Viser resultater 1 til 15 af 61

Emner: FCK TV

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    FCK TV

    FCK TV er som bekendt noget der har været under udvikling et stykke tid efterhånden, og som gradvist er blevet mere ambitiøst omend det nok stadig famler lidt efter sin endelige form.

    Jammen... der ER jo allerede en tråd om FCK WEB TV, vil nogen sikkert med en hvis rette indvende. Og ja, det er der. Men efter nøje overvejelse, fandt jeg at den gamle tråd, handlede en del om mediet WEB TV generelt, og en smule om players og kompatibilitet o.s.v. og meget lidt om indslagenes indhold. Og teknikken løber jo som bekendt stærk de her år, så jeg synes tiden (og mediet) er moden til at vi lægger al teknikroderiet bag os, og koncentrerer os om indslagene.

    Her i pausen mellem sæsson '11/'12 og '12/'13, fornemmer jeg dog, at der er sket en markant ændring af indslagene, både hvad angår indhold, hyppighed og form, hvorfor jeg synes det på plads med en snak om hvad vi ønsker og forventer.

    At de klassiske indslag, hvor man finder et eller andet stykke musik og så klipper nogle billeder fra træningen sammen mens det spiller, evt afbrudt af at en eller anden spiller giver små svar på skrevne spørgsmål, virker en kende langtrukne og out datede efterhånden, fornemmer jeg en hvis konsensus omkring, når snakken kommer op herinde. MEN! Samtidigt må man erkende, at det er en måde at komme uden om interviewer-rollen på. Når man ser på hvor svært de "professionelle" stationer - TV2, TV3, Canal9 o.s.v. - har ved at finde fornuftige journalister, virker det en kende, skal vi sige friskt?, at man fra FCK TVs side bare kaster sig ud i samme øvelse, uden nævneværdig erfaring. Og resultatet er efter min mening som forventet; Helt ulideligt.

    Jeg vil meget nødigt ud i en personhetz, men det er vist tydeligt for enhver, at Simon Valentin nok ikke er den skræmtrold, der via sit levende sprog og dybe analyser holder os klistrede til skærmen. Tværtimod er dét, som jeg gætter på er et forsøg på at komme væk fra de skrevne spørgsmål og underlægningsmusikken og hen imod en mere "rigtigt" tv-form, blevet et skridt den modsatte vej. Man er gået fra overfladisk og poppet small talk fra spillerne, til helt og aldeles ligegyldigt sludder fra en vært der ikke engang har den naturlige interesse om sin person drengene i hvidt altid vil have.

    Kære FCK TV; Stop lige op engang, og husk på den vigtigste regel for journalistister; I er ikke historien. Vi er ligeglade med jer. Spillerne, holdet og klubben er interessante. Hvis vi vil have stand up og bøvet sludder, så fåes det så rigeligt andre steder. Med den helt unikke adgang I har til truppen og staben, skylder I os fans et langt bedre og bredere produkt.

    Personligt kunne jeg ønske at man skævede til, og måske en inddrog noget af staben omkring Løvetimen. Dér havde man i starten mange af de samme problemer med rodet indhold og utrænet stab - både teknisk og journalistisk. Men hen ad vejen, har man via de utallige timer og alt det hårde frivillige arbejde, fundet en form der naturligvis stadig udvikler sig, men som har fralagt sig langt de fleste og mest graverende børnesygdomme. Og man står nu med et nærprofessionelt og i hvert fald meget lytteværdigt produkt, som både de involverede, men også klubben og os meninge lyttere og fans kan være glade for og stolte af.

    Hvad mener I andre? Hvordan bliver FCK TV, til et naturligt sted at søge hen som FCK fan, og alm. interesseret?
    Sidst redigeret af Jinx : 26.06.12 kl. 13:29
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •