Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
98. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    53 54.08%
  • Uafgjort!

    32 32.65%
  • AC Horsens Sejr!

    13 13.27%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Efter den spændende rejse til Stuttgart og det fine resultat i Tyskland ligger der for FC København en svær opgave foran, når der Mandag den 29. oktober er opgør mellem:
    AC Horsens vs. FC København

    Optakt:
    Her efter de første 13 runder af sæsonens SuperLiga ligger FC København forventeligt nummer 1 og er fortsat ubesejret.På det seneste har FC Københavns offensiv haltet lidt, hvilket illustreres af den nedenfor nævnte form, hvoraf det fremgår at det blot er blevet til 4 mål i de seneste 5 kampe. Det hører også med til historien at Nicolai Jørgensen desværre har været skadet, idet offensiven tidligere har profitteret på hans stærke start, men hvorom alting er skal man huske at glæde sig over de førstnævnte fakta. Fordelen for FC København i at kampen mod AC Horsens er en mandagskamp er at man får endnu en dag til at forberede sig efter torsdagens europæiske kamp.

    Modstanderholdet fra AC Horsens indtager inden runden 7.pladsen med 16 point, og har således 14 point op til FC København og 5 point ned til nedrykningsstregen. I ligaen har jyderne spillet uafgjort de seneste 5 runder, og det bringer jo mindelser fra den gang de rykkede op i sæsonen 2006/2007 og måske med en anden spillestil end i dag spillede rigtig mange kampe uafgjort - typisk faktisk 0-0. Sidste sæson endte AC Horsens på 4.pladsen med 57 point og fik således adgang til de europæiske kvalifikationskampe i den nye sæson. Dette var første gang, hvis man ikke kigger længere tilbage end sæsonen 1999/2000 og den bedste placering i SuperLigaen i samme periode. Hertil kan (som sidespring) nævnes at jyderne i sæsonen 2007/2008 nåede en 5.plads a' point med OB på 4.pladsen. De europæiske kvalifikationskampe begyndte for AC Horsens med en fin lodtrækning af Elfsborg - god for mulighederne for avancement, men måske nogen inden lodtrækningen havde håbet på et stort europæisk hold som Internationale, Liverpool eller Athletic Bilbao. Idet at det flot lykkedes AC Horsens at avancere ved 1-1 hjemme og en 3-2-sejr ude viste det sig at have været en fantastisk lodtrækning og det blev Sporting Lissabon der kom op af bowlen i 4. kvalifikationsrunde. Igen leverede AC Horsens en god europæisk præstation, da de overraskende spillede 1-1 hjemme mod den portugisiske danskerdræber, men på mållinjen til det europæiske gruppespil gik jyderne fuldstændig ned og tabte hele 0-5 i Lissabon. Til sidst kan nævnes at FC København i mandagskampen har mulighed for at hævne sig på AC Horsens, da jyderne i sidste runde i sidste sæson havde en gylden mulighed for at hjælpe FC København til mesterskabet, men valgte at tabe hele 0-3 på udebane i Farum. Kan godt være at AC Horsens har gjort hvad de kunne, men der bæres stadig nag og blandt andet derfor håber man at FC København kan udspille hjemmeholdet - ingen tilgivelse eller nåde herfra!

    FC København har tilsyneladende ifølge ugeprogrammet haft fri i weekenden inden kampen, som følge af det tætte program med den europæiske torsdagskamp. Fokus i SuperLigaen holdes på at genvinde førstepladsen, således at man vil have en mulighed for at deltage i Champions League igen. Både med hensyn til dette, samt at få offensiven til at køre bedre vil en sejr være kærkommen. I FC København er der sket flere ting i den seneste tid - man har lanceret en ny tredjetrøje, som man også spillede i mod VfB Stuttgart. Derudover har man ansat en ny såkaldt Supporter Liaison Officer, som skal forbedre samarbejdet mellem klubben og dens fans. Til sidst har Handelsnetværket med tilknytning til klubben valgt at donere 10.000 kr. til TV2's "Knæk Cancer"-show/kampagne. Især ansættelsen af en SLO er et spændende tiltag, som forhåbentligt kan kaste gode initiativer af sig. Både denne ansættelse og den nye tredjetrøje diskutteres andetsteds på nærværende forum.

    Officiel optakt:
    FCK.DK: modstanderen.
    Optakt fra tipsbladet.dk

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    Udtages efter sidste mulighed for redigering…

    Karantæner: Thomas Delaney
    Skader: Nicolai Jørgensen, Michael Jakobsen, Igor Vetokele og Johan Wiland.

    AC Horsens:
    Udtages efter sidste mulighed for redigering…

    Karantæner: Martin Retov
    Skader: Robert Veselovsky og Søren Jensen.

    Forventede startopstillinger:
    Kim Christensen
    Lars Jacobsen – Ragnar Siggurdsson – Kris Stadsgaard – Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños – Claudemir – Thomas Kristensen – Rúrik Gislason
    César Santin – Andreas Cornelius

    Ken Fagerberg – Jude Nworuh
    André Bjerregaard – Steffen Kielstrup – Martin Spelmann – Thomas Kortegaard
    Anders Nøhr – Morten Rasmussen – Mads Agesen – Alexander Juel Andersen
    Frederik Rønnow

    Form:
    FC København:
    U-T-U-V-U(Målscore: 4 - 4)

    29. Sep 2012 AC Horsens – FC København 1-1
    04. Okt 2012 Steaua Bukarest – FC København 1-0
    07. Okt 2012 Esbjerg fB – FC København 2-2
    21. Okt 2012 FC København – BIF 1-0
    25. Okt 2012 VfB Stuttgart – FC København 0-0

    AC Horsens:
    U-U-V-U-U(Målscore: 7 - 6)

    23. Sep 2012 AC Horsens – OB 2-2
    29. Sep 2012 AC Horsens – FC København 1-1
    03. Okt 2012 Otterup – AC Horsens 2-3
    07. Okt 2012 Silkeborg IF – AC Horsens 1-1
    21. Okt 2012 AC Horsens – Esbjerg fB 0-0

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 21
    Sejr: 16
    Uafgjorte: 2
    Nederlag: 3
    Målscore: 37-17

    Kampe i Horsens:
    Kampe: 12
    Sejr: 8
    Uafgjorte: 2
    Nederlag: 2
    Målscore: 16-9

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 3
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 1
    Målscore: 5-4

    Seneste kamp:
    29. Sep 2012 AC Horsens – FC København 1-1
    ”28 0-1 Andreas Cornelius
    ”33 1-1 Jude Nworuh
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen – Kris Stadsgaard – Ragnar Siggurdsson – Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños – Claudemir – Thomas Kristensen – Nicolai Jørgensen
    César Santin – Andreas Cornelius

    Dommeren:
    Peter Rasmussen dømmer i Horsens.

    Se kampen:
    På CASA Arena

    - kampen bliver også vist på TV2 sport med optakt fra kl. 18.30.

    Vejret:


    Oddset:
    AC Horsens – FC København: 1 - X - 2
    Danske Spil: 4.65 - 3.75 - 1.75
    Unibet: 4.30 - 3.50 - 1.80
    Betsafe: 4.50 - 3.60 - 1.80

    Øvrige odds fra Danske Spil:
    FC København som mester 2012/2013: 1,12
    AC Horsens som mester 2012/2013: 200

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.

    [CENTER]FCKFC har endnu en gang arrangeret bustur til Horsens. Prisen er 290 kr. og der er pt. vist 5 billetter tilbage. Mødetid er kl.14.45 ved DGI-byen.
    JAGTEN PÅ MESTERSKABET FORTSÆTTER - ALLE MAND AFSTED!!!


    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 29.10.12 kl. 07:05

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Da Delaney er i karantæne, starter han i hvert fald ikke inde. På baggrund af Gislasons udmærkede indsats mod Stuttgart - og Bolanos' alt andet end - kunne jeg godt forestille mig og håbe på, at vi får Gisla og Vingaard at se på kanterne. Det er ved at være sidste udkald for Vingaard, og han har egentlig ikke vist noget, der berettiger til en plads på holdet, men omvendt trænger Bola virkelig til konkurrence, og så må vi se, om det kan føre til, at han tager sig sammen, eller om han bare bliver tøsefornærmet og vil tale om at komme væk - hvilket han alligevel allerede er mentalt.
    HIC SUNT LEONES

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Da Delaney er i karantæne, starter han i hvert fald ikke inde. På baggrund af Gislasons udmærkede indsats mod Stuttgart - og Bolanos' alt andet end - kunne jeg godt forestille mig og håbe på, at vi får Gisla og Vingaard at se på kanterne. Det er ved at være sidste udkald for Vingaard, og han har egentlig ikke vist noget, der berettiger til en plads på holdet, men omvendt trænger Bola virkelig til konkurrence, og så må vi se, om det kan føre til, at han tager sig sammen, eller om han bare bliver tøsefornærmet og vil tale om at komme væk - hvilket han alligevel allerede er mentalt.
    Omvendt var Bolaños en af de bedste - sammen med Lars - mod Brøndby. Jeg tvivler på, at han starter ude, så længe Nicolai Jørgensen er skadet, og det ville da også fjerne al kreativitet fra holdet. Hverken Gislason eller Vingaard (især ikke i den forfatning han er i) kan på samme måde lave det uventede, sætte en mand eller to og skabe målchancer på egen hånd. Men hvis man kun går efter det ene point på mandag, så vil det sikkert være en fin løsning.

    Jeg tror i øvrigt snarere, at Gislasons fine præstation i Stuttgart kan betyde, at han erstatter Vingaard mod Horsens. Det ville også give langt mere mening end at pille Bolaños ud.
    Mvh.
    Dane

  6. De følgende 13 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    485

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Omvendt var Bolaños en af de bedste - sammen med Lars - mod Brøndby. Jeg tvivler på, at han starter ude, så længe Nicolai Jørgensen er skadet, og det ville da også fjerne al kreativitet fra holdet. Hverken Gislason eller Vingaard (især ikke i den forfatning han er i) kan på samme måde lave det uventede, sætte en mand eller to og skabe målchancer på egen hånd. Men hvis man kun går efter det ene point på mandag, så vil det sikkert være en fin løsning.

    Jeg tror i øvrigt snarere, at Gislasons fine præstation i Stuttgart kan betyde, at han erstatter Vingaard mod Horsens. Det ville også give langt mere mening end at pille Bolaños ud.
    man skal bare stadig ikke undervudere det signal man kan sende til bola hvis han starter på bænken.... kommer han ind efter 60min tror jeg han er mere oplagt og tændt.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Chahboun Se meddelelser
    man skal bare stadig ikke undervudere det signal man kan sende til bola hvis han starter på bænken.... kommer han ind efter 60min tror jeg han er mere oplagt og tændt.
    Jeg synes ikke, at Bolaños har været specielt uoplagt på det seneste, og jeg mener stadig ikke, at det er en god idé at tage vores bedste kreative kraft (når Jørgensen ikke er med) ud af holdet. Jeg ved godt, at Bolaños har sine kampe, hvor det hele ender i gøgl og dumme boldtab, og jeg er helt med på, at han som spillertype kan være frustrerende at se på, fordi han (lidt for) ofte forsøger det spektakulære og komplicerede. Men han har et fremragende samarbejde med Lars i højre side, der stort set altid fører til en håndfuld indlæg og et par store chancer - og det får man ikke, i hver fald ikke endnu, med Gislason i højre side. Vi bliver simpelthen for forudsigelige, hvis vi piller Bolaños ud af startopstillingen på mandag.
    Mvh.
    Dane

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Wiland ude med en skade......

    øv, øv og atter øv

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Wiland er heller ikke med mandag, da han iflg. Fck.dk er ude i 6-8 uger med en fingerskade.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    ffs god og speedy recovery Wiland.
    nogen der har status på Jørgensen ??

    Og må indrømme, jeg forstår ikke stadig folks awe over Bola og hans såkaldte kreativitet.
    Synes slet ikke jeg kan huske hvornår han rigtig sidst satte en mand og fik smidt den flot ind eller videre, så håber han starter ude og Gisla får chancen.

    Håber Igor starter inde eller kommer hurtigt ind efter halvlegen

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Dårligt nyt med Wiland.

    Og samtidig rigtig dårligt nyt mht at vi spiller mandag. I hvertfald hvis vi fortsætter mandags-stilen fra sidste efterår, hvor vi spillede to mandagskampe og tabte begge. Og hvor Horsens ude var den ene og samtidig den første kamp vi tabte i ligaen.

    Lad os håbe, at vi kan snige endnu en spinkel sejr hjem.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Og må indrømme, jeg forstår ikke stadig folks awe over Bola og hans såkaldte kreativitet.
    Synes slet ikke jeg kan huske hvornår han rigtig sidst satte en mand og fik smidt den flot ind eller videre, så håber han starter ude og Gisla får chancen.

    Jeg er enig i, at der har været langt mellem snapsene med Bola i år. Men alternativerne er bare uden nogen form for kreativitet eller i Vingaards tilfælde håbløst dårlige pt. Da jeg ikke regler Igor for et alternativ til kanten og med Delaney og Jørgensen ude, så er Bola i min bog selvskrevet med Rurik på venstrekanten.

    Samtidig synes jeg også, at man må anerkende, at Bolas samarbejde med Lars J. er klasser bedre end de andres ditto.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Tror, sæsonens første nederlag kommer i aften.
    Der er alt for meget, der peger i den retning mht skader og generelt dårlig form hos nøglespillerne.
    Det eneste som rigtigt peger vores vej er, at Horsens ikke har vundet meget i denne sæson.

    Jeg håber virkelig, jeg kommer til at æde mine ord, men jag kan allerede høre TK-interviewet efter kampen, hvor han er forundret over, at spillet er for langsomt, fejlene for mange og presset ikke eksisterende, når nu de var så gode for nogle uger siden.
    Der afsluttes så med nogle almindeligheder om at arbejde hårdt på træningsbanen for derigennem at vende det sløje spil.
    Der kan evt snige sig lidt betragtninger om et sammenpresset kampprogram ind(som selvfølgelig ikke skal forstås som en undskyldning).


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Tror, sæsonens første nederlag kommer i aften.
    Der er alt for meget, der peger i den retning mht skader og generelt dårlig form hos nøglespillerne.
    Det eneste som rigtigt peger vores vej er, at Horsens ikke har vundet meget i denne sæson.

    Jeg håber virkelig, jeg kommer til at æde mine ord, men jag kan allerede høre TK-interviewet efter kampen, hvor han er forundret over, at spillet er for langsomt, fejlene for mange og presset ikke eksisterende, når nu de var så gode for nogle uger siden.
    Der afsluttes så med nogle almindeligheder om at arbejde hårdt på træningsbanen for derigennem at vende det sløje spil.
    Der kan evt snige sig lidt betragtninger om et sammenpresset kampprogram ind(som selvfølgelig ikke skal forstås som en undskyldning).
    Jeg er bange for at du har ret. Noget jeg har spekuleret på den sidste tid er, at truppen i vinterpausen virkelig har brug for 2-3 forstærkninger. Specielt vores venstre back hvor Pierre, om ikke underpræsterer, så bare ikke har niveauet. Vi mangler ligeledes et "boldværk" foran forsvaret (Linderoth mode). Sidst men ikke mindst er vi virkelig sårbare, som nu hvor Nicolai Jørgensen ikke er med. Jeg så ihvertfald gerne en ægte 10'er blive tilknyttet truppen. Jeg er bange for at Vingaard aldrig rammer sit gamle niveau, og Claudemir har tilsyneladende glemt sit første år i klubben, så når rummene bliver små på den sidste tredjedel, mangler vi de kreative idéer.

    Men jeg håber på tre point i aften, og vi derved får skabt et lille hul til resten af ligaen.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg er bange for at du har ret. Noget jeg har spekuleret på den sidste tid er, at truppen i vinterpausen virkelig har brug for 2-3 forstærkninger. Specielt vores venstre back hvor Pierre, om ikke underpræsterer, så bare ikke har niveauet.
    Jeg er ikke enig. Pierre har overrasket mig positivt, og jeg synes ikke, at vi savner Oviedo så meget, som jeg personligt havde frygtet, at vi ville komme til. Bengtsson har leveret varen og været god i både det defensive og det offensive spil, hvor han indtil videre står noteret for tre assists i Superligaen - det samme antal som han nåede hele sidste sæson. For mig at se er det eneste problem, at Bengtsson ikke kan skabe det hele selv i venstre side, som Oviedo kunne (til gengæld er hans indlæg noget bedre) og derfor kom han f.eks. til at lide en del under Vingaards elendige spil mod Brøndby.

    Jeg er dog enig i, at vi godt kunne bruge mere bredde på venstre back, og kan man finde en spiller, der er bedre end Pierre, så skal man da slå til. Men jeg synes absolut ikke, at han har skuffet.
    Mvh.
    Dane


  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg er bange for at du har ret. Noget jeg har spekuleret på den sidste tid er, at truppen i vinterpausen virkelig har brug for 2-3 forstærkninger. Specielt vores venstre back hvor Pierre, om ikke underpræsterer, så bare ikke har niveauet. Vi mangler ligeledes et "boldværk" foran forsvaret (Linderoth mode). Sidst men ikke mindst er vi virkelig sårbare, som nu hvor Nicolai Jørgensen ikke er med. Jeg så ihvertfald gerne en ægte 10'er blive tilknyttet truppen. Jeg er bange for at Vingaard aldrig rammer sit gamle niveau, og Claudemir har tilsyneladende glemt sit første år i klubben, så når rummene bliver små på den sidste tredjedel, mangler vi de kreative idéer.
    Hvad angår Pierre Bengtsson er jeg enig med Dane, men behovet for at få givet vores centrale midtbane et serviceeftersyn i vinterpausen skriger (igen) til himlen. Al respekt for at give tingene noget tid og se, om Ariel Jacobs kunne få TK/Claudemir/Grindheim/Delaney til at fungere sammen, men så vidt jeg kan se, står vi med Nicolai Jørgensens skade præcist samme sted, hvor vi stod på denne tid sidste år: den centrale midtbane fungerer ikke og vi skaber ikke ret meget fornuftigt offensivt, når den bliver presset bare en smule. Forhåbentlig er ledelsen denne gang opmærksom på, at et evt. pointforspring ved vinterpausen ikke må blive en sovepude, der i sidste ende kommer til at koste os mesterskabet og den direkte plads i CL. Hvis vi ikke står med en rigtig defensiv og en rigtig offensiv midtbanespiller, når forårssæsonen begynder, frygter jeg, at vi ender i det samme morads som sidste år.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)

    Hvad fanden sker der. De ligner jo et tegneseriehold. Og Kim "splint i røven" Christensen skal tilbage derpå, og så Busken på mål.

    TK og Claudemir skal bortauktioneres.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  2. Optakts- og Kamptråd: AC Horsens - FC København 29.08.10 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 04.09.10, 11:45
  3. Optakts- og kamptråd: AC Horsens-FC København
    By Jazzie in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 20.10.08, 20:05
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 07.05.08, 18:23
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •