Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 162

Emner: Hader du stadig Bøf?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Hader du stadig Bøf?

    I optaktstråden til derbyet lørdag er der flere som har givet udtryk for opsigtsvækkende og stærkt bekymrende synspunkter vedrørende rivalforholdet til Brøndby. Tendensen er ikke ny: I takt med at nedturen har bidt sig godt og grundigt fast i Brøndby de senere år er det blevet stadig mere almindeligt at læse ejendommelige holdninger såsom:

    • Brøndby er blevet ligegyldige efter de blev dårlige
    • Det kan ikke rigtig hidse mig op hvis vi skulle tabe en kamp til Brøndby - jeg kan næsten grine lidt ad det
    • Jeg savner de tætte mesterskabsdueller og rigtige guldkampe mod Brøndby
    • Det ville være godt for dansk fodbold hvis Brøndby vendte tilbage til fordums styrke
    • Brøndby skal kvalificere sig til Europa Cup-kampe, så man kan godte sig når de ryger ud
    • Jeg er ikke vild med Brøndby, men det er jo ikke sjovt at blive ved med at håne en der ligger ned
    • Det dér med at hade en ubetydelig forstadsklub hører altså til på SSO eller på Balkan - i København er vi selvironiske og har overskud!



    Ovenstående er intet mindre end gruopvækkende, og der er behov for at man som tilhænger af FC København kan vise sin stærke afstandtagen til denne anskuelse af vores gamle rival. Derfor introduceres nu "Hader stadig bøf"-sløjfen som er formgivet af ¤Dingo¤ og som man opfordres til at bruge som sin avatar på Sidelinien eller i andre sammenhænge, hvor man gerne vil signalere klart og tydeligt over for sine omgivelser: Ja, jeg hader stadig BØF!

    haderbf3.jpg

    Hvis du pryder din profil med denne sløjfe vil folk vide at du står inde for disse anskuelser:

    • Du under ikke Brøndby noget som helst
    • Du håber at København slår Brøndby i alle kampe og helst stort
    • Du kan ikke fordrage Brøndbys fans uanset hvor dårligt holdet klarer sig
    • Du nyder deres fortsatte nedtur i fulde drag og håber den aldrig stopper
    • Du savner overhovedet ikke dengang Brøndby kæmpede om guldet og deres DM i 2005 må hjertens gerne blive det sidste
    • Du elsker når Brøndby slet ikke spiller europæisk
    • Du glæder dig som et lille barn ved tanken om at Brøndby kan risikere at være i Danmarksserien om kort tid
    • Du føler en stærk og uændret afsky for Brøndby-koryfæer gennem tiderne og Per Nielsen har en særlig plads i dit hadeunivers
    • Du synes på ingen måde det er god FC-stil med overskud og arrogance at hade Brøndby mindre bare fordi de er dårlige
    • Du er inderligt ligeglad med at det fortsatte had til Brøndby af visse Brøndby-fans vil blive udlagt som om vi stadig føler mindreværd over for dem
    • Du helmer ikke før Brøndby IF er reduceret til en ligegyldig landsby-serieklub og selv da vil du hade mindet om deres storhedstid


    Det er simpelthen blevet tid til at vælge side. Så derfor må alle spørge sig selv: Hader jeg virkelig bøf? Sløjfen vil vise hvem der står hvor. Et enig-klik til dette indlæg vil selvfølgelig også vise at du hører til den truede race af FCK-fans som stadig ikke kan fordrage BØF, men glem ikke sløjfen!

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 342 brugere er enige:
    +Christoffer+, -Morfar-, -smølle, .casper, 2000F, 7Jesus, Ace, Ace20, aegh, Agassi, Ailton, Anders, Andreas1901, angatyr, Anti N, anyholm, Apu, Arup, Ashcroft, august, Awesome, Azaghal, b-boy, bagger, Bartokaj, Bazooka, Bechs, Begbie, Bergstedt, Berra, Bill Ward, bmw 25, Boffer, BOSE1128, Boulevardigan, Brokke 82, Bubbibjørnen, BØF-stinker, Cabaret Voltaire, Casper CC, Casper the ghost, Cbas, Ceta, CF12, cf5, Champlos, Charlemagne, Chiron, chrilleho, cleansation, Clough#1, Copenhagen-SCC, cossie, cphdreaming, cphwizard, crekke, cybamerc, d-man, DaDane, Dan Abnormal, Dane, DanielVP, Danish Rebel, dasgringo, david.kjaer, DB Niks, Defreni, Den Lille fckfan, Dét er humor, Devil, DiabloDiego#15, Dingo, Dirk Diggler, Django, djurlander, DJ_John, Don Hrelle, Don J., Don Ø's Discipel, donl, DSL, duckman, duxie, EALP, Egeskov, EinarGonzalez, El Jugador, elefant, Elisabeth, Elver, erikwa, Exadios, FC Franni, fc t'et, FC1903, FCK Irakeren, Fck-fan, fck-freak1539, FCK4LIF3, FCKAJ, FCKarl, FCKiChampionsLeague, FCKluge, fcksøren, FCKvistgaard, FCKzombie, FCKÅER, FCKøbenhavneren, fclalandia, FCMunkebo, feilberg, Fencker, fenne, FGreve, filibuster, Fiscker, Fissan, Flemming Thomsen, Flerbizky, Fodsvamp, fons, Forza20, ForzaHansen, Fosse, Fr4nc0, Fred Perry, Frobenius, FuckingMilesAway, Fuego, funken, GameForReal, Gandhi, GatoConBotas, giggs, Guld, Guldhjalte, guldland, Gummidyr #4, gunner, Gøgler af Guds nåde, Hafnia aka gØgl@ren, Hafnia Victor, HCHaddock, Hellerup, Hellig Kebab, henrik 1265, Hippien, Hjaltees#1, HM, horsenhorsen, hsahirf, hz, idunthor, iioio, Immersen, isen, Jacob N, jak, jake, Jazzie, JEBR, jeske, Jesper88, Jinx, Jobbeelg, johnfc, jonlanghoff, JoséStardust, Jønch, k b hagen, k@sper, kalle, King Glostrup, Kiwi, Klindten, Kolle2000, krofatter, Krølben, ktulu, Køb En Havn, Københavner, køkkensmølfen, Lagoon, Larsen, Lau85, Leon D., lhama, Lille Vinnie, Livsnyder004, llfckll, lomvi, lons, Louise, Lundberg_aus_Lolland, lunde, lupine, løvinden, Maarum, MadsEmil, Maestro, Mandrilen, Martin A, Martin CX, Martin-TheNettoligan, McMac, MCN, Meller, merkel, Mgt09, Mighty Lions, MikeJensen, Mikkandro, Molle^, mr-penguin, NewerNN, Nicko, Nicodemus, Nicolai L., niknik, Nikolaj N, Olus, Omario, Onkel Sjus, Oste, ottesen, ougar, p.plankeværk, Pabres, Palle plankeværk, Parappa, peb, Pede, Perec, Pete, Peter P, Phil, Philler, Pillefaxe, Pipetown, pires, Pli, Plutoman, Pommie, Post, pouljensen, Powderfinger, Prinzen, Puma, Pål-bhoy, Qlawz, Rachmanski, RalleRap, Raptus, Raz, realmike, Registreret HO-ligan, Ribs, Rinaldi, rmjdk, robbie73, Ronni J, RonnieJ, rsj, Rudeboy, Rumle, RWF, ryet, Række13, Røll, Safte, SALT, Sandoz, sarah, scaleo, Sebastian, SEJ, shs, SirFCKalot, Skotte, Skummy, Slinkelist, Slush, SmackTheMac, Smount, Socdk, Sokken, Spejder fra Mars, spiff, Spurs, Steffen_Corleone, Stegger, Stoffer, Strictly, sune@2200N, sunepede, Superbæst, Susan, Sydwind, SYKE, Søndergaard, Teiss, themaninblack, Thomas B., Thomas L, thomasroy, thooomsen, Thunderstokke, Tille, tobynator, Toeffe_WA, tyler durden, UDC, UnaX, Unge K, unknown, Urban Skurk, Urbanus, Vinnie, Vinsten, VonZee, Vores by, Walle, webmik, wermuth, White Angel, wiesel, Wilkens, WILL, Witzansky, Woodson, Woody II, Yours Truly, zebos, Zeitgeist, ZFDK, ziggegaaramok, Zinedine Zidane (GF), ~Prunier~

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    God ide!
    Kan dog ikke få det til at virke på min profil :-(
    Men jeg bruger den i ånden!

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    45

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Et lidt hjælpeløst forsøg, men alligevel...

    http://www.picbadges.com/badge/2707033/

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    En lille pixi-guide til hvordan man skifter profilbillede:

    1.


    2.


    3.


    Voila. Nu kan også du vise hele verden at du hader BØF. Der vil i øvrigt blive linket til en sløjfe i højere opløsning senere i dag, hvis folk er interesseret i den.
    Sidst redigeret af Dingo : 18.08.12 kl. 08:42

  7. De følgende 12 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Yes, klasse indlæg, kunne simpelthen ikke være mere enig. Dem der deler den første række synspunkter har simpelthen ikke været med længe nok.

    De har ikke stået på nedre C op gennem 90'erne og været vidne til den ene ydmygelse efter den anden, kulminerende på fire rædselsfulde og stadigvæk mareridtsfremkaldende dage i foråret 98.

    De har ikke været i Parken i foråret 2002, da rædderlige Mads Jørgensen sendte 1-1 i nettet i det 88. minut og sikrede Egnen skabet på målscoren.

    De har ikke stået på Hjalte Park i foråret 2005 og set os blive skilt ad i 90 minutter i et nederlag, vi stadig ikke har fået revanche for rent ciffermæssigt, og som undertegnede i hvert fald stadig venter på bliver tangeret og/eller - endnu bedre - overgået. Tanken om, at Brøndby er så elendige for tiden, at det rent faktisk burde være muligt at give dem en lektion med tenniscifre til følge varmer mit hjerte...

    Hader jeg stadig Bøf? Åh jo, and then some!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    I disste tider hvor et overbærende forhold til Brøndby IF og deres fans vinder mere og mere indpas, så synes jeg, at vi i forlængelse af trådstarterens oplæg også bør minde hinanden om, hvorfor det er, at vi virkelig virkelig ikke kan udstå Brøndbymiljøet.

    For mig eget vedkommende er denne historie her 8 år efter stadig en kilde til total afpisning. Og hver gang Brøndbys fans er de lykkelige modtagere af et bollespark, så sender jeg en glad tanke krydret med kongefryd til Lars Flanding og de andre møgsvin fra den historie. I Guder, hvor I fortjener de endeløse lortespande, I har fået væltet i hovedet siden dengang tilbage i 2004, hvor "Hopper kun for sjov" var "god lir" i Brøndbykredse. Må mange flere følge (og gerne slutte af med en konkurs i løbet af denne sæson). Lortemennesker og lorteklub.

    Kom gerne med jeres egne eksempler og begrundelser for, hvorfor den snigende forbrødning med Brøndby er helt ude i hampen.
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Fra Strudal over PerPer og de her to væsler til Mike Jensen: Jeg synes at det at hade BØF kommer så naturligt. De ville, som man ser, gøre det samme for os.



    mvh,
    -smølle

    der synes alle der hader BØF skulle retweete dette.

  11. De følgende 8 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Og så rundede vi 100 der stadig hader bøf! Det er faktisk flere end jeg havde troet. Dejligt.

    Lad os ære de første 100 der bidrog til at genoplive den stolte tradition: At hade bøf.

    first100.JPG

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    21

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Kan du løfte sløret for hvad man gør hvis man ikke pt. har denne mulighed med at ændre avatar?
    Når jeg prøver ser det sådan ud:
    Det var en Strålende tid
    idunthor's Avatar


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Boykot mod KB's ungdomshold, orkestreret af Bjerregaard, er også en af de ting jeg altid tænker på når jeg mærker efter mit BØF-had på den åbne PerPer-skala.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    359

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Skal man have en grund til at hade BØF? Er det ikke nok bare, at de er BØF?

    Hadet er kolossalt, for evigt og altid!
    Pabres 00:11
    Pema ved mere end man skulle tro ved første øjekast, som hvis man ser en dværg man har lyst til at tæve, og han så kan 16 forskellige slags kampsport.

    caro 00:12
    Pummie er zyg nok!
    Puma's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    278

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Hmmm kan ikke få det til at virke. Øv Øv .-).

    Og nu er den der, tak for hjælpen
    Sidst redigeret af donl : 18.08.12 kl. 11:10
    - Vi spiller piv-dårligt, men det var selvfølgelig fedt at vinde, og især mod Brøndby, for det er jo dem, vi ikke kan lide, sagde Kris Stadsgaard
    Donl
    donl's Avatar

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af ¤Dingo¤ Se meddelelser
    En lille pixi-guide til hvordan man skifter profilbillede:

    1.


    2.


    3.


    4.
    Indtast:
    Kode:
    http://i35.photobucket.com/albums/d152/JAFDK/haderbf3.jpg
    5. Tryk gem (nederst på skærmen.

    Voila. Nu kan også du vise hele verden at du hader BØF. Der vil i øvrigt blive linket til en sløjfe i højere opløsning senere i dag, hvis folk er interesseret i den.

    Jeg vil gerne pryde mine indlæg med denne herlige sløjfe, men jeg kan ikke få skidtet til at virke. I punkt 3 får jeg ikke den nederste del, hvor man skal vælge option 1 eller 2 med. Jeg har kun den øverste, hvor det ikke lader sig gøre at fjerne prikken i muligheden "Brug ikke avartar" med et museklik. Plz help!!

    Edit: Ups. Kan se at anden bruger har samme problem. Så meget desto mere grund til at hjælpe os der ikke er i besiddelse af 1. klasses PC-kompetencer ;-)
    Sidst redigeret af ryet : 17.08.12 kl. 15:31

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    10

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af idunthor Se meddelelser
    Kan du løfte sløret for hvad man gør hvis man ikke pt. har denne mulighed med at ændre avatar?
    Når jeg prøver ser det sådan ud:
    Du skal sige rediger profilbillede istedet for.

  22. #15
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Brøndby IF(18.08.12 kl.19)

    En fin tråd og en masse fine betragtninger ovenfor. Men....

    Jeg ved ikke, om det skyldes, at man med årene og måske faderrollen er blevet en smule mere pragmatisk, men helt grundlæggende tror jeg ikke, at jeg hader nogen som helst ting her i livet (Gider ikke se "Hvad så med Hitler - hader du ham?" nedenfor) ;-)

    Derudover føler jeg oprigtigt, at begge klubber trives og udvikles i en (nogenlunde) jævnbyrdig rivalisering. For år tilbage var man forholdsvis stolt - på dansk fodbolds vegne - over, den hype som "The New Firm" kunne opdrive. Der var et internationalt snit over kampe som denne, hvor over 40.000 mennesker, jeg selv inklusive, kunne se et dansk mesterskab blive afgjort mellem to værdige men dybt rivaliserende modstandere med en for evigt udødeliggjort aktion af Zuma.

    Vi skal vel være glade for, hvis der kommer blot halvdelen af det tilskuerantal i morgen i Parken. Det illustrerer den pointe, jeg mener at have nemlig, at Brøndby i kraft af deres tragiske udvikling med en uafbrudt strøm af tvivlsomme ledelsesmæssige beslutninger siden 7-0 sejren over Herfølge, der beseglede mesterskabet i 2005 har udviklet sig til lidt af en sportslig ligegyldighed. Fra midt-halvfemserne og frem mod deres mesterskab i 2005, havde jeg gerne ondt i maven en uge op til et opgør mod Biffan. Nu kigger vi i stedet mod det nordsjællandske, midtjyske eller endda fynske for at finde vores værste udfordrere til den sportslige trone.

    Der er dermed kun "historien" tilbage i en kamp mod BIF. De har nemlig ikke udgjort en reel sportslig trussel siden vi måtte "kæmpe" en smule om mesterskabet i 2006/07. Da det sportslige element fortsat ikke er oprettet (ja, vi fører med 10 point ned til dem efter 5 runder), så skal man altså efterhånden være mere end ualmindeligt historiebevidst for at finde den store begejstring frem til morgendagens opgør.

    I stedet for at være komplet uduelige ville jeg derfor foretrække, at de var stærke og at vi dér alligevel slog dem. Det ville på sigt være til vores eget bedste.

    Selv om jeg derfor vil grine med det ene øje, når (og ikke hvis) de rykker ned i år (enten sportsligt eller så grundet økonomien pga. en lav placering ved udbetaling af 1. rate af TV-pengene 1/10 samt når de taber feriepengesagen) så vil jeg alligevel føle en vis rådvildhed i situationen. Som da Megamind i tegnefilmen af samme navn går retningsløst og fortvivlet rundt, da han endelig lykkes med at dræbe sin evige arch-nemesis MetroMan, vil en del af mig derfor savne vores jævnbyrdige opgør.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 11 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •