Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 118

Emner: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Ikke så sandsynligt med Marvin P., hvis Silkeborg mener, at han er en meget stor sum værd: http://www.bold.dk/nyt/SIF-Ingen-dan...aad-til-Marvin
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Kan jo være et forhandlingstrick for at presse prisen op, hvis FCK har budt på ham. Det er da set før at pressen er brugt til at presse prisen...
    - Torben

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Ariël sammenligner åbenbart Cornelius med Romelu Lukaku i et belgisk fodboldmagasin - og siger, at Cornelius på nogle områder er længere fremme end Lukaku. Hvis Cornelius virkelig er så stort et talent, er det jo næsten synd ikke at satse på ham som N'Doyes afløser... Men det er selvfølgelig stadig lidt af et sats, som Ariël jo angiveligt heller ikke er interesseret i at foretage.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-mig-om-lukaku
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. #79
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Denne bomber fra OL turneringen kunne være interessant. Han spiller til daglig i israelsk fodbold.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pape_Moussa_Konaté

    Mvh. Dennis Jørgensen

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Tror desværre, at alle angribere, der gør sig bemærket i turneringer med international bevågenhed er udenfor vores rækkevidde.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Han har nu spillet en del kampe ifl. linket i den israelske liga, der generelt er en svag liga og der har han umiddelbart ikke gjort det så godt.
    Men igen, så er han en ung spiller, så det er svært at bedømme, specielt når man kun kigger statistik.

    Desuden vil jeg mene at spillere der gør sig bemærkede under et EM eller VM er uden for vores rækkevidde, men indenfor OL turneringen er der nok et par eller to vi sagtens kan få fingre i. Mange af holdene stiller ikke op i stærkeste formation og taget ungomdsspillere med.

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    237

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Tror desværre, at alle angribere, der gør sig bemærket i turneringer med international bevågenhed er udenfor vores rækkevidde.
    Måske er OL en hylde for højt, men Oviedo blev hentet fra et U20-VM

  10. #83
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Denne bomber fra OL turneringen kunne være interessant. Han spiller til daglig i israelsk fodbold.
    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Pape_Moussa_Konaté

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Han ville være en fin erstatning for Mos eller Santin, bedømt ud fra den kendte scoutingmetode, hvor man kigger på en youtubevideo, som agenten har uploadet ;-)

    Jeg vil stadig hellere have Kweuke fra Sparta Prag, som direkte erstatning for Damen. Altid superpålidelige transfermarkt.de prissætter ham til ca. 15 mio. kr., hvilket vi i givet fald burde kunne stange ud.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #84
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Han ser også fin ud, Leonard Kweuke. Et marked som jeg stadig ikke helt fanger, at vi ikke gør os mere på, er det hollandske. De store klubber dernede, synes stadig at have svært ved at skabe en god balance i deres trupper. Ajax mangler f.eks. 9'ere (man har kun Kolbeinn Sigthorsson), men er loaded på 10'eren (hvor man har Christian Eriksen, Siem de Jong, Lasse Schøne m.fl. der har pladsen som favoritposition). I PSV er det lige omvendt. Der har man flere alternativer på 9'eren, og da det efterhånden synes klart, at det bliver Ola Toivonen der får pladsen, kommer slovenske Tim Matavz lidt i klemme. Ham kunne vi godt bruge. Og jeg tror ikke det er helt umuligt, at få fingrene i ham. Han er en fysisk stærk, ret bevægelig angriber. Ikke helt samme powerhouse som Dame N'Doye, men bestemt heller ikke en push-over. Tværtimod.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Matav%C5%BE

  13. #85
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Matias Se meddelelser
    Han ser også fin ud, Leonard Kweuke. Et marked som jeg stadig ikke helt fanger, at vi ikke gør os mere på, er det hollandske. De store klubber dernede, synes stadig at have svært ved at skabe en god balance i deres trupper. Ajax mangler f.eks. 9'ere (man har kun Kolbeinn Sigthorsson), men er loaded på 10'eren (hvor man har Christian Eriksen, Siem de Jong, Lasse Schøne m.fl. der har pladsen som favoritposition). I PSV er det lige omvendt. Der har man flere alternativer på 9'eren, og da det efterhånden synes klart, at det bliver Ola Toivonen der får pladsen, kommer slovenske Tim Matavz lidt i klemme. Ham kunne vi godt bruge. Og jeg tror ikke det er helt umuligt, at få fingrene i ham. Han er en fysisk stærk, ret bevægelig angriber. Ikke helt samme powerhouse som Dame N'Doye, men bestemt heller ikke en push-over. Tværtimod.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Matav%C5%BE
    Der skal også være noget realisme i tingene. Vi vil ALDRIG kunne signe en Tim Matavz. Han er ganske simpelt for dyr. Alene på transfermarkt.de står han til at have en markedsværdi på 7. mill. euro (ca. 52 mill. kr.). Og så har manden kontrakt til d. 30-06-2016.

    Så skyd ham ud af hovedet :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #86
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Jeg synes det er meget svært at vurdere, hvad der er realistisk, og hvad der ikke er. Bedst som man tror at der er "orden" på ligaerne, henter FCM en anfører i en subtopklub i Holland, de danske mestre henter en spiller, der for godt et år siden blev betegnet som et stort talent i Holland osv. Derudover fortæller en fiktiv værdisætning på transfermarkt.de og hans kontraktlængde jo ikke ret meget om en spillers situation i en klub, og Tim Matavz bliver, trods et ok kampe/målsnit, ikke set som en større succes i PSV, og jeg tror han bliver udlånt til en mindre klub. Evt. solgt fra. Det er selvfølgelig ikke til at sige, hvad Dick Advocaat har af planer, men med købet af Luciano Narsingh ligner det, at han ønsker at gå i retning af den "klassiske", hollandske model. Og det tror jeg efterlader Tim Matavz et stykke fra PSVs startopstilling. Jeg tror ikke vi behøver at være forsigtige, at vi regner med, at vi ikke kan hente fra de store, hollandske klubbers overskudslager. Tim Matavz er ung og han har et godt cv, og de to dele kan selvfølgelig godt gøre, at der er andre - og større - klubber end f.eks. FCK, der synes han er interessant, men han er ikke navn fra en hylde, vi ikke kan hente fra. og jeg mener ikke at han nødvendigvis er mere urealistisk et transfertarget, end så mange andre, som bliver sat i forbindelse med FCK. Og da slet ikke, om man kunne acceptere ham på lån i en sæsons tid.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #87
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    84

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Om Matavz:

    Citat Oprindeligt indsendt af Matias Se meddelelser
    ... jeg mener ikke at han nødvendigvis er mere urealistisk et transfertarget, end så mange andre, som bliver sat i forbindelse med FCK. Og da slet ikke, om man kunne acceptere ham på lån i en sæsons tid.
    Ren og skær nysgerrighed. Hvem er de "mange andre", du hentyder til, som han flugter med i transferrealisme? Altså, det er jo ikke nogen malestok at sammenligne med skud med spredhagl, som er affyret fra hvem som helst her på Sidelinien. Hvem er de tilsvarende transferrealistiske bud, som du mener at Matavz matcher?

    Bedømt på bold.dk tråden om FCK er du jo satans klog udi alting FCK, så jeg venter bare på at blive belært for åben skue. :-)
    Af alle tyrannier er en folkeregering den kvalfuldeste, den åndløseste, ubetinget alt storts og ophøjets undergang Søren Kierkegaard: Om demokratiet
    Egeskov's Avatar

  18. #88
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Oy, du har søreme fået sat solidt ind på irritationskontoen, hva'? Skidegodt :-) Den med reglerne (hvilke spillere jeg eks. må inkludere, således at de på rygtebasis er dig ok i sammenligningen), må du lige præcisere, om jeg skulle give et svar, du mener overskrider samme. Og du må endelig sige til, hvis der er noget af al min FCK-snak, du kan tilbagevise eller blot ønsker at tage fat i :-) Smileys i øvrigt kun indsat, fordi du selv gør brug af samme (synes det er noget trist, om alt tages så fandens alvorligt, at glimtet i øjet overses). Her er en til, for en sikkerheds skyld :-)

    Nå, men for at blive ved snakken om en Dame N'Doye-afløser, mener jeg at spillere som Baba Diawara og Yannick Sagbo er i Tim Matavz-klassen. Jeg er klar over, at transfermarkt ikke mener det samme (i forhold til værdivurdering), men i forlængelse deraf kan man jo med rette undre sig over de hollandske klubbers til tider voldsomme handler. Dario Cvitanich blev f.eks. hentet for samme beløb af Ajax (på en lang kontrakt), som Tim Matavz blev af PSV. Også han (argentineren) havde en fin kampe/mål-statistik den første sæson (bedre end Tim Matavz'), men blev alligevel vejet og fundet for let - derefter udlejet to gange og nu afhændet for en slik. Jeg tror ikke han af transfermarkt, efter hans første sæson i Amsterdam (18 kampe, 9 mål), blev værdisat synderligt lavt, om end man nok kunne se, at hans dage i klubben allerede der, var talte. Det sidste har ikke så meget med dit spørgsmål at gøre, men blot for at nuancere sandhedsværdien i værdivurderingen.

    Slutteligt synes jeg det kunne være interessant at høre, hvilke emner du ser ser som Dame N'Doye-erstatning, og hvilke markeder du mener er realistiske for FCK at hente spillere fra. Sådan, i trådens ånd.
    Sidst redigeret af Matias : 07.08.12 kl. 12:41

  19. #89
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Citat Oprindeligt indsendt af Matias Se meddelelser
    Nå, men for at blive ved snakken om en Dame N'Doye-afløser, mener jeg at spillere som Baba Diawara og Yannick Sagbo er i Tim Matavz-klassen.
    Der er da forhåbentlig ingen der troede på at Sagbo røg til FCK? Han var i sidste sæson en af profilerne på et fransk ligahold og vist nok deres topscorer!

    Da Diawara blev sat i forbindelse med FCk, spillede han i en lille portugisisk klub - og scorede ikke vildt mange mål. Da målene kom, blev han da også hurtigt urealistisk og røg til Sevilla.

    Hvis man vil have et indtryk af hvad der er realistisk for FCK, så kig på de spillere vi har hentet de seneste sæsoner. Det er det niveau, vi kan hente spillere på i FCK - længere er den ikke. Det er jo ikke for sjov at CV ikke bare går ud og henter en stor profil fra den hollandske eller franske liga.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Hvem er den fuldgode erstatning for N'Doye?

    Som sagt er jeg ikke bekendt med reglerne for, hvem der må sammenlignes med, i forståelsen "at være sat i forbindelse med FCK". Jeg forstod at det ikke blot måtte være løse skriverier som havde set dagens lys herinde (eller, formentlig, andre internetsider med lignende brugeraktivitet), og derfor måtte være medieskabte rygter. Jeg aner ikke hvor de rygter stammer fra, men spillerne blev under alle omstændigheder sat i forbindelse med FCK i medierne. Og spillerne er ikke fra den absolut øverste hylde, som af samme grund ville kunne have manet rygterne til jorden, ej heller er/var det spillere som er på øverste hylde i de ligaer, de spiller (spillede) i. Det er jo ikke spillere i Hulk- og Eden Hazard-klassen vi her har med at gøre.

    Men som sagt aner jeg ikke, hvad der er realistisk, og hvad der ikke er. CV meldte selv ud, for godt et år siden, at man nu ville kigge mod større ligaer (herunder den portugisiske), fordi de skandinaviske og østeuropæiske markeder ikke længere rakte. Om det tæller for en officiel udmelding, og hvilke spillere der så evt. kunne være aktuelle for os (f.eks. hvilke spillere der anses for at være (for) store profiler i de forskellige rækker), skal jeg - ligeledes - heller ikke kunne afgøre. Igen her synes regelsættet at være noget indviklet. Nok især fordi det ikke rigtigt eksisterer, og derfor altid kan reguleres efter behov.

    Er de seneste par års transferer, det vi kan og skal måle efter, har du af gode grunde ret i, at vi på spillersiden ikke kan forvente ret meget. Det håber og tror jeg dog ikke nødvendigvis, er et udtryk for hvad klubben maksimalt kan byde ind med. Det handler selvfølgelig også om villighed og dygtighed, men jeg tror godt vi kan hente større profiler, end dem vi har set de sidste par år. Det har man kunnet på trænersiden, og jeg anser Ariel Jacobs - sådan, "navne- og hyldemæssigt" - for at være et udtryk for, hvor store profiler vi rent faktisk kan lokke til.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 6 af 8 FørsteFørste ... 345678 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Er Würtz den rigtige erstatning?
    By FC 335 in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 14.06.07, 11:22
  2. Erstatning for Silberbauer og Bech
    By mads-fck in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.06.05, 14:04
  3. Blablabla erstatning er nu online!
    By Esmis in forum Kontoret
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 18.02.04, 14:32
  4. Erstatning for Mykland!
    By SuperSteen in forum De korte linier
    Svar: 38
    Sidste Meddelelse: 03.02.04, 15:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •