Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 25 af 25

Emner: Trupstatus sommeren 2012

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    125

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Mit bud på spillertruppen 2012/13 tager undgangspunkt i Ariël Jacobs ønske om at have 3 målmænd og 22 markspillere heri. Lad os antage at truppen mod Cercle Brügge er kernespillerne, tilføjet Johan Wiland og Christian Gamboa, så er følgende spillere umiddelbart overflødige i truppen:
    -Peter Larsson (har ikke kvaliteten)
    -Pape Pate Dieuf (har ingenlunde levet op til sit prisskilt)
    -Dame N’Doye (sælges, kun et spørgsmål om hvornår)
    -Johan Absalonsen (overflødig breddespiller efter Nicolai Jørgensens ankomst)
    -Søren Frederiksen (har ikke kvaliteten)

    Det efterlader en trup med 3 målmænd og 20 marksspillere. Jeg tror stadigvæk, at vi kommer til at se minimum tre nye spillere i truppen. Baseret på rygter og hvad der kunne være interessant, kan følgende meget vel komme til:
    -Christian Poulsen (kontraktfri, men har flere muligheder på hånden)
    -Vegar Hedenstad (kan spille mange positioner, hvilket giver fornuft hvis Pape og Absalonsen er væk)
    -En angriber (markant erstatning for Dame N’ Doye er påkrævet)

    Disse nye spillere betyder, at en spiller til skal forlade klubben, og det kan meget vel blive Bergvold, som kommer i overskud. Der har længe været tale om, at César Santin vil væk, men seneste interview med ham indikerer, at han bliver.

    Den samlede trup for 2012/13 vil derfor have 3 målmænd, 9 forsvarere, 8 midtbanespillere og 5 angribere, og med den fordel, at flere spillere kan spillere alternative positioner.
    1. Kim Christensen
    2. Lars Jacobsen
    3. Pierre Bengtsson
    4. Kris Stadsgaard
    5. Sölvi Ottesen
    6. Claudemir
    7. Mustafa Abdellaoue
    8. Christian Grindheim
    10. Ny angriber
    11. César Santin
    12. Christian Poulsen
    13. Vegar Hedensted
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Bryan Oviedo
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    24. Youssef Toutouh
    25. Christoffer Remmer
    26. Christian Gamboa
    27. Thomas Delaney
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolaños
    31. Jakob Busk
    Forza F.C. København
    Succes is temporary - Loyalty is forever
    Hafnia Victor's Avatar

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    31

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Nicolai Jørgensen er listet som angriber på FCK.dk - så det er rent faktisk muligt at han er NDoyes afløser ...
    Vi har historisk ikke hentet "store" angribere, men boblere - alternativt over-the-hill-spillere.

    Jeg tror vi sælger NDoye og får 2 spillere ind: midtbane + højre. Lander vi Hedenstad tæller han som højre.

    Farvel til Bergvold og Absalonsen. Larsson og Pape bliver ... Desværre!

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Hafnia Victor Se meddelelser
    Mit bud på spillertruppen 2012/13 tager undgangspunkt i Ariël Jacobs ønske om at have 3 målmænd og 22 markspillere heri.

    Det efterlader en trup med 3 målmænd og 20 marksspillere. Jeg tror stadigvæk, at vi kommer til at se minimum tre nye spillere i truppen.
    Nu har jeg lige klippet godt og grundigt i dit svar, men jeg tror stadig pointen vil fremgå.

    Du tror på, at vi sælger 6 mand og køber 3 nye? Det kommer slet slet ikke til at ske. Den første Superliga kamp er på søndag, og jeg tror ikke man vil investere alt for meget efter denne er gået igang. Jeg tror det er realistisk, at man sælger 1-2 spillere og henter (max) 1-2 spillere ind. 6 spillere ud af døren på så kort tid, det tror jeg simpelthen ikke på.

    Og så til sidst: Pape bliver jo ikke solgt allerede. Det kan godt være, at mange fans har givet ham fallit kortet, men jeg tror ikke på, at han er blevet opgivet allerede efter en sæson. Han må simpelthen få flere chancer for at vise sit værd.

    Jeg synes dit syn på transfersituationen er ganske urealistisk (Jeg er dog enig i mange af de spillere, som du ønsker ude af truppen)..

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    nu er damen udtaget til OL så han ryger med 99,99% sikkerhed hvis vi antager n. jørgensen er afløser for n'doye så tror jeg ikke vi får flere spillere før der bliver solgt nogen...

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1791742.ece

    men kunne håbe der bliver solgt nogle af de breddespillere som ikke har gjort det godt nok, TK, absalonsen eller bergvold, og der så kan komme en forstærkning ind...
    jeg synes stadig man skal give grindheim og pape en ½ sæson mere til at bevise deres værd... husk på hvor dårlig linderoth var i hans første sæson :)

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    jeg synes stadig man skal give grindheim og pape en ½ sæson mere til at bevise deres værd... husk på hvor dårlig linderoth var i hans første sæson :)
    Det er jo nærmest blevet en myte på Sidelinien, hvor dårlig Linderoth var den første sæson, når man skal give eksempler på, at sandsynlige fejlkøb kan blive 'stjerner' i København.

    Linderoth kom til holdet lige efter Gorica-katastrofen. Et hold som var desillusioneret og i krise efter det totale europæiske fuck-up i en sæson, hvor det bare skulle have været nu, og som efterfølgende præsterede den dårligste halvsæson i ligaen resultat- og spillemæssigt i de 10 år FCK har været i toppen. Der var ingen af de gamle, der hverken tog ansvar eller gik forrest. Linderoth var bestemt ikke prangende i efteråret, men han var end ikke tæt på at være den ringeste, og fra starten var han en leder. Allerede i foråret var han en af de bedste (måske den bedste) i en lidt mindre skidt halvsæson og sæsonen efter var han en af de bærende efter den store udrensning i sommerpausen.

    Modsat Linderoth kom Pape og Grindheim til et hold med alle muligheder foran sig og med hele 2 CL-gruppespils chancer, et nyt hold under opbygning med nye hovedroller klar til at blive indtaget. Det er under de forudsætninger Pape og Grind har vist sig at være nogen af de dårligste på holdet gennem hele sæsonen. Jeg kan blive overrasket, men jeg tvivler på, at nogen af de 2 får succes i København.

    Hvis man endelig skulle nævne en, der har været en katastrofe i sin første tid i FCK (udover N'doye) og alligevel blev en stjerne, så er det Brede, men det var han kun en halv sæson.

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    31

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Jeg tror på Grindheim: 86 kampe for Herenveen + 43 landskampe for Norge må borge for en vis kvalitet.
    Han er lidt ramt på selvtilliden af den dårlige (lange) stime og har haft svært ved at finde balancen på midten.
    De to trænere har nu heller ikke haft den fornødne kvalitet til at hjælpe ham på plads.

    Men Pape, ham har jeg ikke set noget som helst godt fra (andet end på youtube, hvor jeg vist tit forveksler ham med en af de andre mørke fra Molde). Men FCK sælger ikke en spiller til 18 mill efter kun 1 år i klubben. Han ryger til vinter (senest til sommer), uden at have fået spilletid fra start i en eneste superliga-kamp i den kommende sæson....
    Sidst redigeret af 40! : 13.07.12 kl. 21:45

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Er jeg den eneste, der finder det besynderligt, at vi her på tærsklen til sæsonstart, ikke har nogen assistenttræner?

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Guld Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der finder det besynderligt, at vi her på tærsklen til sæsonstart, ikke har nogen assistenttræner?
    nej og jeg har en teori (eller konspirationteori). Jeg tænkte lidt da jeg så det første interview med Jacobs at han skal bare være marionetdukke for CV... Jeg kunne virkelig ikke lide at han sagde noget ala "Det er klubbens der henter spillere og hans eget job er mest at arbejde med det han har. Nu når vi så stadig ikke har en assistent til Jacobs lugter det lidt for meget af at Jacobs skal finde sig i en del indblanden fra CV som ikke viste sit værd som træner...

    Vedr. snakken om lideroth så husker jeg ham godt nok ikke som du gør "Shs" men jeg vil stadig holde fast i Pape og Grindheim stadig kan vise noget efter 1 dårlig sæson... og som der bliver skrevet længere nede så må Grindheim i hvert fald kunne noget, lad os håbe Jacobs kan få noget ud af de to inden det er for sent !

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    FCK's trup består officielt af 28 mand. Det er først og fremmest for mange, men der mangler også alt for meget kvalitet! Truppens sammensætning er simpelthen forkert!

    Stamspillere FCK bør og kan holde på (7 stk):

    - Wiland
    - LJ
    - Bengtsson
    - Claudemir (FCK bør få mere ud af hans talent)
    - Delaney
    - Vingaard
    - Bolanos


    Talenter med kvalitet til at være en fast del af truppen (3 stk):

    - Gamboa
    - Nicolai Jørgensen (Hvis han fortsætter sådan, er han naturligvis stamspiller)
    - Cornelius

    Breddespillere (7 stk):

    - Kim C
    - Stadsgaard (Jeg tror stadig han kan blive vores grundpille i forsvaret)
    - Ottesen
    - Sigurdsson
    - Grindheim
    - TK
    - Abdellaoue

    Der er ikke plads til 3 centerforsvar i denne kategori. FCK bør have et talent, 1 forsvarsstyrmand (stjernen) og 2 spillere til at kæmpe om den ledige plads! Derfor bør FCK hente en stjerne, et talent og så beholde 2 ud af de 3. Det bør i mine øjne være Sigurdsson som skal videre. Han er en fin spiller, men har ikke samme spidskompetence som Ottesen og er simpelthen ikke god nok med bolden.

    Der er hellere ikke plads til både TK og Grindheim. 1 af disse sammen med Claudimir, Delanye og et stjerneindkøb bør være nok.


    Spørgsmålstegn (4 stk):

    - Busk (når/hvis han er god nok - så skal han have Kim C’s plads)
    - Remmer (han bør måske lejes ud og så være klar til at slås med Gamboa om LJ plads efter denne eller næste sæson)
    - Frederiksen (meget tæt på at ryge i “ikke god nok” kategorien - men har alderen til at få endnu en chance)
    - Toutouh (meget tæt på at ryge i “ikke god nok” kategorien - men har alderen til at få endnu en chance)

    Spillere som vil videre eller ikke er gode nok (7 stk):

    - Larsson
    - Oviedo
    - Absalonsen (kunne godt være breddespiller - men der er for mange til venstrekanten)
    - Bergvold
    - Santin
    - Diouf
    - N’Doye


    Selv i FM ville det være for mange udskiftninger i et vindue - men indenfor et år er der 3 vinduer!

    Dette vindue:
    Larsson, Bergvold, Diouf, N’Doye bør sælges/gives væk. Oviedo kan beholdes, hvis man ikke har en backup for Bengtsson ellers så kan han også blive solgt (Jeg synes virkelig at han har for travlt med at komme væk og så ham gerne blive - men hvad kan man gøre).

    Santin bliver nød til at blive for at give en ny angriber tid til at spille sig ind på holdet. Absalonsen kan være fyld sæsonen ud.

    Der skal hentes en klasseangriber, klasse midtbanemand og evt. en klasse forsvarsspillere samt en afløser for Oviedo. Der vil stadig være transferoverskud ved salg af Oviedo og N’Doye og plads til rimelig løn til 3 spillere, når de 5 er væk.

    Vintervinduet:
    “Taberene” af Stadsgaard, Ottesen, Sigrudsson og TK, Grindheim kan sælges imens de stadig er “varme”. Desuden vil det være ved at være sidste udkast for Toutouh og Frederiksen til at vise at de fortjener en plads i truppen. Gør de det, så kan Absalonsen også få et vinterskifte.

    Er man ikke lykkedes med at hente 4 mand (det er trods alt en del) i dette vindue, så har man her endnu en mulighed. Finder man fx. ikke en klasseangriber, så skal han være på plads i dette vindue. Santin ryger helt sikkert efter sæsonen.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Jeg synes slet og ret at holdet skriger på:

    - Bedre kemi på midtbanen. Som det nævnes flere gange i tråden kan spillere sagtens være middelmådige og blive succes'er. Men kun hvis de klikker rent spillemæssigt; kan Ariël ikke få Grindheim og Claudemir til at klikke, så har vi et STORT problem.
    - Et bedre presspil. Jeg kunne godt tænke mig at vi havde en mere mobil central midt, så vi kunne lægge et tungere pres.
    - Sundt hierarki (Claudemir og N'Doye som højstatus-spillere er ikke sundt)
    - En moderne, defensiv midt som kan; løbe hurtigt (det primære problem med Grind og TK), fordele spillet, ta' temperaturen på en kamp og handle efter det, har lidt fysik og en acceptabel spilforståelse.
    - Når N'Doye er solgt; en allround-angiber og spilstation. Jeg har stor tiltro til Cornelius, men han skal ikke have ansvar endnu.

    Alt i alt kommer vi ned til en def. central midt (gentagelse, I know) som:

    - Ender i toppen af hierarkiet
    - Har erfaring
    - Har speed (eller spilforståelse til at kompensere)
    - Har lidt teknik
    - Kan kalde et pres

    Det positive i forhold til sidste halvsæson er, at Ariël lader til at være en pragmatisk træner som gør med hvad han har - og som forstår at mandskabbehandle i en stor klub (igennem pressen også). Jeg tror han bliver en gevinst. Og jeg håber at han kan presse noget mere fodbold-juice ud af Grindheim og flere andre spillere og, frem for alt, gøre dem til en stærkere enhed.

    *krydser fingre for at Ariël gør tricket*
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adidas ny trøjesponsor i FC København fra sommeren 2012
    By sunepede in forum De korte linier
    Svar: 498
    Sidste Meddelelse: 16.05.17, 13:38
  2. Trupstatus so far....
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 19:36
  3. Trupstatus
    By jespereh in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 04.05.05, 22:19
  4. Træningsstart og trupstatus
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 24.06.04, 09:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •