Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 63

Emner: Indkøb kontra School of Excellence

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Spiller han fra Norge og han fra Island ikke på u 19 holdet eller ?

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Her er en lille opdatering på hvordan vores U13, U14 og U15 klarer sig i mødet med landets bedste dittoer. Det har lige fundet sted i Grenaa, til AGF Elite Cup.

    http://www.agf-talent.dk/agf-elite-cup-2014/

    Set ud fra et resultatmæssigt synspunkt, så står det da ikke så skidt til. Tre finaler ud af tre mulige, hvoraf to af dem vindes, og en tredje tabes i forlænget.

    Så de uvaskede kan bare komme an med deres propaganda bavl om talentudvikling.

    Og som en lille krølle på halen, kan det nævnes at fire af spillerne fra U15 holdet, er plukket i de uvaskedes "baghave" (Rosenhøj).
    Sidst redigeret af albinus1985 : 15.04.14 kl. 23:58

  3. De følgende 10 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Her er en lille opdatering på hvordan vores U13, U14 og U15 klarer sig i mødet med landets bedste dittoer. Det har lige fundet sted i Grenaa, til AGF Elite Cup.

    http://www.agf-talent.dk/agf-elite-cup-2014/

    Set ud fra et resultatmæssigt synspunkt, så står det da ikke så skidt til. Tre finaler ud af tre mulige, hvoraf to af dem vindes, og en tredje tabes i forlænget.

    Så de uvaskede kan bare komme an med deres propaganda bavl om talentudvikling.

    Og som en lille krølle på halen, kan det nævnes at fire af spillerne fra U15 holdet, er plukket i de uvaskedes "baghave" (Rosenhøj).
    Flotte resultater ligesom vores CL deltagelse også var rigtig flot. Men bortset fra det, så er det jo ikke ligefrem imponerende resultater som vi præsterer til dagligt i u17 og u19 ligaerne. Er der nogen med lidt indsigt, der ved hvorfor vi ikke kan præstere der?

    Kasper.

  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    K@sper: U 19 er da i den grad med om topplaceringerne...Prøv at tjek stillingen (og antal spillede kampe):-)))

  6. #50
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Flotte resultater ligesom vores CL deltagelse også var rigtig flot. Men bortset fra det, så er det jo ikke ligefrem imponerende resultater som vi præsterer til dagligt i u17 og u19 ligaerne. Er der nogen med lidt indsigt, der ved hvorfor vi ikke kan præstere der?

    Kasper.
    U19-holdet ligger rigtig lunt i svinget, i forhold til at spille med om DM-titlen. Men derimod "sejler" resultaterne for U17-holdet. En forklaring kan være at en del årgang 99-spillere allerede nu får spilletid på holdet, selvom de reelt først er U17-spillere efter sommerferien.

    Mht. klubbens selvforståelse, ville det dog klæde dem at spille med om guldet hvert år. Det ville jo også være med til at sende et stærkt signal til andre håbefulde unge. Men udvikling kommer selvfølgelig i første række, selvom der med U17-holdet er fulgt ALT for mange pauvre resultater. Udvikling og resultater burde kunne gå hånd i hånd.

    PS: Det bliver spændende at følge hvad klubbens reaktion kommer til at være, oven på de uvaskedes lancering af regionale talentcentre. Man kan vel ikke bare "lade stå til"?

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    225

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    PS: Det bliver spændende at følge hvad klubbens reaktion kommer til at være, oven på de uvaskedes lancering af regionale talentcentre. Man kan vel ikke bare "lade stå til"?
    Umiddelbart tror jeg ikke bifs nye talentprojekt kommer til at ændre på det arbejde der laves på SoE med den daglige træning eller den måde man hverver sig spillere på. Holmstrøm var f.eks. ude at sige at det ikke var noget man rystede i bukserne over.
    "Hans fodboldhjerne var skudt tilbage til stenalderen. Jeg ved ikke, hvad det er for noget lalle-bold, han har spillet til Gold Cup..."
    Ståle om Atiba Hutchinsons tilbagevenden til FC København efter at havde været til Gold Cup.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    PS: Det bliver spændende at følge hvad klubbens reaktion kommer til at være, oven på de uvaskedes lancering af regionale talentcentre. Man kan vel ikke bare "lade stå til"?
    Jeg er af den holdning at lad da endelig Brøndby forsøge at være Dortmund, hvis bare vi så er Bayern!

    Vi har allerede lidt kørt stilen, men ikke i stor nok stil, IMO, særligt eksemplificeret ved at man ikke fik fat i en spiller som Ankersen. Lad os håbe at det bliver bedre nu hvor man har meldt ud at man vil satse mere på fodbolden - 30% ekstra i budgettet og dét...

  11. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    U19-holdet ligger rigtig lunt i svinget, i forhold til at spille med om DM-titlen. Men derimod "sejler" resultaterne for U17-holdet. En forklaring kan være at en del årgang 99-spillere allerede nu får spilletid på holdet, selvom de reelt først er U17-spillere efter sommerferien.

    Mht. klubbens selvforståelse, ville det dog klæde dem at spille med om guldet hvert år. Det ville jo også være med til at sende et stærkt signal til andre håbefulde unge. Men udvikling kommer selvfølgelig i første række, selvom der med U17-holdet er fulgt ALT for mange pauvre resultater. Udvikling og resultater burde kunne gå hånd i hånd.

    PS: Det bliver spændende at følge hvad klubbens reaktion kommer til at være, oven på de uvaskedes lancering af regionale talentcentre. Man kan vel ikke bare "lade stå til"?
    Resultater for ungdomsholdene er for så vidt underordnede, så længe SoE udvikler spillere til førsteholdet. Jeg har hørt, at de tidligt rykker de bedste spillere en årgang op, så de løbende bliver udfordret. Dette vil naturligt medføre, at holdene isoleret set bliver mindre konkurrencedygtige, men helt ærligt betyder det ikke noget for mig, om U17-holdet vinder guld eller slutter som nummer 5.

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas1901 Se meddelelser
    Resultater for ungdomsholdene er for så vidt underordnede, så længe SoE udvikler spillere til førsteholdet. Jeg har hørt, at de tidligt rykker de bedste spillere en årgang op, så de løbende bliver udfordret. Dette vil naturligt medføre, at holdene isoleret set bliver mindre konkurrencedygtige, men helt ærligt betyder det ikke noget for mig, om U17-holdet vinder guld eller slutter som nummer 5.
    Det er muligt, men jeg forstår godt pointen med, hvordan det ser ud for unge med talent uden for SoE. Hvis de lige er kommet op og skal til at spille U17 og faktisk er hamrende dygtige og så kigger på U17 ligaen og ser, at FCK ligger nummer 5 og Brøndby nummer 1 uden at vide, at de bedre U17'er faktisk spiller i U19 i stedet i FCK, men måske ikke i Brøndby, så kan det for nogle måske være mere interessant at kigge mod Brøndby Mastercard end SoE?

    Derfor mener jeg ikke, at man kan være helt ukritisk i forhold til resultaterne i kampene.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    404

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det er muligt, men jeg forstår godt pointen med, hvordan det ser ud for unge med talent uden for SoE. Hvis de lige er kommet op og skal til at spille U17 og faktisk er hamrende dygtige og så kigger på U17 ligaen og ser, at FCK ligger nummer 5 og Brøndby nummer 1 uden at vide, at de bedre U17'er faktisk spiller i U19 i stedet i FCK, men måske ikke i Brøndby, så kan det for nogle måske være mere interessant at kigge mod Brøndby Mastercard end SoE?

    Derfor mener jeg ikke, at man kan være helt ukritisk i forhold til resultaterne i kampene.
    Jamen enig, men når man ser på, hvad de af BØFs spillere af egen avl, som er kommet helt til deres førstehold, har opnået med deres karriere sidenhen, har man et ret godt argument for, at spillerne skal vælge SoE i stedet for. Og set fra FCKs side, er det jo klart at foretrække, at spillerne er rustet til at spille superliga, når de kommer i førsteholdstruppen, frem for at de har vundet et par titler som U17 eller U19.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af FGreve Se meddelelser
    Umiddelbart tror jeg ikke bifs nye talentprojekt kommer til at ændre på det arbejde der laves på SoE med den daglige træning eller den måde man hverver sig spillere på. Holmstrøm var f.eks. ude at sige at det ikke var noget man rystede i bukserne over.
    Jeg suger ellers på lappen fra samtlige medier der gider at bruge lidt tid på sport. Men Holmstrøms udmelding har jeg ikke læst nogle steder. Kilde tak :-)

  18. #57
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg suger ellers på lappen fra samtlige medier der gider at bruge lidt tid på sport. Men Holmstrøms udmelding har jeg ikke læst nogle steder. Kilde tak :-)
    Nu prøvede jeg for sjov at skrive "Holmstrøm + Masterclass" på google, og tror du ikke jeg finder følgende link som det første?;)

    http://onside.dk/superligaen/holmstr...soevnloes-over
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Nu prøvede jeg for sjov at skrive "Holmstrøm + Masterclass" på google, og tror du ikke jeg finder følgende link som det første?;)

    http://onside.dk/superligaen/holmstr...soevnloes-over
    Dette link fremkom også i fcknews.com's liste af nyheder, som er et fantastisk sted at følge med. :)

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af FGreve Se meddelelser
    Umiddelbart tror jeg ikke bifs nye talentprojekt kommer til at ændre på det arbejde der laves på SoE med den daglige træning eller den måde man hverver sig spillere på. Holmstrøm var f.eks. ude at sige at det ikke var noget man rystede i bukserne over.
    Det kan godt være at NCH svarer lidt overlegent, hvilket de uvaskedes fans altid bliver voldsomt provokeret af, og som gang på gang morer mig. Men jeg håber da at det er noget som bliver taget seriøst alligevel. Ikke mindst set i lyset af at vi kæmper om de samme unge mennesker.

    Og nu når de vil åbne regionale talentcentre på Sjælland, Nykøbing Falster og Kolding, håber jeg da at det er noget der bliver skulet til. Jeg så rigtig gerne at vi forsøgte os med den midtjyske strategi, og sugede de bedste danske talenter til sig, evt. med et der tilhørende akademi.

    En lille sidste indskydelse. Jeg har kunnet læse at Aarhus Fremad er blevet samarbejdsklub og bl.a. skal afholde FCK's fodboldskole/CAMP. Er der nogen der ved noget mere om vi fx skulle have interesse i de unge talenter i og omkring Aarhus? Og i så fald, kan det jo betyde at klubben er begyndt at blive aktive på det jyske talentmarkede.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #60
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Indkøb kontra School of Excellence.

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Og nu når de vil åbne regionale talentcentre på Sjælland, Nykøbing Falster og Kolding, håber jeg da at det er noget der bliver skulet til.
    Det skal nok med at når Brøndby taler om "regionale talentcentre", så mener de i virkeligheden "lokale klubber vi samarbejder med".

    "De regionale talentcentre er klubber, der i forvejen har et højt niveau for deres talentudvikling og som minimum kandiderer til at opnå B- eller T-licens i DBU-regi. De lokale talentklubber er mindre klubber i nærområdet, hvor samarbejdet både er af fodboldmæssig og kommerciel karakter."

    De åbner ikke hverken det ene eller andet i Kolding, de indgår i et samarbejde med Kolding IF og kalder dem et talentcenter.

  25. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. School of Excellence ... eller hvad?
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 43
    Sidste Meddelelse: 18.08.21, 13:49
  2. FCK School of exellence nye faciliteter
    By Maestro in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 29.06.11, 09:07
  3. FCK lancerer "F.C. Copenhagen School of Excellence"
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 14.03.09, 15:24
  4. Sidelinien Old School
    By Hartvig in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 26.08.03, 21:23

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •