Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 63

Emner: Indkøb kontra School of Excellence

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Artikel om bl.a. FCKs talentudvikling. Artiklen har tidligere været bragt i Tipsbladets papirudgave. Nu er den altså også digital:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...fck-talenterne

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Sikke en dejlig omgang læsning. Man må også sige at der er står forskel på FCK's og FCM's økonomi, FCK har råd til at udvikle spillere til førsteholdet og FCM har ikke. Selv personligt kan jeg godt lide at FCM lærere spillerene at stå på egne ben, men synes at FCK har fat i den lange ende. Kan ikke vente med at se de unge danske spillere i FCK !

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Lyder fantastisk at de ansætter så mange scouts, det må jo være vejen frem hvis vi skal finde de største talenter i Kbh

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    I forbindelse med dette vil jeg høre om nogen kan hjælpe med om FCK nogensinde har forsøgt sig med eksempelvis en åben træningsdag for samarbejdsklubber eller bare generelt i jagten på at finde talenter i københavnsområdet, eller om de 100 % går igennem scouting af spillere i ungdomsrækkerne?

    Der er selvfølgelig FCK's fodboldskole som lidt er hen af den ide, hvor de vel får mulighed for at spotte lidt talenter, men der er ikke en offentlig eller gratis tryout?

    Jeg mener, at have læst at eksempelvis Ajax afholder en form for dette i forsøget på at spotte talenter til deres akademi, og at Barcelona gør nogenlunde det samme.

    Men er der måske en medfan, der ved mere om dette? Har googlet lidt men er ikke noget der umiddelbart dukker op, og kunne godt tænke mig at læse lidt mere omkring konceptet med åbne træninger eller tryouts og i hvor vidt omfang dette bliver brugt i større klubber rundt omkring i verden i jagten på måske meget stereotypt men en ny "Zlatan".

  6. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    I forbindelse med dette vil jeg høre om nogen kan hjælpe med om FCK nogensinde har forsøgt sig med eksempelvis en åben træningsdag for samarbejdsklubber eller bare generelt i jagten på at finde talenter i københavnsområdet, eller om de 100 % går igennem scouting af spillere i ungdomsrækkerne?

    Der er selvfølgelig FCK's fodboldskole som lidt er hen af den ide, hvor de vel får mulighed for at spotte lidt talenter, men der er ikke en offentlig eller gratis tryout?

    Jeg mener, at have læst at eksempelvis Ajax afholder en form for dette i forsøget på at spotte talenter til deres akademi, og at Barcelona gør nogenlunde det samme.

    Men er der måske en medfan, der ved mere om dette? Har googlet lidt men er ikke noget der umiddelbart dukker op, og kunne godt tænke mig at læse lidt mere omkring konceptet med åbne træninger eller tryouts og i hvor vidt omfang dette bliver brugt i større klubber rundt omkring i verden i jagten på måske meget stereotypt men en ny "Zlatan".
    Jeg skal ikke kunne sige hvordan det fungerer i Barcelona, men i Ajax er den god nok at der er tryouts, men det er for børn i alderen 8-10 år, og det koncept fungerer fordi de i Ajax allerede i den alder begynder at præge dem gennem teknisk træning. I Fck vil det ikke være aktuelt i den alder, for der er SOE rettet efter u16 og op, og de spillere som er i den alder er allerede spottet, af Fck eller i en andens klubs førstehold for at komme i betragtning.
    Men hvis Fck satsede på at gennemføre konceptet igennem hele klubben, ville det være en rigtig god ide med tryouts, det fungerer jo i Ajax.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af zidane Se meddelelser
    Jeg skal ikke kunne sige hvordan det fungerer i Barcelona, men i Ajax er den god nok at der er tryouts, men det er for børn i alderen 8-10 år, og det koncept fungerer fordi de i Ajax allerede i den alder begynder at præge dem gennem teknisk træning. I Fck vil det ikke være aktuelt i den alder, for der er SOE rettet efter u16 og op, og de spillere som er i den alder er allerede spottet, af Fck eller i en andens klubs førstehold for at komme i betragtning.
    Men hvis Fck satsede på at gennemføre konceptet igennem hele klubben, ville det være en rigtig god ide med tryouts, det fungerer jo i Ajax.
    Jeg tror ikke at de ting du nævner er så fjernt for FCK. Jeg erindrer ihvertfald et interview jeg så (FCKTV). Her fortalte Sune Schmidt ihvertfald lidt om, at man gerne vil væk fra foreningstanken, og selv vælge de 9-10 årige drenge der skal igennem SOE. For at omgå DBU's regler om ikke at kontakte spillere under U13 alderen, kan man jo afholde de omtalte tryouts.

    Jeg har selv lige været på besøg på Ajax akademi, og har fået et indblik i hvordan de gør tingene. De henter alle drengene hjemme hos deres forældre tidligt om morgenen (lige fra drengene er 7-8 år). Så kommer drengene ind på akademiet, i skole, tilbage på akademiet til træning, lektier, træning, bad, bespisning og så hjem til mor og far igen, hvor de sover. Dette sker 3-4 gange om ugen, inklusiv kamp. I Ajax har de gjort de erfaringer, at drengene ikke skal træne for mange gange om ugen. Til gengæld er træningspassene længere.

    Jeg ville faktisk ikke være så skræmt som forælder, hvis det var min egen 8-årige pode der skulle igennem det. De har virkelig det hele menneske i fokus, da de udemærket er klar over at det ikke er alle der går igennem nåleøjet.

    Deres filosofi er til gengæld også hård. Hvis de møder et hold der fx har en højre back der er lige så dygtig som ham de selv har. Så vil de have ham fra modstander holdet, da han så må besidde et større talent, da han ikke har modtaget Ajax-træningen 😊

    Men jeg tror det er en vej vi også kommer til at se at SOE vil gå, over tid. Den hollandske fodboldskole er jo en hel del år længere fremme end den danske.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Er meget interessant læsning, er der steder man kan læse mere om den tankegang, og om hvordan de organiserer eksempelvis tryouts. Kunne være spændende eksempelvis på en holdsammensætning at se hvor mange der kommer til eksempelvis Ajax igennem tryouts, og hvor mange der gør det igennem andre kanaler.

    København har jo den fordel at oplandet er så stort at man netop kan tænke i en Ajax model, og dermed ensrette det ned til en tidligere alder end eksempelvis FCM der med deres opland er nødt til at hive spillerne op fra rødderne og væk fra deres forældre, og derfor først kan tiltrække dem senere.

    Men tak for de spændende input om Ajaxmodellen.

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Indkøb kontra School of Excellence

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg ville faktisk ikke være så skræmt som forælder, hvis det var min egen 8-årige pode der skulle igennem det. De har virkelig det hele menneske i fokus, da de udemærket er klar over at det ikke er alle der går igennem nåleøjet.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Jeg har boet i Holland i 7 år og jeg er på ingen måder overbevist om at de uddanner "hele" mennesker. Desuden er rigtig mange af AJAX's hollandske talenter enormt arrogante og ikke de mest vellidte. Det er simpelthen ligegyldigt hvordan du kommer frem - så længe du kommer frem. Det kan godt være meget usmageligt nu og da og ikke en model jeg ville foretrække i Danmark!

    Løb en liste igennem over store Hollandske spillere (der har været/er mange) og tænk over deres personligheder. Jeg kan nævne meget få sympatiske Hollandske stjerne - de uddanner ikke "hele" mennesker og det er i mit verdensbillede en fejl!

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Jeg vil starte ud med at sige, at jeg ikke lige ved hvor jeg skal poste nedenstående. Så det blev her :-)

    Nu er jeg en kæmpe fodboldnørd der følger med i alt hvad der kan følges med i, heriblandt SOE talenterne. Jeg har bl.a. fulgt 98'erne, som blev skreget op til the next big thing. Man var på et tidspunkt nødsaget til at søge udenlands, for at finde kvalificeret modstand. Men i den nuværende U15 drenge 1. division, indtager drengene en lidet flatterende 9. plads.

    http://www.dbusjaelland.dk/turnering...?poolid=160857

    Vores U17 drenge ligger nr. 11.

    http://www.dbusjaelland.dk/turnering...?poolid=147465

    Vores U19 drenge ligger nr. 9.

    http://www.dbusjaelland.dk/turnering...?poolid=147442

    Det er rent faktisk kun vores U14 drenge der kan være deres indsats bekendt, resultatmæssigt set. Dog er det alment kendt, at de først får rigtig modstand, når de møder DBU Sjælland holdene som U15 spillere.

    http://www.dbusjaelland.dk/turnering...?poolid=156606

    Nuvel. Det er ungdomsfodbold, og udvikling kommer før resultater. En frase vi har hørt igen og igen. Men alle kan vel blive enige om at man opnår en bedre og mere positiv udvikling, hvis man vinder mere end man taber, hvilket ikke gør sig gældende for andre end vores U14 drenge.

    Mit store spørgsmål til de folk der er sat lidt bedre ind i tingene end jeg er, er at hvorfor klarer vores ungdomshold sig generelt dårligere end før klubben valgte at øge fokus på talentudvikling med SOE?

    Jeg studser ligeledes over, at vi stort set ingen landsholdsspillere har fra U16 og op.

    Mit sidste lille provokerende spørgsmål er om vi afvikler mere end vi udvikler?

    Det er jo lidt kuriøst at vi med vores finanser, i forhold til alle andre klubber herhjemme og i resten af Norden, har alle tiders chance for at skabe Skandinaviens bedste talentudviklingsprogram.

    Men som resultaterne indikerer, så må klubbens scouts ikke have formået at støvsuge Storkøbenhavns største talenter. Jeg undres.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  13. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Jeg skal ikke gøre mig klog på ungdomsfodbold, men umiddelbart lader det til, at der er store forskydningerne i tabellerne fra år til år. Sidste år vandt U19-holdet rækken, og de bedste spillere bliver jo bragt ind omkring Superligaholdet og spiller i reserveligaen. Er der plads til forbedringer? Sikkert. Men man har vel ikke, i nyere tid, haft større succes med at udvikle potentielle emner til Superligaholdet? Nuvel, det lader til, at man gør en bevidst indsats for at give talenterne spilletid. Og Superligaholdet er ikke set dårligere i en del år. Men der er da en del unge spillere med reel mulighed for at kunne blive profiler i FCK med tiden. Selv hvis man ser bort fra Cornelius.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg skal ikke gøre mig klog på ungdomsfodbold, men umiddelbart lader det til, at der er store forskydningerne i tabellerne fra år til år. Sidste år vandt U19-holdet rækken, og de bedste spillere bliver jo bragt ind omkring Superligaholdet og spiller i reserveligaen. Er der plads til forbedringer? Sikkert. Men man har vel ikke, i nyere tid, haft større succes med at udvikle potentielle emner til Superligaholdet? Nuvel, det lader til, at man gør en bevidst indsats for at give talenterne spilletid. Og Superligaholdet er ikke set dårligere i en del år. Men der er da en del unge spillere med reel mulighed for at kunne blive profiler i FCK med tiden. Selv hvis man ser bort fra Cornelius.
    Men det U19-hold der tog guld (årgang 93/94), er ret beset "vokset op" i det gamle KB system. Det nye SOE system viser sig bare ikke at have lige så flotte resultater.

    SOE's årgang 96 var vidst det første kuld i SOE regi, og de har da været langt fra imponerende.

    Søger en der forhåbentligt kan give mig et fyldestgørende svar :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg studser ligeledes over, at vi stort set ingen landsholdsspillere har fra U16 og op.

    Men som resultaterne indikerer, så må klubbens scouts ikke have formået at støvsuge Storkøbenhavns største talenter. Jeg undres.
    Og forundringen kan fortsætte lidt endnu. Der er kun udtaget en spiller fra FCKs rækker til det nye U17 hold:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/lands...med-i-u17-trup

  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Og forundringen kan fortsætte lidt endnu. Der er kun udtaget en spiller fra FCKs rækker til det nye U17 hold:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/lands...med-i-u17-trup
    Jeg ved ikke om det kan være et decideret forsvar af SoE, men det er godt nok også en blandet landhandel, der er udtaget:

    1 FCK, 2 BIF, 2 LBK, 3 OB, 1 FCN, 3 EFB, 1, FCM, 1 AAB, 1 AGF, 1 VBK og så 1 Heerenveen (Roskilde).

    Men jeg deler din forundring. Tidligere så man jo ofte, at ungdomsholdene stort set kun bestod af spillere fra eksempelvis FCK, BIF og FCM. Det kan jo enten betyde, at de andre hold er kommet godt med på talentudviklingen, eller at vores system ikke helt fungerer.

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    7

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Både og.
    FCK skal selvfølgelig satse efter at få den bedste talentudvikling i dansk fodbold men også hente spillere ind udefra.
    Forbilledet må være at køre som en slags mini-Bayern hvor der fra egne rækker kan rykkes måske 2 af de bedste op i førsteholdstruppen fra en ungdomssektor der også aktivt henter spillere ind før de bliver 18 så de stadig kan gælde som "home-grown" i europæisk sammenhæng. Det skal dog kun være de bedste og kun dem som man har forventninger til kan udvikle sig til top-spillere ellers ville udlejning til andre klubber nok være bedre end at føre en spiller op i førsteholdstruppen blot for at tilbringe en sæson milevidt fra spilletid.
    Ligesom hidtil skal vi dog også hente spillere udefra som nu senest med unge Pourie der nok kan komme til at gå ind i startopstillingen som profil fra dag 1 - men måske endnu bedre har fine perspektiver for at blive FCKs næste store salg til udlandet.
    Kunsten når der sælges spillere er altid at man skal sørge for vitterligt at tjene så mange penge på salget at det kan betale sig at sælge. Når man tager regnestykket fra Cornelius-salget og regner Pourie-købet ind er der et kæmpe plus på den økonomiske side og en ny spiller der måske ikke lige fra dag 1 er lige så god som Cornelius men som over sæsonen kan blive det.

  19. #45
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Det du også skal være opmærksom på er hvordan klubben ønsker at udfordrer de bedst spillere fra hver årgang.
    I lige så lang tid jeg kan huske, har FCK valgt at flytte de spiller som har det "for nemt" imod deres egne årgange, op til de den ældre årgang, for at udvikle spilleren og udfordrer ham på et højere niveau. Og gøres det ved alle hold, bliver styrken også forvringet, men man får stærkere seniorspillere, da de tidligere er blevet konstant udfordret.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. School of Excellence ... eller hvad?
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 18.08.21, 13:49
  2. FCK School of exellence nye faciliteter
    By Maestro in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 09:07
  3. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  4. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •