Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
43. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    31 72.09%
  • Uafgjort!

    7 16.28%
  • Esbjerg fB Sejr!

    5 11.63%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Sidste runde før landskampspausen af denne sæsons SuperLiga indeholder opgøret mellem:

    Esbjerg fB vs. FC København

    Optakt:
    FC København er sikker på at ligge på førstepladsen efter denne 12.runde af SuperLigaen, men der er ingen grund til at formindske forspringet og på sigt risikere ikke at ende med mesterskabet. Som alle ved spillede FC København den første udekamp i Europa League i torsdags, hvor man måtte desværre måtte se sig slået på et tilfældigt kludemål i slutningen af kampen. Nederlaget betyder så vidt forstået at FC København nu må nøjes med 2.pladsen, hvor afstanden til Molde FK udelukkende består af at man har været bedst indbyrdes.

    Esbjerg fB har som oprykker haft det svært i SuperLigaen, men som nævnt på FCK.DK har man på det seneste haft mere tur i den. Esbjerg er stiftet ved fusion mellem 2 lokale klubber i 1924 og har siden da vundet 5 mesterskaber og 2 pokaltitler. Trofæerne ligger dog mange år tilbage og den seneste medalje er som sikkert mange husker fra 2003/2004-sæsonen, hvor Esbjerg var udfordre til mesterskabet i mange runder. Derudover har jyderne været i pokalfinalen, så sent som i 2008, hvor det desværre blev til nederlag. Den nuværende Esbjerg-trup byder for Københavnere på gensyn med blandt andre Martin Bergvold, som skiftede fra FC København i august. Derudover har Esbjergspilleren Martin Braithwaite fået meget omtale på det seneste og har vist også været nævnt som transferemne på nærværende forum, selvom de færreste vist fandt det interessant. Sidst, men vigtigst er Youssef Toutouh, som jo er blevet udlejet til Esbjerg, men som desværre har karantæne i dagens opgør.

    I forhold til truppen til kampen mod Steaua Bucuresti er Danny Amankwaa gledet ud og derudover er Pierre Bengtsson desværre i dag pludselig ude af truppen, selvom han oprindeligt var udtaget. I stedet for Bengtsson er Søren Frederiksen nu udtaget. Et bud kan være at dette i forhold til startopstillingen betyder at Christoffer Remmer overtager højrebacken, således at Lars Jacobsen kan udfylde hullet efter Bengtsson. Derudover er midtbanen lidt uforudsigelig - her kunne Thomas Delaney godt komme ind, ligesom Rurik Gislason og Martin Vingaard's eventuelle pladser især afhænger af hvor frisk Bolaños er. Se budet på den forventede startopstilling nedenfor.

    Officiel optakt:
    FCK.DK:modstanderen.
    FCK-TV: Optakt.
    FCK.DK: Det lysner på skadesfronten.
    Optakt fra tipsbladet.dk.

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Kim Christensen
    02. Lars Jacobsen
    04. Kris Stadsgaard
    05. Sölvi Ottesen
    06. Claudemir
    08. Christian Grindheim
    11. Cesar Santin
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Rurik Gislason
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    23. Søren Frederiksen
    25. Christoffer Remmer
    27. Thomas Delaney
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolaños
    31. Jakob Busk
    33. Casper Højer

    Esbjerg fB:
    01. Lukas Hradecky
    30. Mathias Rosenørn
    02. Kian Hansen
    03. Peter Ankersen
    05. Martin Bergvold
    06. Magnus Lekven
    07. Steffen Ernemann
    08. Kenneth Fabricius
    09. Arnór Smárason
    10. Njogu Demba-Nyrén
    12. Sebastian Andersen
    19. Jakob Ankersen
    21. Jerry Lucena
    22. Jesper Lange
    23. Jonas Knudsen
    24. Nicolai Høgh
    27. Steven Somers
    32. Martin Braithwaite


    Forventede startopstillinger:
    Johan Wiland
    Christoffer Remmer – Ragnar Siggurdsson – Kris Stadsgaard – Lars Jacobsen
    Christian Bolaños – Claudemir – Thomas Kristensen – Nicolai Jørgensen
    César Santin – Andreas Cornelius

    Martin Braithwaite – Jesper Lange
    Arnór Smárason – Magnus Lekven – Steffen Ernemann – Jakob Ankersen
    Jonas Knudsen – Nicolai Høgh – Kian Hansen – Peter Ankersen
    Lukas Hradecky

    Form:
    FC København:
    V-V-V-U-T(Målscore: 11 - 3)

    20. Sep 2012 FC København – Molde FK 2-1
    23. Sep 2012 FC København – Silkeborg 5-0
    26. Sep 2012 FC Fredericia – FC København 0-3
    29. Sep 2012 AC Horsens – FC København 1-1
    04. Okt 2012 Steaua Bucuresti – FC København 1-0


    Esbjerg fB:
    T-V-V-T-V(Målscore: 8 - 4)

    02. Sep 2012 FC Midtjylland – Esbjerg fB 1-0
    14. Sep 2012 Esbjerg fB – OB 3-0
    24. Sep 2012 AaB – Esbjerg fB 0-2
    28. Sep 2012 FC Nordsjælland – Esbjerg fB 3-0
    03. Okt 2012 Esbjerg IF 92 – Esbjerg fB 0-3

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 39
    Sejr: 21
    Uafgjorte: 9
    Nederlag: 9
    Målscore: 63-39
    Pointgennemsnit: 1,85
    KBH-målgns: 1,62

    Kampe i Esbjerg:
    Kampe: 19
    Sejr: 6
    Uafgjorte: 8
    Nederlag: 5
    Målscore: 19-20
    Pointgennemsnit: 1,37
    KBH-målgns: 1

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 4
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 0
    Målscore: 11-6

    Seneste kamp:
    04. August 2012 Esbjerg fB – FC København 1-2
    "33 0-1 Martin Vingaard
    "61 0-2 Andreas Cornelius
    "65 1-2 Jakob Ankersen

    Johan Wiland
    Christoffer Remmer – Kris Stadsgaard – Ragnar Siggurdsson – Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños – Claudemir – Christian Grindheim – Martin Vingaard
    Mustafa Abdellaoue – Andreas Cornelius


    Dommeren:
    Claus Bo dømmer i Esbjerg.

    Se kampen:
    På Blue Water Arena (Bygget: 1955, Kapacitet: 17.172)

    eller endnu en gang på Canal 9 :'( - denne gang med optakt fra kl.16.30.

    Vejret:


    Oddset:
    Esbjerg fB – FC København: 1 - X - 2
    Danske Spil: 5.35 - 3.85 - 1.65
    Unibet: 4.55 - 3.55 - 1.75
    Betsafe: 5.00 - 3.60 - 1.72

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.

    Mødetid kl. 11.45 ved DGI-byen.

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 07.10.12 kl. 10:15

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Hvordan står det til med Michael Jakobsen, jeg kan ikke se at han står listet som skadet på FCK.dk! lidt ærgeligt at mangle ham nu, så må vi se om LJ bliver flyttet over eller om Casper Højer starter på venstre back! Endelig kan Remmer vel også forsøges på pladsen!

    FCK skal naturligvis vinde alle deres kampe, men hvis jeg var sikker på at vi godt kunne tåle et nederlag, så måtte det gerne komme i en kamp, der kan isolere BIF i bunden :). Om Esbjerg eller Silkeborg rykker ned sammen med BIF gør ikke det store!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvordan står det til med Michael Jakobsen, jeg kan ikke se at han står listet som skadet på FCK.dk! lidt ærgeligt at mangle ham nu, så må vi se om LJ bliver flyttet over eller om Casper Højer starter på venstre back! Endelig kan Remmer vel også forsøges på pladsen!
    Han var småskadet op til kampen i torsdags, så mon ikke det er det, der gør sig gældende.

    Jeg håber vi ser Remmer på højrebacken og så Lars J sendt over i venstre side. Kunne være spændende at se mere til Remmer, der viste gode takter tidligere på efteråret.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    OT: Der er et interview med Cornelius i dagens JP, som bekræfter billedet af en yderst fornuftig ung mand. Ham har vi været heldige med.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Skandaløs ringe indsats af holdet, specielt Nicolaj Jørgensen burde flås ud, og så skulle han tvinges ombord på toget. Cesar er også væk, og vi ser igen igen igen hans opgivende attituder. Håber Ariël stikker dem en ordentlig sviner i pausen, for der er godt nok ikke mange der er deres løn værd pt.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Hmm sys det er tydeligt at de ikke spiller som et hold i dag... ingen tager de nødvendige offensive løb så derfor strander bolden i forsvaret hvor vi
    er alt andet end sikre og kreative... claudemir og tk konstallationen er bare ikke defensivt stærk nok og bukker under ved højt press:-(

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Puha for en omgang fodbold. De første 45 min var forfærdelig - så spiller de fint i 15 minutter og scorer 2 mål, kun for at give EFB bolden og lade dem komme tilbage! Mærkelig og unødvendige udskiftninger, det hjælper jo ikke at bruge Grindheim på venstre midt og så håbe vi kan forsvare os hjem de sidste 15 minutter. Ariel er også medskyldig i denne kamp og der er et meget bekymrende problem

    VI MANGLER HUMØR - ingen vild jubel over mål, ingen energi og fejt! Trænger holdet til en pause?

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Forfærdelig kamp af FCK - vel nok sæsonens dårligste. Helt igennem uacceptabel indsats af stort set alle mand. Igen må man bare konstatere, at defensiven ikke fungerer, hvilket i allerhøjeste grad falder tilbage på træneren. Vi lukker ganske enkelt alt for mange mål ind. Det er tydeligt, at vi intet modsvar har, når vi møder et hold, der presser aggressivt og spiller direkte. Vi bliver slået med simple midler, og det er ikke godt nok.

    Håbløst at skifte vores mest bevægelige offensive spillere ud på et tidspunkt, hvor vi er foran, men ikke kontrollerer kampen. Da Esbjerg udligner, har vi intet at svare igen med.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    OK, den dårligste Kamp fra FCKs side, magen til dårlig indsats skal man lede længe efter. Fair nok vi har spillet EL og kan måske ikke spille på fuld kraft. men at spillerne virker så uoplagte er vildt. Der bliver ikke vundet nogle nærkampe, og selv i 2 halvleg efter vi scorer til 1-2 så falder vi igen. fatter ikke vi ikke har mere rygrad til holde den ved 1-2.

    Syntes helt klar vi fortjente at tabe den her kamp, så vel helt ok at få point når man spiller så RINGE!!. flot mål til 2-2 af Esbjerg

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Tja resultatet kommer ikke som den store overraskelse. Jeg synes, at vi har virket energiforladte siden Horsens-kampen. Især vores young-guns ser flade ud. Håber bestemt, at hverken Cornelius eller Nicolai Jørgensen får nogen minutter på landsholdet for de trænger i den grad til lidt pause. Det samme kan forøvrigt siges om TK.

    Jeg håber virkeligt, at Vetokele snart er klar igen til at aflaste angrebet. Havde forøvrigt foretrukket at Cornelius var skiftet ud i stedet for Santin.

  15. De følgende 13 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Forfærdelig kamp af FCK - vel nok sæsonens dårligste. Helt igennem uacceptabel indsats af stort set alle mand. Igen må man bare konstatere, at defensiven ikke fungerer, hvilket i allerhøjeste grad falder tilbage på træneren. Vi lukker ganske enkelt alt for mange mål ind. Det er tydeligt, at vi intet modsvar har, når vi møder et hold, der presser aggressivt og spiller direkte. Vi bliver slået med simple midler, og det er ikke godt nok.

    Håbløst at skifte vores mest bevægelige offensive spillere ud på et tidspunkt, hvor vi er foran, men ikke kontrollerer kampen. Da Esbjerg udligner, har vi intet at svare igen med.
    Tja, hverken Santin eller Jørgensen lignede i særlig høj grad spillere, der havde luft til at byde ind med ret meget mere. Problemet var snarere, at Jacobs ikke rigtig havde noget brugbart at sætte ind udover Gislason, der allerede kom på banen ved anden halvlegs start (og faktisk gjorde en ganske hæderlig figur, bl.a. med oplæg til 2-1 målet.)

    Derudover er jeg ganske enig i dine betragtninger.
    Sidst redigeret af Dane : 08.10.12 kl. 00:04
    Mvh.
    Dane

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Forfærdelig kamp af FCK - vel nok sæsonens dårligste. Helt igennem uacceptabel indsats af stort set alle mand. Igen må man bare konstatere, at defensiven ikke fungerer, hvilket i allerhøjeste grad falder tilbage på træneren. Vi lukker ganske enkelt alt for mange mål ind. Det er tydeligt, at vi intet modsvar har, når vi møder et hold, der presser aggressivt og spiller direkte. Vi bliver slået med simple midler, og det er ikke godt nok.

    Håbløst at skifte vores mest bevægelige offensive spillere ud på et tidspunkt, hvor vi er foran, men ikke kontrollerer kampen. Da Esbjerg udligner, har vi intet at svare igen med.
    Hvis du med det defensive, mener forsvaret, er jeg uenig, men hvis du derimod mener det defensive arbejde fra midtbanen, er jeg meget enig. Synes hverken TK, Claudemir, Bola eller NJ, spillede nogen god kamp. Slet ikke i det defensive arbejde. Det defensive arbejde der blev leveret, pånær lige i 20 minutter i anden halvleg, var helt ekstremt dårligt. Derfor kommer forsvaret også til at se mindre gode ud i nogle situationer.

    Der var stort set ingen defensive løb, vi kunne ikke holde på bolden, hvilket resulteret i at vi fik den direkte i hovedet med det samme. Til gengæld synes jeg faktisk at forsvaret fungeret godt. Kris og Ragnar, ser bedre og bedre ud sammen. For første gang længe ser det rigtig spændende ud.

    At du mener det er trænerens skyld, er jeg ikke enig i. Ja det er ham der sætter holdet, men igår var jo nærmest en kollektiv offday, og det er ret svært at gardere sig imod. Jeg synes tværtimod, at det viser hvilken kaliber træner vi har fået, at han allerede i pausen skifter ud, samtidig med at han går ud og siger, hvor piv elendige vi var. Det er godt nok dejligt, at vi har fået en træner der ikke er bange for at lave ændringer.

    Problemet, efter min mening, ligger i at hverken TK eller Claudemir, er defensive midtbanespillere. De er begge to offensivt orienteret i deres spil, og derfor er der til tider (som igår) alt for store rum mellem midtbane og forsvar. Jeg ville ønske at Delaney fik muligheden ved siden af enten TK eller Claudemir, da jeg mener at han er den type (ala Kvist), som vi mangler.

    Hvilke bevægelige offensive spillere hentyder du til? Santin, havde to afslutninger og scorede på den ene. Ja, det er godt. Men derudover var han jo piv ringe (ligesom for øvrigt Cornelius), og Bola, var helt blank igår. Gislason leverede en meget bedre og mere energisk indsats der han kom ind, og var med til at løfte.

    Men nu skal vi også huske på, at alle hold får en downperiode i en sæson, og vi er nok inde i vores i øjeblikket. Så er det trods alt ikke så ringe, at vi alligevel får skrabet point sammen. Men ja, det var ringe igår, og tror landsholdspausen kommer på et godt tidspunkt.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 08.10.12 kl. 08:10

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Jeg er meget enig med Claus1985.

    Jeg synes heller ikke at forsvaret kan klandres det store. Kris og Ragner ser fornuftige ud sammen, selvom jeg til tider virkelig savner Sølvis power i hovedspillet. Delaney så dog ikke god ud på backen i går.

    Og som Claus skriver, så synes jeg også, at det var midtbanen der var problemet i går. De fik slet ikke beskyttet forsvaret i samme grad som de plejer. Lagde flere gange mærke til bla. TK's manglende tilbageløb i går, hvilket normalt aldrig sker. Om det skyldes dårlig indstilling eller mental og fysisk træthed ved jeg ikke - jeg tror dog det sidste.

    Jeg er dog ikke enig med Claus i, at TK/Claudemir generelt ikke er defensive, for jeg synes at de denne sæson har ramt et fornuftigt samarbejde og mix af det offensive/defensive arbejde, og de har generelt set gode ud sammen.

    Og så synes jeg forøvrigt, at det er befriende at Ariel (og forøvrigt og Lars J.) efter kampen tør gå ud og vise at man ikke er tilfredse med hverken spil og resultater. Sidste år havde vi bare hørt pladen med dårlige undskyldninger.
    Jeg er sikker på, at trænerteamet er klar over, hvor holdets problemer og udfordringer ligger, og at der tages hånd om situationen.

    Og så må man i den grad konkludere, at næste kamp med BIF bliver ekstrem vigtig. Enten kommer vi op på hesten igen - og sender BIF endnu længere ned i sølet, eller også fortsætter vores lille stime af småskidte resultater og BIF kommer delvist op af deres skidt.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Bundniveauet hos TK og Claudemir er simpelthen for lavt.
    Præstationerne i motorrummet er for svingende til de ambitioner vi har.
    Ved ikke om det nogensinde kommer til at ændre sig, men tvivler efterhånden på det.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er dog ikke enig med Claus i, at TK/Claudemir generelt ikke er defensive, for jeg synes at de denne sæson har ramt et fornuftigt samarbejde og mix af det offensive/defensive arbejde, og de har generelt set gode ud sammen.

    Det kan jeg godt give dig ret i. De har set gode ud sammen. Men jeg synes dog at de sidste par kampe, blandt andet igår og mod Steaua, har vist at når vi kommer under pres, så fungerer deres defensive løb ikke sammen.

    Ja, de har spillet rigtig godt. Men i de kampe hvor vi er blevet presset højt, som i de sidste to kampe, har der manglet den kontrollerende defensive midtbanespiller. Igen, det er min mening, men jeg synes klart at de sidste par kampe har vist, at når vi kommer under pres, er der mangler i det defensive arbejde.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  2. Optakts- og kamptråd: FCK - Esbjerg
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 73
    Sidste Meddelelse: 30.04.08, 08:52
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København (pokal)
    By Lion King in forum De korte linier
    Svar: 82
    Sidste Meddelelse: 21.04.08, 10:16
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •