Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 118

Emner: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg tror at Helenius er et meget realistisk bud på en erstatning.
    Jeg håber ikke at han er aktuel for F.C. København - han er ikke i nærheden af at være god nok til vores førstehold.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Hellig Kebab Se meddelelser
    Jeg håber ikke at han er aktuel for F.C. København - han er ikke i nærheden af at være god nok til vores førstehold.
    Jeg tror ikke du er klar over niveauet på vores førstehold. Helenius er mere end god nok, og der er vel en grund til at han sættes i forbindelse med alverdens udenlandske klubber, men vi knap nok kan få afskibet Cesar Santin til Sverige.

    Skulle vi få muligheden for at hente Helenius, så siger jeg: KØB!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Ja, sådan en angriber vil Lokeren da garanteret gerne sælge 6 måneder efter, at de har hentet ham.

    Helt ærligt, drop nu Fall.
    Gider du ikke lige at droppe den tone der, den gavner da absolut intet. Man får ikke mere ret af at tale nedladende om andres indslag.

    Men hvad angår Fall, så hører det med til historien at han kun fik de 7 kampe i foråret, så selvom hans scoringssnit er højt, har man prioriteret to andre angribere foran Fall, så jeg mener bestemt der er chance for at de kan lokkes til at tjene en god slat penge på en mand de ikke selv havde de store udgifter på.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Gider du ikke lige at droppe den tone der, den gavner da absolut intet. Man får ikke mere ret af at tale nedladende om andres indslag.

    Men hvad angår Fall, så hører det med til historien at han kun fik de 7 kampe i foråret, så selvom hans scoringssnit er højt, har man prioriteret to andre angribere foran Fall, så jeg mener bestemt der er chance for at de kan lokkes til at tjene en god slat penge på en mand de ikke selv havde de store udgifter på.
    Jeg beklager. Men jeg begriber simpelthen ikke, hvordan brugere herinde - inklusiv dig selv - kan blive ved med at bringe Djiby Fall på banen. Hvis vi ville have hentet ham, så er jeg sikker på, at vi havde gjort det i vinters, og han er på ingen måde aktuel nu. Jeg har hørt, at han blev sluset langsomt ind på holdet i Lokeren i foråret, men har holdt et flot scoringssnit, som du selv nævner. Kom ikke og fortæl mig, at Lokeren skulle være interesseret i at slippe en angriber, der har præsteret på den måde til en pris, der er er bare nogenlunde inden for vores rækkevidde. Alene det at han er skiftet for kun seks måneder siden gør, at jeg finder forslaget totalt useriøst.

    I øvrigt kan han på ingen måde erstatte N'Doye og den funktion, som han har (havde) på vores hold, men det er en helt anden diskussion. Du kan dog alligevel godt få argumenterne her.

    Så derfor gentager jeg: Glem Fall. Han kommer ikke til København, og det hjælper ikke at blive ved og ved og ved med at bringe hans navn op i hvert eneste transfervindue. Vi har haft alle muligheder for at tilknytte manden, men har ikke gjort det, hvilket for mig er et klart tegn på, at vores sportslige ledelse slet ikke kigger i den retning.
    Sidst redigeret af Dane : 25.07.12 kl. 00:31
    Mvh.
    Dane

  7. De følgende 15 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Hvorfra stammer din viden om at man havde muligheden for at hente ham i vinter? Der er immervæk mulighed for at han kategorisk fravalgte FCK for at tjene mere i Lokeren, men sidenhen har skiftet mening og hellere vil have spilletid. Han fik 398 minutter på et helt forår. Det kunne lige så godt lugte af at man havde købt den forkerte type og i stedet foretrak de to andre angribere. Det er selvfølgelig sjældent at klubber sælger efter et halvt år, men det sker og i de tilfælde er det netop "fejlcastede" spillere eller handler med tilstrækkelig overskud kontra indkøbspris, det sker med og det er nærliggende at tænke at Lokeren ikke måtte op med den store pengepung.

    Hvad angår at slippe en spiller som har præsteret sådan, så havde vores egen, hidtil fejlcastede, Diouf altså rimelig gode stats i forhold til antal spillede minutter. Men da det viste sig at han ikke passede til hverken fløj eller angriber i vores spilsystem, tror jeg da gerne at vi havde solgt efter det første halve år, hvis en klub hvor hans type passede, smed nok millioner på bordet til at generere et overskud på vores handler med Diouf.

    Men igen, ingen af os VED det, så det er gisninger med for og imod på begge sider, omend jeg medgiver dig at der er størst sandsynlighed for at de ikke vil af med ham, medmindre vi smider 25 millioner eller lidt mere efter ham. Så nøjes da hellere med at argumentere for den skepsis, i stedet for at påtage dig rollen som eneejer af den endelige sandhed, mens tanker som ikke harmonere med dine, latterliggøres. Det er ikke just fordrende for debatten.

    Sidst men ikke mindst, så spørges der "Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?". Og her mener jeg oprigtigt at Fall har kompetencerne til at være den fuldgode erstatning for Damen og så endda med potentiale til yderligere udvikling, da han trods alt også kun er 27 år. At du så mener andet, kunne du jo passende så argumentere for i stedet for kun at trashe din modpart i disputten. Dine argumenter i forhold til Falls evner kontra Damens og den rolle Damen efterlader sig til sin arvtager, ville være noget mere interessant.

    Til din afslutning, kan jeg så igen kun spørge hvorfra du ved at CV har haft alle muligheder for det allerede og det derfor aldrig vil ske?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser

    Hvad angår at slippe en spiller som har præsteret sådan, så havde vores egen, hidtil fejlcastede, Diouf altså rimelig gode stats i forhold til antal spillede minutter. Men da det viste sig at han ikke passede til hverken fløj eller angriber i vores spilsystem, tror jeg da gerne at vi havde solgt efter det første halve år, hvis en klub hvor hans type passede, smed nok millioner på bordet til at generere et overskud på vores handler med Diouf.
    Fall eller ikke Fall. Jeg tror godt du kan regne med at vi hjertens gerne afskiber Diouf uden at generere et overskud på ham. kan vi få bare lidt af det tabte hjem igen så er det maksimale da opnået i den fadæse.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg mener ikke nødvendigvis vi behøver erstatte N'doye med en type der minder om ham (Altså stor og stærk boksspiller). Cornelius besidder jo præcis disse egenskaber og jeg tror han kan gå en stor fremtid i møde. Derudover mener jeg ikke man nødvendigvis behøver have én stor og én lille angriber på holdet mere. Tendenserne peger mere og mere i renting af, at man i offensiven skal have bevægelige og dynamiske spillere. Så kan den store boksspiller komme ind når der mangler 20 min og der skal øses bolde ind i boksen.

    Derfor så jeg gerne vi hentede Igboun fra FCM (selvom han på det seneste har figureret på venstrekanten). Og så kunne vi lige så godt lave en dobbelthandel og hente Izunna samtidig. Det er en dyr, men fremragende løsning, idet vi samtidig svækker vores måske værste konkurrent til DM-guldet i år.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg synes bestemt ikke vi skal over og spille med den såkaldte falske 9'er.
    Men hvis vi skal spille sådan, så har vi allerede Mos og Santin i truppen og N Jørgensen kan nok også godt indgå i det system.
    Jeg holder dog stadig på at en decideret targetman er at foretrække, specielt på den måde vores midtbane hænger sammen for tiden.
    Hvorvidt Cornelius er skal være erstatningen ved jeg ikke. Jeg har ikke set ham i aktion nok til at kunne bedømme det, men jeg ser intet behov i at hente Helenius, for jeg tror sagtens Cornelius kan nå op på hans niveau og med det han har vidst mht. teknik, styrke og hurtighed er han allerede bedre end Helenius. Desuden så tvivler jeg på at Aab vil slippe ham billigt, men hvad fanden: Diouf blev købt for 18 millioner.

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Håber at vi henter en kendt spiller med potentiale. Vi får næppe en spiller på N'Doyes niveau og mindre kan også gøre det. Vi har brug for en boks spiller med fysik som elsker at bo i feltet. To oplagte emner i superliga'en er Niklas Helenius eller Marvin Pourie. Begge spillere er naturligvis stadigvæk en del mangler, men med en alder ca. 21, så har de rig mulighed for at udvikle sig. Igboun mener jeg ikke er høj nok, men har derimod en fantastisk fysik. Hellere det end en lottokupon fra Norge eller Sverige, hvor vi plejer at hente "forstærkninger".
    - Torben

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvorfra stammer din viden om at man havde muligheden for at hente ham i vinter? Der er immervæk mulighed for at han kategorisk fravalgte FCK for at tjene mere i Lokeren, men sidenhen har skiftet mening og hellere vil have spilletid. Han fik 398 minutter på et helt forår. Det kunne lige så godt lugte af at man havde købt den forkerte type og i stedet foretrak de to andre angribere. Det er selvfølgelig sjældent at klubber sælger efter et halvt år, men det sker og i de tilfælde er det netop "fejlcastede" spillere eller handler med tilstrækkelig overskud kontra indkøbspris, det sker med og det er nærliggende at tænke at Lokeren ikke måtte op med den store pengepung.

    Hvad angår at slippe en spiller som har præsteret sådan, så havde vores egen, hidtil fejlcastede, Diouf altså rimelig gode stats i forhold til antal spillede minutter. Men da det viste sig at han ikke passede til hverken fløj eller angriber i vores spilsystem, tror jeg da gerne at vi havde solgt efter det første halve år, hvis en klub hvor hans type passede, smed nok millioner på bordet til at generere et overskud på vores handler med Diouf.

    Men igen, ingen af os VED det, så det er gisninger med for og imod på begge sider, omend jeg medgiver dig at der er størst sandsynlighed for at de ikke vil af med ham, medmindre vi smider 25 millioner eller lidt mere efter ham. Så nøjes da hellere med at argumentere for den skepsis, i stedet for at påtage dig rollen som eneejer af den endelige sandhed, mens tanker som ikke harmonere med dine, latterliggøres. Det er ikke just fordrende for debatten.

    Sidst men ikke mindst, så spørges der "Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?". Og her mener jeg oprigtigt at Fall har kompetencerne til at være den fuldgode erstatning for Damen og så endda med potentiale til yderligere udvikling, da han trods alt også kun er 27 år. At du så mener andet, kunne du jo passende så argumentere for i stedet for kun at trashe din modpart i disputten. Dine argumenter i forhold til Falls evner kontra Damens og den rolle Damen efterlader sig til sin arvtager, ville være noget mere interessant.

    Til din afslutning, kan jeg så igen kun spørge hvorfra du ved at CV har haft alle muligheder for det allerede og det derfor aldrig vil ske?
    Du har godt nok travlt med at føle dig forurettet. Jeg hverken latterliggører eller "trasher" dig i den ovenstående indlæg, så måske skulle du skrue bare en lille smule ned for harmen.

    Hvad angår sammenligningen med Dioufs situation, så ville vi netop ikke slippe ham efter et halvt år. Det fremgår tydeligt af dette interview. På samme måde tvivler jeg stærkt på, at Lokeren vil slippe Djiby Fall til en bare nogenlunde rimelig pris på nuværende tidspunkt, og du indrømmer jo også selv, at det er langt mest sandsynligt, at det forholder sig sådan, hvilket blot tydeliggør, at dit Fall-forslag snarere er en gang ønsketænkning end et realistisk bud på N'Doyes afløser.

    Der spørges lige netop, hvem der er den fuldgode erstatning for N'Doye. Jeg begriber dog ikke, hvordan du kan have set så mange kampe (jeg går ud fra, at du har set ham både for OB ad to omgange, Randers osv.) med manden og stadig holde fast i, at han skulle være en god afløser for N'Doye. Jeg har allerede henvist til et ældre indlæg, hvor jeg forklarer, hvorfor han ikke er det, men vi kan godt tage den hurtigt igen: Fall er ingen opspilsstation, hvis man vil spille langs jorden, han er ikke en særligt god tekniker, han falder ikke ned i banen, han har ikke samme blik for sine medspillere, han kan mindre på egen hånd, og han arbejder slet ikke for holdet på samme måde. Han har det tilfælles med N'Doye, at de begge er målfarlige, hovedstødsstærke og har en god fysik, men der holder lighederne altså også op. Hentes Fall ind som N'Doyes afløser, så er der lagt op til at spille lige så primitivt, som OB gjorde, da de var bedst, og er det virkelig det, du ønsker?

    Det er ikke noget, som jeg ved, men jeg synes, at det er ret tydeligt. Da OB hentede ham sidste sommer, havde vi nok kunne overbyde dem og som minimum have fået ham på en lejeaftale, som de gjorde, og i vinters var hans agent ude og bejle til os. Jeg er sikker på, at København i flere omgange har været en interessant destination for Fall trods flere oplagte muligheder, og derfor anser jeg det som usandsynligt, at CV kigger i den retning.
    Mvh.
    Dane


  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    25

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Den oplagte opløser til N'Doye er jo Diouf! Få ham nu ind på banen!

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Du har godt nok travlt med at føle dig forurettet. Jeg hverken latterliggører eller "trasher" dig i den ovenstående indlæg, så måske skulle du skrue bare en lille smule ned for harmen.
    Jeg quotede ikke dit "ovenstående" indlæg.

    Hvad angår resten:

    Selvom jeg erkender at der måske er størst sandsynlighed for at vi ville få en afvisning, er det da ikke ensbetydende med at det er direkte urealistisk. Hvis vores klub forholdt sig sådan til alle spillere, så ville vi jo aldrig forespørge på spillere som kan hæve overliggeren, fordi de allerede er over vores overligger og dermed heller aldrig få sådanne spillere til klubben. Jeg syntes heller ikke Brian Laudrup eller Jesper Grønkjær var særlig oplagte som indkøb for os, da vi hentede dem og ej heller Ståle Solbakken for den sags skyld, men det gjorde vi alligevel. Så at afskrive spillere blot på at sandsynligheden er lille, falder mig ikke ret naturligt og da slet ikke i en tråd på et internet forum hvor de absolut færreste ved noget reelt om hvad der foregår bag CV's lukkede dør.

    Jeg ønsker ikke at spille primitivt, overhovedet ikke, men jeg er så heller ikke enig med dig i at det ville være det vi lægger op til ved at hente en spiller som Fall. Jeg er ikke enig med dig i at han er teknisk dårlig og at han ikke er en god nok opspilsstation i fødderne, tvært imod er mine minder om ham, fra kampe for Randers, OB og en håndfuld kampe for Molde, at han er virkelig dygtig til at modtage en bold og skærme den med modstandere "hængende" på ryggen. Han er også virkelig dygtig til 1-2 kombinationerne, hvor han lægger af, vender og løber i dybden for at modtage igen. Ydermere er han lige så stærk i luften som Damen og yderst træfsikker og det er tilmed med et bedre spark fra distancen end Damen har været garant for. Han ville mangle noget i forhold til at tænke som hold, ligesom Damen manglede det da han kom til klubben. Mit håb ville så være at Ariel Jacobs ville kunne gøre det samme for Fall, som Ståle kunne for Damen, så han i FCK blev en mere komplet spiller, ligesom Damen blev det.

    Når det så er sagt, så er jeg enig i at Damen og Fall ikke er kloner, som jeg da også selv argumenterede for i sin tid, hvor jeg gerne havde set de to sammen i vores angreb. Men råstyrken og evnen til at skærme bolden, har de tilfælles og derfra har de nogle spidskompetencer hver især, hvor jeg så mener at Fall's ville være yderst brugbare i FCK.

    Men agenter bejler jo til alle klubber via pressen, som kan skabe omtale i pressen, for at øge opmærksomheden på deres spillere. Det skal man sgu ikke lægge så meget i. Men som tidligere nævnt, så mener jeg ikke at det er oplagt at CV kigger den vej eller at Lokeren ville sige ja til et bud, men jeg syntes heller ikke at det er usandsynligt og så længe det ikke er usandsynligt, mener jeg det er værd at fremhæve de punkter som Fall kunne byde ind på, som Damen efterlader ved et salg.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Nogle med et overblik over Bundesliga trupperne, som måske kan pege på en angriber der er havnet lidt i periferien? Og hvor der kan argumenteres troværdigt for, at denne vil gide et smut til København (sportsligt, lønmæssigt mm.).

    Jeg mindes, at der engang var en nyhed om at klubben havde forsøgt med Mike Hanke. Måske en lignende case er at finde i dag.

    Mit eget fantasiløse (og derfor CV realistiske...) bud kunne være Rasmus Jönsson i Wolfsburg. Så vidt jeg ved, har han ikke været den store succes efter skiftet fra Helsingborg. Men jeg kunne godt lide hans talent og profiltype, de gange jeg så ham i svensk fodbold. Han vil gerne agere omdrejningspunkt/spilstation i offensiven.

    Jeg argumenterer ikke for, at han af alle skal være Dame N'Doyes afløser. Men omvendt kunne jeg godt tænke mig at se ham i København. Måske på en lejekontrakt med købsoption, ligesom Nicolai Jørgensen.

    Et andet bud kunne måske være (eks-BIF ungdomsspiller) Denni Avdic, der sluttede forrygende af i Elfsborg, men ikke har vist meget i Werder Bremen. Ham er jeg dog mindre begejstret for som spiller.

    Nogle med bedre bud?
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Egeskov Se meddelelser
    Mit eget fantasiløse (og derfor CV realistiske...) bud kunne være Rasmus Jönsson i Wolfsburg. Så vidt jeg ved, har han ikke været den store succes efter skiftet fra Helsingborg. Men jeg kunne godt lide hans talent og profiltype, de gange jeg så ham i svensk fodbold. Han vil gerne agere omdrejningspunkt/spilstation i offensiven.
    .

    Nogle med bedre bud?
    Jeg foretrækker klart, at vi bruger (en del af) pengene fra salget på at fylde op bagfra med gode spillere, fremfor at bruge en stor slat penge på en halvlunken angriber.

    Hvis vi f.eks. hentede CP, Krohn-Dehli og en boldsikker, rutineret centerforsvarer kunne jeg godt leve med, at vi ikke hentede en ny angriber.

    Ovennævnte 3 spillere ville kunne genskabe det skelet vi har manglet på holdet siden Kvist og Grønkjær stoppede og dette skelet ville kunne give talenter som Nicolai
    Jørgensen muligheden for for alvor at folde sig ud.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Uden at kende hverken hans præstationer i seneste kampe, eller om han efterhånden er for gammel (32 år) så er John Carew tilsyneladende transferfri. Nogle der kender til mandens dagsform/muligheder?
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 2 af 8 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Würtz den rigtige erstatning?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.06.07, 11:22
  2. Erstatning for Silberbauer og Bech
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 14:04
  3. Blablabla erstatning er nu online!
    By Esmis in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 14:32
  4. Erstatning for Mykland!
    By SuperSteen in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.02.04, 15:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •