Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 162

Emner: Hader du stadig Bøf?

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men det gældes jo ikk' for han er jo fan helt ind i HJRTT.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Citat Oprindeligt indsendt af storelarsen Se meddelelser
    Men deres fans....
    Selvudnævnte fodboldeksperter af rang, der er så milevidt fra virkeligheden - det er alligevel de færreste Biffan's der ser sig selv som tilhængere af en middelmådig bæ klub, der står for alt hvad de selv hader ved os andre (fusion, købeklub etc.)
    Måske er det bare dem jeg kender, men jeg oplever et markant skift i "interesse" blandt de BØF fans, som ikke er internetkrigerne med følgere de skal pleje. Før Jan Oscar og omkring et halvt år inde i denne sæson har jeg hørt en del af dem affeje deres forhold til Brøndby med "jeg følger mere med i Håndbold", "Jeg ser kun premier league (primært Liverpool)" eller andre varianter.

    Så snart BØF vinder noget, så bliver støvet pustet af den blågule joggingdragt igen, uanset hvilke "værdier" og "DNA" der er givet køb på.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar


  4. #123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    9

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Liverprollerne er jo et helt andet kapitel, men dog i samme bog :)

    Min pointe er blot, at de på ingen måde ser den reelle afspejling i virkeligheden - hvis vi vinder mod eksempelvis OB, og BIF taber til Vendsyssel, så er der altid dommerfejl og andre ting i spil, som om det er jævnbyrdige hold, men blot oppe mod diverse overmagter og i særdeleshed held...

    Jeg kan tage fejl, men jeg syntes ikke de pakker sig væk, omvendt anderkender jeg da at de værste skabsbøffer nok har andre spændende ting at tage sig af i disse tider (13 år plus det løse)

  5. #124
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Jeg hijacker lige tråden til almen oplysning om hvad én af vores allesammens yndlings-Brøndby-hadeobjekter går og laver for tiden:

    Jesper KASI Nielsen.

    Som I ved er KASI især kendt for sine overvældende successer med Brøndby, AGK, Pandora (KASI), Endless og Amazing og for - anekdotisk bogstaveligt - at have suget olie op fra Q8's tanke på Vestegnen. Det er godt nok endt med mindst 4 baldrende konkurser (den femte og sidste må vi drømme om, men det har været tæt på) og et hav af mindre glade kreditorer i kølvandet udover SKAT - som eksempelvis vores egen Lars Seier, der har skyllet omkring 100 mio kroner ned i lokummet på sin investering i Endless, hvad han klogeligt prøver at få alle til at glemme ved at tie det ihjel. Jesper siger det således et sted på nettet:

    "2015: Die Nielsen Familie verkauft Endless Jewelry and eine Reihe von Internationale Investoren."
    Nåja, det var sådan det var. Hvad siger du, Lars, er I stadig på bøf og Zapaca, hehe? Men der er også meget mere almindelige mennesker, Jesper bare har taget - og vil tage - røven på med sine "sunde familieværdier" fra Vestegnen eller hvad det nu er for en omgang af sit eget mundlort, han bliver høj på. Mere om det senere.

    Indtil april har Jespers energi ligget i at etablere en franchise-model omkring mærket Amazing. Men meget tyder på at Jesper har mindre og mindre med at Amazings reelle ledelse at gøre. Jeg mistænker at selskabet i dag tegnes alene af familien Fischer bag Shop Solutions Aps, der sælger Amazing-smykkerne online og nok også er almindelige distributører for de butikker, der fører mærket.

    Det er lidt svært at se hvor de midler, der skal drive en samlet markedsføring og brandværdi for et franchise kan komme fra og hvorfor skal man så forpligte sig som sælger? Flere af de links og FB-profiler, der understøttede franchise-modellen lader til at være døde siden december. Tilbage står en generisk distributørvirksomhed, som Jesper ikke har aktier i. Måske får han lidt honorarer for at rode i en thailandsk smykkeproducents produktkatalog med grimme ure. Ingen ved det.

    Dertil kommer den bizarre affære med at sælge anparter i den earn out-gevinst, han hævder at have til gode hos Pandora. Og så har Jesper gjort sig i hvad der ligner et forsøg på at etablere sig som ejendomsmægler på Mallorca - en geskæft jeg mistænker går ud på at forsøge at rage henvisningshonorarer som mellemmand til sig, når han afleverer sin klient hos den rigtige ejendomsmægler. Eller som Jesper formulerer det:

    Kasi Real Estate Mallorca betales udelukkende af SÆLGER. Vi er købers mand, og der er ingen omkostninger for køber.
    Et skamløst trumpisk udsagn i al sin sære vælde. De fleste om ikke alle husene på hans hjemmeside er til salg andre steder. Så glemmer vi at Jesper blev idømt en stor bøde i en sag om ulovlige aktionærlån, der ironisk nok involverer huskøb på Mallorca.

    Indsatsen på det sikkert buldrende ejendomsmarked på De Baleariske Øer har ikke afholdt Jesper fra at søsætte et nyt projekt i det Tyskland, hvor hans egne Amazing-butikker gik konkurs med et brag for et par år siden uden at det førte til en revision af hans iværksætter-geni i de AntiJantifa-kredse, der ukritisk hylder den lille mands kamp imod systemet. Men i måske underbevidst erkendelse af at han simpelthen er en klovn til at sælge smykker med profit har han fundet en ny distributør:

    Alle mulige tilfældige tyskere på sociale medier og især Facebook. Se selv her i en engelsk udgave. "There may well be questions in your mind". Well...nu du siger det. Jeg skal lige grine færdig.

    1. Jamen, det ligner da et pyramidespil, eller?
    2. Er du ikke verdens bedste sælger, så hvad skal du med tilfældige mennesker uden forkundskaber for salg som sælgere?
    3. Synes du selv præsentationen er retvisende for familien Nielsens virke og nuværende situation med konkurser og bøder for ulovlige aktionærlån hængende over hovedet?
    4. Hvad synes resten af Amazing - og de franchisetagere, der har betalt dig for retten til at sælge Amazing - om at du er begyndt på at sælge de helt samme smykker under dit eget navn i en helt anden forretningsmodel? Eksklusivt, much?
    5. Hvordan er ellers din status i Amazing?
    6. Synes du at du stiller ambassadørerne - det kalder man konsulenterne (i sig selv et stretch), der køber en starter pack - realistiske forventninger i udsigt?
    7. Er modellen aktuel i andre lande end Tyskland...Danmark?
    8. Er det virkelig rigtigt at Lars og Jan Bech gav dig 8 mio. kroner for retten til at køre Endless den sidste ½ meter ind i hegnet? Hvordan fuck gør du? Er det den hjælpeløse Jack&Jones-stil der fungerer som grøn kryptonit på ellers hårdkogte typer som Lars Seier, Morten Albæk og Jan Bech?

    - anyways, den samme model (med at kaste dårlige penge efter æh...dårlige penge) svarer helt til andre MLM-forretningsmodeller på sociale medier og som sjældent ender med pludselig rigdom for konsulenterne udenfor en meget lukket kreds i toppen - lidt overraskende er det svigerbror Søren Colding, der styrer det hele fra Glostrup. Og Jespers ex-kone, Annika Plum, "Der gründerin von Pandora", der står som hverver i Tyskland. Miss Pandora!

    Nærmest alle Annikas FB-venner er levende engageret i forskellige MLM-selskaber udover Jespers. Man opdager hurtigt at hvervemetoden tager udgangspunkt i at vise at man som mentor har et levende netværk med masser af besøgende og aktivitet. At det foregår i lukkede kredsløb suppleret af bots og med forberedte scripts og templates skal man være ret IT-skarp for at genkende. Mange MLM-selskaber, der arbejder på sociale medier har krav til sine konsulenter om at stå for en vis aktivitet. Ligesom i Jespers butik på Strøget er det de tomme lokaler, der skræmmer nye kunder væk. Det kræver et buzz, der vækker grådigheden.

    Ret hurtigt erkender 99% af ambassadørerne at vennekredsens behov for at købe generiske smykker fra en tudegrim hjemmeside er begrænset og at de er lige så ringe sælgere som Jesper selv. Det er der at de såkaldte mentorer - dem over dig i pyramiden, der skimmer din indtægt - peger på at du (men især dem) kan tjene flere penge på selv "at skabe et netværk" (arbejde dig op i pyramiden) - dvs. ved at sælge starter packs til de få af dine venner, der ikke har unfriendet dig efter at du begyndte at spamme dem med reklamer for alt muligt crappy bling pakket ind i sære memer og emojis. Så i stedet for at sælge smykker hverver du nye konsulenter. Så kan du måske blive Saphire Manager - med stavefejl og det hele? Standardmodellen for hvervning er at reklamere for Zoom-møder, hvor det egentlige salg foregår i et kontrolleret miljø.

    De rigtig slemme selskaber - jeg siger ikke det er Jespers model - er ligefrem eksperter i upsale på konsulenternes manglende succes med det direkte salg ved at arbejde sociopatisk med din skam, utilstrækkelighed og desperation. Køb et sælgerkursus. Nogle ekstra SoMe-moduler. Få mere i provision pr. salg ved at forpligte dig til at aftage en fast mængde smykker pr. måned. Køb stifterens eksklusive vejledning. Og hold for guds skyld facaden. Det er (økonomisk) død ved 1.000 små knive. Når du til sidst står med 40 papkasser med skrammel ude i garagen og en tom bankbog...well, det er sgu da din egen skyld at du er så dårlig en sælger. Men din Jesper Nielsen app kan ingen tage fra dig.

    Så kan det jo være at det juridisk holder vand. Men etisk er det bottom feeding, der bygger på et væld af halve sandheder og fantasifulde anekdoter. Udover Jesper siger det så også en hel del om Facebook - der udover at lægge plads til Allan Nielsens mentale nedsmeltning uden at gribe ind - givetvis tjener enorme beløb på den slags uden nogen form for ansvar overfor hverken konsulenter eller kunder.

    TLDR; Bopa vil gerne høre Lars Seier fortælle sin historie om investeringen i Endless. Og ævler om Jesper Nielsens nye MLM-projekt i Tyskland og Allan Nielsens vrangforestillinger.
    Sidst redigeret af Bopa : 13.05.20 kl. 07:28
    Mvh,
    Bopa


  6. #125
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Mange tak for den gennemgang. Det er klasse.


  7. #126
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,109

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Wow! Der bør da være en journalist eller to, der har lyst til at lave historien om Kasi-Jespers nyeste scam.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #127
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Hvordan går det egentlig hans sag mod Pandora, omkring den earnout?

  10. #128
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    - anyways, den samme model (med at kaste dårlige penge efter æh...dårlige penge) svarer helt til andre MLM-forretningsmodeller på sociale medier og som sjældent ender med pludselig rigdom for konsulenterne udenfor en meget lukket kreds i toppen
    Til dem, der ikke er så bekendte med MLMs og deres udnyttelse af svage personer, kan jeg også anbefale John Olivers gennemgang af forretningsmodellen.


    Den går blandt andet i kødet på Herbalife, som andre mindre sympatiske Superliga-klubber ikke har set sig for gode til at reklamere for.


  11. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Citat Oprindeligt indsendt af EALP Se meddelelser
    Til dem, der ikke er så bekendte med MLMs og deres udnyttelse af svage personer, kan jeg også anbefale John Olivers gennemgang af forretningsmodellen.


    Den går blandt andet i kødet på Herbalife, som andre mindre sympatiske Superliga-klubber ikke har set sig for gode til at reklamere for.
    En af mødrene i min søns børnehave er sælger for Herbalife. Hun har datteren Zóphia - her siger navnet det hele!

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #130
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hader du stadig Bøf?

    En lille tilføjelse. Jeg forestillede mig ikke at MLM-projektet var relevant i Danmark, hvor Jespers navn trods alt er mere belastet og hvor de "Stay at Home Moms", der typisk udgør målgruppen for MLM-selskaber, er færre i antal end i det tyske.

    Måske er der alligevel noget i gære herhjemme i en gruppe med omkring 100 medlemmer. Nikolaj Krøll Madsen bor på Mallorca. På mange måder virker han som et naturligt bekendtskab for Jesper, vurderet på egenkapitalen i de af hans danske selskaber, hvor regnskabet er tilgængeligt (for 2018):

    NKM: -1.228.375
    Wember: -2.730.828
    PriceBroker: -950.790
    DeToBroer: -185.423
    Krøll Madsen Holding: 75.255 (selskabet var under tvangsopløsning, regnskabet blev afleveret for sent)
    Lej En Bartender - under konkurs

    Det er mere end 5 mio. kroner i negativ egenkapital. I alle tilfælde er det Krøll Madsen, der låner penge til selskabernes fortsatte drift. Hvor den indtægt, der bærer lånene, reelt ligger eller lå henne er ikke umiddelbart til at vurdere.

    Ringer navnet en klokke - så kan det være fordi han har haft en bøf kørende med Amalie, som han var manager for i sine unge dage. Hans daværende selskab "XO Group" bombede et hul i jorden på -2,2 mio. kr. i 2010 og gik siden konkurs med et par svadaer:

    Amalies kæreste, Peter, fortæller, at Krøll skylder ham 40.000 kroner, og Susan K er kommet i problemer hos SKAT på grund af ham. "Han sidder i et hus og har en fed bil, som han har købt for de penge, han har tjent på os, mens vi andre kommer til at stå i gæld," siger Susan K til Se og Hør.
    I husker Jespers "ejendomsmægler"-selskab? Se, hvem der er en del af inderkredsen.

    På siden optræder også en John Mejlgren som gruppe-administrator - en coach, der også udbyder sine tjenester på Mallorca. Hans selskab går heller ikke strålende.
    Sidst redigeret af Bopa : 17.05.20 kl. 15:32
    Mvh,
    Bopa

  14. De følgende 16 brugere er enige:

  15. #131
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Jeg forestillede mig ikke at MLM-projektet var relevant i Danmark...
    Oh, famous last words. Siden min seneste entry i eventyret om Jesper er der sket ting og sager. Han har udvidet MLM-butikken med SoMe-ambassadører i Danmark, Sverige, England....next we take Manhattan.

    Der foregår ingenting på de FB-sider, jeg har set, der overbeviser mig om, at der er penge i at sælge smykker på den måde. Nøgternt kalder man konsulenter i tvivlsomme MLM-strukturer, der virkelig prøver på at sælge varerne, for får. Så er der ulvene - deltagere, der gennemskuer projektet for hvad det er og bruger energien på at udvide sit netværk tidligt i selskabets levetid og cashe ind på de startpakker og tilkøb, som netværket under dem forpligter sig til, før det går op for deltagerne at 800 sælgere af Jespers billige crap-tingeltangel i et land, der ikke gider hans detailbutikker, er mindst 799 for meget.

    Eller måske endda 800 for meget. For den ene butik, der eksisterede i forvejen har alvorlige problemer: Shop Solutions, der har Søren Colding i bestyrelsen og ledes af "familiens venner" og som står for logistikken bag Jespers eventyr - indkøb af smykker, hjemmeside og forsendelser, butikken på Strøget - er gedigent på røven. Store tab og negativ egenkapital. Selskabets ledelse skriver i 2019-regnskabet:

    "Med afsæt i en iværksat udvidelse af selskabets distributions- og salgskanaler er det ledelsens beggrundede forventning, at selskabet i andet halvår af 2020 og i 2021 vil realisere en betydelig positiv driftsindtjening samt et fortsat tilstrækkeligt likviditetsflow til fortsat drift. Det er desuden ledelsens begrundede forventning, at selskabets nuværende likviditetsrammer derfor vil være både tilstrækkelige og kan opretholdes frem til udgangen af 2020. Ledelsen har på denne baggrund fundet det korrekt, at aflægge årsrapporten medfortsat drift for øje."

    I sig selv burde det være en højrød advarsel til alle potentielle deltagere at selskabet bag projektet, der i forvejen solgte Jespers crap fra den hjemmeside, der fremadrettet skal bære SoMe-salget igennem til succes, kørte topelendigt i 2019.

    Eller sagt på en anden måde: Salgsgeniet Jesper tabte (andres) penge på at sælge sine egne smykker i 2019. Og nu er det så din tur, Fru Ambassadør.
    Mvh,
    Bopa


  16. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,199

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Ja, i den grad...

  17. De følgende 14 brugere er enige:

  18. #133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,582

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Always
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Alle skoler kommer til at være lukkede på hele pestegnen i næste uge.

  21. #135
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    591

    Re: Hader du stadig Bøf?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Alle skoler kommer til at være lukkede på hele pestegnen i næste uge.
    Problemet er jo at mange af vestegnstyperne har indset hvor ubeboelig deres bydel er og er flyttet til København. Jeg kan simpelthen ikke magte hvis deres fest også skal koste en nedlukning her. Synes en fair straf ville være at fratage dem fem point, at bygge en mur rundt om vestegnen og lade lortet implodere over tid og/eller at de skulle spille uden tilskuere i næste sæson.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •