Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
63. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    46 73.02%
  • Uafgjort!

    12 19.05%
  • AaB Sejr!

    5 7.94%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 32

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Efter et skuffende nederlag til Stuttgart torsdag er fokus igen tilbage på SuperLigaen, hvis 16. runde byder på opgør mellem:
    FC København vs. AaB
    søndag kl. 19 i PARKEN.

    Optakt:
    Inden kampen mod AaB er status i SuperLigaen at AaB og FCN er henholdsvis 6 og 3 point efter FC København. Hertil kan nævnes at FC Nordsjælland tabte point, da de dagen forinden hjemme spillede uafgjort med Randers. FC København har derfor en god mulighed for at lægge afstand til forfølgerne og heldigvis møder man én modstander man har en god statistik imod - især i PARKEN.

    Det bliver superspændende om Danny Amankwaa vil få sin hjemmedebut i SuperLigaen i kampen. Han blev skiftet ind både mod AC Horsen og AGF - begge gange på udebane, men kan vi fans endelig give ham den velkomst han fortjener i PARKEN:

    Danny Amankwaa


    Officiel optakt:
    FCK.DK: Modstanderen.

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Kim Christensen
    02. Lars Jacobsen
    03. Pierre Bengtsson
    04. Kris Stadsgaard
    06. Claudemir
    08. Christian Grindheim
    11. Cesar Santin
    15. Michael Jakobsen
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Rurik Gislason
    20. Martin Vingaard
    25. Christoffer Remmer
    27. Thomas Delaney
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolaños
    31. Jakob Busk
    32. Danny Amankwaa

    Skader: Johan Wiland og Igor Vetokele.
    Karantæner: Ingen

    AaB:
    01 Nicolai Larsen
    02 Patrick Kristensen
    04 Lasse Nielsen
    05 Kenneth Emil Petersen
    07 Anders Due
    08 Rasmus Würtz
    10 Jeppe Curth
    11 Nicklas Helenius
    14 Mathias Wichmann
    16 Kasper Bøgelund
    17 Kasper Kusk
    20 Henrik Dalsgaard
    21 Nicholas Gotfredsen
    22 Carsten Christensen
    26 Rasmus Thelander
    27 Christian Rye
    28 Hallur Hansson
    29 Rolf Toft
    30 Kayke

    Skader: Thomas Augustinussen, Jakob Ahlmann og Nicolaj Thomsen.
    Karantæner: Ingen

    Forventede startopstillinger:
    Kim Christensen
    Lars Jacobsen - Kris Stadsgaard - Ragnar Sigurdsson - Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños - Christian Grindheim - Claudemir - Nicolai Jørgensen
    César Santin - Andreas Cornelius

    Nicklas Helenius - Jeppe Curth
    Anders Due - Hallur Hansson - Rasmus Würtz - Kasper Kusk
    Patrick Kristensen - Kenneth Emil Petersen - Lasse Nielsen - Henrik Dalsgaard
    Nicolai Larsen

    Form:
    FC København:
    U-T-V-V-T(Målscore: 6 - 3)

    25. Okt 2012 VfB Stuttgart – FC København 0-0
    29. Okt 2012 AC Horsens – FC København 1-0
    01. Nov 2012 SønderjyskE – FC København 0-3 (pokal)
    04. Nov 2012 AGF – FC København 0-2
    08. Nov 2012 FC København – VfB Stuttgart 0-2

    AaB:
    V-V-T-T-U(Målscore: 8 - 10)

    07. Okt 2012 BIF – AaB 1-3
    20. Okt 2012 AaB – SønderjyskE 2-1
    26. Okt 2012 FC Nordsjælland – AaB 1-0
    05. Nov 2012 AaB – FC Midtjylland 1-3
    08. Nov 2012 Esbjerg fB – AaB 4-2 (pokal - straffesparkskonkurrence)

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 68
    Sejr: 35
    Uafgjorte: 19
    Nederlag: 14
    Målscore: 107-72
    Pointgns: 1,82
    FCK-Målgns: 1,57

    Kampe i PARKEN:
    Kampe: 33
    Sejr: 18
    Uafgjorte: 8
    Nederlag: 7
    Målscore: 62-37
    Pointgns: 1,88
    FCK-Målgns: 1,88

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 4
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 0
    Målscore: 11-1
    Pointgns: 2,60
    FCK-Målgns: 2,20

    Seneste kamp:
    28. Juli 2012 FC København – AaB 3-0
    40" 1-0 Andreas Cornelius
    60" 2-0 César Santin
    90" 3-0 Mustafa Abdellaoue

    Johan Wiland
    Lars Jacobsen - Kris Stadsgaard - Ragnar Sigurdsson - Bryan Oviedo
    Christian Bolaños - Christian Grindheim - Thomas Kristensen - Nicolai Jørgensen
    César Santin - Andreas Cornelius

    Dommeren:
    Lars Christoffersen dømmer AaB-kampen.

    Se kampen:
    I PARKEN

    Kampen vises på 3+ med optakt fra kl.18.30.

    Vejret:


    Oddset:
    FC København – AaB: 1 - X - 2
    Danske Spil: 1.52 - 4.20 - 6.30
    Unibet: 1.60 - 3.70 - 5.60
    Betsafe: 1.50 - 4.15 - 6.85

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.


    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 15.11.12 kl. 18:28

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    174

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Kunne godt tænke mig og se denne opstilling imorgen;

    Kim
    Jakobsen - Stadsgaard -Sigurdsson - Bengtsson

    Gislason - Grindheim - Claudemir - Delaney

    Jørgensen - Cornelius

    Eneste minus jeg kan få øje på er den lidt mere defensive venstre side, der kunne man augmentere for at rykke Jørgensen ned og erstatte Delaney med Santin i front. Jeg synes dog at Delaney viser så fremragende udvikling, at han skal have noget spilletid.

    Og som altid tak for en fremragende Optakt :)
    "Copenhagen have one of the best homefans in europe, and there hooligans was crazy when we were in copenhagen. When they got a throw in, the fans got mental, when they won a tackle it sound like a goal was scored, great team great fans."
    - En imponeret fan fra Grækenland.
    Fissan's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Kampen i morgen er altså bare en der skal vindes og tror også at vi kan gøre det. Tror faktisk på en pæn sejr over aab. Måske en 3-1 sejr: http://www.fckview.dk/2012/11/must-w...ab-kampen.html
    - Torben

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Kampen i morgen er altså bare en der skal vindes og tror også at vi kan gøre det. Tror faktisk på en pæn sejr over aab. Måske en 3-1 sejr: http://www.fckview.dk/2012/11/must-w...ab-kampen.html
    Enig den kamp er en must win. Vi kan trække fra i toppen med 9 point ned til Aab og 6 ned til FCN. Derudover har vi i starten af December FCN på hjemmebane som også meget gerne skal vindes.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fissan Se meddelelser
    Kunne godt tænke mig og se denne opstilling imorgen;

    Kim
    Jakobsen - Stadsgaard -Sigurdsson - Bengtsson

    Gislason - Grindheim - Claudemir - Delaney

    Jørgensen - Cornelius

    Eneste minus jeg kan få øje på er den lidt mere defensive venstre side, der kunne man augmentere for at rykke Jørgensen ned og erstatte Delaney med Santin i front. Jeg synes dog at Delaney viser så fremragende udvikling, at han skal have noget spilletid.

    Og som altid tak for en fremragende Optakt :)

    Du mener vel Jacobsen???
    Jakobsen er venstrebenet og passer i min verden kun i venstre eller i midten...

    Glæder mig til imorgen, håber på en stemning som mod Stuttgart (lidt naivt, men man kan da håbe). Der skal en sejr til, og hvor er det da et pænt træk af Randers at de snupper deres 2. point på plasticplænen! skal vi ikke sende dem blomster hvis vi vinder med mindre end 5 points :-P

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Hvis drengene ikke kan bruge det som motivation at FCN mistede point og vinde over AAB ved jeg fanme ikke hvad kan..

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    219

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Fissan Se meddelelser
    Kunne godt tænke mig og se denne opstilling imorgen;

    Kim
    Jakobsen - Stadsgaard -Sigurdsson - Bengtsson

    Gislason - Grindheim - Claudemir - Delaney

    Jørgensen - Cornelius

    Eneste minus jeg kan få øje på er den lidt mere defensive venstre side, der kunne man augmentere for at rykke Jørgensen ned og erstatte Delaney med Santin i front. Jeg synes dog at Delaney viser så fremragende udvikling, at han skal have noget spilletid.
    Jeg er helt enig omkring Grindheim i startopstillingen. Han var blandt de bedste mod Stuttgart. Han arbejder hårdt, er god i duelspillet, tager gode, offensive dybdeløb (hvilket giver plads til andre) og har desuden et udmærket pasningsspil, bedre end eksempelvis Delaney.

    Jeg er til gengæld uafklaret omkring, hvem jeg foretrækker som hans makker. Claudemir har efter min opfattelse det højeste topniveau, men måske også det laveste bundniveau, og han begår nogle aldeles håbløse fejl i næsten hver kamp. TK. Tja, han synes at være tilbage på sit "sædvanlige" niveau, men parret med en aggressiv Grindheim er det formentlig nok til at slå Aalborg.

    På venstrekanten er jeg helst fri for Delaney. For det første, fordi han ikke er fløj. For det andet, fordi hans pasningsspil (til tider) er rystende ringe. Bevares, han arbejder hårdt, løber meget og positionerer sig rimeligt godt. Han har også en god agressivitet, men mis-timer alt for ofte sine tacklinger og giver dermed unødvendig frispark væk (og pådrager sig unødvendige gule kort).

    Jeg foretrækker (som alle andre, formoder jeg), at vi starter med Jørgensen på venstrekanten. Hvis han ikke har luft til en hel kamp på kanten, vil jeg næsten hellere have Vingaard end Delaney, uagtet at Vingaards form har været elendig i denne sæson (ja, i virkeligheden siden han returnerede fra den skade, som han pådrog sig i Chelsea-kampen).

    Alternativt kan Gislason starte på venstre og Bolanos på højre.

    Santin har været sløj, siden det gik op for ham, at han heller ikke i denne sæson er 1. angriber, men han arbejdede godt mod Stuttgart og er god nok, når modstanderen er Aalborg. Han bør få pladsen ved siden af Cornelius, så kan Danny A. komme ind med 20 minutter igen.
    Sidst redigeret af Række13 : 11.11.12 kl. 13:34 Årsag: Inkompetence

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Super frustrerende anden halvleg. Vi skaber stort set intet, og helt galt går det efter udskiftningen af Nicolai Jørgensen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi er så afhængige af en enkelt spiller. Mod slutningen sløses der i én uendelighed, og det er ikke acceptabelt. Vi må erkende, at dagens resultat primært er en konsekvens af, at AaB spiller en ualmindelig ringe kamp.

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    43

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Super frustrerende anden halvleg. Vi skaber stort set intet, og helt galt går det efter udskiftningen af Nicolai Jørgensen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi er så afhængige af en enkelt spiller. Mod slutningen sløses der i én uendelighed, og det er ikke acceptabelt. Vi må erkende, at dagens resultat primært er en konsekvens af, at AaB spiller en ualmindelig ringe kamp.
    Måske skal anden halvleg ses i lyset af første? Vi er foran 4-0 og behøver ikke risikere noget. Jeg er enig i, at det ikke var opsigtsvækkende champagne-tikki-takka fodbold, men man kan da ikke være utilfreds til aften. Forspringet er øget og suppens nuværende 3. plads sent hjem til Niarn på røv og albuer. Måske er det bare mig og "små hjerner små fornøjelser" :-)
    For the loser now will be later too win!


  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    469

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Super frustrerende anden halvleg. Vi skaber stort set intet, og helt galt går det efter udskiftningen af Nicolai Jørgensen. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi er så afhængige af en enkelt spiller. Mod slutningen sløses der i én uendelighed, og det er ikke acceptabelt. Vi må erkende, at dagens resultat primært er en konsekvens af, at AaB spiller en ualmindelig ringe kamp.
    Vi har lige vundet 4-0 over rækkens nr. 3 efter en rigtig flot 1. halvleg.. At spillerne så falder i niveau i 2. halvleg efter en hård kamp i torsdags er vel kun forståeligt. Og da det ikke kostede 1 mål imod og AaB ikke en gang kom frem til noget stort på trods af vores afslappede indstilling i 2 halvleg kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor du har et behov for at se SÅ negativt på det..

    Dejlig sejr, dejligt med endnu et clean sheet, dejligt med lidt luft ned til FCN.. Det eneste der er røv i dag er at Brøndby vandt!


  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    4-0 lyder flot men er jo primært en konsekvens af, at AaB i dag spiller som et amatørhold i eget felt.

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2006
    Indlæg
    76

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Gud hvor er det forudsigeligt at første post-kamp kommentar drejer sig om den "sløje" 2. halvleg. Hvad med at tage hatten af for den flotte 1. halvleg og se 2. halvleg som en logisk følge deraf?

    Flot kamp med et sørgeligt fremmøde. Et diskret fuck dig til TV-aftalen (kl. 1900 kampe en søndag stinker) og et lidt større fuck dig til Forbrydelsen for at skræmme antaget endnu flere væk.
    "FCK gav alt, hvad de havde, for at tage initiativet i modsætning til Rubin Kazan, som vi i september også spillede 1-1 med. Men de kom ikke for at spille fodbold, de ville kun forsvare" - Lionel Messi


  16. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    122

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Jeg fik et klart deja vu til Silkeborg kampen tidligere på efteråret.

    Vi sidder jo på kampen igennem hele kampen, selvom vi slapper totalt af i anden halvleg og spiller den mest rundt på egen banehalvdel.

    1. halvleg, der er kun én ting jeg kan sætte en finger på, santins indsats, synes han er alt for dårlig i øjeblikket og så gerne en ny angriber til vinter. Virkelig fantastisk at se holdet i så dejligt spillehumør som de var i idag. .oO(kunne det ikke bare være kommet i torsdags?)

    2. Halvleg bliver virkelig kedelig (ligesom Silkeborg kampens 2. halvleg) hvor vi spare kræfter og bare spiller bolden rundt.

  17. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    807

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Tipsbladet har vurderet den enkelte spillers præstation på en skala fra 0-6:

    Alle spillerne har fået enten 4 eller 3:
    Spillere, som fik 4:
    02.Lars Jacobsen, 03.Pierre Bengtsson, 06.Claudemir De Souza, 18.Nicolai Jørgensen og 30.Christian Bolaños.

    Spillere, som fik 3:
    01.Kim Christensen, 04.Kris Stadsgaard, 15.Michael Jakobsen, 27.Thomas Delaney, 11.César Santin, 29.Andreas Cornelius og 20.Martin Vingaard.

    Indskiftede 25.Christoffer Remmer og 32.Danny Amankwaa er uden bedømmelse.


    Egne kommentarer:
    Generelt en rigtig god kamp, hvor man selvfølgelig går ned i gear i 2.halvleg. Dette virker måske lidt mærkeligt, når der er en uge til næste kamp, men samtidig har spillerne også spillet mange kampe på det seneste. Alt i alt synes jeg ikke det er specielt ærgeligt med temposkiftet, da det er forståeligt nok. Dog må man håbe at vi ikke kommer til at mangle mål i afgørelsen af mesterskabet, fordi så vil man kunne pege på denne kamp - og derudover havde jeg godt nok været kritisk, hvis det fx var BIF FC København havde undladt at køre mere over!

    Hvis man skal nævne det negative brændte Santin flere chancer, Kim sendte et par udspark ud over sidelinien, Cornelius fik ikke selv scoret rigtigt (hvilket måske kunne påvirke ham positivt, men han fik da presset en AaB'er til selvmål, hvilket også må kunne give lidt) og havde håbet på en større jubel fra fansne ved Amankwaa indskiftning.

    Tilbage til det positive, som var det overvejende:
    Nicolai Jørgensen er efter min vurdering MOM - blandt andet pga. de 2 mål, som viser at han har været savnet på det seneste.

    Jeg husker det derudover som om at Delaney,Claudemir og Bolaños fik lavet lidt publikumslir med fintede boldberøringer.

    Til sidst præsterede Sektion12 godt og det virkede til at der var en stor variation i sangene. Ikke mindst "mobningen" af AaB's målmand Nicolai Larsen med blandt andet: "Larsen - du lukker alle ind..." kunne lægge pres på spilleren og var da også sjovt!

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 11.11.12 kl. 23:06

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #15
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)

    Glem i øvrigt ikke at give TK skylden for et eller andet... (eller æren at når nu han er skadet, så er vi vildt fantastiske) :)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København - FCM (15.07.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 18.07.12, 17:48
  2. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01
  3. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  4. Optakts- og kamptråd: F.C. København - AaB
    By Fck-fan in forum De korte linier
    Svar: 70
    Sidste Meddelelse: 08.05.09, 11:26
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •