Se afstemningsresultater: Hvilket sportsligt setup skal FCK have fremover

Stemmeafgivere
386. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • CV skal fortsætte som manager

    11 2.85%
  • Ny manager skal findes, modellen er den rigtige for klubben

    8 2.07%
  • CV skal tilbage som sportsdirektør, ny træner skal findes

    185 47.93%
  • CV skal fortsætte som træner, ny sportsdirektør skal findes

    0 0%
  • Ny sportsdirektør og ny træner skal findes, modellen er den rigtige for klubben

    182 47.15%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 27

Emner: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Der er bred enighed om, at der er begået for mange fejl i indeværende sæson. Det må forventes at der sker udskiftninger i spillertruppen. Men hvordan kommer det sportslige setup til at se ud til den nye sæson.

    Afgiv din stemme og skriv evt. forslag til ny sportsdirektør og træner eller manager.
    Sidst redigeret af madskl : 20.05.12 kl. 19:55

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    79

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    tror vi kommer til at se en ny sportsdirektør (michael mio, jens øregaard, hvad ved jeg) mens CV fortsætter som cheftræner(det ikke det jeg håber men det jeg tror som sker)

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Ole Gunnar Solskjær og Marcus Allbäck er i mine øjne spændende trænerkandidater

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    173

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Jeg håber ALDRIG at Jens Ørgård kommer i nærheden af FCK. En mand der kan finde på at give 18 millioner (eller deromkring) for Jonas Borring og kun en smule mindre for en aldrende Danny Califf, og i øvrigt er blevet sparket ud af FCM fordi han simpelthen smed ALT for mange penge efter dårlige beslutninger, er efter min mening et skridt nedad ift. CV, som jeg pt. ikke agter særligt højt!

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    kunne håbe på at Cv mister begge poster. Som nye sportsdirektør så jeg gerne Holmstrøm eller Ørgaard og som træner har haft et øje til Josep Clotet Ruiz http://en.wikipedia.org/wiki/Josep_Clotet_Ruiz og tror da bestemt at kunne "lokke" spændende navne til klubben.

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Jeg har ikke været vældig imponeret af CV på det seneste. Hverken i hans funktion som manager eller blot sportsdirektør. Alligevel håber jeg på, at han kan fortsætte som sportsdirektør, da alternativet formentlig er værre. CV er garant for stabilitet. Jeg frygter meget, at vi ender som OB eller Brøndby, hvis ejerne smider CV på porten.

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Ærgeligt at Frank Arnesen ikke er en realistisk sportsdirektør for FCK

    Mon ikke klubben kigger i egne rækker, hvis CV fyres helt. Michael Mio og evt. Marcus Allbäck kunne være mulige kandidater
    Det

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Ole Gunnar Solskjær

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Jeg mangler lidt "Ny sportslig ledelse - modellen er forældet". Stabilitet er vigtig og egentlig har jeg det fint med at CV fortsætter som sportsdirektør, hvis (og kun hvis) han er parat til at udvikle modellen! 4-4-2 kan være fint nok, det er ikke min favorit, men jeg lever fint med det, så længe man er åben overfor mere moderne opstillinger og ideer.

    CV skal ikke være træner. Han har fået chancen og det er ok - men han har fejlet (mesterskab eller ej). Det er hårdt sagt, men jeg mener ikke spillet har udviklet sig i en positiv retning og han har jo ikke kunne holde FCN på afstand!

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Jeg tror ikke, at der sker noget. CV stopper kun som træner, såfremt CV vil. Sker der noget, så tror jeg at CV nøjes med at være sportsdirektør (undskyldningen bliver mangel på tid) og Johan Lange bliver cheftræner. Jeg håber dog på et større navn, og mener at vi i den grad har brug for noget inspiration udefra.

    Jeg tror, at vi under alle omstændigheder står overfor en større udskiftning i trup og stil. N'Doye sælges (for meget spil er alligevel anlagt på ham) og pengene bruges på flere pladser - ny angriber, ny central midt, ny kant.

    Ps.
    Jeg håber heller ikke, at CV forsvinder helt. Omend han har været uheldig med visse indkøb, så står han alligevel for noget stabilitet, som har gjort os til det tophold vi er. En udskiftning i både træner og sportsdirektør (med mindre det bliver Holmstrøm) er alt for satset. Især med en øvrig ledelse, der er helt blank når det kommer til bold.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Ole Gunnar Solskjær
    Det er et spændende bud. For tiden er han i øvrigt i voldsom modvind hos Molde, efter at han tog på besøg hos Aston Villa. Han siger selv, at det ikke var en jobsamtale, men på den anden side var han der jo nok ikke bare til eftermiddagskaffe. Indtil videre ser det ud til, at investeringsfirmaet Aker dropper deres årlige bidrag til Molde som følge af det, og så kunne Solskjær måske nok hurtigt blive en konkret mulighed.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Nogen der ved hvordan vores "Talentspejder afdeling" ser ud ?

    Jeg ved Lars Højer er Talentspejder. Men så kan jeg ikke finde flere.!?
    Kan det passe vi kun har en talentspejder ude i de forskellige lande til at kigge på potentielle indkøb?

    Eller "Lejer" vi talentspejdere fra de forskellige lande når klubben har fået en spiller i kikkerten ?

    Nogen der ved noget ?
    Dave Mustaine: I was sent here by God

    Kirk Hammett: I didnt send that guy

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Efter min mening ligger CVs største fejl i denne sæson i stillingen som sportsdirektør. Signingen af Roland Nilsson som træner, Grindheim som erstatning for Kvist, Pape som noget som helst med en bold, den manglende rettidige signing af Lars Jakobsen (så vi måtte spille europæisk med Johnny T.) og signingen af Sigurdsson (der ikke kan tage to på foden med en ballon) var alle kritiske fejl og sammenlagt er de rigeligt til en fyreseddel. Jeg har meget svært ved at se, hvordan CV skulle kunne genoptage jobbet som sportsdirektør på den baggrund - navnlig efter at han selv har bevist, at spillermaterialet simpelthen ikke var godt nok til at vinde det vigtigste DM i klubbens historie. CV som sportsdirektør bør ikke være en mulighed efter denne sæson.
    Det idiotiske forsøg på selv at overtage trænerjobbet, ved siden af sportsdirektørstillingen, gør det kun værre. Ingen tvivl om at spillet under Roland Nilsson var håbløst, ideforladt og at truppen virkede uengageret og uoplagt. Der kom bedre kampe under CV, men indstillingen var stadig langt fra god nok og alt for mange underpræsterende spillere blev ikke presset på deres plads i startopstillingen. CV virker ikke som en træner, der kan bringe sejrssult og vindermentalitet ind i truppen og taktisk virker han heller ikke specielt skarp. Hvis FCK ikke har råd til en markant forbedring af spillermaterialet til næste sæson, må man i det mindste skaffe sig en træner, der kan sit managermæssige og taktiske kram og som kan sætte holdet op mentalt.
    Dermed bliver konklusionen, at CVs dage omkring førsteholdet i FCK bør være fortid. Det giver os selvfølgelig et problem ift. kontinuitet og ledelsen vil givetvis være uenig med mig, men jeg kan bare ikke se, at CV som sportsdirektør eller træner længere kan opnå den nødvendige respekt internt eller eksternt. Over 100 millioner tabte kroner i direkte indtægt plus en klækkelig sum brugt på dårlige spillere bør uanset hvad også have konsekvenser, medmindre vi vil sende et signal om, at den slags er helt OK, hvis bare man har været længe nok i klubben.
    Nu er der selvfølgelig den krølle på historien, at en fyring af CV kun giver mening, hvis vi har noget bedre at sætte i stedet. Med al respekt tvivler jeg på, at Ole Gunnar, Michael Mio eller Allbäck vil være markante forbedring ift. CV. Hvis vi skal have en erstatning ind som træner, bør det være en mand, der har bevist sit værd med mere end et mesterskab i en nordisk liga. Hvis vi skal have en erstatning ind som sportsdirektør, bør det være en person med et stort og bredt netværk og fingeren på pulsen ift. interessante spillere i andre ligaer end de skandinaviske. Ellers kan det hele ligesom være lige meget... Nemt bliver det nok ikke at finde en egnet kandidat og det ville selvfølgelig være rent vanvid at smide næste års CL ud med denne sæsons badevand i bar skuffelse.
    Man kunne måske redde noget af CVs ære og forsvare at beholde ham som manager, hvis man gav ham det setup af assistenttrænere, han egentlig burde have haft, da man omdefinerede stillingen. Planen med en manager er jo ikke normalt, at han skal bestride to fuldtidsjob flankeret af en mere eller mindre duelige assistent, men snarere at han skal have en meget overordnet rolle og samle trådene. Jeg har mine ærlige tvivl ift. om CV overhovedet kan bestride det job, men hvis man ønsker at beholde ham i managerrollen, er den eneste løsning næsten at give ham en bedre og bredere stab, end han har nu. Vi kan selvfølgelig også bare vente på, at CV lærer det hele af sig selv, hvilket nok bliver ledelsens løsning.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    16

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Jamen - få dog fat i Troels Bech.... Selvom hans materiale i Silkeborg ikke er verdens bedste så TØR han forsøge at spille fodbold fremad banen.... På med ham.... :-)


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Sportsdirektør og træner i den kommende 2012/13 sæson

    Ovenpå et fejlet forår (selvom vi måske får hjælp af Horsens på onsdag og alligevel vinder mesterskabet), så er det naturligt at vi kigger efter alt det der skal skiftes ud. Ny sportschef, ny træner og en masse nye spillere. Tror nu ikke det kommer til at ske. Det bliver set med mine øjne et "normalt" transfervindue, hvilket vil sige at der er et par enkelte spillere som sendes afsted (N'Doye og måske et par spillere som ikke er i start 11'eren). Der kommer et par (3-4) nye spillere til. Sikkert en chef til midtbanen (Christian Poulsen), en ny angriber og et talent til centerforsvaret. Sportsdirektør og træner bliver der ikke rørt ved. Husk at FCK generelt er en klub, hvor der skal en del til før at der rykkes om på disse pladser. Selv Ståle som sluttede af på fornem vis havde også lange perioder, hvor alle ønsker ham langt op til de norske fjelde.

    Det er primært det mentale som er problemet. Alle (inkl. mig) var sikker på at det var et nemt forår vi gik i møde, hvor vi bare skulle cruise til mesterskabet for et hold som FCN plejer jo altid at få en downperiode i løbet af et halvsæson. Når realiteten som rammer holdet, så kan det mentale bare ikke lige vendes om. Lidt ligesom et tophold, der en sæson bliver en del af nedrykningsdrama (OB m.fl.). Hvis det mentale mindsæt først er sat til noget andet, så er det ikke bare lige at lave om.

    Havde vi egentligt haft den samme diskusion, hvis det var OB der lå til mesterskabet nu (hvis de havde haft en sæson som sidste år)?

    Ingen tvivl om den sportslige ledelse (CV) OG spillerne har fejlet i denne sæson, men tror først det får konsekvenser, hvis vi hellere ikke vinder mesterskabet næste år.

    Håber at alle møder op i parken og bakker holdet op, så vi kan vinde og Silkeborg. Så kan vi leve i håbet om Horsens (forårets hold nr. 2 og 3. bedste udehold) kan drille FCN, så der er en DBU repræsentant, der får travlt med at køre fra Farum til Parken
    - Torben

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 72
    Sidste Meddelelse: 23.07.05, 17:36
  2. Den kommende sæson
    By Don A in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 13.06.05, 17:13
  3. Forventninger til den kommende sæson
    By VonZee in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 28.05.04, 13:54
  4. Peter Nielsen som kommende træner?
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 30.07.03, 14:36
  5. De unge i den kommende sæson...
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.07.03, 07:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •