Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 63

Emner: Indkøb kontra School of Excellence

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Indkøb kontra School of Excellence

    Med tanke på de tre unge mænd som pt findes i truppen, som er hentet fra SOE, får det mig til at tænke på om det ikke netop er vejen frem.
    Conelius, Remmer og Busk er årgang 93, og mit gæt er at de tre samt Baes, har været de største talenter i den årgang, men hvordan ser den næste årgang ud? Er der også i årgang 94 at finde talenter som kan gå direkte ind og yde den samme stabilitet som Især Cornelius og Remmer har gjort i de kampe de har fået?
    Ingen tvivl om at netop at der er en rød tråd i hele klubben, gør at talenterne som kommer op, kan gå direkte ind uden den store tilvending, da spillestilen er den samme og en af de få forandringer er at det går hurtigere.

    Der er de sidste par år hentet en del spillere ind som stortset ikke engang har været gode nok til bænken, der kan tales om decideret fejlscouting, eller ren og skær uheld at de ikke er faldet godt til spillemæssigt, for socialt har det virket som om at alle stortrives i klubben.
    Min tanke er så om man måske skulle prøve at scoute mere i retningen af både om spilleren vil passe ind socialt, men også om det de kan i de klubber de er i også kan udnyttes i FCK's spillestil, for selvom man sparker mål ind på samlebånd i Norge og sverige, så behøver det ikke at betyde at de kan fører det videre til den danske liga, slet ikke hvis de kommer fra et udbredt kontra hold, eller fra en 433 opstilling.

    Selvfølgelig skal man fortsætte med at invisterer i spillere, men istedet for at bruge 3x10-15 mill på 3 angriber som måske kan sparke den ind hos os, for det kan de for et bundhold i norge, så måske hellere kigge på de hold i toppen af ligaerne, som nok spillere mere som os, spilstyrende mod hold som ofte pakker sig, og køb 1 angriber til 25 mill, som i langt større grad vil kunne videreføre det til superligaen, og hvor talenterne kan lære noget fra dem i spillet i kampene, istedet for spillet til træning, da de nuværende har brugt langt det meste tid på bænken.

    Der er nu ryddet godt op i truppen, hvilket jeg håber netop betyder at man fremover vil tænke mere i retningen af Skolen fremfor at spilde pengene på 2.rangs spillere til bænken. Hvis der købes, skal det være enten et stort talent med henblik på udvikling eller en som kan gå direkte ind og forstærke start 11eren, og ellers må og skal pladserne på bænken bruges på spillere som kan udfordrer i start 11eren eller talentet som lærer hver gang han er med. Og Sælges der, må og skal der først kigges på skolen, for alder betyder ikke kvalitet, det betyder kun erfaring, og erfaring fåes kun hvis man får chancen, Cornelius er det bedste eksempel, for hvem savner N'doye, ikke mig ihvertfald!!:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Nu kan det godt være, at jeg er helt galt på den, men er Cornelius og co. ikke fra årgangen før School of Excellence? Altså, at de er kommet igennem systemet på normal vis? Ikke at det skal betyde, at School of Excellence ikke er godt, men det er da relevant at have med.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af McMac Se meddelelser
    Nu kan det godt være, at jeg er helt galt på den, men er Cornelius og co. ikke fra årgangen før School of Excellence? Altså, at de er kommet igennem systemet på normal vis? Ikke at det skal betyde, at School of Excellence ikke er godt, men det er da relevant at have med.
    Det er netop helt rigtigt... FCKs School of Excellence startede nemlig med årgang 96 i 2009, og derfor går der nok lige et par år (efter min hovedregning år 2014) før vi for noget op fra vores ungdomsprojekt.

    Hvis man også lige husker efter er Cornelius altså 93'er og derfor lige et par årgange før, så mon ikke der kommer en enkelt op fra det "gamle" system inden Skolen overtager...
    Sidst redigeret af Eremitten : 18.09.12 kl. 13:44 Årsag: ekstra tilføjelse
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Overskriften burde måske være indkøb kontra talentudvikling.

    Jeg vil i øvrigt medgive trådstarter, at der er hentet mange dårlige breddespillere til klubben i de seneste par sæsoner, men jeg formoder, at det har været en konsekvens af manglende talentmasse i ungdomsrækkerne. Naturligvis er det ønskværdigt at give plads til talenterne, men det forudsætter jo, at talentmassen rent faktisk er der. Jeg har svært ved at se, hvem CV indtil nu skulle have satset på i stedet for vores noget middelmådige indkøbte bænkevarmere.

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Om de så er fra SOE eller ej, ville jeg egentlig gerne høre om der nogen herinde der kender lidt til de kommende årgange?
    Har vi nogle store talenter der står og venter i kulissen, mener at have læst et sted at Danny Amankwaa betegnes som et stort talent - men er der andre som folk kender til?

  7. #6
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Danny Amankwaa er the next thing :) Også Mads Aaquist bliver spændende.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    206

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    Danny Amankwaa er the next thing :) Også Mads Aaquist bliver spændende.
    Danny var fænomenal til u17 VM i Mexico!? Han minder lidt om Vetokele.
    6

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Her er en lille oversigt over u-landsholdspillere fra FCK fra u16 og op. Disse er fra de seneste udtagede trupper

    U16, 1997
    ingen

    U17, 1996
    Daniel Jespersen, målmand

    U18, 1995
    Aris Vaporakis, målmand
    Mads Nordam, forsvar
    Mikkel Wohlgemuth, midtbane

    U19, 1994
    Casper Højer Nielsen, forsvar
    Mads Aaquist, Forsvar
    Danny Amankwaa, Angreb

    U20
    Jakob Busk Jensen, målmand
    Christoffer Remmer, forsvar
    Andreas Baes Jensen, angreb
    Danny Amankwaa(igen), angreb

    U21
    Thomas Delaney
    Andreas Cornelius(stod ikke på dbu's liste, men var efter udtaget)

    Kender ikke meget til nogle af spillerne, men det ser ud som til at vi er fint repræsenteret på u-landsholdene.


    I mine øjne, vil det være farligt for en klub som FCK at satse 100 % på talenter. Vi ville kunne ende med at stå med flere uprøvede kræfter til en vigtig kamp(forhåbentlig CHL), hvis vi render ind i nogle skader. FCK's politik har altid været, at hvis en spiller bliver skadet, så vil erstatningen være på samme niveau, hvilket nok tit, har kostet talenterne spilletid. For en klub som gerne vil være en konstant topklub, er dette en vigtig egenskab, som dog udsætter talenternes spilletid på 1. holdet.
    En måde at udvikle talenterne, så de ikke skal tage springet fra u19 til superligaen, kunne være at udleje de største talenter, til bunden af superliagen eller toppen af 1. division i ½ til 1 år. På samme måde som med Baes og Toutouh for at give dem dem kamptræning.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Det er egentlig spøjst, at vi sammenlagt kun har én spiller på de to u-landshold, som udgør de årgange, SoE repræsenterer (1996 og yngre), mens vi har et "hav" af spillere på u-landsholdene for de ældre årgange.
    Sidst redigeret af Elver : 21.09.12 kl. 11:21
    Hejsa
    Elver's Avatar

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    21

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Ja scoutingen fungerede ikke så godt i starten af projektet og de har stortset smidt hele årgang 96 ud igen.
    En anden sjov ting, er at en af de 97ere som de ikke kunne bruge og som skiftede til Lyngby, nu er på landsholdet og ingen fra SOE er.

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    AF det jeg har opsnappet er følgende de pt største talenter på U19 holdet:

    94:
    Venstre Back: Casper Højer
    Højre Back: Mads Aaqvist
    Højre Wing/Angriber: Danny Amankwaa

    95:
    Centerforsvar: Mads Nordam
    Midtbane: Mikkel Wohlgemuth
    Offensiv Midt: Tobias Christensen

    Danny Amankwaa er en rigtig spændende type, lille, lynhurtig og god teknisk - med evnen til at sætte en spiller. Arsenal og Ajax er eftersigende interesserede i ham. Højer skulle vidst minde lidt om Remmer, men med et rigtig godt skud udefra. Aaqvist så vi jo til U17 EM+VM. Lidt lille spiller, men leverer altid et sandt arbejdsraseri og er anfører for U19 holdet.

    Tobias Christensen er der lidt Christian Eriksen over, lille dygtig teknisk offensiv midt med evnen til at se afleveringsmulighederne før alle andre. Ajax holder vist stadig øje med ham. Nordam er allerede inde over reserveholdet, og imponerer med sin veludviklet fysik. Wohlgemuth, kender jeg faktisk ikke det stor til, men nævnes konstant som en af de mest spændende talenter - har dog været en del skadet.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Nogen der har et kendskab til Sebastian Krogdal, der åbenbart scorede til 6-0 i den seneste reserveholdskamp (målet er ikke med i highlight-videoen). Så vidt jeg kan se er han ikke nævnt i tråden endnu.
    En hurtig google-søgning viser han er tidligere AB'er. Hvis nogen har et bedre kendskab må de meget gerne skrive et par linjer.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Ifølge min kilde, der har set ham spille flere gange: Sebastian er en hurtig angriber, skarp målnæse, knapt så teknisk velfunderet
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af KB85 Se meddelelser
    Ja scoutingen fungerede ikke så godt i starten af projektet og de har stortset smidt hele årgang 96 ud igen.
    En anden sjov ting, er at en af de 97ere som de ikke kunne bruge og som skiftede til Lyngby, nu er på landsholdet og ingen fra SOE er.
    Det lyder ret ærgerligt, hvis det er tilfældet, at der ikke er nogen brugbare spillere på årgang 96 og 97 - det betyder alt andet lige, at alle de bedste danske spillere fra den årgang er endt med at få deres fodboldopvækst i andre klubber, og det vil også resultere i, at førsteholdet ikke får tilført ungdomsspillere, når de årgange skal tage springet op og spille seniorfodbold. Man må håbe, at der er kommet mere styr på scoutingen siden, så vi kan høste frugterne af SoE-arbejdet i fremtiden.
    Mvh.
    Dane

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Angående Danny tager jeg helt fejl hvis jeg siger hans kontrakt udløber til sommer ? Mads Aaquist hvilken plads spiller han ?

Side 1 af 5 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. School of Excellence ... eller hvad?
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 18.08.21, 13:49
  2. FCK School of exellence nye faciliteter
    By Maestro in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 09:07
  3. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  4. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •