Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 109

Emner: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Så er det officielt..

    Og der er tale om en aftale, som indeholder en klausul om en permanent aftale lyder det til.. Velkommen nr. 18 :)


  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Og så giver det hele straks meget mere mening.
    God signing i min bog!


  3. #48
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Efter at have læst tråden igennem (side op og ned med utallige leje-skeptiske skribenter) er det da rart at se at vi har fået den klausul omkring en permanent aftale.

    Aftalen er i mine øjne perfekt, nu får vi et år til at checke NJ ud om han virkelig dur til noget, før vi eventuelt smider en pose penge efter ham.

    Må ærligt indrømme ikke at have set ham i hverken hans bundesliga tid eller hans AB tid, men jeg husker ham tydeligt fra U21 EM i Danmark sidste sommer, hvor han klart var en af holdet bedste, i hvert fald offensivt i DBU 4-3-3 systemet. Det er vel også offensivt at vi har manglet kreativitet og alternativer til N'DOYE i år, så hvis NJ kan finde noget af det spil frem igen glæder jeg mig i hvert fald til at se ham,

    ellers er det bare: auf de groose autobahn zuruk zu zweite-bundesliga !

    (til ham der ikke kan tysk tidligere i tråden, så kan jeg tryste ham med at han ikke er den eneste som ikke kan rigtig tysk, jeg kan heller ikke, min lille sætning er bare noget dansk-tysk som betyder noget alla 'tilbage til anden-bundesligaen via giga motorvejen')
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Er der ikke nogle der har set ham spille, der kan beskrive hvordan han er som type og hvad hans forcer og svagheder er?

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Han er en forholdsvis hurtig spiller, som kan udfordre mand mod mand og som besidder et ganske fornuftigt spark. Han er dog langt fra i topform, hvilket også indikeres kraftigt af CV's udtalelser i forbindelse med offentliggørelsen af aftalen. Dog dejligt med noget friskt blod til venstrekanten, som var den position jeg frygtede vi ikke ville forstærke os på. Hvis der stadig søges efter en angriber og en central midtbanespiller, kan dette vindue gå hen og blive ganske fornuftigt alligevel.

  7. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    68

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Synes det er en super nyhed! Jeg betragter NJ som et rigtigt stort talent og glæder mig over, at vi nu igen satser på at hente unge stortalenter fremfor breddespillere fra Superligaen (Thomsen, Frederiksen, Absalonsen) eller en tvivlsom 'profil' fra Norge eller Sverige (Sigudsson, Diouf, Grindheim).

    Efter et par sløje vinduer vejrer man igen morgenluft!

    Oktanand

  8. #52
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Er der ikke nogle der har set ham spille, der kan beskrive hvordan han er som type og hvad hans forcer og svagheder er?
    Jeg har ikke set ham i Kaiserslautern, så jeg er ikke helt opdateret med hans udvikling. Men her er hvad jeg kender til Nicolai Jørgensen.

    Efter at have spillet ungdomsbold i hele Danmarks talentfabrik blev han hentet til AB i 1. Division, hvor han brød igennem og tiltrak sig opmærksomhed. Allerede dengang for to år siden var København meget interesseret i at hente ham. Vi tabte dog kampen til Leverkusen, som jo er et af de store hold i Bundesligaen. Her har det været sparsomt med spilletid, men det skal man ikke nødvendigvis lægge så meget i, når konkurrencen er i form af tyske landsholdsangribere som Stefan Kiessling og Patrick Helmes, og siden Andre Schürrle, som var med Tyskland til EM. Siden har Kbh holdt øje med hans udvikling og muligheden for at hente ham, og interessen blev ikke mindre efter perlemålet mod Hviderusland ved u21 EM sidste sommer.

    Favoritpositionen er hængende angriber, men han kan også spille på begge kanter og helt fremme. Typemæssigt kan man sammenligne med Grønkjær, en spiller, der gerne vil afsted med bolden på fødderne. Med sine 190 er han ret høj og har et godt drive med bolden. Højrebenet, men med et udmærket venstreben. Med den størrelse kan man dog stille spørgsmål om han er for stor til de snævre vendinger. Som jeg har set ham, er han ikke en dribler eller ren kant som fx Bolaños.

    Nicolai Jørgensen er en ung spiller, som har vist store løfter, hvad to landskampe vidner om, men som mangler at tage det sidste skridt på seniorniveau. Det virker ovenud fornuftigt med en lejeaftale med klausul, såfremt det ikke er nogen heftig pris, selvfølgelig.

    Men man må også sige, at det endnu engang understreger, hvordan Pape Diouf har svært ved at overbevise om sin fremtid.
    and oh how we danced

  9. De følgende 9 brugere er enige:

  10. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    @feilberg

    Herligt indlæg, tak for det!

    Nu er han ganske høj og det behøver ikke at være ensbetydende med kvaliteter i hovedspillet. Men Grønkjær var faktisk nogenlunde nyttig for holdet, hvad det angår. Både for Wiland på udspark og ved clearinger på hjørnespark imod. Har du noget indtryk af hvordan Jørgensen er på låget? Det er bare en lille detalje, men du lader til at have godt tjek på ham.
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    Moo

  12. #54
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig med dig Witz. Det giver INGEN mening at leje ham, hvis der ikke er en klausul med der gør at vi kan vælge at købe ham fri til en fornuftig pris, hvis han præsterer. Andet vil være uambitiøst.

    For gods sake, han kunne ikke engang bide sig fast i Kaiser. Og det var vel og mærke inden at alt håb om overlevelse i Bundesligaen var ude for dem.

    Men derimod, hvis det er en fremtidsinvestering vi snakker om, så er det jo straks noget helt andet :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Hmm, mon ikke de fleste herinde ville være fint tilfredse, hvis vi havde lejet Pape på en etårig aftale i stedet for at købe ham...? Måske har C.V. faktisk lært noget af sidste års fadæser?
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Nu er han ganske høj og det behøver ikke at være ensbetydende med kvaliteter i hovedspillet. Men Grønkjær var faktisk nogenlunde nyttig for holdet, hvad det angår. Både for Wiland på udspark og ved clearinger på hjørnespark imod. Har du noget indtryk af hvordan Jørgensen er på låget? Det er bare en lille detalje, men du lader til at have godt tjek på ham.
    Jeg er helt enig i, at Grønkjærs hovedspil var undervurderet. Mht Jørgensen ved jeg ikke det store, andet end at det ikke rigtigt er en force. Men om det så betyder "nogenlunde" eller "Alvaro Santos" skal jeg ikke kunne sige.
    and oh how we danced

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Citat Oprindeligt indsendt af feilberg Se meddelelser
    Jeg har ikke set ham i Kaiserslautern, så jeg er ikke helt opdateret med hans udvikling. Men her er hvad jeg kender til Nicolai Jørgensen.

    Favoritpositionen er hængende angriber, men han kan også spille på begge kanter og helt fremme. Typemæssigt kan man sammenligne med Grønkjær, en spiller, der gerne vil afsted med bolden på fødderne. Med sine 190 er han ret høj og har et godt drive med bolden. Højrebenet, men med et udmærket venstreben. Med den størrelse kan man dog stille spørgsmål om han er for stor til de snævre vendinger. Som jeg har set ham, er han ikke en dribler eller ren kant som fx Bolaños.
    Jeg har ligesom dig et begrænset indblik i NJ's tid i Tysken. Jeg så dog en del kampe med ham i AB i sin tid, og jeg er enig i din sammenligning med Grønkjær.

    Jeg er dog ikke helt enig i, at han ikke er en dribler. I de måske 6-7 kampe jeg så ham spillede han venstre kant for AB, og var meget ivrig for at have bolden. Hans forcer er, akkurat som Grønkjær, at han kan gå begge veje. Han er - qua sit favoriserede højreben - utrolig god til at gå ind i banen. Men han kan altså også sætte en mand og gå til baglinien. Jeg er ikke enig i, at han ikke er nogen stor dribler. Eller også skal det være noget han har lagt på hylden i Leverkusen. I AB var han meget dominerende og var klart deres bedste offensive våben.

    Typemæssigt er han på nuværende tidspunkt måske en anelse for offensive til en 4-4-2, men hey - det var Grønkjær vel også. Jeg mener sagtens han kan blive udviklet til at spille en af vores fløje. Det positive er vel, at han også kan supplere Bola på højekanten, hvor vi reelt ikke har haft nogen konkurrence. Og så vil jeg give dig ret i, at han godt kan spille den offensive plads i vores såkaldte "Europa-formation".

    Jeg er stor fan af dette indkøb. Jeg håber virkelig han får gjort sig fortjent til en længere kontrakt. Jeg så i hvert fald et stort lys i manden, da han spillede i AB for nogle år siden.


  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...gensen-fem-mio

    Ifølge Tipsbladet / EB koster NJ 5 mio. kr.

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...gensen-fem-mio

    Ifølge Tipsbladet / EB koster NJ 5 mio. kr.
    Hvis det er rigtigt, synes jeg det lyder som en rigtig god aftale. Et (forhåbentligt) stort, dansk talent, der kan spille flere pladser til "kun" 5 mio. Og så har vi endda mulighed for at se ham an først.

  19. De følgende 12 brugere er enige:

  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    CV kan åbenbart lidt endnu :)

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale

    Nu synes jeg, at CV skal skynde sig at sende 5 mio i retning af Leverkusen.....

  23. De følgende 8 brugere er enige:

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nordstrand til Groningen på lejeaftale
    By Togo in forum Transferforum
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 20.12.11, 18:29
  2. PARKEN, FCK og DBUs lejeaftale
    By drix in forum De lange linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 12.03.05, 12:22
  3. Kasper Jørgensen til FCK?
    By drix in forum Diverse
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 05.02.04, 19:43

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •