Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 99

Emner: FCK møder Lille OSC i CL-kvalen (udeb... nej, hjemmebane først)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Men har du så husket at tage højde for, at der i visse runder har været regler for hvem der starter ude.

    F.eks. i Champions League, hvor gruppevinderne pr. definition har hjemmekamp i sidste kamp i 1/8-finalen. Gruppevinderne må formodes at være stærkere end 2'erne, så det giver dig en ret afgørende bias :-)

    De artikler der har været diskuteret i de seneste dage viser dog en lille fordel ved at slutte hjemme. Formentlig i størrelsesordenen 52-48.

    ougar
    Nej, jeg har ikke taget højde for om de ene hold skulle formodes at være bedre end det andet. Men jeg følger dig (nulhypotese: fifty/fifty... nej, gruppevinder slutter hjemme -> nulhypotese: statistikken bør vise en lille, "falsk" fordel i at starte ude -> min statistik er "overdrevet") dog er det en ret lille del af kampene i mit regneark, der er Champions League 1/8-finaler.

    Vi er vist ikke så "uenige", at det gør noget? Ulempe at starte hjemme (44-56, dog evt lidt overdrevet) = Fordel at slutte hjemme (52-48).

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Fordi han svare på et spørgsmål, med et svar der ikke lige passer dig, er det at belærer. Hvor herre bevares, mange til indebrændthed skal man da lede længe efter.

    Syndes han kommer med nogle gode pointer.
    MVH
    FMC

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,405

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Citat Oprindeligt indsendt af FMC Se meddelelser
    Trist nogle har så travlt med konstant at skulle skabe negative vibrationer om vores elskede klub. ... Ang. hans udtagelse om at holde med Brøndby, må folk seriøst tage sig sammen og komme videre, når de udmærket ved at det ikke skulle forstås som det blev sagt.
    Hej Anders :-)

    mvh,
    -smølle

  5. De følgende 8 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Sikke seriøst
    MVH
    FMC

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    294

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Jvf. den tidligere linkede videnskabelige undersøgelse glemmes det at man jo rent faktisk tilbyder Lille at beslutte hvor der spilles hvornår. Det er i sig selv en væsentlig indrømmelse. Undersøgelsen viser jo netop at der generelt ikke er nogen fordel ved at starte ude, men at visse hold individuelt sagtens kan foretrække det ene eller det andet. Det virker til at FCK foretrækker at starte hjemme, men hvad hvis Lille foretrækker at starte ude?

    Det tyder det i hvert fald på. Lille havde to alternativer: 1) acceptere byttet og starte ude og 2) starte hjemme, men spille returkamp i Farum eller Brøndby. Som udgangspunkt er Lille nok flinke mennesker, der ikke har noget imod at hjælpe en anden klub i en penibel situation. Alligevel snakker vi en kamp til mindst 100 millioner, og hvis Lille har kendt til situationen i København kan det undre at de ikke valgte at give FCK en svagere hjemmebanefordel. Dér ville vi alligevel snakke om en væsentlig sportslig fordel. Noget tyder i hvert fald på at Lille er glade for at starte ude... og FCK havde vel ikke bedt om at starte hjemme hvis ikke der var en Coldplay-koncert.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Aug 2008
    Indlæg
    6

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    [QUOTE=Hjaltees#1;594526]Og Carsten Vagn fortsætter med at belære folket:

    "- Det er helt hen i vejret at påstå, at det skulle have en betydning, om man spiller ude eller hjemme til sidst. Det er der intet statistisk belæg for. Tværtimod har vi som klub oplevet mange gange - senest mod Brugge - at det kan være en fordel at slutte på udebane, siger Carsten V. Jensen og uddyber:

    - Min påstand er, at jo større niveauforskel, der er på to hold, jo større fordele kan der være i at spille den sidste kamp ude, siger sportsdirektøren i FCK"



    Jeg fandt, som modsvar til Carsten V. Jensens udtalelser i ovenstående artikel, to udtalelser fra hhv. Ståle Solbakken og Ariël Jacobs.

    Ståle Solbakken før CHL kvalifikationsopgørene mod Rosenborg i 2010:

    »Det er vigtigt, at vi slutter på hjemmebane, og vi har behov for en fyldt Parken til at hjælpe os frem til en samlet sejr. Lerkendal i Norge bliver med sikkerhed udsolgt, og med den suverænitet, som Rosenborg har i Norge i øjeblikket, bliver det to svære kampe – det bliver en stor oplevelse«, siger Ståle Solbakken.

    http://politiken.dk/sport/fodbold/ch...r-det-vaerste/

    Ariël Jacobs før opgørene mod Club Brugge, hvor han 1:20 inde i indslaget berører temaet. Her giver han udtryk for, at selvom der ikke findes nogen gylden regel, så foretrækker han at starte ude og slutte hjemme:

    http://front.xstream.dk/fck/resources/swf/?id=571

    Min egen holdning lægger sig op ad de to træneres. Det må umiddelbart være en fordel (omend måske ikke ret stor samlet set) at have hjemmebane i den kamp hvor tingene skal afgøres. De mest indlysende grunde er selvfølgelig opbakningen fra tilskuerene til hjemmeholdet, og det tryk de kan lægge på modstandere og dommere i de tilfælde hvor kampene er tætte. I de opgør hvor kampen går i forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence får man også yderligere minimum 30 minutters hjemmebanefordel.

    Om det så samlet set forøger ens chance med 1%, 3% eller 5% for videre avancement er svært at sige, det bedst kvalificerede bud er vel, som det også bliver gjort i flere debatindlæg, at se på det statistiske materiale som findes, men selv ud fra det synes det svært at trække et entydigt svar frem, selvom undersøgelserne vel overvejende peger på en lille fordel.

    Carsten V. Jensens udtalelse om at der ikke findes noget statistisk belæg for, at det er en fordel at starte ude og slutte hjemme, synes jeg er lige frisk nok. Han slutter ovenikøbet af med at påstå, at det omvendt kan være en fordel at starte hjemme, jo større niveauforskellen er i modstanderens favør; så ville det jo have været rart, hvis han havde statistisk materiale, som kunne bakke den påstand op.

    Nu er man nødt til at stole på sportsdirektørens fingerspidsfornemmelse, og lige netop den er det svært at finde statistisk belæg for skulle være alt for god, når man kigger tilbage på det arbejde og de dispositioner han har haft hovedansvaret for de sidste par år. Ja, måske kan man ret præcist udpege dagen da Ståle Solbakken blev udnævnt som kommende norsk landstræner (og dermed højst sandsynlig fik mindre at skulle have sagt i beslutningsprocesserne), som skæringsdag for hvornår de dårlige beslutninger begyndte!?

    Venligst

    Frederiksberger
    Sidst redigeret af Frederiksberger : 13.08.12 kl. 00:35

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Hjaltees#1 Se meddelelser
    Carsten V. Jensens udtalelse om at der ikke findes noget statistisk belæg for, at det er en fordel at starte ude og slutte hjemme, synes jeg er lige frisk nok. Han slutter ovenikøbet af med at påstå, at det omvendt kan være en fordel at starte hjemme, jo større niveauforskellen er i modstanderens favør; så ville det jo have været rart, hvis han havde statistisk materiale, som kunne bakke den påstand op.
    Jeg gætter på CV, blandt andet, har læst denne sag om fordelen eller ej ved at slutte på hjemmebane i knockout-fasen efter gruppespillet fra Münchens Universitets stastistiske aber, som Flemming Fjeldgaard pegede i retning af i gårdagens Fodbold FM. De vigtige dele er:

    It is shown that the observed differences in frequencies of winning between teams first playing away and those which are first playing at home can
    be completely explained by their performances on the group stage and – more importantly – by the teams’ general strength.
    And indeed, the naive analysis, where it is just counted how many times a team which is allowed to play the second leg at home reaches the next round
    (85 out of 152), results in an estimated 56% probability of winning in favor of the team having the return match at home
    Our analysis showed that there is no statistical evidence for the common belief that the chance of winning is higher if a team is playing away in the first leg and having the second leg at home.
    Mht. fordelen ved at slutte ude, tror jeg ikke ligefrem CV bruger Zonal Marking som opslagsværk, men den samme tanke fremføres her (på et pivtyndt statistisk grundlag). Det er dog lige så meget kommentarerne, der rummer en interessant diskussion, der går ud over det rene gætteri.
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,321

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    [QUOTE=Frederiksberger;594539]
    Citat Oprindeligt indsendt af Hjaltees#1 Se meddelelser
    Min egen holdning lægger sig op ad de to træneres. Det må umiddelbart være en fordel (omend måske ikke ret stor samlet set) at have hjemmebane i den kamp hvor tingene skal afgøres. De mest indlysende grunde er selvfølgelig opbakningen fra tilskuerene til hjemmeholdet, og det tryk de kan lægge på modstandere og dommere i de tilfælde hvor kampene er tætte. I de opgør hvor kampen går i forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence får man også yderligere minimum 30 minutters hjemmebanefordel.
    Hvis de to kampe bliver så tætte, at man må ud i forlænget spilletid, så kan man jo også stille dit argument op lidt anderledes:

    Åbenbart, så har hjemmeholdets tilskuere ikke haft den store succes i, at "kue" modstanderholdet og dommeren og i en forlænget spilletid er det vel også at foretrække, at såfremt man lykkedes at score, så skal modstanderen op og score 2 gange.

    Men igen, jeg synes den her debat er blæst lidt for meget op. Se lige på det hold vi møder. Lille er ikke bare et walk-over hold. Det er er stærkt hold i en rigtig stærk liga og de sluttede på 3. pladsen. Selvfølgelig havde det været rart, at byde Lille velkommen i Parken i sidste kamp og så ellers få skabt en lille heksekeddel som vi så det mod Rosenborg, men Lille er et sådan stærkt hold, at vi skal klare os enormt godt i begge kampe. Havde det været et svagere hold, hvor vi kunne have været lidt afventende i den første kamp og så give den fuld skrue i den sidste, så var sagen en noget anden, men når det er en så stærk modstander, hvor chancen for videre avancement er utrolig smal, så er jeg ligeglad.

    Så længe vi får en kamp i Parken, så ser jeg det ikke som et så stort problem igen. Det jeg ser som et stort problem er, at det her hænder 2 gange i træk, for det tyder i min bog på rigtig dårlig organisation - også selvom man havde planlagt at gå direkte i gruppespil.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #69
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Nogen der har hørt fra Billetlugen/FCK angående forkøbsret, billetpriser, tidsfrister?

    Jeg ved godt der er mange, mange.... mange dage til vi spiller vores hjemmekamp mod Lille i parken. Men det samler nok ikke ligefrem flere mennesker at der ikke bliver meldt ud i god tid, hvordan man skaffer sig en billet til opgøret.

    Kampen bliver måske spillet for lukket døre, så vi sikre bedst mulig koncentration til spillerne, så hjemmebanen kan udnyttes bedst muligt!

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #70
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bushen Se meddelelser
    Nogen der har hørt fra Billetlugen/FCK angående forkøbsret, billetpriser, tidsfrister?
    Jeg ved godt der er mange, mange.... mange dage til vi spiller vores hjemmekamp mod Lille i parken. Men det samler nok ikke ligefrem flere mennesker at der ikke bliver meldt ud i god tid, hvordan man skaffer sig en billet til opgøret.
    Kampen bliver måske spillet for lukket døre, så vi sikre bedst mulig koncentration til spillerne, så hjemmebanen kan udnyttes bedst muligt!
    Der var ikke modtaget nogen mail i formiddags, og ej heller nogen info på billetlugen eller fck.dk men det kan være de overvejer meget gode priser til os, pga. Coldplay gate..

    Ja så var det kommet på fck.dk http://www.fck.dk/nyhedsvisning/?newsid=13006

    Mattsson #1988
    Sidst redigeret af Mattsson#1988 : 16.08.12 kl. 13:57 Årsag: nyt link
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Jeg har fået mail idag fra dem, men er ligemeget for mig pga platin..

    Men priserne synes jeg var rigtige gode ellers..

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    81

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Med fare for at gå voldsomt offtopic vil jeg tillade mig at høre, om der er nogen Frankrigskyndige, der ved hvilken kanal i det franske, som viser Champions League kval'en - og helst Lille-FCK d. 29/8. Har tilfældigvis booket en ferie i Frankrig - blot i den modsatte ende af landet ift. Lille, men det skal da ikke afholde mig fra at prøve at finde et sted, der kunne finde på at vise kampen...

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Hvis man har f.eks. guldkort, kan man faktisk normalt tjekke på sin billetlugen-profil,

    dagen før man får en mail fra klub-fck, og allerede der sikre sig sin billet.

    Det har jeg gjort flere gange sidste sæson og også de nu 2 gange i denne sæson.

    Jeg ved så ikke med alm. billetter, men det har jeg jo af gode grunde ikke behov for at vide.

    MVH

    Guldland

  22. #74
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCpaaFYN Se meddelelser
    Med fare for at gå voldsomt offtopic vil jeg tillade mig at høre, om der er nogen Frankrigskyndige, der ved hvilken kanal i det franske, som viser Champions League kval'en - og helst Lille-FCK d. 29/8. Har tilfældigvis booket en ferie i Frankrig - blot i den modsatte ende af landet ift. Lille, men det skal da ikke afholde mig fra at prøve at finde et sted, der kunne finde på at vise kampen...
    Mon ikke det bare er så simpelt at finde en avis med tvguide, eller prøve den første den bedste sportsbar, eller spørge en af de lokale... Det burde være utroligt ligetil så længe du er i selve Frankrig...

    Eller også kan du google det.

    Eller også har jeg alligevel ikke noget at lave:

    http://www.telepoche.fr/listing.html

    eller evt http://www.tvzap.com/tv-guide/28

    Enjoy :)

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    4

    Re: Hvem vil vi helst møde i sidste runde af CL-kvalen?


    Welcome in Lille!

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK møder Rosenborg i fjerde runde af CL-kvalen
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 94
    Sidste Meddelelse: 24.08.10, 14:21
  2. Ønskemodstander i fjerde runde af CL-kvalen
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 06.08.10, 11:00
  3. Mulige modstandere i fjerde runde af CL-kvalen
    By Killer in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 05.08.10, 19:44
  4. FCK møder BATE Borisov i 3. runde af CL-kvalen
    By ffcckkff99 in forum De korte linier
    Svar: 81
    Sidste Meddelelse: 28.07.10, 10:00

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •