Side 10 af 24 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 351

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

  1. #136
    Post er offline er en arm af proportioner
    Tilmeldingsdato
    Mar 2010
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Jeg er helt enig med Albinus omkring Lukas Hradecky.
    Efter der var lidt rygter om at Man United (tror jeg nok) havde kig på ham, og han kom ind omkring det finske landshold har jeg holdt øje med hans indsats i de (ikke synderligt mange) Esbjerg kampe jeg har set. Og jeg synes ikke han har imponeret.
    Jeg kan ærlig talt ikke se at der skulle være en målmand i Superligaen der kunne overtage posten som vores 1.målmand. Rønnow virker lovende, men jeg synes ikke han er klar. Slet ikke til Champions League.

    Hvis Wiland smutter synes jeg Thomas Sørensen ville være perfekt som afløser. Det kan godt være at hans topniveau ligger et par år tilbage, men jeg mener stadig han helt sikkert er god nok til FCK. Han har en kæmpe ballast og erfaring, som vil komme os til gode i de store kampe. Jeg kender ikke Busk's niveau/talent, men jeg kan da ikke forestille mig bedre læremester end en mand med over 300 PL kampe og 100 landskampe. 2-3 år med Thomas Sørensen, og så kan Busk tage over hvis han er klar.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #137
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af erikwa Se meddelelser
    Han solgte nu ikke Kvist.
    Han blev solgt for knap 30 mio. Et ganske pænt beløb for en spiller med et år tilbage af sin kontrakt.
    Citat Oprindeligt indsendt af erikwa Se meddelelser
    CV er ikke vores største problem, det er snarere at vi ikke har de penge der skal til at købe virkelig klassespillere.
    Det er klart, at økonomien sætter begrænsninger, men lad os bevare lidt perspektiv i debatten. CV har trods alt det ubetinget største budget i Danmark og formentlig hele Norden. Man havde råd til at smide 20 mio. efter en så elendig spiller som Diouf, så rammerne for CV's arbejde er mere end rimelige vil jeg påstå.

    Selvfølgelig vil der være flops i mellem. Det er uundgåeligt, og det uanset om vi taler et budget i FCK's størrelse eller eksempelvis PSG's. Men for CV's vedkommende har der været uacceptabelt mange fejlkøb gennem en længere periode, og desværre for CV og tilhængere af FCK er det især de dyrere indkøb, der har floppet. Jeg synes, at bestyrelsen i PSE har vist sig villige til at holde hånden under FCK, men jeg er sikker på, at der havde været flere penge til CV, hvis han havde evnet at forvalte sit transferbudget bedre. Som ejer af PSE ville jeg da være særdeles betænkelig ved at bevilge ekstra penge til indkøb af spillere med tanke på historikken. Risikoen for at hænge på dyrt indkøbte flops, som i tillæg næppe heller arbejder for pebernødder, er overvældende.

    Og så må vi ikke glemme, at CV alene kan bebrejdes, at kontrakterne på flere af vores bærende spillere udløb samtidig. Den slags skal koordineres meget bedre. Jeg er ikke vild med strategien med at lade kontrakter løbe ud. Man kan selvfølgelig argumentere for, at den har bevist sit værd, når man kigger på FCK's sportslige succes. Men det er uhensigtsmæssigt, når den efterlader så et markant et tomrum, som efter 2010-sæsonen. Og samtidig fraskriver man sig jo nogle nemt tjente penge, hvilket er en luksus, som jeg ikke føler, at man kan tillade sig.

    Jeg siger ikke, at CV skal fyres. Jeg kan i hvert fald ikke nævne en sportsdirektør, jeg hellere ville have. Det skulle da lige være Frank Arnesen, men han er med stor sandsynlighed uden for vores rækkevidde. Jan Laursen i FCN kunne være interessant at få ind i vores organisation, men spændet mellem FCN's budget og vores er så stort, at jeg ville være betænkelig ved at lade ham overtage for CV uden en indkøringsperiode. Som jeg ser det, er det op til CV at genopbygge tilliden. Sidste transfervindue var en start. Jeg forholder mig skeptisk til signingen af Michael Jakobsen, og forlængelsen med Santin var en decideret fejl, men alt i alt har det dog været et skridt i den rigtige retning.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #138
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Thomas Sørensen har ikke fysikken til topfodbold længere. Han bliver jo skadet, hver gang han spiller fast. Som 2. målmand kunne han være mulighed, men det vil da være ualmindelig uambitiøst at hente ham ind som afløser for Wiland.

    Jesper Hansen kunne være en mulighed. Jeg er godt nok ikke meget begejstret for ham, men må give ham, at han har udviklet sig voldsomt gennem de senere par år og på mystisk vis har bevist sit værd i CL, de mange mål imod til trods. Han har vist kontraktudløb til sommer og har sikkert ambitioner om udlandet, men markedet for målmænd er lille og risikoen for at havne på bænken er stor. Hvis vi sælger Wiland, tror jeg bestemt, at han ville overveje et tilbud.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #139
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Jeg bliver simpelthen nødt til lige at komme med en kommentar omkring Thomas Delaney og alle hans kritikere. Bevares, han spillede en rigtig dårlig kamp i går, og målet kan han i høj grad gives skylden for. Jeg ser ham som et kæmpe aktiv for klubben på, og man må huske på, at han først blev 21 i september. Han bliver oftest placeret på en venstrekant, hvor han slet ikke hører hjemme, men hvor han i det mindste altid kæmper røven ud af bukserne. På den anden side er han heller ikke løsningen på vores akutte problem på den centrale midtbane - her er det tydeligt, at vi mangler en erfaren spiller og ikke en ung og energisk spiller, der stadig laver "begynderfejl".

    Det er alt for meget at forlange af så ung en spiller. Jeg synes, at den optimale løsning må være at få i den erfarne spiller, og så lade Delaney stå lidt i skyggen af ham i stedet. Det er trods alt en position, hvor der er mindre plads til tekniske fejl end fx en offensiv kantposition. Det er for ærgerligt at dømme ham ude så tidligt, når han får lagt al for meget ansvar på sine skuldre i så ung en alder, og at han for det meste er fejlplaceret. Derudover har han været i klubben siden han var fire, og har om noget (sammen med Cornelius) en fantastisk attitude, der udstråler København, som jeg personligt synes er utrolig vigtig.

    Jeg kunne nævne, hvor mange fejl hans direkte konkurrenter Thomas Kristensen og Claudemir (for slet ikke at tale om Grindheim) laver i en meget højere alder, men det ser jeg ingen grund til. Man kunne også sammenligne hans historie med Kvist, men det synes jeg også er ærgerligt, da han ikke bare skal være "den nye Kvist".

    Det er muligt, at han aldrig bliver en stjernespiller, men husk især på, hvor ung han egentlig er.


  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Dejligt at der endelig kommer et besindigt indlæg efter en kamp vi tabte. Istedet for de obligatoriske "ud med CV, TK og Santin" tåbeligheder....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Dejligt at der endelig kommer et besindigt indlæg efter en kamp vi tabte. Istedet for de obligatoriske "ud med CV, TK og Santin" tåbeligheder....
    Forsvarer du virkelig TK og Santin? De underpræsterer jo gang på gang, eller også er de bare ikke længere dygtige nok til startelveren. Der er jo nok en grund til at TK var reserve i Ståle-regi. Santin virker for mig som en spiller der ikke længere har den samme glød som tidligere. Han er i min optik "game over".

    Vi SKAL have erstatninger for disse to i vinterpausen.

    Mvh. Dennis Jørgensen


  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Forsvarer du virkelig TK og Santin? De underpræsterer jo gang på gang, eller også er de bare ikke længere dygtige nok til startelveren. Der er jo nok en grund til at TK var reserve i Ståle-regi. Santin virker for mig som en spiller der ikke længere har den samme glød som tidligere. Han er i min optik "game over".

    Vi SKAL have erstatninger for disse to i vinterpausen.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Lad os sige Vetokele blir førstevalg istedet for Santin. Og lad os sige der kommer en ny defensiv central midt.

    Santin vil alligevel, med stor sandsynlighed, spille en vigtig rolle mht at sikre det afsindigt vigtige mesterskab. Qua sin hurtighed og store rutine. Iøvrigt er han, i hver sæson, leveringsdygtig i mål. Vi er enige om at Césars bundniveau er for lavt, lige pt ALT for lavt. Men fuldstændig at underkende mandens betydning er ikke særligt indsigtsfuldt. "Rutinerede" FCK-fans bør have denne indsigt....og man bør vide at et mesterskab blir vundet af en trup, ikke af en altid-sublimt-præsterende-startellever.

    Det samme gør sig gældende for TK. Han er om nogen indbegrebet af FCKs spillekoncept. Jeg kan sagtens undvære ham som fast inventar i startopstillingen, men han er vigtig for balancen i truppen. Og som sagt et vigtigt kort at spille, hvis nødvendigt....han kan komme til at spille en ikke uvæsentlig rolle i forhold til DM, muligvis allerede i aften.
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  12. De følgende 16 brugere er enige:

  13. #143
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Lad os sige Vetokele blir førstevalg istedet for Santin. Og lad os sige der kommer en ny defensiv central midt.

    Santin vil alligevel, med stor sandsynlighed, spille en vigtig rolle mht at sikre det afsindigt vigtige mesterskab. Qua sin hurtighed og store rutine. Iøvrigt er han, i hver sæson, leveringsdygtig i mål. Vi er enige om at Césars bundniveau er for lavt, lige pt ALT for lavt. Men fuldstændig at underkende mandens betydning er ikke særligt indsigtsfuldt. "Rutinerede" FCK-fans bør have denne indsigt....og man bør vide at et mesterskab blir vundet af en trup, ikke af en altid-sublimt-præsterende-startellever.

    Det samme gør sig gældende for TK. Han er om nogen indbegrebet af FCKs spillekoncept. Jeg kan sagtens undvære ham som fast inventar i startopstillingen, men han er vigtig for balancen i truppen. Og som sagt et vigtigt kort at spille, hvis nødvendigt....han kan komme til at spille en ikke uvæsentlig rolle i forhold til DM, muligvis allerede i aften.
    Santin har for længst mistet den hurtighed, han havde, da han kom til klubben. Nu lunter han for det meste forkølet rundt, og kommer han frem til en oplagt målchance er det enten tilfældigt eller et straffespark. Det er hårdt at sige, men han har ikke været fem potter pis værd i det seneste lange stykke tid (på nær de famøse kampe før kontraktforlængelsen).

    Hvis TK er indbegrebet af FCKs spillekoncept, er det godt nok piværgerligt. Han er en fin balancespiller på Superliga-niveau og absolut intet mere.

    Det er godt at have en bred trup til en lang og hård sæson, men efter dagens kamp har vi 13 kampe tilbage i resten af sæsonen med et forspring på minimum 9 point. Hvis Santin og TK kommer til at have afgørende betydning for sæsonen, står det godt nok sløjt til for resten af spillerne.

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #144
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af McMac Se meddelelser
    Santin har for længst mistet den hurtighed, han havde, da han kom til klubben. Nu lunter han for det meste forkølet rundt, og kommer han frem til en oplagt målchance er det enten tilfældigt eller et straffespark. Det er hårdt at sige, men han har ikke været fem potter pis værd i det seneste lange stykke tid (på nær de famøse kampe før kontraktforlængelsen).

    Hvis TK er indbegrebet af FCKs spillekoncept, er det godt nok piværgerligt. Han er en fin balancespiller på Superliga-niveau og absolut intet mere.

    Det er godt at have en bred trup til en lang og hård sæson, men efter dagens kamp har vi 13 kampe tilbage i resten af sæsonen med et forspring på minimum 9 point. Hvis Santin og TK kommer til at have afgørende betydning for sæsonen, står det godt nok sløjt til for resten af spillerne.
    Jeg er fuldstændig enig, vi burde kunne forvente meget mere af TK og Santin da de er nogle af truppens aller mest erfarne. Må håbe at det er gået op for vores kære træner.

    Mht. Vetokele ser jeg et KÆMPE lys i ham. Men hvis vi (forhåbentligt) afskiber Santin til sydligere himmelstrøg, håber jeg vi henvender os til Jeremy Perbét. Han har en god fodboldalder (derved rutine), og så scorer han mål for et middelmådigt hold i en belgisk liga, der er et niveau eller to over den danske Superliga.

    Vi skal have minimum én rutineret angriber, her er Perbét en god mulighed.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #145
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Per Frimann nævnte i går i Onside May Malungha fra Helsingborg og Oscar Hiljemark fra Elfsborg som værende potentielle, men dyre, afløsere for Mike Jensen i Brøndby. Der skulle være udenlandsk interesse for begge, så tvivler på at de skulle være interesseret i Bif. Er der nogen med kendskab til svensk fodbold, der kunne fortælle om de har potentiale til den centrale midtbane i fck??

    Så kan Bif signe O'Brien fra Sønderjydske på en fri transfer... Godt set Frimann...

  18. #146
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Oskar har vi her..

    http://en.wikipedia.org/wiki/Oscar_Hiljemark

    Virker som en meget spændende spillere, har spurgt lidt til ham herinde før.
    Ved ikke om Albinus muligvis har noget at byde ind med ift. Oskar?

    /Frank

  19. #147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Med efterårssæsonen overstået bliver det interessant at se, om CV vil sætte gang i svingdøren.

    Foreløbig er der ikke så mange rygter, men noget tyder i hvert fald på, at Mustafa Abdellaoue indgår i fremtidsplanerne:

    Jeg har fået en klar melding om, at Mos definitivt er med i fremtidsplanerne hos FCK, men det er ikke tilfredsstillende, at han er så langt væk fra holdet. Det vil ikke være unaturligt, at man har en samtale med klubben på et lidt senere tidspunkt, siger Stig Lillejord til Aftenposten.

    http://www.sporten.dk/superligaen/no...fck-angriber-0

  20. #148
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Altså, hvis CV's udtalelser står til troende, så virker det som om han synes, truppen er noget nær komplet, og at han ikke ønsker, der skal ske noget (eller så lidt som muligt).

    Kan selvfølgelig være et "røg slør", men det lader ikke til, at vi er i markedet efter forstærkninger

    Tror, der skal dukke et eller andet uventet op, før der købes ind til de positioner, denne sides brugere ofte nævner som vores svage led (central midtbane og udskiftning af Santin).

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Oskar har vi her..
    Han er ca. 3/4 år yngre end Delaney. Med mindre han er et ekstraordinært talent, er han næppe interessant for FCK. Vi har brug for en profil til midtbanen.

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Tror, der skal dukke et eller andet uventet op, før der købes ind til de positioner, denne sides brugere ofte nævner som vores svage led (central midtbane og udskiftning af Santin).
    Jeg tror, at køb og salg kommer til at hænge nøje sammen i dette transfervindue. Nu har vi tre måneder til at få alle vores spillere klar til at køre mesterskabet hjem, og med 13 kampe tilbage bør vores trup være stor og god nok til at forsvare en føring på 12 point. Det ville selvfølgelig være rart at få kørt nogle nye profiler ind til CL, men jeg tror, at bestyrelsen gerne vil afvente udfaldet af såvel vores egen liga som CL-finalen og CL-finalisternes ligaer, før der investeres i spillertruppen med henblik på CL.

    Jeg tror nu nok, at der skal ske noget. Sølvi Ottesen vil gerne væk, og mon ikke han får lov til det, hvis en køber melder sig. Diouf har man tidligere prøvet at skille sig af med. Mon ikke man prøver igen? Udtalelserne fra Mos' agent tillægger jeg ikke stor værdi. Jeg kan simpelthen ikke tro, at Mos har en fremtid i FCK. Og så har vi spillere som Søren Frederiksen (med et halvt år tilbage) og Yussef Toutouh, som nok heller ikke har udsigter til meget spilletid i FCK.

Side 10 af 24 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •