Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 118

Emner: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kjaerulf Se meddelelser
    Jeg er bekymret over at man overvejer at erstatte N' Doye med en anden type. Det har vist sig tydeligt når vi spiller europæisk at de lette spillere dumper.

    Rosenberg er bare en ny Jörgen Pettersson. Vi har allerede Mos og Santin vi skal bruge en type der kan sætte sig igennem. Djibi Fall ville være ideelt.
    Det kommer jo helt an på, hvordan Jacobs ønsker at spille. Det er jo ikke sådan, at man ikke kan spille fodbold uden et stort lokum oppe foran - det har vi set rigeligt med beviser på de seneste år. Men det er rigtigt, at hvis vi har planer om at fortsætte præcis som hidtil, så ville det være rart at have en fysisk stærk angriber, der har teknik til at agere opspilsstation. Jeg kunne dog godt håbe på, at man i en eller anden grad var lidt på vej væk fra den kendte model, hvor der bare blev losset langt på N'Doye, hver gang opspillet gik i stå, og derfor synes jeg sådan set ikke, at det er negativt i sig selv, at man måske kigger efter en lidt anden type. Der er jo heller ingen, der siger, at "en anden type" nødvendigvis behøver at være en splejs på 175 cm og 65 kilo. Det kunne også sagtens være en mere all-round type, der har lidt andre spidskompetencer end N'Doye. Det kunne muligvis også være en mere hængende angriber-type, der også ville være meget anvendelig, hvis Jacobs har i sinde at skifte lidt frem og tilbage mellem 4-2-3-1/4-4-1-1 og 4-4-2.

    Men når det så er sagt, så er der næppe nogen, der vil sige nej til en ny angriber, der minder om N'Doye. Sådan en spiller vil være brugbar, uanset hvordan vi vælger at spille.
    Mvh.
    Dane

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Belgiske Nieuwsblad kæder os sammen med Dorge Kouemaha fra Club Brügge.

    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...20725_00234994
    Mvh.
    Dane

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Belgiske Nieuwsblad kæder os sammen med Dorge Kouemaha fra Club Brügge.

    http://www.nieuwsblad.be/sportwereld...20725_00234994
    Ja, han må da være billig, for han har vist siddet ude siden slutningen af februar med en akillesskade under udlejningen til Kaiserslautern. Han er vel knap nok klar endnu.

    Meget sjovt, så ser Sporten.dk hans holdkammerat i Brugge, Joseph Akpala, som en mulighed. Han er dog noget dyrere, og efter min opfattelse uden for vores rækkevidde - og da især, når vi møder dem i næste uge.

    http://www.sporten.dk/superligaen/de...ese-dame-ndoye

  5. Den følgende bruger er enig i dette:
    hz

  6. #49
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Sanggaard Se meddelelser
    Ja, han må da være billig, for han har vist siddet ude siden slutningen af februar med en akillesskade under udlejningen til Kaiserslautern. Han er vel knap nok klar endnu.

    Meget sjovt, så ser Sporten.dk hans holdkammerat i Brugge, Joseph Akpala, som en mulighed. Han er dog noget dyrere, og efter min opfattelse uden for vores rækkevidde - og da især, når vi møder dem i næste uge.

    http://www.sporten.dk/superligaen/de...ese-dame-ndoye
    Sporten.dk har jo bare taget de fem største navne der er blevet kædet sammen med FCK af diverse medier gennem den her Silly Season og proppet dem i en artikel ganske uanset hvor sandsynlige de er. Fall, Akpala og Perbet kan man sagtens slette fra den liste.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Det tror jeg simpelthen ikke på. Hvorfor i alverden ansætter man en mand som Ariël, hvis transferbudgettet kun er til transferfrie nulliteter eller lejemål? Jeg er overbevist om, at der er sat en 20-40 mio. kr. af til transfers alt i alt, hvis det er nødvendigt (for Ariël etc.) at hente 2-3 mand.
    Jeg siger vel, at jeg tror mere på 20 (15) end på 40! Det hænger selvfølgelig på at Nordea skal have sit eller at bestyrelsen som bevidst strategi søger at reducere kapitalbalancen. Og det gør den. Med mindre der foregår noget i ejerkredsen, der ikke er rationelt, så er det sådan, landet ligger.

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Næh jeg er mere nervøs for, at man har problemer med at finde spillere.
    Det tror jeg ikke. Rundt om i Europa (og udenfor) kradser likviditetskrisen trods alt en del mere end her og jeg tror, der kan gøres rigtig gode handler.

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Det er også muligt, at man kæmper med at off-loade dødvægt (som man skal af med inden nye hentes ind), mens man leder efter spillere.
    Det tror jeg mere på. CV har selvfølgelig et lønloft at forholde sig til. Det hjælper selvfølgelig, at N'Doye er smuttet.

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Hvis man derudover bruger tipsbladets opgørelse for de sidste fire sæsoner som rettesnor (mht priser), så er der ikke rigtig nogen klar sammenhæng mellem pris og kvalitet, og det er vel det, der er mest ærgerligt.
    Og så er det betryggende, at det er de samme mennesker, der bragte os Pape, der skal stå for fortsat scouting og indkøb...
    Mvh,
    Bopa

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Well, hvis vi ligger inde med 20 mio, synes jeg klart, vi skal bruge hovedparten på en driftsikker styrmand til den defensive midtbane a la CP.

    Flyvefærdige angribere er alt for dyre. Men vi kan bedre skabe fremtidens målscorere, hvis resten af holdet fungerer. Måske endda ud af de angribere, vi allerede har i stalden. Cornelius, Mos, Jørgensen - eller Pape?! (god med låget, hurtig, fysisk stærk...)

    Jo, vi kunne da godt bruge en fysisk stærk og rutineret målræv oppe foran - men han skal ikke være dyr og dermed være årsag til, at vi ikke får styr på midtbanen. For det er fandmer på tide. At kaste 20 mio. efter at hive en kendt goalgetter ind på holdet, nytter vel knapt så meget, hvis vi ikke evner at holde bolden oppe på modstandernes banehalvdel.


  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Jeg siger vel, at jeg tror mere på 20 (15) end på 40! Det hænger selvfølgelig på at Nordea skal have sit eller at bestyrelsen som bevidst strategi søger at reducere kapitalbalancen. Og det gør den. Med mindre der foregår noget i ejerkredsen, der ikke er rationelt, så er det sådan, landet ligger.
    Selvfølgelig går man efter at reducere kapitalbalancen - ikke mindst fordi det uden tvivl er Nordeas forlangende at søge det qua nedbringelse af fremmedkapital (gæld til Nordea). Men det sker jo efter en generel og langsigtet plan. Den manglende CL-deltagelse kan gøre ondt her, det generelle budget for spillerindkøb er uden tvivl lagt med det som forudsætning.

    Omvendt kan jeg ikke forestille mig, at man har lukket ned for spillerindkøb. Det ville ikke give rationel mening. Om det så er 20, 30 eller 40 mio. kr., man har som "sommerindkøbsbudget", ja det ved kun PS&E, men jeg er sikker på, at budgettet ikke er "0 kr. + Nikolaj Madsen, hvis N'Doye sælges". Som som du selv skriver nedenfor, så kan man også gøre gode handler for 15-25 mio. kr. i det nuværende marked.

    Det tror jeg ikke. Rundt om i Europa (og udenfor) kradser likviditetskrisen trods alt en del mere end her og jeg tror, der kan gøres rigtig gode handler.
    Helt enig. Jeg mente også mere i forhold til, om man havde gjort sit forarbejde godt nok. De burde jo have en løbende, velscoutet shortlist af spillere der kan afløse hver af de 3-4 største salgsobjekter i klubben, men det er ikke godt at vide, om det er tilfældet, jf. eksemplerne med Pape hhv. Kvist.

    Det tror jeg mere på. CV har selvfølgelig et lønloft at forholde sig til. Det hjælper selvfølgelig, at N'Doye er smuttet.
    Enig i begge. Jeg kunne godt forestille mig, at CV+Ariël også er ved at se på at få udvalgt og anbragt en 3-4 spillere andetsteds.

    Og så er det betryggende, at det er de samme mennesker, der bragte os Pape, der skal stå for fortsat scouting og indkøb...
    Muha! Men trods alt er det også de samme mennesker, der bragte os Pospech og N'Doye (og som så videoen med Claudemir).
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Well, hvis vi ligger inde med 20 mio, synes jeg klart, vi skal bruge hovedparten på en driftsikker styrmand til den defensive midtbane a la CP.

    Flyvefærdige angribere er alt for dyre. Men vi kan bedre skabe fremtidens målscorere, hvis resten af holdet fungerer. Måske endda ud af de angribere, vi allerede har i stalden. Cornelius, Mos, Jørgensen - eller Pape?! (god med låget, hurtig, fysisk stærk...)

    Jo, vi kunne da godt bruge en fysisk stærk og rutineret målræv oppe foran - men han skal ikke være dyr og dermed være årsag til, at vi ikke får styr på midtbanen. For det er fandmer på tide. At kaste 20 mio. efter at hive en kendt goalgetter ind på holdet, nytter vel knapt så meget, hvis vi ikke evner at holde bolden oppe på modstandernes banehalvdel.
    Jeg synes, at der er brug for begge de nævnte spillere, inden for hvad end budgetramme der er til rådighed. Det er klart, at vi mangler en spiller der både er bedre defensivt og bedre til at sætte tempo på midten, end dem vi har nu. Jeg tror dog ikke, at vi får væsentligt mere udbytte af de angribere vi har, hvis vi alene finder sådan en midtbanespiller.

    Mos og Santin har det svært sammen oppe i front. De kan for lidt på egen hånd - især Mos - de har svært ved at holde i bolden, når de modtager bolden med ryggen mod mål i opspillet, og de kommer til for lidt i feltet når de ikke har støtte fra en fysisk stærk angriber. Cornelius er slet ikke flyvefærdig som den nye "store" førsteangriber, og Pape er en joke (også) i den rolle. Jørgensen ser jeg mere som en ny Grønkjær.

    Så jeg håber virkelig, at man både finder en ny solid opspilsstation og boksangriber, og en dominerende spiller på midtbanen.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg må sige at Djiby fall virker som et logisk valg. Han er også indforstået med de danske lønninger.

    pate diouf skuffer mig til stadighed .

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Muha! Men trods alt er det også de samme mennesker, der bragte os Pospech og N'Doye (og som så videoen med Claudemir).
    Disse spillere blev dog hentet til klubben under Ståle, som havde en del indflydelse på køb og salg af spillere. Det er blot en tanke, men succesraten er umiddelbart faldet drastisk efter Ståles afgang.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Tja jeg ville også gerne se Fall i den hvide trøje, men om det vil ske er ikke til at vide. Dog bliver vi meget mere klogere i slutningen af August.
    Dog vil jeg da nok sige at jeg måske hellere vil se en ung angriber til klubben og så sælge ham videre end at klubber køber en 29-årige Kouemaha fra Brügge.
    Men det er vel nu at alle rygterne køre for fulde damp, men håber da at klubben kommer styrket ud af vindeuet, selv om tvivler på det.
    Der er langt vej endnu, og der skulle gerne komme det som alle skriger på herinde, en angriber, def. midt og en forsvar :-)

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    82

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Mohamed Zidan!!!

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    470

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Toto Tamuz fra
    Beitar Jerusalem imponerede mig i vores kampe mod dem.
    Han er ung, men har vist et konstant og imponerende målsnit.
    Han er ikke så høj, men er alligevel fysisk stærk (178 cm, 82 kg), og vil både kunne bruges i kombinationsspil samt som opspilsstation.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toto_Tamuz
    Sidst redigeret af Nosferatu : 26.07.12 kl. 18:14

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Nosferatu Se meddelelser
    Toto Tamurez fra Beitar Jerusalem imponerede mig i vores kampe mod dem.
    Han er ung, men har vist et konstant og imponerende målsnit.
    Han er ikke så høj, men er alligevel fysisk stærk (178 cm, 82 kg), og vil både kunne bruges i kombinationsspil samt som opspilsstation.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Toto_Tamuz
    Det kræver vist en god fantasi, at tro, at vi kan hente en spiller som har scoret 34 mål i 61 kampe for et hold, der i ny og næ kommer i CL. Toto meldes da også på vej til Sporting Lissabon http://www.allnigeriasoccer.com/read_news.php?nid=7432
    - selvom Luzern også meldes interesseret og dem bør vi kunne konkurrere med.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Er der nogen herinde med kendskab til Tippeligaen, der kan fortælle lidt mere om Kim Ojo? Han virker som den rette type og ser spændende ud på YouTube (det gør alle angribere jo), men det siger ikke specielt meget. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om han er en spiller, der ville være interessant som afløser for N'Doye.
    Jeg kan svare på denne. Jeg har stusset veldig over FCKs kjøp fra tippeligaen den siste tiden, men er det en spiller som definitivt har et internasjonalt snitt over seg, er det Ojo. Veldig sterk, smart, ganske rask, god teknisk og en meget god avslutter. Personlig mener jeg han er bedre, og langt mer komplett enn Ujah, som har blitt mye diskutert her inne ser jeg. Desverre har han et kollektiv rundt seg, slik han tidvis virker veldig frustert. Med et bedre lag rundt seg kan han derimot bli fantastisk god.

    Ser dere etter en spiss i tippeligaen bør Kim Ojo være det soleklare førstevalget.

    Ellers så jeg noen nevnte Marcus Pedersen. Pedersen har et stort potensiale, og en veldig god arbeidskapasitet. Gir alltid 100%. Desverre har hans holdninger utenfor banen skapt endel bråk, og jeg er redd han aldri vil få ut sitt fulle potensiale, så lenge han prioriterer nattlivet eller fisketurer natten før kamp. Han må nok han folk rundt han som kan holde han i ørene.

    Så også Carew var nevnt her. Glem han. Mannen eier ikke motivasjon.

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Würtz den rigtige erstatning?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.06.07, 11:22
  2. Erstatning for Silberbauer og Bech
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 14:04
  3. Blablabla erstatning er nu online!
    By Esmis in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 14:32
  4. Erstatning for Mykland!
    By SuperSteen in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.02.04, 15:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •