Side 2 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 63

Emner: Indkøb kontra School of Excellence

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af KB85 Se meddelelser
    Ja scoutingen fungerede ikke så godt i starten af projektet og de har stortset smidt hele årgang 96 ud igen.
    En anden sjov ting, er at en af de 97ere som de ikke kunne bruge og som skiftede til Lyngby, nu er på landsholdet og ingen fra SOE er.
    Har man scoutet anderledes med henblik på dette projekt?

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Nu hvor Vetokele er smuttet indenom Mos som tredje angriber, håber jeg at Mos smutter til vinter, og så lader Danny Amankwaa være fjerde angriber, for netop 4. angriberen i truppen bør være en ung som er i "lære".
    Derudover mener jeg at Mos er endnu et eksempel på fejlscouting, for han har overhovedet ikke teknik, fysik eller fart til at kunne deltage i den form for fodbold der bliver praktiseret i FCK. Han har en god målnæse og god til at smutte i dybden, men der er ingen dybde når modstanderne står nede foran eget mål, så farvel til Mos, tak:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Off-topic: Hvorfor er der et reklamebanner ude i højre side af Zidanes indlæg herover??

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Et forsigtig bud er at de skal udskiftes 1-3 spillere pr. vindue. Naturligvis vil der nu og da komme et vindue med gennemtræk (som dette og det i 2005!), hvor der så også vil være mere plads til talenter. Men jeg tror ikke man skal satse på at have plads til meget mere end 1-2 talenter pr. år med mindre der er et ekstraordinært stort talent klar!

    Hvis FCK i snit skifter 1-3 spillere i vinduet:

    - Breddespillere som ikke er gode nok kan udskiftes med talenter
    - Stjernespiller som sælges skal udskiftes med en ny stjerne i svøb, usikkerheden er stor ved at vælge et talent til at tage over for en stjerne (det kan lade sig gøre, ser vi denne sæson)

    Ser man på den nuværende trup så mangler vi kun 1 venstre back. Det kunne sagtens være et talent, da både Jakobsen og Jacobsen kan dække pladsen også.

    Mulige udskiftninger.

    Breddespillere ud:
    Grindheim - kan udskiftes med talent (ligner bare ikke vi har center midt talenter klar... set fra U-landsholds oversigten), da de 3 andre er etablerede spillere.
    Mos - Vi har 5 angribere og det er egentlig en for meget, men de andre er meget unge og hvis Santin ryger... så er det fint nok at beholde Mos til at konkurrer med Vetokele. Men hvis vores start angreb består af en spiller på 19 og en på 20... så gør det mig en anelse nervøs!
    Frederiksen - det 5 hjul. Han må gerne vise noget i denne sæson ellers så har vi talenter klar til den plads!
    Kim Christensen - er ved at være oppe i årene og det er et spørgsmål om hvornår Busk overtager hans plads.

    "Stjerner" ud:
    - Bolanos kan måske ryge næste vindue og talentet skal virkelig være stort ellers skal vi købe en konkurrent til Gislason.
    - LJ - han er lige fyldt 33 og mon ikke det er planen at Remmer og Gamboa skal kæmpe om at tage over

    Med andre ord. I løbet af det næste år kan følgene talenter bruge:

    - Venstre back
    - Center midt

    Ekstraordinær talenter kan altid bruges, men vi kommer til at mangle

    - En højre midt
    - En angriber pga. farvel til en eller flere af Santin, Mos, Frederiksen. Men men men det er gået godt med Cornelius, men vi kan ikke forvente endnu en stor succes (selvom talentet er der = Amankwaa). Så her må vi forvente FCK køber ind.

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1839056.ece

    Ekstra posten laver samme fejl som i starten af denne tråd og inkludere en masse spillere som vi har med i vores europacup trup i dag som en del af School of Excellence projektet.

    Udover det er det da meget spændene at vi har alle disse unge spillere med ud i europa nu


    1. Kim Christensen
    2. Lars Jacobsen
    3. Pierre Bengtsson
    4. Kris Stadsgaard
    5. Sølvi Ottesen
    6. Claudemir Domingues
    8. Christian Grindheim
    11. Cesar Santin
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Rurik Gislason
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    25. Christoffer Remmer
    27. Thomas Delaney
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolanos
    31. Jakob Busk
    32. Danny Amankwaa
    33. Casper Højer


    Hvorfor vi har 3 keepere med ved jeg ikke, sikkert nogen uefa regler med at vi skal have x-antal spillere med som er home-grown eller noget i den stil, men fedt nok at Ariel giver de unge chancen for at komme med ud og snuse lidt til det hele.
    Sidst redigeret af Toeffe_WA : 04.10.12 kl. 13:15
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Hvorfor vi har 3 keepere med ved jeg ikke
    Fordi at Wiland, på vej ud af bussen falder over en taske med stjålne iphones og brækker anklen.

    Kim C får et romerlys i hoved efter et kvarter, og så fordi TK har fået stjålet sine målmandshandsker sidst han faldt i søvn på møntvaskeriet..


    Ej, det er nu meget normalt at ha en 3. målmand, i risiko for at den ene bliver skadet. Kun at ha' en målmand når man starter kampen, vil træneren nok helst ikke komme ud for. Lidt som at vente med at bruge sin 3. udskiftning, så en skade ikke er lig med 10 mand på banen..

    :)
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af Toeffe_WA Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1839056.ece

    Ekstra posten laver samme fejl som i starten af denne tråd og inkludere en masse spillere som vi har med i vores europacup trup i dag som en del af School of Excellence projektet.
    Jeg kan ikke se, at EB skriver noget om, at de 5 omtalte spillere kommer fra School of Excellence?

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    69

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    DaneX: Jeg har sakset underoverskriften til dig Citat:
    FCK har fem spillere fra deres eget ungdomsarbejde med i truppen mod Steaua Bukarest
    om ungdomsarbejde så er lig School Of Excellence ved jeg ikke

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af JoakimK Se meddelelser
    DaneX: Jeg har sakset underoverskriften til dig Citat:
    FCK har fem spillere fra deres eget ungdomsarbejde med i truppen mod Steaua Bukarest
    om ungdomsarbejde så er lig School Of Excellence ved jeg ikke
    Jeg har skam også læst "underoverskriften", men FCK havde vel også et ungdomsarbejde før School of Excellence?
    Og som sagt står der ikke noget om SoE.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #25
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg har skam også læst "underoverskriften", men FCK havde vel også et ungdomsarbejde før School of Excellence?
    Og som sagt står der ikke noget om SoE.
    Der står ikke noget om SoE længere, journalisten har rettet det,

    Så er det pludselig mig der ser dum ud, men det må jeg jo bare lære af og sceendumpe hvis jeg endelig vil fluekneppe diverse artikler.

    Beklager den forviring dette måtte have skabt, tilbage til trådens fokus!
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Her er en artikel vores unge midtbanespiller Andreas Baes(årgang 93), som i øjeblikket er udlejet til Herfølge i 1. division:
    http://www.hbkoge.dk/Default.aspx?ID...d=3511&PID=150

    Han har spillet i 14 ud af 17 kampe og kan betegnes som stamspiller. Efter planen vender han hjem til nytår, men man arbejder allerede på at forlænge opholdet.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Er der nogen med lidt indsigt i vores SOE der tør spå om hvem der bliver den næste der får debut ? udover Busk selvfølgelig.

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Jeg vil godt komme med et par bud på kommende profiler ud fra det jeg har set.
    Mange ting kan naturligvis ske undervejs.

    1994:
    Danny Amankwa som nu er kendt af de fleste.
    Casper Højer. Angrebsivrig venstreback med et godt spark.
    Mads Aaquist. Også en angrebsivrig back, som har spillet en del u-landskamp. Har det handicap, at han vist er født d.31/12.

    1995:
    Mads Nordam. Stor og stærk centerforsvarsspiller hentet i Næstved. Er allerede fast inde omkring reserveholdet.
    Mikkel Wohlgemuth. Central midtbanespiller som er et godt bindeled på midten. Fordeler boldene godt og er i konstant bevægelse.
    Matthias Larsen. Hurtig angriber og lidt af et vildskud, da han har været en del skadet. Men på u-17 niveau var han god.
    Tobias Christensen. Lille og intelligent spiller på midtbanen eller bag en angriber. Har allerede nu været en del gange på besøg i Ajax.

    1996:
    Daniel Jespersen. God keeper med landsholdserfaring. Er desværre ude det næste års tid med en skade.
    Marcus Mathiesen. Central forsvarsspiller. Teknisk god og dygtig i det fremadrettet spil. Er heldigvis også god til at forsvare.

    Det er umiddelbart dem jeg vurderer til stå, som de næste i køen. Men der sker altid mange ting undervejs.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Det var en rigtig fin up-date. Bliver spændene at følge de kommende år. Kunne godt savne en større opmærksomhed fra FCK`s side, men det er vist en del af planen at der ikke skal snakkes for meget om de unge som jeg har forstået det ?

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Det var en rigtig fin up-date. Bliver spændene at følge de kommende år. Kunne godt savne en større opmærksomhed fra FCK`s side, men det er vist en del af planen at der ikke skal snakkes for meget om de unge som jeg har forstået det ?
    Lige præcis, i Diego på TV2sport fortalte de om at de ikke ønskede stille deres unge spiller til rådighed for medierne, og det mener jeg er et rigtigt klogt valg, for de drenge skal kun tænke fodbold og undgå at vokse ind i skyerne.
    Desuden ser vi ofte at os fans får enorme forventninger bare vi ser en af vores unge talenter blive omtalt, og sker der så ikke noget indenfor en kort tid, bliver han stemplet som et talent som ikke havde hvad der skulle til. Så lad dengene være drenge, og nyde deres fodbold, der bliver tid nok til medier og fans hvis de er gode nok:-)
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. School of Excellence ... eller hvad?
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 18.08.21, 13:49
  2. FCK School of exellence nye faciliteter
    By Maestro in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 09:07
  3. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  4. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •