Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 111

Emner: Er TK god nok?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    15

    Er TK god nok?

    Til dem der skulle være i tvivl så handler denne tråd om Thomas Kristensen :)

    Jeg er så træt af at se ham løbe rundt i den hvide trøje og lave den ene dårlige kamp efter den anden. Senest var i går hvor jeg simpelthen ikke kan forstå at den mand ikke får noget stort kritik! han er åbenlyst
    skyld i brügge´s første mål og ved det andet var han bambi på glat is og så heller ikke for godt ud. Den eneste artikel jeg kan finde er på Lars jacobsen som er en kæmpe gentlemand og tage det første mål på hans kappe, selvom alle og enhver godt ved at det absolut ikke var med vilje at det mål var hans skyld.
    Det havde sku været på sin plads at TK gik ud i medierne og erkendte at hans håbløse beslutning om at heade bolden ud over sidelinjen var torske dumt! men næ nej.

    Men generelt handler denne tråd ikke kun om i går. Jeg kan bare ikke forstå at TK overhovdet får så mange kampe som han gør på vores midtbanen og så er jeg meget forundret over at jeg der aldrig er nogen som langer ud efter ham. Både Claudermir og Grindheim blev hele sidste sæson skældt ud om hvor dårlige de var, også i medierne, men ikke TK. Og før dem blev spillere som Hutchinson, Kvist, og Hjalte lyn hurhurtigt skældt ud hver gang der var det mindste... men ikke TK.
    Det er absolut ikke fordi jeg ønsker der skal komme kritik af vores spillere, det er blot et eksempel på at TK altid "går fri", og det er da bare lidt sjovt nu hvor han var fast mand i sidste sæson, og stadig er det i den her sæson?

    Det mest underlige er også at TK er fast mand for skandinaviens største og bedste klub, men på INGEN måde er i betragning til det danske landshold (jeg forstår så godt hvorfor) mens spillere som Grindheim, Kvist, Hutchinson, alle nogenlunde har været fast mand for deres lande imens de var/er hos FCK. For claudemir er det nok også pæn svært :)
    Der hverken er eller har været nogen udenlanske klubber som nogensinde har været interreseret i ham. hvilket jeg heller ikke undre mig over..

    TK har overhovedet ingen teknik, og han kan hverken drible, skyde, tackle, heade, aflevere en bold over 2 meter, eller for den sags skyld tæmme en bold. Tilgængel så er han verdens bedste til at aflevere en bold på under 2 meter, og trække sig fra hver en tackling, for tænk nu hvis hans fine hvide trøje skulle blive beskidt :)

    Men jeg ved at jeg ikke er den eneste som er træt af ham, jeg høre det gang på gang, hvordan folk på nedre c hader hver gang han spiller, og han får aldrig nogensinde det store bifald eller tiljublen af fck fansene.

    Jeg håber inderligt at fck snart får købt sig en ny central midtbane spiller og at TK ryger ud af truppen så hurtigt som muligt.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Er TK god nok?

    Ifølge nipserstat.dk har han spillet 150 kampe (kampen i går ikke regnet med) og heraf 95 gange i startopstillingen. Han har scoret 5 mål (alle med højrebenet) og lavet 11 assist.

    Vi kan altså konkludere, at han ikke er vildt målfarlig. Men nu spiller han også på midten, hvor følgende spillere tidligere har optrådt:

    Mio:
    284 kampe, 5 mål, 0 assists

    Linderoth:
    127 kampe, 6 mål, 15 assists

    Mykland:
    65 kampe, 1 mål, 4 assists

    TK spiller på en plads, hvor han skal løbe som bare fanden. Og jeg mener han er den spiller i truppen som klarer kondi tests bedst. Herudover synes jeg han har et godt blik for lange afleveringer og jeg ville gerne se en statestik på hvor tit han laver "assist til en assist". Ligeledes mener jeg at han laver en del bolderobringer, dog uden tacklinger, men på grund af hans løbearbejde og blik for spillet.

    Jeg synes han er god nok til truppen. Måske ikke til start 11'eren i CL, men en god reserve og god til kampe i superligaen.


  4. #3
    Post er offline er en arm af proportioner
    Tilmeldingsdato
    Mar 2010
    Indlæg
    85

    Re: Er TK god nok?

    På nuværende tidspunkt er TK god nok til vores start 11'er.
    Når man kigger på alternativerne til pladsen kan jeg ikke komme med et argument for at TK ikke skal starte inde. Grindheim har aldrig fundet sit fodfæste i klubben, og Claudemir savner Kvist mere end alle herinde tilsammen. Delaney er lovende men også meget ung og pt skadet.

    At vi alle sammen ønsker/håber/forventer en bedre midtbane end den nuværende, ændrer vel ikke på at TK pt er det - fortjent - sikreste kort på den centrale midtbane. Manden er alibispiller af rang og kunne ikke tackle bolden fra en blind mand i kørestol, men hans arbejdsrate og relative boldsikkerhed skal man ikke kimse af.

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Er TK god nok?

    Det er en svær diskussion med Thomas Kristensen. Han har helt klart nogle kvaliteter, som vi kan bruge - eksempelvis hans evne til at holde fast i bolden på midtbanen og hans pasningsspil, men der er også nogle store svagheder som hans dårlige fysik, hans tendens til at trække sig i dueller og det faktum, at han ind i mellem falder totalt i gennem og laver fejl, der koster dyrt.

    Jeg er af den opfattelse, at TK ikke er en spiller, der har niveau til at starte inde i København, men lige nu gør han det alligevel i mangel af bedre. I den ideelle verden bør vi have to sikre startere på den centrale midtbane og så TK som tredje mand, og det er netop i den rolle, at jeg mener, at han har sin berettigelse i truppen, og noget kunne tyde på, at Ståle var af samme opfattelse. Han er f.eks. utroligt god at sætte ind, når vi skal holde en føring og forsvare os med bolden netop pga. de kvaliteter, som jeg nævner længere oppe. Og så er han en ganske fin aflastningsspiller, der uden problemer kan være med mod alle Superliga-modstandere. Problemet er ganske enkelt, at han lige nu er vores måske bedste centrale midtbanespiller (Claudemir er kun bedre, når han gider) og det er jo blandt andet derfor, at vi alle skriger på forstærkninger på selvsamme plads.

    Afslutningsvis mener jeg så også, at Thomas Kristensen ret så ofte bliver gjort til syndebuk - f.eks. hvis han begår en fejl eller spiller en mindre god kamp, og vi taber. I disse tilfælde ender det hele ganske ofte med at være TK's skyld, og det finder jeg ikke rimeligt - ligesom jeg heller ikke fandt det rimeligt, da han i enkelte tilfælde blev buet ad, når han blev skiftet ind i Parken. Det hele kammer ofte lidt over i "TK er så ringe!", selvom flere andre spillere ofte har lige så store (eller større) aktier i vores nederlag. Jeg synes - uanset i hvor høj grad TK har niveau til København eller ej - at han skal have en fair bedømmelse, og det får han ofte ikke.

    Så ja, jeg mener bestemt, at Thomas Kristensen er god nok til F.C. København - bare ikke som stamspiller.
    Mvh.
    Dane


  7. #5
    BigDumbFate Slettet

    Re: Er TK god nok?

    Det hænger jo ikke sammen at du siger han går fri og samtidig siger at alle på nedre c hader ham...

    Jeg synes ikke TK er god nok til at styre vores midtbane, men jeg synes også han bliver godt til syndebuk for mangt og meget. Claudemir, Grindheim med flere har set mindst ligeså sløje ud i lang tid.

    Som vi spiller pt. er TK så klart det bedste af de ringe alternativer som jeg ser det. Men nej han bliver nok adlrig nogen stor styrmand.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Er TK god nok?

    Ang. landsholdet, så har vi jo spillere som CP, Zimling, Kvist mm. der spiller i større udenlandske ligaer, og generelt er bedre.

    Ang. målet, så er det sq hårdt dømt. Ja, TK koster hjørnet, men Wiland ser heller ikke for smart ud i situationen... Og så er spørgsmålet selvfølgelig om ikke Brügge kunne have scoret et identisk mål på et af deres andre hjørnespark de fik i kampen???

    Ang. at glide, så var TK så sandelig ikke den eneste der skøjtede rundt på den glatte bane, tidspunktet var bare yderst uheldigt!

    Ærlig talt er jeg træt af at se al den hetz af en enkelt spiller på holdet hver gang der går et eller andet galt. Det må fandemig være vores opgave at bakke HELE holdet op... ISÆR dem der spiller og starter inde! Fint nok der luftes kritik herinde, men det er fandemig pinligt at se så mange i parken der er "grebet af den negative stemning/ønsket om at have en syndebuk" der pifter af TK HVER gang han laver det mindste forkert... Manden kan have 99 gode/neutrale aktioner i en kamp, og 1 skidt, hvorefter folk så er efter ham som om han havde scoret selvmål...

    Nu er jeg ikke specielt ekspertagtig, men når hverken medierne/træneren/ledelsen har revset/bænket/rauset TK, så kan det tænkes at han ikke er så skidt som han til tider bliver fremstillet herinde (på trods af god dementering på det seneste) & i parken...

    Hele denne pinlige hetzsituation er i øvrigt grund til at de 5-6 stykker jeg står med, fra engang i sidste sæson, er gået all-in på TK opbakning. (Ja, det er os med TK trøjerne, TK tørklæderne, TK banneret, TK ripoff-sangene & T(op)K(lasse)promillen!) Hetz får sjældent nogen til at spille bedre, så vi håber vores spinkle opbakning måske skaber en lille modreaktion hos manden, så han måske vinder ½% på selvtillids og/eller niveauet eller sådan. Og hvis ikke, så har vi det i det mindste sjovt :)

    Vh Mikkel, Supreme Overlord i TK C****** U***** H**** A*** Young Boy/Girls :)

    I øvrigt mener jeg at TK er en udemærket spiller, selvom jeg hellere så en på niveau med Kvist, Linderoth, CP eller Claudemir (hvis han finder sit gode niveau) på pladsen... Det kan ALTID blive bedre, men så er det sq heller ikke værre!


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,361

    Re: Er TK god nok?

    Man hørte ham aldrig brokke sig over bænken under Ståle. Men han falder imellem to stole på de centrale positioner i FCK. I både Lyngby og FCN lå han længere fremme og var en målfarlig og assist skabende midtbanespiller - der havde meget mere plads end han får i FCK. Så betød hans boldtab heller ikke alverden. Den plads findes bare ikke i FCK. Der skal han enten spille den centrale midt eller i hullet bag angriberen. Han kan godt spille i hullet bag angriberen, men han kommer aldrig med i feltet og er ikke drible stærk nok.
    Hvis vi skifter til 4-2-3-1 på et tidspunkt, ville han måske kunne bruges i hullet, men der er andre spillere der ville passe der mere naturligt, men med ham som back-up på den plads, ville vi stadig stå stærkt i en superligakamp.
    Hans kreativitet bliver ofte overset, fordi han læser spillet utrolig fint og altid er positioneret så den aflevering han vil lave bliver utrolig simpel at se på. Det er ikke fordi han er alibispiller, men fordi han ved hvor han vil spille den hen. Og hans bolderobringer ligner lort, men han får stadig fat i den utrolig ofte, selv om det ser noget fjoget ud.

    Me likey TK!
    Death by football!


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Er TK god nok?

    [QUOTE=MikkelZ;594237]Ang. landsholdet, så har vi jo spillere som CP, Zimling, Kvist mm. der spiller i større udenlandske ligaer.

    CP er stoppet. Bare en lille info 😊

    Men det er da et lille vink med en vognstang nå Morten Olsen udtager 36 årige Nicolaj Stockholm. De spiller begge positionen som kontrollerende midtbanespiller.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    271

    Re: Er TK god nok?

    Jeg mener definitivt ikke TK er god nok til at være i start-11-eren i FCK. Om han er god nok til at være i truppen må være et spørgsmål om ambitionsniveau.

    TK har ikke udviklet sit spil i positiv retning siden han er landede i FCK. Han befinder sig i sine "bedste fodbold år", men har i min optik ingen fremtidsperspektiver overhovedet. Hvis man i det mindste kunne se at han udviklede sig, kunne man måske mønstre lidt tålmodighed med ham, men han har desværre opbrugt min kvote af tålmod - det værste ved TK er ikke hans manglende fodboldevner, men snarere hans manglende udvikling.

    At der er brug for ham i både start-11 og trup lige nu siger desværre mere om truppen end TK. Der bør arbejdes på at komme af med både TK og Grindheim og få indkøbt en klassespiller på pladsen.
    Alternativt skal der arbejdes mere med at få Grindheim spillet ind på pladsen. Han har ikke fået nær de chancer som TK har fået, men jeg har heller ikke de store forventninger til at han får et gennembrud i FCK.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    84

    Re: Er TK god nok?

    Hetz - eller ej....

    I min verden er TK ikke god nok til Kbh. Så kan der være noget der taler for og noget andet der taler imod.

    Spørgsmålet på tråden lyder : er TK god nok? hertil er mit svar, NEJ!!!

    Hvis ikke jeg kan lide smagen af leverpostej, smager det sku' IKKE bedre fordi jeg smager det igen og igen.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Er TK god nok?

    Citat Oprindeligt indsendt af thooomsen Se meddelelser
    Hetz - eller ej....

    I min verden er TK ikke god nok til Kbh. Så kan der være noget der taler for og noget andet der taler imod.

    Spørgsmålet på tråden lyder : er TK god nok? hertil er mit svar, NEJ!!!

    Hvis ikke jeg kan lide smagen af leverpostej, smager det sku' IKKE bedre fordi jeg smager det igen og igen.
    Se dét der er lige præcis, hvad jeg mener med det indlæg, jeg skrev længere oppe. "Er TK god nok?" ... "NEJ!!!!" uden den mindste form for argumentation udover noget med leverpostej, som jeg ikke helt kan få til at give mening.

    Det er fair nok, hvis man ikke mener, at Thomas Kristensen har niveau til at spille i København - heller ikke som reserve - men det kunne da være interessant at se nogle reelle argumenter, der bevæger sig lidt længere, end at man bare ikke kan lide manden og har set sig sur på ham.
    Mvh.
    Dane

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    84

    Re: Er TK god nok?

    Du kan sagtens få lidt argumentation..

    TK kan ikke tackle, han tager ofte tempoet ud af kampen, grundet han simpelthen ikke er hurtig nok, mister for ofte bolden på fejlpasninger.

    Jeg er ret ligeglad med om han er bedst i test, for bevares, han har et kæmpe løbepensum..Det hjælper ham bare ikke, da han IMO ikke kan noget med bolden...

    Så igen, TK er IKKE god nok til Kbh!!!!

    PS. Magter ikke at forklare den med leverpostejen...For mig er den åbenlys!!

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Er TK god nok?

    Er TK god nok til FCK.


    1år siden.. oh hell no..

    Et År, En Takling, Et Skud og et Cleansheet senere - Oh hell yes, TK ER KULT!

    -Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Er TK god nok?

    Det bliver et kort svar: Nej, TK (og for den sags skyld Claudemir) er gode for et par mål i hver en kamp, problemet er blot at målet er til modstanderne. Jeg er så træt at deres svage tvær-afleveringer der i næsten hver en kamp i denne sæson har givet mål i den forkerte ende.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Er TK god nok?

    svaret er NEJ !
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 8 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •