Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
60. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    35 58.33%
  • Uafgjort!

    18 30.00%
  • OB Sejr!

    7 11.67%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 31

Emner: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af _EG_ Se meddelelser
    Stadsgaard og Sigrudsson kostede et mål imod Lille, så det gav måske god nok mening at prøve noget andet i dag. Især hvis Stadsgaard ikke var helt klar. Men Sölvi var da bestemt ikke svaret på noget som helst. Han har aldrig været rigtig god sammen med Sigrudsson, men i dag var han en gennemført katastrofe.
    Al respekt for at Claudemir i almindelighed og TK i særdeleshed har spillet sig op under Jacobs og det er fint, at vi har smidt de marginale midtbanespillere på porten, men jeg forstår alligevel ikke, at der har været fokuseret så ensidigt på at skaffe en angriber fra Jacobs side i dette vindue. Det nye sort i Suppen er åbenbart boldbesiddende, teknisk fodbold og uden den direkte erstatning for Kvist, som vi har savnet i over et år, er vi fucked i kampe som idag. TK og Claudemir prøver på bedste beskub, men der er ingen styring og ingen til for alvor at bremse modstanderen. Det kommer til at koste dyrt hen over sæsonen, hvis vi ikke har en til at styre tempoet og stoppe modstanderens opspil. Også gerne med en grim tackling, når det er nødvendigt. Det ville være helt fint for mig, hvis du endelig tog dig sammen og fik løst det problem, C.V. Navnlig hvis du gjorde det, inden det kostede os flere mesterskaber!
    Jeg er Helt enig, Vi mangler i den grad en kvalitets Def midtbane spiller, igen i dag så vi især i 2 halvleg at vores midtbane er fuldstændig væk. Det der skræmmer mig er at CV "åbenbart" ikke kan se problemet siden Kvist er forsvundet og INTET har foretaget sig. Det kostet tildels et DM sidste år, blandet med en masse andre faktorer self. Egentlig har TK og Claudemir løftet deres spil i denne sæson, men vi kommer ikke uden om at kombination TK/Claudemir mangler et eller andet. De minder lidt for meget om hinanden efter min mening. Vi har self Delaney som uheldigvis blevet skadet, som viste gode takter sidste sæson. Så er spørgsmålet bare har vi "Tid" til at lade Delaney udvikle sig, nu hvor det er Kritisk vi hiver DM hjem og direkte CL næste år.

    Den største bekymring er uden Tvivl vores midtbane. Tidligere har vi været kendt for vores boldbesiddelse og evne til at kontroller kampene, den evne er helt forsvundet. Ja vi har fået en god start på ligaen, nøjagtig som sidste år under Roland, men vi ved alle, hvordan det endte.

  2. #17
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    ............... dejlig kasse af Nicolai Jørgensen i øvrigt!
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.


  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    For lige at være en lyseslukker mht. midtbane debatten, så ser jeg nu ikke midtbanen som det pt. svageste element. I min optik er det klart forsvaret - specielt Sølvi i dag. Håber selvfølgelig på en ny midtbane spiller, men jeg håber endnu mere på, at det centraleforsvar bliver stabiliseret.

    Men NJ er klart blevet min favoritspiller efter hans ankomst. Det ligner et godt scoop indtil videre. Jeg så helst at vi udløste købsklausulen med det samme.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Udover hvad der allerede er skrevet om vores skræmmende dårlige defensiv i dag og det meget tydelige behov for en defensiv midtbanestyrmand, synes jeg desværre, at den kamp giver bange anelser mht. de to profiler, der gerne ville af sted, men ikke kom det. Santin var stort set usynlig, hvilket er bemærkelsesværdigt i en kamp, hvor der var dømt "fri leg" for angriberne i begge ender. Jeg frygter, at det aflyste udlandseventyr kommer til ar markere enden på hans opblomstring.

    Samtidig var jeg ved at blive næsten lige så hidsig over Bolanos, som jeg blev det over vores håbløse forsvar. Den her kamp burde være guf for ham med al den plads at boltre sig på, men i langt de fleste tilfælde, når han fik bolden - og det gjorde han meget - ødelagde han gode muligheder ved at foretage forkerte beslutninger eller dårligt udførte aktioner. Hans driblinger er altså voldsomt forudsigelige - hvilket ikke er noget nyt problem, men var tydeligere til aften end nogensinde - og det blev især udstillet, når man sammenlignede med Nicolai Jørgensens spil i den modsatte side. Og hans evne til at henholdsvis drible, afslutte og aflevere, når det var det forkerte at gøre, gav mig grumme minder om Ailton, når han var værst. Af samme grund var jeg også for første gang temmelig skuffet og uforstående over Ariëls dispositioner - eller mangel på samme. At Vetokele ikke kom ind på den højre kant (eller ind i angrebet og Jørgensen ned på højrekanten efter Santins udskiftning), var helt uforståeligt for mig.

    På trods af, at vi skabte ufatteligt mange chancer (dog så mange færre store chancer end OB, at vi skal være glade for ét point), var der kun tre spillere, der ikke skuffede IMO, for baggrunden var edderhyleme tynd: Nicolai Jørgensen, Cornelius og Wiland. Jeg håber, at CV får en travl dag på transfer-kontoret i morgen, for den her kamp var måske nok en "freak incident", men den burde også være et "wake up call" om, at holdet, som det ser ud nu, er temmelig sårbart, og det bliver ingen badeferie at vinde mesterskabet tilbage fra FCN.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Jeg synes nu ikke Bolanos spillede helt så forfærdeligt, som du udstiller det. I slutningen af kampen, så traf han mange dårlige valg og burde have været afløst at Vetokele, men synes nu han spillede fint i 1. halvleg sammen med Lars. Men jeg blev godt nok også skuffet over ham i en stor del af anden halvleg, men synes ikke man kan klandre hans kvaliteter.

    Santin var også lidt usynlig i dag, men jeg bemærkede dog, at han tit var med til, at opbygge spillet på midtbanen, så jeg hælder lidt til at tro, at han har spillet en lidt mere hængende angriber i dag.

    Jeg synes dog, at der er mange spillere der kan være deres indsats bekendt. Dog er Sølvi specielt ikke en del af dem, han forærede 2-2 målet væk og var også uheldigt indblandet i 1-1 målet. Jeg er lidt i tvivl omkring Ragnar, men han havde en fin aften, dog virker det som om, at han ret ofte skal rydde op efter Sølvi (blandt andet ved 1-1 målet) og det hæmmer lidt hans spil.

    Både Claude og TK stod ret dybt i banen i dag og det må være et tegn på vores usikre og dybe defensiv, men ellers ikke så mange fejlafleveringer som vi plejer at se.

    Jeg synes at Pierre er rigtig dygtig defensivt, men han falder lidt igennem i dag offensivt. Han prøver en hel masse, men lykkedes ikke helt med det. Dog smider han ikke bolden væk særlig ofte, så det er et plus.

    Jørgensen var klart banens bedste spiller i dag, hvor han var med i alt. Både fra angreb til midtbane til sin kant. Han lavede bolderobringer, afleveringer og scorede et flot mål. Wiland må være vores anden bedste, for han reddede os et par gange i dag også selvom han så lidt forvirret ud ved 2-2 målet (som også var en forvirrende situation med skoubo og Ragnar).

    Cornelius havde også en fin kamp i dag, hvor han også scorede, men ellers kom han ikke frem til de helt store chancer i dag, men rigtig fin indsats hvor han også gjorde sit, for at generobre og ellers prøve at være targetmand.

    Men når man ser på OB's chancer i dag, må vi bare være glade for et point. Vi kommer frem til rigtig mange indlæg, specielt i første halvleg hvor Bolanos og Las tromler igennem deres højre side, så får vi ikke helt udbetaling for dem.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    I al fairness skal det siges, at TK og Claude gjorde det udemærket idag, BORTSET fra; At der ikke var nogen til at lukke hullerne mellem kæderne, når især Falk rykkede derind. Det problem SKAL løses inden kampen imod FCN. Vi har tretten dage til at få sat et midterforsvar sammen, der fungerer - skal udnyttes. Ser gerne Jacobsen spillet ind dér. Ved godt han var uheldig i den første kamp, men hvad er alternativerne? Nævnte jeg Falk før? KØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØB. Han kan indgå på mange pladser og kan måske endda presse Bola og Santin til at gøre det lidt bedre. Det er som om de får lov til at lalle for meget rundt.

    Efter denne kamp bør Santin og Sölvi sættes af. Santin har før været udemærket, når han kom ind sent i kampen. Gider bare ikke mere se ham brænde sin første chance og så lalle rundt med tudefjæs i 70 minutter.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    MoM Willand! - Han er bare høj klasse.

    Fed Kamp med Santin & Solvi som bluntere.

    Bolanos burde blive lidt længere til trænning og øve sine skud en smule =)

    -Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    For lige at være en lyseslukker mht. midtbane debatten, så ser jeg nu ikke midtbanen som det pt. svageste element. I min optik er det klart forsvaret - specielt Sølvi i dag. Håber selvfølgelig på en ny midtbane spiller, men jeg håber endnu mere på, at det centraleforsvar bliver stabiliseret.

    Men NJ er klart blevet min favoritspiller efter hans ankomst. Det ligner et godt scoop indtil videre. Jeg så helst at vi udløste købsklausulen med det samme.
    En ny forsvars spiller siger du ?. Vi har lige købt Michael Jakobsen, som dog lige skal i form, samtidig har vi Kris stadsgaard. Dog ser jeg gerne en fast forsvars konstalation man satser på så der ikke bliver skiftet så meget ud.

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    537

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Er jeg den eneste der ikke kan forstå hvorfor Kris lige pludselig var blevet sat af?

    Efter min mening har han i de sidste mange kampe været vores bedste forsvarsspiller, og forsvaret har faktisk set nogenlunde stabilt ud med ham.
    Sidst redigeret af Nikolaj : 03.09.12 kl. 08:35


  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Kampen i går viste igen, at der er for lidt fodbold i vores to islandske udsmidere til at de kan danne centerforsvar sammen.

  15. De følgende 11 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja vi har fået en god start på ligaen, nøjagtig som sidste år under Roland, men vi ved alle, hvordan det endte.
    Vi fik en pointmæssig fantastisk start både under Rolle og CV, men i begge tilfælde var det åbenlyst for alle, at vi fik flere point end spillet var til.

    Vi spillede rent ud sagt elendigt. Der er jeg noget mere positiv omkring vores situation nu, end jeg var da Rolle/CV startede.

    Problemet er selvfølgelig at kravene også er steget en del. Da Rolle startede, der var der ikke rigtig nogen konkurrenter i bakspejlet. Eller det troede vi ikke der var :-) Nu er der andre hold, som man må sige i den grad har spillet sig op. Og selvom AaB næppe holder (ligesom FCN næppe ville holde sidste år :-)), så ligner OB og FCN jo ret jævnbyrdige modstandere i år.

    Men vi er stadig bedre end vi var sidste år.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Kan godt være du er pjattet med vores målmand, men han koster et mål i dag!
    Det er en hård dom, at Wiland skulle koste et mål. Jeg antager at du må mene det første, da det 2. vel umuligt kan være andet end Sølvis helt eget mål, selvom andre også kunne have gjort noget klogere.

    Så din anke må være, at Wiland kommer ud af målet, da den bliver headet ind til Skoubo. Skoubo forsøger at få vendt med bolden, og er tæt på at lykkes. Hvis han havde klaret det en ½ snert bedre, så havde han afsluttet selv, og der ville Wiland formentlig have reddet, fordi han var kommer ud til Skoubo. Hvis han var blevet tilbage, så havde han været prisgivet. Og jeg tror ikke han ville have haft meget bedre chance for at redde den afslutning, der endte med at komme, hvis han var blevet på stregen.

    Jeg synes det er HELT hen i vejret at tilskrive Wiland det mål. Han skal ud af målet der, også selvom han så ender på mellemhånd efter "afleveringen".

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  18. #28
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    En ny forsvars spiller siger du ?. Vi har lige købt Michael Jakobsen, som dog lige skal i form, samtidig har vi Kris stadsgaard. Dog ser jeg gerne en fast forsvars konstalation man satser på så der ikke bliver skiftet så meget ud.
    Skriver ikke at vi skal have en ny, men at det skal stabiliseres. Det var mere ment som, hvad jeg så, som værende problemet og her vælger jeg forsvaret fremfor midtbanen. Plus så giver det vel mere stabilitet, hvis forsvaret og midtbanen er vant til hinanden, fremfor der kommer en ny mand og skal spilles ind.

  19. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,531

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Skriver ikke at vi skal have en ny, men at det skal stabiliseres. Det var mere ment som, hvad jeg så, som værende problemet og her vælger jeg forsvaret fremfor midtbanen. Plus så giver det vel mere stabilitet, hvis forsvaret og midtbanen er vant til hinanden, fremfor der kommer en ny mand og skal spilles ind.
    Er ikke enige. Ethvert forsvar kan se dårligt ud, hvis der ikke er en stærk midtbane. Problemet med vores midtbane er at TK/Claudemir ligner for meget hinanden i deres spil, Ingen af dem er rigtige god offensive og ingen af dem er rigtige gode defensivt. De er sådan midt i mellem med en masse boldflytterri side til side. Læg mærke til i det sidste 1 ½ år efter vi mistet kvist, hvor mange omstillinger/ kontra vores modstandere får, det er nærmest skræmmende. derudover er vi ikke så boldbesiddende mere som ellers har været vores kendetegn i over 10 år

  20. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,310

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)

    Men vi bliver jo ikke straffet på kontra?
    Vi bliver straffet på opdækningsfejl og tabte hovedstødsdueller og fordi forsvarsspillerne træffer nogle forkerte valg.
    Forsvaret koster 2 mål mod OB. Hvis midtbanespillerne er så gode, at de helt kan holde modstanderen fra, at udfordre forsvaret på en eller anden måde igennem en hel kamp, så spiller de heller ikke i superligaen ret længe. Jeg vil give dig ret i, at vi laver mange dumme fejl, der giver modstanderne gode muligheder for omstillinger, men det var ikke dem vi blev straffet på mod OB og for den sags skyld heller ikke mod Lille hvor det ikke lykkedes at opdække ordentligt stort set hele kampen (heldigvis blev vi ikke straffet på ham Tulios mange hovedstød).

    Vores spil har også udviklet sig i løbet af de sidste 10 år, hvor højdepunktet nok var under Ståle. Men før Ståle var vi ikke helt så farlige med bolden, men vi var gode til at slå mange lange bolde og spillede meget direkte spil - og der er ikke mange hold der ønsker, at lægge højt pres, når modstanderen smider bolden op på en stærk angriber der fordeler spillet videre. Føler ikke, at vores "kendetegn" er gået tabt mht. vores spil - men det er gået tabt mht. vores forsvar. Synes at vi i de sidste 10 år (med undtagelser) har haft nogle dygtige forsvarsspillere der især var dygtige hovedstødsspillere og højdepunktet for dette var Gravgaard og Hangeland.

    Men nej, man kan altså ikke undgå, at modstanderen i løbet af en kamp kommer til at udfordre forsvaret og vi virker rigtig ustabile når det sker. Dog var OB kampen vild - de var dygtige til, at spille sig igennem vores presspil og det er i disse situationer at forsvaret skal være en klippe, ikke et par islændinge der i fællesskab ikke kan dække Skoubo og HHA.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01
  2. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  3. Optakts- og kamptråd: F.C. København - AaB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 11:26
  4. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •