Side 16 af 24 FørsteFørste ... 613141516171819 ... SidsteSidste
Viser resultater 226 til 240 af 351

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

  1. #226
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Fc Midtjylland gør klar til juleudsalg!

    Kom med Mads Albæk + Juelsgaard! Tak =)



    -Game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #227
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Fc Midtjylland gør klar til juleudsalg!

    Kom med Mads Albæk + Juelsgaard! Tak =)
    Og meget gerne også den ensomme hipster på heden - Erik Sviatchenko.

    Han kunne være en god ung og talentfuld afløser for Sölvi. Synes han har vist rigtig gode takter over længere tid og jeg var faktisk overresket da Farum ikke hentede ham i sommer som afløser for Bjelland.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #228
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Juelsgaard afslog vist et tilbud fra os sidste år, så ham skal vi nok ikke regne med.

    Vi plejer ikke at have for vane, at komme rendende efter folk, der én gang har givet os den kolde skulder.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #229
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Fc Midtjylland gør klar til juleudsalg!

    Kom med Mads Albæk + Juelsgaard! Tak =)



    -Game
    Jeg kan ærlig talt ikke se hvad vi skulle med Juelsgaard. Så burde vi hellere gå efter den svenske venstre back Ludwig (og så har jeg glemt efternavnet). Han vil dog nok ikke, fordi han vil have fast spilletid. For øvrigt har Juelsgaard jo også sagt nej en gang, hvis man skal tro rygterne, og vi har jo ikke ligefrem kutyme for at prøve igen, hvis der er sagt nej en gang, som Witzansky også nævner.

    Albæk kan jeg godt give dig ret i, men det forudsætter vel også at vi får solgt Grindheim, eller en af de andre.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #230
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Siden vi har valgt at forlænge med Casper Højer, så må vi gå udfra at han er lige ved at blive oprykket til førsteholdstruppen. Derfor ville et køb af Juelsgård være ensbetyende med et salg af Bengtsson. Om det er en svækkelse eller ej, vil jeg lade andre vurdere. Jeg tror dog ikke på den.

    Albæk tror jeg heller ikke på. Det kræver for det første at vi får afsat Grinden, men også at Albæk er klar til at slå Claudemir eller TK af. Jeg tror det ender med endnu en Wurtz signing. Stort potentiale, men med risiko. Hvis vi får en ny til midten (hvilket jeg håber på), så skal det være en der har et europæiske niveau, og derved være en styrkelse af truppen fra dag 1.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #231
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Og meget gerne også den ensomme hipster på heden - Erik Sviatchenko.

    Han kunne være en god ung og talentfuld afløser for Sölvi. Synes han har vist rigtig gode takter over længere tid og jeg var faktisk overresket da Farum ikke hentede ham i sommer som afløser for Bjelland.
    Personligt ville jeg elske at se vores gamle anfører tilbage i den hvide trøje, som afløser for Sølvi:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bunde...r-sig-i-januar
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #232
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af VonZee Se meddelelser
    Personligt ville jeg elske at se vores gamle anfører tilbage i den hvide trøje, som afløser for Sølvi:
    Har han ikke været meget skadet? Han rykker nok ikke til Danmark for at sidde på bænken.

  14. #233
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af VonZee Se meddelelser
    Personligt ville jeg elske at se vores gamle anfører tilbage i den hvide trøje, som afløser for Sølvi:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bunde...r-sig-i-januar
    Han er 33. Skulle vi ikke hellere satse på noget med lidt længere holdbarhed?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #234
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Tænkte jeg også ville give bringe mit bidrag mht truppen og CV. Ideelt set synes jeg der bør være 2 spillere til hver plads, og af hensyn til ”den røde tråd” er systemet 4-4-2, men når nu vi har Ariël for tiden, så synes jeg han må bruge præcist det system han lyster – det er faktisk fantastisk at vi pt har en træner der GERNE vil indrette vores eget spil/system efter modstanderen (det kaldes vel bare at være taktisk – hej hej Kasper-vi-vil-kun-spille-på-én-måde-også-i-CHL-Hjulmand).

    Målmænd:
    Siden ankomsten af JC, har vi været utroligt gået dækket på denne post, og da han gik i stykker og JW tog over, så vi vigtigheden af at have 2 rigtigt stærke keepere. Jeg ved mange til tider er ret trætte af KC (hej FCK-Steaua), man da JW gik i stykker, synes jeg trods alt, at KC må være ligaens bedste reserve med mange mange længder. Han har desuden taget det ret pænt at sidde så meget på bænken, hvilket vel også betyder noget for harmonien i en trup (i modsætning til slutningen af tiden med både JC og JW). Busk skulle eftersigende være fremtidens mand, men det er i mine øjne alt for tidligt at pålægge for meget ansvar på ham (1. backup). Både KC og JW har udløb om 1 år, så hvis man lader én af dem (KC) løbe ud, vil Busk have snuset til 1. holdet i 2 år, være 20 år og man kan så til den tid have et bedre billede af om han er ”fremtidens mand”. Det er dog vigtigt at CV får forlænget med JW og alternativt bør man overveje at skippe ham afsted til sommer, såfremt der kan hentes en god erstatning (fx har A Isaksson kontraktudløb til sommer, Pär Hansson i HIF, andre?). Alt i alt synes jeg vi bør være meget tilfredse med målmandssituationen.

    Højre back:
    Her er vores situation ideel for tiden – LJ har kontrakt 1,5 år endnu, vi kan sikkert smide et enkelt år oveni, og bagefter er Remmer forhåbentligt klar til at overtage. Remmer har 2 år tilbage, så om et år bør han forlænges såfremt han skal satses på efter LJ. Mesterlære er altid vejen frem.

    Midterforsvar:
    Ragnar og Kris har udviklet sig til at være et ganske fint makkerpar, og så længe vi ikke har en rigtig backup til Pierre er MJ er fin som gardering både i midten og på venstre back. Sølvi bør sælges til vinter (gerne til en af bif’s nedrykningskonkurrenter). Som 4. valg ville det derfor være ideelt med et ungt, nordisk talent, der er tilpas tilfreds med minimalt spilletid i starten, og som også har sine forcer i det opbyggende spil. MJ, Kris og Ragnar har alle lange kontrakter (2,5-3,5 år). Alt i alt er midterforsvaret vel også helt fint, så længe Sølvi skippes afsted og erstattes af et ungt, spilopbyggende talent. Såfremt en virkelig stærk midterforsvarer pludselig viser sig tilgængelig (a la Granquist – stadig bitter over vi ikke fik ham i tide), bør det være på bekostning af MJ, Kris, Ragnar.

    Venstre back:
    Personligt har PB næsten fået mig til at glemme Oviedo, og MJ er en ok backup. Når vi nu er startet med at bruge så mange unge er det vel ok med 1. valg PB, (1.5 valg MJ), 2. Casper Højer. PB har 2 år tilbage, Højer 2,5 år. Hvis PB på et tidspunkt ryger, skal der dog helt sikkert handles ind fra øverst mulige hylde, så længe Højer er så uprøvet.

    Højre midt:
    Bolanos er været god for os, og med en back han gider at spille (hej Johnny) er han endnu bedre. Med 1,5 år tilbage, 28 år og gentagne ønsker om at komme videre, må Bolanos meget gerne sælges nu eller til sommer. Grundet længden af hans kontrakt, vil et salg nu også indbringe mere end til sommer (stating the obvious), og Rurik (3,5 år) har vist sig som en ganske fin erstatning, med opadgående form-kurve. Pengene fra et CB-salg, kunne så passende bruges på at hente Rudy, således at man på højre kant ville have den defensivt disciplinerede, hårdtarbejdende islænding, samt den unge kreative, offensive Rudy.

    Central midt
    : Her er vel pt vores alle sammens (og forhåbentligt også CVs) største hovedpine. Vi har virkelig brug for en defensiv ankermand med internationalt snit, der desuden meget gerne kan lære Delaney (2 år) et par ting i 1-2 år på den position. Denne position vil være en nøgleposition i næste sæsons internationale kampe, så her må der virkelig gerne investeres godt. Pontus Wernbloom har startet inde i 12 af 19 hos førerholdet CSKA Moskva, så han er næppe interesseret i at komme retur til Skandinavien, men med udsigt til 6 kampe i CH L, SKAL det altså lykkes os at få en def. midt med høj kvalitet til sommer.
    Centralt offensivt skal vi skille os af med Grindheim (1,5 år). Personligt så jeg også gerne at vi sælger TK (1,5 år) eller Claude (2,5 år), og køber et yngre talent. Hvis Albæk kan fås for en slik hos FCM, så jeg gerne at vi købte ham for pengene fra et Claudemir salg, idet Claude version 2010 desværre næppe kommer igen. Jeg er heller ikke helt pjattet med hans hang til fest i selve sæsonen, og hans forholdsvis lange kontrakt gør, at vi forhåbentlig stadig kan få lidt mønt for ham. En central midtbane med en profil + Delaney til det defensive, og TK/Claude + Albæk til det offensive ville være ganske fint i mine øjne.

    Venstre midt:
    NJ (3,5 år) er fantastisk her og bør også spille på kanten oftest – i hvert fald i ligaen, når det er os der skal skabe hele kampen. Vingaard (1,5 år) bliver desværre nok aldrig den spiller han var inden Chelsea-kampen, men personligt synes jeg vi bør lade ham blive kontrakten ud, og så om 1,5 år genvurdere situationen på venstre midt.

    Angribere:
    Her er det fint med 4 stks + en meget ung (pt Amankwaa, 2,5 år). Det er også vigtigt at det er forskellige typer. Cornelius (3,5 år) behøver ikke beskrives, og er også blevet helt tilfreds med Igor (3,5 år). Mos (3,5 år) eller Santin (1 år) skal dog sælges hurtigst muligt, og spørgsmålet er om et angreb med Cornelius, Igor, ny, Amankwaa (+ NJ + evt Rudy?) ikke vil være alt rigeligt. Det ville betyde at vi skulle skille os af med både Mos og Santin, men med det rette indkøb ville dette næppe begrædes. Hvis Rudy købes, kan man argumentere for, at han og NJ vil være rigeligt til at dække den ”kreative” del af angrebet, hvorfor man så burde kigge mod en mere stationær angriber a la Cornelius. Han er stadig ung og har brug for pauser, og skulle han blive skadet vil indlæg fra kanterne miste meget. Som ny har der været skrevet en del om Jeremy Perbet og det forslag vil jeg gerne tilslutte mig, såfremt at Mos og Santin sælges.

    Udlejede spillere: Frederiksens kontrakt udløber til sommer, men jeg ville da blive glad hvis man gjorde en indsats for at udleje ham allerede nu, til én af bifs konkurrenter. Intet vil glæde mig mere end hvis de rykker ned af sportslige årsager. Toutouh (1,5 år) må meget gerne blive i Esbjerg indtil sommer, og herefter har han så 1 år som 3 valg på begge kanter til at bevise han skal forlænges. Diouf har desværre 2,5 år tilbage, men uanset hvad skal han sælges.
    Med fokus på et dynamisk flow i truppen, salg af spillere der gerne vil væk, ikke har slået igennem, mv. håber jeg meget at følgende kommer til at ske i løbet af vinterens og næste sommers transfer-vindue:

    Sølvi ud -- talent ind. Bolanos ud -- Fx Rudy ind. Def midt PROFIL ind.
    Grindheim + Claudemir/TK ud -- Albæk ind. Mos + Santin + Diouf ud -- Fx Perbet ind.
    Frederiksen ud. Toutouh udlejes.
    Unge fra SOE kommer op og snuser til 1. holdet.

    Carsten V:
    Jeg synes han med rette skal have på puklen for sidste års katastrofale dispositioner, inkl. Roland, ham selv som træner, Diouf, samt truppens størrelse og sammensætning sidste år. Jeg synes dog ikke man kan bortkaste hele det fundament og den ”røde tråd” han har været med til at implementere i klubben, og synes at måden hvorpå han fik ”fyret sig selv” som træner, samt ansættelsen af Ariël tjener ham til ros, uanset hvor stor en andel han så måtte have haft i den ansættelse. Desuden synes jeg det er fint at vi fik sagt farvel på en god måde med Johan Lange, der alligevel også var en stor del af 2011/12-sæsonen. Truppen er blevet trimmet ganske godt med dødvægt som Absa, Bergvold, JT, mf, og delvist med udlejningen af Diouf. Nu mangler CV bare at fuldføre sin kamel-slugning og skille sig af med Grindheim, Mos, Diouf, Santin samt evt Bolanos og Claude.

    Beklager det meget meget lange indlæg,

    Just my 2 cents
    Sidst redigeret af YouWantAnswers : 21.12.12 kl. 23:41


  17. #235
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Han er 33. Skulle vi ikke hellere satse på noget med lidt længere holdbarhed?
    Det var nogenlund det samme der blev sagt da vi hentede Marcus Allback. Hvis han har to gode år i sig vil det i min optik være super. Så betyder det mindre om det er en lang tids investering. Det er jo ikke en spiller vi skal smide mange penge efter. Spørgsmålet er, om han måske minder for meget om Kris og Michael Jakobsen, hvor vi måske mere har brug for en konkurrent til Ragnar. Hans alder han jeg dog intet problem med hvis han kan levere. Vores anfører er jo heller ikke helt ung længere, og ham vil vi jo ikke undvære.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  18. #236
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af VonZee Se meddelelser
    Det var nogenlund det samme der blev sagt da vi hentede Marcus Allback. Hvis han har to gode år i sig vil det i min optik være super. Så betyder det mindre om det er en lang tids investering. Det er jo ikke en spiller vi skal smide mange penge efter. Spørgsmålet er, om han måske minder for meget om Kris og Michael Jakobsen, hvor vi måske mere har brug for en konkurrent til Ragnar. Hans alder han jeg dog intet problem med hvis han kan levere. Vores anfører er jo heller ikke helt ung længere, og ham vil vi jo ikke undvære.
    Nu var Lars Jacobsen jo heller ikke 33, da vi hentede ham. Og han blev i øvrigt hentet i en helt særlig situation, hvor vi havde en af de dårligste spillere, der nogensinde har spillet i klubben, løbende rundt som fast mand på højre back.

    Men hvis der var garanti for to gode, skadesfri år på højt niveau for Bo Svensson, ville jeg da ikke have noget imod det. Den garanti findes bare ikke, og da vi ikke desperat står og skal bruge en ny midterforsvarer her og nu, håber jeg på, at vi senest til sommer kan få en, der som minimum er på Bo Svenssons niveau, men har længere løbetid.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. #237
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Så er Bo Svensson altså heller ikke bedre, det er noget andre at hente ældre spillere med international klasse som Grønkjær, Marcus mfl hjem, og så en habil dansk spiller som Bo Svensson, som på ingen måder er bedre end vores 2 startere. Nej tak til ham.

    Desuden stort set enig i alt "YouWantAnswers" har skrevet.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #238
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af mathiasf Se meddelelser
    Så er Bo Svensson altså heller ikke bedre, det er noget andre at hente ældre spillere med international klasse som Grønkjær, Marcus mfl hjem, og så en habil dansk spiller som Bo Svensson, som på ingen måder er bedre end vores 2 startere. Nej tak til ham.
    Jeg skriver jo ikke at Bo er på internationalt niveau. Jeg skrive, at alders argumentet før er brugt, og har vist sig ikke at holde. Hvis Kris bliver skadet har vi pt et stort problem. Derfor har vi brug for hård konkurrence på de pladser. Se bare hvordan FCN så ud da de havde to skader i det bagerste forsvar.Og hvem ved om Bo ikke kan forstærke os? Nogen gange er der en tendens til eklatant at undervurdere hvad en rutineret spiller, der kommer hjem fra udlandet, kan bidrage med.

    Bo er en billig løsning der potentielt kan vise sig at gøre en forskel. Hvis der er et kæmpe talent som bliver sat tilbage ved at man henter ham, kan jeg godt se problemstillingen, men et sådant har vi vist ikke pt?
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  22. #239
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Hvordan ved vi, at Bo Svensson er en billig løsning?

  23. #240
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af VonZee Se meddelelser
    Jeg skriver jo ikke at Bo er på internationalt niveau. Jeg skrive, at alders argumentet før er brugt, og har vist sig ikke at holde. Hvis Kris bliver skadet har vi pt et stort problem. Derfor har vi brug for hård konkurrence på de pladser. Se bare hvordan FCN så ud da de havde to skader i det bagerste forsvar.Og hvem ved om Bo ikke kan forstærke os? Nogen gange er der en tendens til eklatant at undervurdere hvad en rutineret spiller, der kommer hjem fra udlandet, kan bidrage med.

    Bo er en billig løsning der potentielt kan vise sig at gøre en forskel. Hvis der er et kæmpe talent som bliver sat tilbage ved at man henter ham, kan jeg godt se problemstillingen, men et sådant har vi vist ikke pt?
    Hvad mener du med, at aldersargumentet ikke holder? Det er et faktum, at der statistik betragtet er mindre fremtid i en spiller, jo ældre han er. Det var mit aldersargument, og det holder, uanset at der findes gamle spillere, der har været/er gode indkøb. Min grundlæggende holdning er blot jo højere alder, jo større skal kvaliteten også være, før en spiller er interessant. Og der går jeg ikke på røven over Bo Svensson hans alder taget i betragtning
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •