Dengang jeg startede med at komme i parken i slut 90'erne/start 00'erne, da var det som barn på familietribunen. Dengang kom man gerne 2 timer inden kick-off for at deltage i det hav af muligheder, der var for børn - ganske simple ting som skud på mål mod en Kihlstedt lavet af træ, autografer, Playstationspil og anden underholdning. Dette husker jeg, som en stor årsag til at man tog i Parken om søndagen. Dette har så betydet, at jeg efterfølgende er fortsat med at komme i Parken og stadig gør det idag.

Pointen i min lille anekdote er, at hvis der skabes bedre forhold for børnefamilierne, så er der givetvis større sandsynlighed for at de bliver ved med at komme - altså et fremtidigt indtægtsgrundlag.

Nu skal det siges, at jeg ikke har været på den nye familietribune, hvorfor jeg selvfølgelig må tage visse forbehold, men jeg tror personligt at det er her man skal satse. Dengang jeg kom på familietribunen, var denne ofte helt fyldt, mens der idag kun er en brøkdel. Det kunne være interessant at høre hvordan tingene foregår idag fra nogen regelmæssige gæster. Personligt er jeg en smule skeptisk overfor at familietribunen er placeret ved udebaneafsnittet, da dette nok ikke er specielt børnevenligt. Desuden har vi set, at der ingen problemer er med at inddrage familietribunen til europæiske kampe.

Så vidt jeg husker var det meget billigt for børn at komme ind gennem medlemskab af de Unge Løver og det kostede heller ikke alverden for voksne - det samme er tilfældet idag, så det er nok ikke billetprisen, der er forklaringen.

Selvfølgelig har de sædvanlige årsager, der er blevet nævnt tidligere, som

  • Finanskrise
  • Generel mæthed af fodbold jf. muligheder for at se fodbold i TV


givetvis også en indflydelse på hvilke muligheder, der er for at skabe en familietribune. Det er dog personligt svært for mig at vurdere, hvor meget der kan gøres (eller hvad der gøres pt.), da jeg ikke tager på familietribunen, men jeg ville da lige nævne det, selvom der muligvis ikke er samme forudsætninger for at skabe tidligere tiders familietribune idag.