset sin føring væk. I alle mulige andre lande, og i Danmark i årevis, har pokalfinalen ligget, før ligasæsonen er færdig. Hvis man skal problematisere det, ville det pynte at gøre det, før man pludselig selv står og er bange for at tabe mesterskabet på gulvet.
    Du bør hvis læse mit indlæg igen, jeg har slet ikke argumenteret ud fra at spillerne ikke skal kunne håndtere begge dele eller at CV ikke piver. Jeg har argumenteret ud fra at hold bevidst kan tabe (liga kampe) fordi de så ville kunne komme i Europa. Det har David Nielsen jo blandt sagt han gjorde mod os da han spillede for ÅB i sin tid.

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København - OB 06.05.2012 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 08.05.12, 07:23
  2. Optakts- og kamptråd: FC København - AaB (29/04 2012 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 30.04.12, 15:47
  3. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens 22.04.2012 Kl. 16:00
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 24.04.12, 14:56
  4. Optakts- og kamptråd: AGF - FC København (09/04 2012 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 11.04.12, 13:10
  5. Optakts- og Kamptråd: FC København - FCM 18.3.2012 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 21.03.12, 00:16

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •