Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Øl-tråden

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Øl-tråden

    Det er vist ved at være et stykke tid siden.

    Øl scenen eksploderer i København i denne tid. Faktisk er det imponerende hvor mange øl turister der lægger vejen forbi vores smukke stad.
    Dette trods et forholdsvist højt prisleje.

    I sidste måned var der debut for en ny øl festival. Desværre lå den oveni DØEs (Danske Øl Entusiasters) festival. Men en succes blev Copenhagen Beer Celebration dog. Udsolgt, 1000 gæster fredag og lørdag. Mit gæt er at langt over halvdelen ikke kom fra Danmark, og der var ikke så få fra øl revolutionens hjemland USA.
    Lige inden denne flotte debut blev der også holdt en middag Sour & Bitter ude på Christianshavn med det ypperste indenfor surt øl. Blandt andet blev Drie Fonteinens Framboosen solgt i et nybryg for første gang siden 1999.

    Danmark vælter sig i øl importeret fra USA, Belgien, Holland, England, Tyskland og det nye øl land Italien så det er en fryd. Samtidig har Mikkeller Øl bar lige fået den fornøjelse at blive kåret som en af de 50 bedste barer på CNBC.
    Foruden denne vidunderlige lille bar skal der også nævnes at Fermentoren har åbnet. Crooked Moons egen brewpub.

    Derudover har vi fået Stronzo der laver noget fortrinlig øl, til salg i næsten alle supermarkeder og så snart ammoniak faren i Kødbyen er ovre skulle de også åbne en brewpub der.

    Hvis man ikke gider al det fancy pants kan man selvfølgelig også nøjes med Ørsted Ølbar. Ejeren er inkarneret FC fan, der er altid fodbold på skærmen, mancini bord og dart, samtidig med 15 haner med godt øl. Så der er faktisk ingen undskyldning for ikke at nyde Københavns status som en af verdens øl hovedstader.

    Mvh.

    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    452

    Re: Øl-tråden

    Glemte iøvrigt at nævne at Kvickly har 40% på alle special øl i denne uge. De har søndags åbent så det kan stadig nås.
    Brewdog og Samuel Adams til en 10. St. Feuillien Trippel til 25 kr. Det er hvad man kalder en bargain.

    Samtidig holder de deres egen øl festival hvor 12 danske bryggerier har brygget en øl. Kvaliteten er lettere svingende men der er nogle gode imellem. Og samtidig er det et super initiativ. Så støt det og få 3 kvalitetsbyg på en halv liter til en halvtredser.

    Hilsen
    Defreni
    DSBM, eller De Små Blå Mejser, eller noget.
    Defreni's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Øl-tråden

    Ved ikke om det er en butik folk kender, men i Rødovre er der åbnet en øl butik med tyske øl, og de har et pænt udvalg og til ok priser..

    http://www.getraenkeland.dk/Startside

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Øl-tråden

    Jeg vil gerne anbefale denne lille biks.

    http://www.barleywine.dk/

    Stort udvalg og fantastisk vejledning hvis man som mig har et kendskab til øl der stopper omkring en Classic.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Øl-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Fiscker Se meddelelser
    Ved ikke om det er en butik folk kender, men i Rødovre er der åbnet en øl butik med tyske øl, og de har et pænt udvalg og til ok priser..

    http://www.getraenkeland.dk/Startside
    Det er faktisk et ret sjovt sted, udover de kendte mærker så har de også et stort udvalg af mere spøjse øl man kan genere folk med. Bananøllen har givet mig mange timers latter, når jeg sadistisk serverer den for venner :)

    Udover øl, så har de også ting man ikke har set siden man var en ung knægt, f.eks vanille cola, cherry coke og urge, samt den suspekte tyske Fritz cola!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Øl-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Boulevardigan Se meddelelser
    Det er faktisk et ret sjovt sted, udover de kendte mærker så har de også et stort udvalg af mere spøjse øl man kan genere folk med. Bananøllen har givet mig mange timers latter, når jeg sadistisk serverer den for venner :)

    Udover øl, så har de også ting man ikke har set siden man var en ung knægt, f.eks vanille cola, cherry coke og urge, samt den suspekte tyske Fritz cola!
    Har de Urge!? :O Også selvom det ikke står på deres hjemmeside? Fuuuck, så skal jeg snart i torvehallerne!

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Øl-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Har de Urge!? :O Også selvom det ikke står på deres hjemmeside? Fuuuck, så skal jeg snart i torvehallerne!
    Du må godt lige give en tilbagemelding om du fandt Urge i Torvehallerne. Jeg synes ikke man kan se at De har det på de billeder som ligger på Deres Facebook-side.

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    838

    Re: Øl-tråden

    Et smut i Føtex på vej hjem fra arbejde afslørede, at de i denne uge har tilbud på juleøl 66-70cl flasker fra Carlsberg, der holder en ganske fin standard, ikke mindst til tilbudsprisen. 2 flasker for 40kr ialt med frit valg mellem Jacobsen, Kongens Bryghus og Semper Ardens - især sidstnævnte er mildest talt et røverkøb til den pris.
    Puma 19:29
    -smølle> Jeg føler det er væmmeligt når Awesome flere gange i en diskussion bruger hårde facts for at skyde mine argumenter ned.

    DiabloDiego#15 14:55
    Har man først mødt Awesome, vil et møde med en 6-benet dromedar med blinkende øjne og tørretumblere istedet for ører samt indbygget baldakin og brødrister i puklen, kun udløse et ligegyldigt skuldertræk.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #9
    Bo S. er offline Liquid Tension Experiment
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    119

    Re: Øl-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Et smut i Føtex på vej hjem fra arbejde afslørede, at de i denne uge har tilbud på juleøl 66-70cl flasker fra Carlsberg, der holder en ganske fin standard, ikke mindst til tilbudsprisen. 2 flasker for 40kr ialt med frit valg mellem Jacobsen, Kongens Bryghus og Semper Ardens - især sidstnævnte er mildest talt et røverkøb til den pris.
    Jacobsens julebryg (Golden Naked Christmas Ale) er absolut en top-lækker julebryg. Min personlige favorit er dog fra det lille fynske bryggeri der hedder "Coisbo". Deres Christmas Ale er fantastisk. Den vandt publikums-prisen til Ekstra Bladets Julebryg-festival i 2011 og jeg forventer egentlig at de også vinder i 2012 når vinderen offentliggøres i næste uge. Der er desværre ikke mange forhandlere i København. MEn Vinbørsen i Nordre Frihavnsgade har den. Der er et par stykker mere.
    Mvh
    Bo S.

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Øl-tråden

    Citat Oprindeligt indsendt af Awesome Se meddelelser
    Et smut i Føtex på vej hjem fra arbejde afslørede, at de i denne uge har tilbud på juleøl 66-70cl flasker fra Carlsberg, der holder en ganske fin standard, ikke mindst til tilbudsprisen. 2 flasker for 40kr ialt med frit valg mellem Jacobsen, Kongens Bryghus og Semper Ardens - især sidstnævnte er mildest talt et røverkøb til den pris.
    Hvilken Føtex var det? I de to jeg har været i i dag på Frederiksberg, der hedder "tilbuddet" 2 for 80..

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Øl-tråden

    Der er ikke nogen nævneværdige tilbud for tiden, men jeg vil da gerne slå et lille slag for Belgisk Bryg.

    http://www.belgiskbryg.dk/~belgiskb/index.htm

    De har et bredt og varierende udvalg af belgiske øl til efter omstændigheder overkommelige priser. Jeg er personligt helt vild med Trappistøllene, hvor især Rochefort 10 kan slå benene væk under en(af flere årsager :-) ). Der er også et fornuftigt udvalg af juleøl til dem, som foretrækker sæsonens øl.

    EDIT: Forretningen ligger tæt ved Emdrup Torv og har vistnok kun åbent lørdag formiddag, men der kan bestilles over nettet.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Øl-tråden

    Nu ved jeg ikke, om disse er fine nok til ølfolket, men Fakta har flere importerede 50 cl øl på tilbud til 5 kr.
    På billedet viser de Kaiserdom, Marston's Oyster Stout, Primus Haacht, Everard's Original.

    Om de er værd at drikke, skal jeg ikke kunne sige, men nu så jeg dem bare i kataloget.

  21. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    115

    Re: Øl-tråden

    Gå efter Everards Original hvis du kan lide engelsk ale (perfekt foran søndags bold!) og Marston hvis du er til lette sorte øl - lidt i stil med Guiness. Primus Haacht er noget hø og kun Kaiserdoms hvede er acceptabel.
    Vh


    Bryggeren, (tildligere kendt som "Skakkbratt" - efter Harald Martin og ikke spillet!)

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Øl-tråden

    Vi var for 14 dage siden en lille tur i Lund. Når vi er i Sverige, så besøger vi altid Systembolagen. De plejer altid at have meget godt og relativt billigt specialøl. Også denne gang :)

    Jeg holder meget af IPA, og jeg fandt blandt andet denne øl. En Napa Smith organic IPA. 7.0% en flot ravbrun farve. Ved ophældning kom der en meget flot og stabil skumkrone. Først var smagen en anelse sød fra alen, men så kom al den dejlige humle.

    På en skala fra 1-10, hvor 10 er Nøgne Ø 100, så kommer den ind på 9 :)

    Mvh Bjørn

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Øl-tråden

    Har lige drukket en De Ranke XX Bitter. Uhmmmmmm, hvis man kan lide en rigtig godt humlet ale :) En jeg har fået, så jeg aner ikke, hvor den er købt.

    Mvh Bjørn

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Øl-Tråden
    By Defreni in forum Mad
    Svar: 206
    Sidste Meddelelse: 24.10.18, 19:12
  2. D'OH!-tråden
    By Maarum in forum Diverse
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 30.01.06, 14:32
  3. Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.10.03, 08:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •