Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 25

Emner: Trupstatus sommeren 2012

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Trupstatus sommeren 2012

    Nå, vil lige give mit besyv med:

    Målmænd: Wiland og KIm C. Dette er et fantstisk team , som hvis Kim er frisk gerne må fortsætte

    Backs: Lars , Gamboa, Oviedo og Bengtsson.. Super valg til backs i næstesæson. Dog skal vi være opmærksomme på at Oviedo gerne skal forlænges og at Lars måske kan gå lidt ned efter EM, med fuld spilletid. Men måske Gamboa kunne få lidt indhop i ny og næ, hvis han viser sig som fremtidens mand...
    Midterforsvar: Kris, Sølvi, Ragnar og Remmer. Her mener jeg vi qua Sølvis skadeshistorik og Remmers mangel på rutine skal signe en spiller. Dette bør være en spillende forsvar, så vi har to spillende og to nærkampsstærke.
    Midtbane(centralt): Griendheim,Delaney,TK, Claudemir. I min verden skal de tre sidstnævnte klart beholdes, da de med den rigtige makker (type som CP) alle har kvalitet til FCK. Jeg mener ikke at Griendheim har redskaberne til at være i en stor klub som FCK, slet ikke mentalt.....
    Kanterne: Vingaard, Pape, Bolanos, Yussef T: Her mangler vi en back up for Bolanos. En der kan presse ham til det yderste i hver kamp og tage over , når han skal have en pause... Dette bør være en dribler... På venstre synes jeg at vi er dækket fint ind, da Vi også har muligheden for at sende Oviedo frem hvis....
    Angreb: N`Doye, Santin, Mos og Cornelius. Puha den er svær. Jeg er N´Doye fan .... MEN jeg synes at hans dage er talte. Jeg tror han har opnået det han kan /vil i FCK for denne gang... Det samme gælder hans makker Santin. Selvom det er farligt at sælge så mange mål på en gang, mener jeg at vi bør søge efter sultne angribere . Så to nye ind her til start 11. Mos er ikke start klar endnu. Her vil en fysisk stærk samt en dribler der kan noget på egen hånd være at foretrække....

    Mit bud er altså:

    Keeper : OK
    Backs : OK
    Midterforsvar : en ny spillede forsvar( ?)
    Midt midt : En ny ledertype (CP)
    Kant: En ny dribler til højre kanten( Emil Larsen)
    Angreb: to nye. En stor og stærk samt en dribler der kan på egen hånd.(?)

    Derudover en ny træner: Ole Gunnar, Peter Sørensen eller en hollænder der kunne gøre os lidt mere frigjorte i det fremadrettet spil.... Kom frisk med kommentarer:-)

    Er i enige og er der nogen der vil sætte navne på de positioner?


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    79

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    nu er der blevet sagt flere gange at Remmer har sin favorit position på højre back, og hvad jeg har set til ham for reserverne, syntes jeg sgu han er meget bedre end gamboa!

    edt: du glemmer busk, på mål som bliver rykket op til næste sæson.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    60

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Dertil vil jeg sige at TK længe, i min optik, har været en færdig mand - han har fået rigtig mange chancer for at blive fast mand, men har fejlet gang på gang. Han er på ingen måde trådt i karakter og det er ikke for sjov at han ikke er i nærheden af det danske landshold. I en klub som FC bør de spillere vi har vel være, hvis de ikke er unge talenter eller rutinerede stjerne (Grønkjær, Peter Nielsen, Lars J), på eller omkring et landshold - TK falder udenfor alle disse kategorier. Jeg synes holdet sammen med ham på banen...Jeg tror også det er rigtig set at N'Doye (og i særdelshed Santin) skal videre, deres engagement har været stærkt dalende...

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Så vidt jeg husker har Løvenkrands kontraktudløb (jf. onsides liste over 104 gratis spillere i PL) denne sommer. Han ville i mine øjne være den perfekte afløser for Santin. Derudover mangler vi, som du også nævner, en stærk, men også bevægelig targetman. Det må gerne være en der også har lidt lederegenskaber - som de kalder det i USA, en role player. Så en krydsning af Damen og Allbäck. Det kan da ikke være så svært at finde, hehe.

    Den vigtigste position må dog være den centrale midt. Jeg tror godt, at Delaney kan være fremtidens mand i maskinrummet (ala Kvist), men der går minimum en sæson til før han er klar. Derfor har vi brug for en erfaren gut der gerne går forrest og råber af de andre (ala Linderoth). Det kunne være CP, men det lader til at han vil bive i Evian. Da jeg ikke har spillet FM i noget tid er jeg helt blank på, hvem det kunne være..

    Jeg er enig i resten. Emil Larsen ville i mine øjne være en god og billig løsning (når man tænker på hvad vi skal bruge af knaster på de resterende pladser).

    Min tiltro til CV er dog på sit laveste so far, og jeg frygter at holdet fortsætter lige så dårligt som det sluttede sæsonen.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af thomajoe Se meddelelser
    Dertil vil jeg sige at TK længe, i min optik, har været en færdig mand
    Man kan mene om TK, hvad man vil, men han har lige forlænget sin kontrakt med FCK, og må derfor formodes at blive i FCK noget tid endnu. TK er nu også en ok mand at have på bænken. Problemet er, at vi ikke har nogle andre centrale midtbanespillere, der er klart bedre end ham.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Når nu flere kredser om at vi mangler en stor, stærk erfaren ledertype i angrebet, så vil jeg gerne forslå John Carew, der for tiden er transferfri. Han kunne også være en fin læremester for N'Doye, hvis vi skulle beholde ham, så han kan lære lidt om at opfører sig professionelt, og droppe den lade attitude og pinlige skuespil.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Når nu flere kredser om at vi mangler en stor, stærk erfaren ledertype i angrebet, så vil jeg gerne forslå John Carew, der for tiden er transferfri. Han kunne også være en fin læremester for N'Doye, hvis vi skulle beholde ham, så han kan lære lidt om at opfører sig professionelt, og droppe den lade attitude og pinlige skuespil.
    Samme John Carew, der har udtalt følgende?
    Citat Oprindeligt indsendt af Fra bold.dk
    Hvis jeg havde trænet ligeså meget som Ole Gunnar Solskjær, og hvis jeg havde været ligeså professionel, så havde jeg været verdens bedste angriber. Eller i hvert fald blandt de tre bedste. Nu er jeg det bare i glimt, udtaler den selvbevidste nordmand til avisen Aftenposten og fortsætter, - Jeg råder unge spillere til at være fodboldspillere 24 timer i døgnet, men jeg magter ikke selv at leve sådan. Der er grænser for hvor professionel, jeg gider at være.
    John Carew havde været en fantastisk signing for fire år siden. I dag not so much.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Ok, den udtalelse fra Carew har jeg ikke set før. Det er ikke det indtryg jeg får når jeg ser ham spille. Måske var det mest sagt i sjov. Det ligner, at han giver sig 100% og ville løfte sine modstandere op i nakken og slå en knude pådem, hvis reglerne tillod det.:-)

    Jeg aner intet til hans skadesituation. Men vi skal jo ikke afvise nogen på deres alder alene. Jeg ville stadig mene at han som type kunne være et godt supplement til truppen.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Fagerlund Se meddelelser
    Så vidt jeg husker har Løvenkrands kontraktudløb (jf. onsides liste over 104 gratis spillere i PL) denne sommer. Han ville i mine øjne være den perfekte afløser for Santin. Derudover mangler vi, som du også nævner, en stærk, men også bevægelig targetman. Det må gerne være en der også har lidt lederegenskaber - som de kalder det i USA, en role player. Så en krydsning af Damen og Allbäck. Det kan da ikke være så svært at finde, hehe.

    Den vigtigste position må dog være den centrale midt. Jeg tror godt, at Delaney kan være fremtidens mand i maskinrummet (ala Kvist), men der går minimum en sæson til før han er klar. Derfor har vi brug for en erfaren gut der gerne går forrest og råber af de andre (ala Linderoth). Det kunne være CP, men det lader til at han vil bive i Evian. Da jeg ikke har spillet FM i noget tid er jeg helt blank på, hvem det kunne være..

    Jeg er enig i resten. Emil Larsen ville i mine øjne være en god og billig løsning (når man tænker på hvad vi skal bruge af knaster på de resterende pladser).

    Min tiltro til CV er dog på sit laveste so far, og jeg frygter at holdet fortsætter lige så dårligt som det sluttede sæsonen.
    Med de rette investeringer håber og tror jeg på at vi igen kan tromle superligaen i smadder, og sikre en sikker 1. plads i næste sæson (vi er nødt til at kigge fremad nu), CL ville heller ikke være helt uden for rækkevidde - MEN DER SKAL HANDLES.

    Målmand: Johan Wiland - Han udtaler i dag at udlandet kan komme på tale - såfremt han er sikret pladsen som 1. keeper, og står i en bedre liga. En solid afløser ville være Helsingborgs IF's svenske landsholdsmålmand http://en.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4r_Hansson - har gjort det godt i flere sæsoner i det svenske, og er modnet rigtig meget. En anden kunne være Leicester Citys danske landsholdsmålmand http://en.wikipedia.org/wiki/Kasper_Schmeichel - han er ligesom Pär blevet en moden målmand.

    Højre back: Lars Jacobsen - Har viet resten af sin karriere til FCK med kontrakten i vinter - en af få der kunne være sin forårssæson bekendt - Gamboa er stadigvæk et ubeskrevet blad som afløser på sigt, og en udlejning ville nok gøre ham godt. Som backup for Lars kunne man kigge på FC Nordsjællands amerikanske landsholdsspiller http://da.wikipedia.org/wiki/Michael_Parkhurst - Han har i denne sæson overbevist mig om sine kvaliteter som back - Om han vil spille CL med FCN, eller skrive en god sidste kontrakt i Europa med FCK, skal jeg ikke kunne udtale mig om - CL kan jo trods alt stadigvæk være muligt i FCK i denne sæson.

    Højre midtstopper: Christian Poulsen - Jeg HÅBER han vælger at slutte karrieren i København, og gerne som midtstopper, hvor jeg ser at han har store kvaliteter, på sigt er det nok også hans position - Han ville kunne føre bolden frem, hvilket vores spil mangler - Min backup for ham er Sölvi Ottesen, som allerede er i truppen.

    Venstre midtstopper: Kris Stadsgaard - Har skrevet laaaang kontrakt med hjerteklubben - med CP ved sin side er jeg overbevist om at han vil kunne spille sig på landsholdet igen - backup er Ragnar Sigurdsson, som allerede er i truppen.

    Venstre back: Bryan Oviedo - Jeg HÅBER at CV får forlænget hans kontrakt med rigtig, rigtig mange år. Backup er Pierre Bengtsson - men hvis utilfredsheden er alt for stor, kunne vi tage et kig på denne mand som lige rykket ned i Tyskland http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Jessen.

    Højre midtbane: Christian Bolaños - Denne kontrakt må også gerne forlænges yderligere - en god konkurrent til ham kunne være FC Twentes svenske landsholdsspiller, der har klaget over manglende spilletid http://en.wikipedia.org/wiki/Emir_Bajrami.

    Offensivt orienteret central midtbane: Claudemir - Har stadigvæk meget kredit hos mig, og har lidt meget under at hans makker på den centrale midtbane, ikke har været en lige så god defensiv stabilisator som William Kvist var. Backup er Christian Grindheim, som allerede er i truppen.

    Defensivt orienteret central midtbane: Her så jeg gerne Tromsø IL's senegalesiske landsholdsspiller http://en.wikipedia.org/wiki/Kara_Mbodj - Har udviklet sig eksplosivt i Norge, og er en klon af Patrick Vieira. En drømmesigning - men jeg tror måske allerede at vi er ved at være for "sent ude". Backup er Thomas Delaney og Thomas Kristensen, som allerede er i truppen.

    Venstre midtbane: Martin Vingaard "på toppen" er en klassespiller, og ham ville jeg være rigtig glad ved - Et spændende alternativ og backup kunne være Elfsborgs svenske ligalandsholdsspiller http://en.wikipedia.org/wiki/Niklas_Hult - En spiller jeg er sikker på går en STOR fremtid i møde.

    Hængende angriber: IFK Göteborgs svenske landsholdsspiller http://en.wikipedia.org/wiki/Tobias_Hys%C3%A9n - En klassespiller der laver mål, og qua sin alder også vil komme med en god rutine - en perfekt afløser for Santin. Backup er Mustafa Abdellaoue, som allerede er i truppen.

    Spidsangriber: Hvis vi sælger Dame N'Doye skal vi hente hans senegalesiske bonkammerat http://en.wikipedia.org/wiki/Baye_Djiby_Fall i K.S.C. Lokeren - Han er garant for mål, og besidder nogle af de samme kvaliteter som Damen, og sidst men ikke mindst, kender vi ham som spiller fra hans tid i Danmark. Backup er Andreas Cornelius, som bliver fuldgyldigt A-trup medlem.

    Spillere som vi skiller os af med: Mathias "Zanka" Jørgensen (PSV) og Morten Nordstrand (FCN).

    Spillere som jeg håber vi skiller os af med: Kim Christensen (Jeg er ikke overbevist om hans kvaliteter som mulig 1. keeper), Peter Larsson (Han SKAL videre i sin karriere, måske bytte-bytte købmand med Pär Hansson?), Christian Gamboa (Udlejning så han modnes), Cesar Santin (Leverer ikke længere som forventet - trænger 100% sikkert til luftforandring), Pape Pate Diouf (Har ganske enkelt ikke evnerne som kantspiller i vores 4-4-2 system, og er generelt en overvurderet spiller - 18 millioner kr. - PUHA den svider - mon CV skal afdrage til vores jydekrejlere? :-) Dame N'Doye (Har tjent os virkelig godt - men virker mæt, og trænger til luftforandring - og det er der vel også 50+ millioner kr. gode grunde til, penge som kan give klubben midler til nye investeringer).

    Cheftræner: http://en.wikipedia.org/wiki/Franky_Vercauteren - Han vil være holdets stjerne, hvilket jeg tror at holdet har brug for - Har nogle kontakter, som klubben ville kunne nyde rigtig godt af.

    Mvh. Dennis Jørgensen - en drømmer :-)


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    203

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Enig i meget af det du skriver, men først og fremmest skal du have ros for et flot indlæg. Dejligt med links som underbygger dine bud. Mere af det på SL!.


  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Efter at have været små-frustreret over manglende indkøb, har jeg tænkt tingene igennem. Jeg vælger at melde mig til det lille kor, som faktisk håber på at truppen ikke ændrer sig voldsomt nu her 9 dage før sæsonstart:

    Vi har fået ny træner, og jeg mener han skal have muligheden for at få det nuværende spillermateriale til at præstere. Jeg nægter at tro på at Grindheim (norsk landsholdsspiller + fast mand i Æresdivisionen) er talentløs og at Claudemir pludselig er sunket til Serie 2-niveau for good. Som bejlere til pladsen har vi Delaney (som jeg ikke ser det store lys i. Det er der dog mange der gør, så mon ikke det er mig der tager fejl), og TK som til min og manges store overraskelse havde præstationer der minimum var middel til Superligaen. Derfor er det vel fint at have ham som 4. valg (og nej, kan heller ikke holde ham ud, men ret skal være ret..)

    I forsvaret har vi Stadsgaard, Sølvi og Sigurdsson der slås om pladserne samt Larsson som fjerdevalg (et fjerdevalg som for nyligt kom på årets hold i Sverige.. Og hellere ham end det Zanka præsterede efter sin skade) Vi har backerne (nogenlunde) dækket ind i Bengtsson og Oviedo samt LJ og Gamboa (indrømmer dog jeg intet ved om Gamboas niveau..)

    I angrebet har vi Damen, Santin, Mos, (Diouf) og ham den unge. Her mister vi nok Damen, ligesom Santin burde skippes afsted for en slik. Manden gider ikke mere (siger jeg efter en sæson med 16 mål...). Så det er nok angrebet der er 1 prio ift forstærkning. Pt har vi dog 4-5 spillere om 2 pladser. Mere kan vi ikke forvente.

    Det ville være skønt og dejligt med en solid forstærkning i hver kæde, men at fucke CL op har selvfølgelig konsekvenser. Dermed skal de få forstærkninger vi har mulighed for at hive ind i år, virkelig være meget nøje overvejede - ellers er jeg hellere fri.

    Jeg vælger at tro at hovedårsagen til sidste sæsons skuffende udnyttelse af et kompetent spillermateriale, ligger hos 2 trænere, hvor den ene var mere fejlcastet end den anden.

    På papiret burde den nuværende trup være mere end stærk nok til at snuppe guldet. CL kan man så diskutere, men det bliver ikke i år, anyway...

    Jeg håber at Jacobs i virkeligheden var den signing der skulle til for at få os tilbage på rette spor. Dog er der allerede et kæmpe pres, da (næsten) ALLE regner med succes fra første dag med ham vi roret....:-/

    Bottom-line max 1-2 (SOLIDE!! og jeg mener SOLIDE!!!!) forstærkninger - ellers ingenting.

    Zan

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Man kan mene om TK, hvad man vil, men han har lige forlænget sin kontrakt med FCK, og må derfor formodes at blive i FCK noget tid endnu. TK er nu også en ok mand at have på bænken. Problemet er, at vi ikke har nogle andre centrale midtbanespillere, der er klart bedre end ham.
    det passer så overhovedet ikke... TK er den dårligste midtbanespiller vi har!

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    det passer så overhovedet ikke... TK er den dårligste midtbanespiller vi har!
    Det er noget af en oneliner at komme med på et seks uger gammelt indlæg, men jeg vil nu gerne svare på det alligevel.

    TK har ikke formået at løfte sit niveau synderligt siden sin ankomst og specielt den ekstra dimension, der, i form af en langskudstrussel, blev varslet har vi ikke set meget til. Jeg er helt enig i at TK ikke er god nok til det hold vi gerne vil være (og nok var i 1-1,5 sæsoner), men i den netop afsluttede og sandsynligvis den kommende sæson synes jeg han er en helt udmærket mand at have i truppen.

    Han laver sjældent noget særlig spektakulært, han går sjældent forrest, han scorer sjældent mål og laver så vidt jeg har noteret mig heller ikke mange oplæg til mål. Men i modsætning til sin konkurrenter på pladsen (Claudemir, Grindheim) udmærkede han sig i den forløbne sæson ved at vælge de nemme og kedelige løsninger. Og netop dette var tit hvad der var brug. Det betød nemlig at han ikke valgte at lægge endnu en kostbar fejlaflevering på tværs eller endnu en stikning uden adresse. Han løber en del (stiller sig dog stadig for langt fra sin direkte modstander) og jeg synes faktisk at man flere gange i Parken har set ham løbe en boldholder op bagfra for at afbryde et angreb.

    På sigt tror jeg ikke han er manden der skal stabilisere vores deltagelse i CL osv., men med en ny træner, der har set 11/12-sæsonen igennem på et par dage, tror jeg han har lige så gode muligheder for at spille de to ovennævnte alternativer.

    (Det skal i parentes bemærkes at jeg er stor Delaney-fan, så de andre må kæmpe om plads nummer to på den centrale midtbane)

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    TK helt store problem er hans defensive arbejde. Har svært ved at komme på en spiller der er så konfliktsky og meget sjældent laver en takling. Som central midtbane i fck skal man altså begge dele
    - Torben

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Trupstatus sommeren 2012

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Men i modsætning til sin konkurrenter på pladsen (Claudemir, Grindheim) udmærkede han sig i den forløbne sæson ved at vælge de nemme og kedelige løsninger. Og netop dette var tit hvad der var brug. Det betød nemlig at han ikke valgte at lægge endnu en kostbar fejlaflevering på tværs eller endnu en stikning uden adresse. Han løber en del (stiller sig dog stadig for langt fra sin direkte modstander) og jeg synes faktisk at man flere gange i Parken har set ham løbe en boldholder op bagfra for at afbryde et angreb.

    På sigt tror jeg ikke han er manden der skal stabilisere vores deltagelse i CL osv., men med en ny træner, der har set 11/12-sæsonen igennem på et par dage, tror jeg han har lige så gode muligheder for at spille de to ovennævnte alternativer.

    (Det skal i parentes bemærkes at jeg er stor Delaney-fan, så de andre må kæmpe om plads nummer to på den centrale midtbane)
    det kan godt være du så et par forbedringer... og jeg er da enig i nogle spillere er dårlige i starten og pludselig blusser de op, dame og linderoth havde heller ikke den bedste start i mine øjne..

    MEN, som du selv skriver har TK været her længe nu og helt ærlig... jeg ser bare han gang på gang på gang mister bolden, laver dårlige afleveringer, han er SÅ langsom og takle kan han ikke... er stadig sur over det mål plitzen scorer hvor TK simpelthen bare stopper op og lader sin mand løbe fra ham og ned og score....
    TK gider jeg bare ikke bruge mere tid på han har fået alt for mange chancer og kampe, Delaney på midten tak og smid TK på porten!

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Adidas ny trøjesponsor i FC København fra sommeren 2012
    By sunepede in forum De korte linier
    Svar: 498
    Sidste Meddelelse: 16.05.17, 13:38
  2. Trupstatus so far....
    By jasonpo nr. 1 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 19:36
  3. Trupstatus
    By jespereh in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 04.05.05, 22:19
  4. Træningsstart og trupstatus
    By kaare in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 24.06.04, 09:03

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •