Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 118

Emner: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Uden at kende hverken hans præstationer i seneste kampe, eller om han efterhånden er for gammel (32 år) så er John Carew tilsyneladende transferfri. Nogle der kender til mandens dagsform/muligheder?
    Carew fylder snart 33, og man kunne for nylig læse, at han overvejer enten at stoppe som aktiv eller suge de sidste lønkroner ud af karrieren i Kina eller Qatar. Han skulle ikke være interesseret i at vende hjem til Norge, da han ikke orker den lange vintertræning, og hans lønkrav er også høje. Han er flere gange mødt op til landsholdssamlinger i dårlig form og havde også svært ved at komme på holdet i West Ham i Championship. Alt i alt lyder han som en mæt spiller, som ikke vil være interesseret i at komme til København, og som vi formentlig heller ikke ville få value for money ud af.
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Personligt tror jeg vi kigger mod de nordiske ligaer, og henter Kim Ojo(Brann). Han passer nogenlunde på den profil vi søger, selvom det ikke er NDoye klasse. Han er tilmed ung, så der er masser af udviklingspotentiale. Alternativt Davy Claude Angan(Molde) men han har allerede spillet CL kval. Alfred Finnbogason(Helsingborg) har også været nævnt, men han var ikke god nok til Lokeren og har kun haft en halv god sæson i Sverige - hvilket jeg ikke synes er nok.

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg deltager gerne i lidt godmodigt gætteri og hiver et navn ud af røven, som man jo siger: Jozy Altidore.

    Lyder som en fra T-Birds i Grease, men er faktisk angriber med flere kampe på det amerikanske landshold.

    Han er fysisk stærk, fylder godt i feltet og god på hovedet samt i det opbyggende spil.

    Han er muligvis et helt urealistisk bud da han spiller for AZ Alkmaar i den klart bedre og rigere hollandske liga og i øvrigt har kontrakt frem til 2015. Han formodes at koste noget mere end de sædvanlige Tippeliga-typer (undtagen måske Diouf). Har tidligere turet rundt i en del klubber uden at finde den rette hylde. Måske er det AZ, men han var også her inde og ude af holdet i sidste sæson, der dog endte med succes. Holdet sluttede som nr. 4 og han scorede en del mål. Det gør ham nok næsten automatisk helt urealistisk, så han er primært placeret i kategorien ønsketænkning, men umiddelbart en herlig type, som måske kan lokkes hertil efter en evt. kikset næste sæson for AZ. *krydser fingre*

    Man kan se lidt af ham her:

    mvh
    José
    Sidst redigeret af JoséStardust : 25.07.12 kl. 22:33

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Gamle travere, I know, men hvad med Prica eller Eidur Gudjohnsen?

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af jon85 Se meddelelser
    Gamle travere, I know, men hvad med Prica eller Eidur Gudjohnsen?
    Prica har ikke imponeret hos vores norske venner i denne sæson og ligner en mand på vej hjem til Helsingborg. Eidur fylder snart 34, men har fået kontrakten ophævet med AEK Athen pga deres økonomiske problemer. Han tjente ca. 5 mio DKK årligt og er egentlig indenfor vores rammer rent lønmæssigt med forskerskat. Men der er vel en ret stor chance for at hans form ikke er hvad den har været..
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. #36
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg kunne godt tænkge mig en spiller som kroatiske Nikola Kalinićder for tiden spiller for ukrainske Dnipro Dnipropetrovsk. Han scorede et hav af mål for Hajdik Split, inden han blev solgt til Blackburn Rovers. Nu ser det ud til at han er ved at finde formen igen.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Kalini%C4%87

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Er der nogen herinde med kendskab til Tippeligaen, der kan fortælle lidt mere om Kim Ojo? Han virker som den rette type og ser spændende ud på YouTube (det gør alle angribere jo), men det siger ikke specielt meget. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om han er en spiller, der ville være interessant som afløser for N'Doye.
    Mvh.
    Dane

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Kim Ojo var til prøvetræning i Danmark i enten SIF eller FCM kan ikke lige huske hvilken af dem det var, men han blev ikke fundet god nok, hvorefter han drog til Norge og fik kontrakt. Jeg mener ikke der findes spillere i norden lige pt. der har potentiale til at afløse N'doye. Fall er nævnt men han er vel heller ikke billig.Jeg mener Fck bør kigge mod andre markeder, måske skal man kigge mod afrika og finde et par talenter med gudefysik :-) der er vel råd til et par stykker. Momodou Ceesay kunne f.eks være interessant. Han er 195 cm og har sublim teknik og et stort potentiale, han scorer dog for lidt.
    Sidst redigeret af Gentleman Finn : 26.07.12 kl. 03:09
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Hvis Celtic er trætte af Mohamed Bangura og satser alt på Duncan ;-) - Så kunne det være fabelagtigt at se ham i Parken. Bangura altså Lige på kanten af hvad vi kan hente økonomisk, men han kender Skandinavien og ville være let integrerbar.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Måske kunne Anthony Ujah, som ikke får meget spilletid i Mainz, være en mulighed

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Hvis Celtic er trætte af Mohamed Bangura og satser alt på Duncan ;-) - Så kunne det være fabelagtigt at se ham i Parken. Bangura altså Lige på kanten af hvad vi kan hente økonomisk, men han kender Skandinavien og ville være let integrerbar.
    Jeg tror mest, at Celtic er trætte af, at Bangura har været så skadet i lang tid, og at han derudover ikke imponerede stort i sin første tid i Celtic. Om han kan købes og er noget for FCK er et godt spørgsmål. Udover skaderne så er han i hvert fald ikke helt en erstatning for N'Doye, i og med at han er en mindre og mere bevægelig type. Måske hans navnefætter Teteh Bangura var mere oplagt, men ham kan man næppe hente i Bursaspor.

    Hvis det skal være en direkte erstatning for N'Doye, så hepper jeg stadig lidt på Leonard Kweuke fra Sparta Prag. Kim Ojo fra Brann Bergen er nok et mere FCK-oplagt valg, men jeg ved ikke, om han har et tilstrækkeligt niveau. Et interessant (men måske lidt urealistisk - jeg ved det ikke) alternativ kunne være Christian Benteke fra Genk. Mest fordi han må være en, som Ariël kender til, og han "fits the profile". Han er dog muligvis for dyr.

    I øvrigt kan man i dag på sporten.dk læse et interview med CV og Højer angående Damens mulige afløser. Det interview bekymrer mig mere end det glæder mig. Det er selvfølgelig fint, at man giver udtryk for, at man bruger Ariëls viden og netværk til at supplere den scouting man allerede har på plads. Til gengæld lyder det ikke som om, man på forhånd har en liste af reelle alternativer til Damen, og det synes jeg i givet fald er for dårligt. Alt og alle har længe været klar over, at mandens dage i FCK var talte.

    Alligevel taler man om, at det bliver svært at finde en afløser, og hvad der er endnu mere bekymrende; at man måske slet ikke går efter en type a la Damen, men en mere bevægelig spiller. Det vil være idioti, med mindre a) Ariël har bedt om det aht noget han er ved at sætte op spillemæssigt og b) man har en virkelig kapacitet på bedding. For umiddelbart er det tydeligt, at vi mangler tyngde oppe foran. Vores indlæg bliver ikke udnyttet, og vores angribere har for svært ved at holde i bolden i opspilssituationer, fordi de er udfordret fysisk. Cornelius er slet ikke klar til at være stamspiller (han ser god ud men mangler alligevel en hel del), så vi mangler virkelig en fysisk stærk spiller i front; det kan så både være en type som Allbäck, Alváro eller Damen, men (billedligt talt) en hurtig splejs på 1.75 og 67 kilo er sgu ikke den gode løsning pt., hvis vi kun skal have en ny mand i front.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    I øvrigt kan man i dag på sporten.dk læse et interview med CV og Højer angående Damens mulige afløser. Det interview bekymrer mig mere end det glæder mig. Det er selvfølgelig fint, at man giver udtryk for, at man bruger Ariëls viden og netværk til at supplere den scouting man allerede har på plads. Til gengæld lyder det ikke som om, man på forhånd har en liste af reelle alternativer til Damen, og det synes jeg i givet fald er for dårligt. Alt og alle har længe været klar over, at mandens dage i FCK var talte.
    Jeg tror bestemt, at man har haft en liste, men den blev sikkert for de fleste navnes vedkommende trukket ud i lokummet sammen med mesterskabet til tonerne af et par hundrede millioner.

    Så velkommen til Plan B. Jeg tror ikke, at økonomien står mål med ambitionen om at komme "usvækket gennem transfervinduet".

    Man kan sarkastisk pege på at CV aldrig har haft held med sine dyre indkøb alligevel, så det at vi er tvunget til at vælge fra de nederste hylder kan vel være en fordel...
    Mvh,
    Bopa

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg tror bestemt, at man har haft en liste, men den blev sikkert for de fleste navnes vedkommende trukket ud i lokummet sammen med mesterskabet til tonerne af et par hundrede millioner.

    Så velkommen til Plan B. Jeg tror ikke, at økonomien står mål med ambitionen om at komme "usvækket gennem transfervinduet".
    Det tror jeg simpelthen ikke på. Hvorfor i alverden ansætter man en mand som Ariël, hvis transferbudgettet kun er til transferfrie nulliteter eller lejemål? Jeg er overbevist om, at der er sat en 20-40 mio. kr. af til transfers alt i alt, hvis det er nødvendigt (for Ariël etc.) at hente 2-3 mand.

    Næh jeg er mere nervøs for, at man har problemer med at finde spillere. At listen måske igen kun omfatter 1-2 mand, som man ikke en gang er gået seriøst i gang med at undersøge om kan hentes endnu, så vi risikerer et langstrakt forløb afsluttende med et panikindkøb fra Norge/Sverige. Sådan lidt Alexander Gerndt->Pape stilen.

    Det er også muligt, at man kæmper med at off-loade dødvægt (som man skal af med inden nye hentes ind), mens man leder efter spillere.

    Man kan sarkastisk pege på at CV aldrig har haft held med sine dyre indkøb alligevel, så det at vi er tvunget til at vælge fra de nederste hylder kan vel være en fordel...
    Nu ved jeg ikke helt, hvornår vi taler om et "dyrt" indkøb, men Pospech (12-14 mio. kr.), N'Doye (15 mio. kr.) og Wiland (7,5 mio. kr. for en målmand) har da været glimrende, mens folk som Larsson og Pape naturligvis trækker kraftigt den anden vej. Hvis man derudover bruger tipsbladets opgørelse for de sidste fire sæsoner som rettesnor (mht priser), så er der ikke rigtig nogen klar sammenhæng mellem pris og kvalitet, og det er vel det, der er mest ærgerligt. Der er gode og elendige transfers både i 10+ mio. kr. segmentet, 3-10 mio. kr. segmentet og i den billlige ende (0-3 mio. kr.). Det kunne et eller andet sted godt tyde på, at det mere er det tilfældige udbud i scoutingkredsen, der er afgørende for pris/kvalitet, end det selvstændige gravearbejde (men det er selvfølgelig bare min knee-jerk analyse, der tilfældigvis harmonerer med min antagelse om, at man også i år er lettere rådvilde i scoutingsektoren). :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2009
    Indlæg
    2

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Hvad med Wilfried Bony fra Vitesse? Meget spændende spiller i mine øjne, han har en enorm fysik, men på grund af hans forholdsvist lave højde ingen trussel i hovedspillet som N'Doye. Dog vil jeg stadigvæk mene, at han er meget bedre end både Santin og Mos.

    Han virker som et realistisk bud, vi har tidligere hentet en af Vitesses bedste spillere i Claudemír, dog ligger hans markedsværdi på 8 millioner euro ifølge transfermarkt.de (http://www.transfermarkt.de/de/wilfr...ler_81808.html). Men det måske muligt at få ham for en pris lige over det vi gav for Ailton i sin tid.

    Eneste minus vil da være, at der så ikke er mange penge tilbage i kassen til at hente en midtbanestyrmand. Som er vigtigere end en angriber.

    Lidt Wilfried Bony højdepunkter: http://www.youtube.com/watch?v=MKWodin3QOk

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,149

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg er bekymret over at man overvejer at erstatte N' Doye med en anden type. Det har vist sig tydeligt når vi spiller europæisk at de lette spillere dumper.

    Rosenberg er bare en ny Jörgen Pettersson. Vi har allerede Mos og Santin vi skal bruge en type der kan sætte sig igennem. Djibi Fall ville være ideelt.

Side 3 af 8 FørsteFørste 123456 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Würtz den rigtige erstatning?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.06.07, 11:22
  2. Erstatning for Silberbauer og Bech
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 14:04
  3. Blablabla erstatning er nu online!
    By Esmis in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 14:32
  4. Erstatning for Mykland!
    By SuperSteen in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.02.04, 15:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •