Side 2 af 24 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 351

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    10

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Lige præcist den bedste brasilianske liga, skal vi nok ikke gøre os de store forhåbninger om at hente et supertalent fra lige nu. Ja, der løber en masse gode drenge rundt derovre - det har der altid gjordt. Men den er blevet ret attraktiv for hjemlige spillere de sidste par år, og den er kun lige efter den mexicanske liga økonomisk.

    Når det så er sagt, så kan man helt sikkert finde gode unge spillere i syd eller mellemamerika til billige penge - men jeg tror desværre at det er ret usandsynligt at klubben kigger den vej, ved mindre spillerne deltager i et U-21 VM eller lignende.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg mener da netop FCK kan kategoriseres som en af de mindre europæiske klubber, hvor de sydamerikanske talenter kan komme og udvikle sig og herefter blive skibet afsted til større klubber i større ligaer?? Oviedo er et glimrende eksmepel på at det kan lade sig gøre. Der er jo ingen der siger at de skal slå til fra dag et. Men i stedet for at de udvikler sig i Start, Gais, Horsens etc, hvorefter de virkelig store talenter så vokser sig for store til København, så var det da en ide selv at hente dem direkte til København? Problemet er ofte, at de spillere, som efter to-tre sæsoner i Skandinavien stadig er opnåelige for fck, de har ikke rigtigt det niveau der skal til. Tror det er det, som er Dennis Jørgensens pointe, og jeg er helt enig i at CV alt for sjældent tager chancen og henter et talent direkte herop. De skal simpelthen skoles i Skandinavien før vi henter dem, og det er et problem, hvis man drømmer om at skyde den helt store papegøje.
    Spot on.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Jeg ser det sådan her:

    De teenagere der er gode nok til at gå direkte fra Brasilien/Argentina/whatever og ind på FCKs førstehold, er udenfor FCKs rækkevidde.
    De teenagere der ikke er gode nok til at gå direkte ind på FCKs førstehold, men som måske har potentialet, har brug for spilletid for at udvikle sig og før man er i stand til at se hvorvidt de nogensinde bliver gode nok.

    Vores eneste mulighed er altså at gøre som vi allerede har gjort med f.eks. Gamboa og Oviedo. Købe dem som lottokuponer, træne dem op til de er gode nok til at gøre sig gældende i mindre lokale klubber på låneaftaler - og så herefter sælge eller bruge dem.
    Sidst redigeret af jonlanghoff : 16.11.12 kl. 12:57

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af jon85 Se meddelelser
    Jeg ser det sådan her:

    De teenagere der er gode nok til at gå direkte fra Brasilien/Argentina/whatever og ind på FCKs førstehold, er udenfor FCKs rækkevidde.
    De teenagere der ikke er gode nok til at gå direkte ind på FCKs førstehold, men som måske har potentialet, har brug for spilletid for at udvikle sig og før man er i stand til at se hvorvidt de nogensinde bliver gode nok.

    Vores eneste mulighed er altså at gøre som vi allerede har gjort med f.eks. Gamboa og Oviedo. Købe dem som lottokuponer, træne dem op til de er gode nok til at gøre sig gældende i mindre lokale klubber på låneaftaler - og så herefter sælge eller bruge dem.
    Gamboa hentede vi godt nok i Fredrikstad, hvor han var en profil, og igen er blevet det efter skiftet til Rosenborg. Jeg er egentlig ligeglad med hvor spillerne kommer fra i verden, så længe de er gode nok. Jeg kan bare konstatere at flere klubber i Tyskland og Holland (klubber vi er på niveau med), har hentet spillere eksotiske steder i verden. Min pointe er at det kan virke som om at klubben har lidt berørings angst. Hvis klubben så bare støvsugede Skandinavien for de største talenter 😉

    Mvh. Dennis Jørgensen

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg mener da netop FCK kan kategoriseres som en af de mindre europæiske klubber, hvor de sydamerikanske talenter kan komme og udvikle sig og herefter blive skibet afsted til større klubber i større ligaer?? Oviedo er et glimrende eksmepel på at det kan lade sig gøre. Der er jo ingen der siger at de skal slå til fra dag et. Men i stedet for at de udvikler sig i Start, Gais, Horsens etc, hvorefter de virkelig store talenter så vokser sig for store til København, så var det da en ide selv at hente dem direkte til København? Problemet er ofte, at de spillere, som efter to-tre sæsoner i Skandinavien stadig er opnåelige for fck, de har ikke rigtigt det niveau der skal til. Tror det er det, som er Dennis Jørgensens pointe, og jeg er helt enig i at CV alt for sjældent tager chancen og henter et talent direkte herop. De skal simpelthen skoles i Skandinavien før vi henter dem, og det er et problem, hvis man drømmer om at skyde den helt store papegøje.
    Sjovt, jeg ser det lige omvendt. Når jeg skriver topklub, så mener jeg ikke de 20-30 største klubber i europa. Jeg taler derimod de klubber der dominere deres respektive ligaer. Og der er en helt afgørende forskel. FCK er pisket til at vinde den danske liga hver eneste sæson. Det er en klub som Arsenal for eksempel ikke. Det giver Arsenal en meget bedre mulighed for at give chancen til unge talenter, end FCK kan.

    Det næste er, at der helt naturligt er en kæmpe scouting aktivitet i sydamerika. Jeg tror at man skal være ualmindelig heldig, for at finde et talent, som der ikke allerede er 10 andre, og langt mere købestærke europæiske klubber, der også er interesseret i.

    Men tanken er da tiltalende, det er jeg helt enig i.

  8. #21
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Det næste er, at der helt naturligt er en kæmpe scouting aktivitet i sydamerika. Jeg tror at man skal være ualmindelig heldig, for at finde et talent, som der ikke allerede er 10 andre, og langt mere købestærke europæiske klubber, der også er interesseret i.
    Og selv det er ikke altid nok. Djurgårdens mente for eksempel at de have begået et scoop da de fik Thiago Quirino til klubben for 14 mil, brasiliansk talent med U21, U20 og U18 landskampe og en bronzemedalje fra U20 VM. To sæsoner senere blev han solgt til en japansk 2. div klub for 2.5 mil. Ellers et resume der nok ville få thumbs up fra de fleste herinde, hvis man havde muligheden for at hente en spiller fra et brasilliansk landshold der har vundet medaljer ved et U-VM.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    139

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Jeg ville slet ikke kunne bære hvis de vandt suppen igen i år, så tror jeg jeg dropper alt interesse for fodbold frem over.

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Det er jeg så ikke enig i. At der forventes mesterskaber hvert år i København bør ikke på nogen måde være en hindring for at hente talenter direkte fra Asien eller Sydamerika. Som jeg også skriver skal de jo ikke købes for nødvendigvis at slå igennem fra dag et af. Oviedo er skoleeksemplet og alle argumenterne for at hente talenter direkte fra Asien eller Sydamerika kan vel findes i hans forløb. Historisk set vil jeg i øvrigt mene at de bedste indkøb gennem tiderne alle har været spillere som IKKE har været skandinavisk skolet, så hvorfor CV gang på gang hælder til de skandinaviserede spillere er mig egentlig en gåde.

  12. #24
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Zuma er vel den eneste profil, der kom direkte ind fra et andet kontinent og havde succes. Du kan selvfølgelig have en anden liste, men mine historiske favoritter gennem tiden tæller: Grønkjær, Santos, Mykland, Mackan, Kvist, Hangeland, Ailton, Pospech, N'Dpye, Oviedo og selvfølgelig Christian Poulsen. Og de var alle (undtagen Pospech og N'Dpye) skandinavisk skolet. Hvem er det jeg har glemt?

  13. #25
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,929

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Zuma er vel den eneste profil, der kom direkte ind fra et andet kontinent og havde succes. Du kan selvfølgelig have en anden liste, men mine historiske favoritter gennem tiden tæller: Grønkjær, Santos, Mykland, Mackan, Kvist, Hangeland, Ailton, Pospech, N'Dpye, Oviedo og selvfølgelig Christian Poulsen. Og de var alle (undtagen Pospech og N'Dpye) skandinavisk skolet. Hvem er det jeg har glemt?
    Oviedo - som du selv nævner - blev hentet direkte fra et andet kontinent og fik succes. Og var vel dermed knap skandinavisk skolet.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #26
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Zuma er vel den eneste profil, der kom direkte ind fra et andet kontinent og havde succes. Du kan selvfølgelig have en anden liste, men mine historiske favoritter gennem tiden tæller: Grønkjær, Santos, Mykland, Mackan, Kvist, Hangeland, Ailton, Pospech, N'Dpye, Oviedo og selvfølgelig Christian Poulsen. Og de var alle (undtagen Pospech og N'Dpye) skandinavisk skolet. Hvem er det jeg har glemt?
    Jeg kan ikk dy mig med at kommentere Ailton. For 22,5 mio. kr. hører han ind under min karakteristik, som et MEGA flop køb. Jeg er glad for at du skriver favorit, for en succes, var han da så langt fra at være ��

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg kan ikk dy mig med at kommentere Ailton. For 22,5 mio. kr. hører han ind under min karakteristik, som et MEGA flop køb. Jeg er glad for at du skriver favorit, for en succes, var han da så langt fra at være ��

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Jeg synes faktisk at Ailton som argument er for letkøbt. Han blev købt i en anden tid end nu (hint - de store penge). Han var et kæmpe talent, som jo også til tider viste det hos FCK. Der var bare alt for langt mellem snapsene på trods af, at han nok havde de største færdigheder i klubben. Han har jo også vist sidenhen, at han kunne få noget ud af sit talent. Måske ikke så meget som han optimalt kunne, men det er virkelig svært at spotte!

    Jeg synes det er ret naivt at tro, at FCK bare kan sende en mand eller to til sydamerika og så kommer der 1-2 kæmpe talenter retur om året. Jeg synes som andre, at tanken er mega interessant! Men det er bare ikke så simpelt.

    PT forsøger FCK at få de største talenter i Københavnsområdet til at spille i ungdomsafdelingen. Her har BIF været klart stærkest i årtier og det vender nu imod FCK's retning. Dertil skal der købes stamspillere af en sådan kvalitet, at de skal være en del af førsteholdstruppen og meget gerne rigtig tæt på start 11.

    FCK er aktive - det viste Oviedo trods alt, men det er et svært område at bevæge sig rundt i og jeg har ikke set mange skandinaviske klubber have kanon succes. Man hører om dem der slår til, men hvad med dem som ikke gør?

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #28
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af EALP Se meddelelser
    Oviedo - som du selv nævner - blev hentet direkte fra et andet kontinent og fik succes. Og var vel dermed knap skandinavisk skolet.
    Men han fik først succes i FCK efter at have fået fast spilletid i en mindre klub som havde råd til at give ham det. FC et-eller-andet, jeg husker ikke lige navnet.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #29
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Men han fik først succes i FCK efter at have fået fast spilletid i en mindre klub som havde råd til at give ham det. FC et-eller-andet, jeg husker ikke lige navnet.
    Ja jeg husker en pokal kamp tilbage i 2010, hvor vi tabte 2-4 til AC Horsen. Der var Oviedo med fra start, han var langsom og utrolig dårlig med bolden. Kan huske at dem jeg stod sammen med sagde at han aldrig ville blive til noget.

    Start opstillingen dengang:
    Mål: Kim Christensen
    Forsvar: Mathias Zanka Jørgensen - Sölvi Ottesen - Peter Larsson - Bryan Oviedo
    Midtbane: Søren Frederiksen - Hjalte Nørregaard - Thomas Kristensen - Thomas Delaney
    Angreb: Jesper Grønkjær - Kenneth Zohore

  22. #30
    Tilmeldingsdato
    Dec 2005
    Indlæg
    122

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af HrFail Se meddelelser
    Ja jeg husker en pokal kamp tilbage i 2010, hvor vi tabte 2-4 til AC Horsen. Der var Oviedo med fra start, han var langsom og utrolig dårlig med bolden. Kan huske at dem jeg stod sammen med sagde at han aldrig ville blive til noget.

    Start opstillingen dengang:
    Mål: Kim Christensen
    Forsvar: Mathias Zanka Jørgensen - Sölvi Ottesen - Peter Larsson - Bryan Oviedo
    Midtbane: Søren Frederiksen - Hjalte Nørregaard - Thomas Kristensen - Thomas Delaney
    Angreb: Jesper Grønkjær - Kenneth Zohore

    Så vidt jeg husker fra den kamp, så var det Kim Christensen der var den største skandale med et par drops, og hans evindelige ikke kunne holde på bolden stil, som gjorde at vi lukkede 4 mål ind.........

    Synes dog vi snart skulle få tråden ind på det som tråden rent faktisk handler om, og ikke tidligere transfers og scouting system i Brasilien.

    Jeg så meget meget gerne at man fik fat i en ny lille hurtig angriber til vinter i stedet for Santin, som i mine øjne ikke har været god nok i et par år.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 24 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •