Side 1 af 24 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 351

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Vi er forlængst forbi sommeren, så her kommer vintertråden...
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Det ville være fint, hvis juntaen kunne flytte de rette indlæg fra den gamle tråd til denne samt rette Vinber til Vinter :-)
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  4. De følgende 9 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    61

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Norsk midterforsvarer på 18 til prøvetræning.

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...-naeste-skridt

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2009
    Indlæg
    32

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Angående Skjelbred snakken, så føler jeg det er totalt unødvendigt at diskutere hvorvidt han ville passe på kanten eller ej.

    FCK har et problem med den centrale midtbane som ikke lod til at blive løst af en midlertidig formopgang hos TK, og med formnedgangen hos Claudemir er dette blot understreget endnu tydeligere.

    Skjelbred ville være en kanon signing til den centrale midt, og ville potentielt set kunne blive Delaneys kontravægt med sit offensive blik for spillet, hvis han kan finde sit spil fra den sidste Rosenborg tid.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    så det ville måske hedde Skjelbred og Delaney på midten ? TK, Claudemir og Grindheim på bænken, hvor en eller to bliver sat til salg ?
    Hvis vi kigger på Skjelbred, hvad er så chancerne for at få ham til klubben ? hvad ville han koste og hvad er hans løn ca. ? Ville et bud på 12 mil være nok ?

    jeg er meget tilfreds med vores defensive bagkæde, men hvis jeg skal komme med et svagt punkt så er det venstre kanten. Pierre har det med at lave alt for mange lange bolde op af banen og især når han bliver presset.

    kunne stadig godt tænke mig en angriber til. Satin er ikke hurtig mere og han har bare den evne til at brænde de der store chancer, men til gengæld synes jeg at han arbejder mere og bliver brugt som spilstation mere end han plejer.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Ham her har været oppe at vende før, mener jeg.

    http://www.bold.dk/nyt/Leverkusen-ja...teenage-bomber

    Kan læse mig frem til at rygtestrømmen omkring ham tager til, og den inkluderer klubber, der ganske vist er noget større end vores egen.

    Det er dog set før, at klubber på vores størrelse har overhalet de større indenom - men sådan noget plejer også at komme an på, hvor massivt talentet er.

    Er der nogen finske liga-entusiaster, der kender noget til ham?

    Ifølge transfermarkt.de er han ikke særlig dyr, men jeg har aldrig helt kunne gennemskue, hvor troværdig deres spillervurderinger er.

    http://www.transfermarkt.co.uk/en/po...er_173491.html

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Smoking Se meddelelser
    Ifølge transfermarkt.de er han ikke særlig dyr, men jeg har aldrig helt kunne gennemskue, hvor troværdig deres spillervurderinger er.

    http://www.transfermarkt.co.uk/en/po...er_173491.html
    finger-in-the-wind-93789_200x200.jpg

    :-/
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Smoking Se meddelelser
    Ifølge transfermarkt.de er han ikke særlig dyr, men jeg har aldrig helt kunne gennemskue, hvor troværdig deres spillervurderinger er.

    http://www.transfermarkt.co.uk/en/po...er_173491.html
    Transfermarkt er en joke - ikke mindst hvad angår de unge talenter. Ham her finnen er lige røget på en liste over de 101 største fodboldtalenter i verden på www.101greatgoals.com. Ikke at det er nogen facitliste over talenter, men at han skulle kunne købes for 1,5 mio. kroner er helt ude i hampen. Man kan fx. også kigge på de danske talenter i Ajax for at se, hvor ubrugelig transfermarkt er.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Efter at have set Casper Sloth igår, er jeg kun blevet bekræftet i, at han ville være en super tilføjelse til truppen. Han har et sindssygt stort potentiale. Jeg håber vi slår til.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    51

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Så vender Pape Pate Diouf snart tilbage til FCK. Jeg håber virkelig at han gør sig til nytte, selvom NJ har slået til.

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...lbage-i-folden
    sidder også og ser fuckerne, og selvom i fører 2-0, så synes jeg sgu der er noget pinligt, ved at spille på lange bolde og kontra på hjemmebane, som forsvarede mestre og 1'ere....

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Andy Se meddelelser
    Så vender Pape Pate Diouf snart tilbage til FCK. Jeg håber virkelig at han gør sig til nytte, selvom NJ har slået til.

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...lbage-i-folden
    Ud fra hvad vi hidtil har set fra hans side, er den største nytte han kan gøre vist at blive solgt hurtigst muligt.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely


  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Andy Se meddelelser
    Så vender Pape Pate Diouf snart tilbage til FCK. Jeg håber virkelig at han gør sig til nytte, selvom NJ har slået til.

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...lbage-i-folden
    Den måde CV udtaler sig på, virker som om han kun lige kommer til at vende, og så skal afsted igen. Jeg ved ikke rigtigt. Det virker som om, at hver gang CV/Lars Højer har brugt solide mønter på en spiller, så skal de partout floppe big time. Jeg har aldrig forstået hvorfor vi ikke er mere aktive på det sydamerikanske marked. Der løber virkelig dygtige spillere rundt, også til penge hvor vi kan være med. Hvis spillerne kan integreres i stort set hele Østeuropa. Så kan de vel også integreres i Danmark? Et andet folkefærd, er asiaterne (japanere), der virkelig har slået til i Tyskland. Hvorfor kigger vi ikke her? Dortmund handlede fx Kagawa til en obskur billig mønt.

    Det kan virke som om at vi har en aller helvedes berørings angst, så længe spillerne ikke først er blevet skolet i Europa/Skandinavien.

    Hvor intet voves, intet vindes. Det kan da kun gå bedre end Ailton, Pape osv.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Den måde CV udtaler sig på, virker som om han kun lige kommer til at vende, og så skal afsted igen. Jeg ved ikke rigtigt. Det virker som om, at hver gang CV/Lars Højer har brugt solide mønter på en spiller, så skal de partout floppe big time. Jeg har aldrig forstået hvorfor vi ikke er mere aktive på det sydamerikanske marked. Der løber virkelig dygtige spillere rundt, også til penge hvor vi kan være med. Hvis spillerne kan integreres i stort set hele Østeuropa. Så kan de vel også integreres i Danmark? Et andet folkefærd, er asiaterne (japanere), der virkelig har slået til i Tyskland. Hvorfor kigger vi ikke her? Dortmund handlede fx Kagawa til en obskur billig mønt.

    Det kan virke som om at vi har en aller helvedes berørings angst, så længe spillerne ikke først er blevet skolet i Europa/Skandinavien.

    Hvor intet voves, intet vindes. Det kan da kun gå bedre end Ailton, Pape osv.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Jeg kan tage fejl. Men er det ikke meget få spillere der kommer direkte fra de sydamerikanske (eller asiatiske) ligaer og har success i de europæiske topklubber? De fleste tager vel turen igennem nogle små europæiske klubber, og så er der et par stykker der er gode nok til at kommer videre.

    De snakker om den brasilienske liga i FodboldFM på radio24syv i uge 41 (http://arkiv.radio24syv.dk/video/716...-uge-41-2012-2) hvor de snakker om at spillerne er meget dygtige teknisk, men mangler en hel del i det taktiske, i forhold til den måde man spiller i europa. Derfor tror jeg at det er nødvendigt, at de bruger nogle sæsoner på at lære det taktiske når de kommer til europa.

    Det er vel det samme med afrikanske spillere, som også kan virke som en guldgruppe af dygtige spillere. Men når man så ser på det kæmpe arbejde som FCM laver, i et forsøg på at tage unge talenter op og lære dem at begå sig i europa, så virker det ikke som om, at det er så let som det lyder.

    Jeg kan også godt drømme om, at vi tager chancen med en brasiliensk driblekonge, der bliver den næste verdensstjerne. Men jeg kan også godt se det fornuftige i, at CV lige ser hvordan de udvikler sig i mindre europæiske klubber, før FCK viser interesse.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Har også set nogle brasilianske kampe og det er altså en pose blandede bolsjer. Det virker ikke til, at de har et mere udviklet system end at man bare udpeger hvilke positioner de skal have. De spiller oftest mere improviserende og ikke særlig taktisk. Af de kampe jeg har set, så er det specielt det etablerede spil der halter. Det virker rigtig svært for dem, at få skabt chancer ud fra spil og indlæg og det skal oftest komme ud fra deres individualister.
    Et problem med at vente med at købe sydamerikanske spillere før de har fået gennembrud i en europæisk klub er jo netop at de så allerede har fået et gennembrud og derfor kan det blive rigtig svært for os, at tiltrække sådan en spiller.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg kan tage fejl. Men er det ikke meget få spillere der kommer direkte fra de sydamerikanske (eller asiatiske) ligaer og har success i de europæiske topklubber? De fleste tager vel turen igennem nogle små europæiske klubber, og så er der et par stykker der er gode nok til at kommer videre.

    De snakker om den brasilienske liga i FodboldFM på radio24syv i uge 41 (http://arkiv.radio24syv.dk/video/716...-uge-41-2012-2) hvor de snakker om at spillerne er meget dygtige teknisk, men mangler en hel del i det taktiske, i forhold til den måde man spiller i europa. Derfor tror jeg at det er nødvendigt, at de bruger nogle sæsoner på at lære det taktiske når de kommer til europa.

    Det er vel det samme med afrikanske spillere, som også kan virke som en guldgruppe af dygtige spillere. Men når man så ser på det kæmpe arbejde som FCM laver, i et forsøg på at tage unge talenter op og lære dem at begå sig i europa, så virker det ikke som om, at det er så let som det lyder.

    Jeg kan også godt drømme om, at vi tager chancen med en brasiliensk driblekonge, der bliver den næste verdensstjerne. Men jeg kan også godt se det fornuftige i, at CV lige ser hvordan de udvikler sig i mindre europæiske klubber, før FCK viser interesse.

    Jeg mener da netop FCK kan kategoriseres som en af de mindre europæiske klubber, hvor de sydamerikanske talenter kan komme og udvikle sig og herefter blive skibet afsted til større klubber i større ligaer?? Oviedo er et glimrende eksmepel på at det kan lade sig gøre. Der er jo ingen der siger at de skal slå til fra dag et. Men i stedet for at de udvikler sig i Start, Gais, Horsens etc, hvorefter de virkelig store talenter så vokser sig for store til København, så var det da en ide selv at hente dem direkte til København? Problemet er ofte, at de spillere, som efter to-tre sæsoner i Skandinavien stadig er opnåelige for fck, de har ikke rigtigt det niveau der skal til. Tror det er det, som er Dennis Jørgensens pointe, og jeg er helt enig i at CV alt for sjældent tager chancen og henter et talent direkte herop. De skal simpelthen skoles i Skandinavien før vi henter dem, og det er et problem, hvis man drømmer om at skyde den helt store papegøje.
    Sidst redigeret af Jons : 16.11.12 kl. 08:40

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 24 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •