Side 5 af 24 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 351

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Må stadig sige, at jeg ikke rigtigt opfatter Grindheim som et feljkøb eller udtryk for dårlig scoutning.
    Jeg er helt enig i, at han har vist sig at være et flop, men en mand, der har spillet tre sæsoner (86 kampe) i en bedre liga end den danske og omkring fyrre kampe på det norske landshold,
    virkede som en noget nær perfekt tilføjelse til vores midtbane efter Kvists afgang.

    Lige præcis den her signing synes jeg mere er et eksempel på en spiller, der bare ikke har kunnet leve op til klubbens berettigede forventninger.


  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Må stadig sige, at jeg ikke rigtigt opfatter Grindheim som et feljkøb eller udtryk for dårlig scoutning.
    Jeg er helt enig i, at han har vist sig at være et flop, men en mand, der har spillet tre sæsoner (86 kampe) i en bedre liga end den danske og omkring fyrre kampe på det norske landshold,
    virkede som en noget nær perfekt tilføjelse til vores midtbane efter Kvists afgang.

    Lige præcis den her signing synes jeg mere er et eksempel på en spiller, der bare ikke har kunnet leve op til klubbens berettigede forventninger.
    Delvis enig, Grindheim virkede faktisk som en god signing, han virkede både drifsikker og var billig + et fint CV

    Det siger altså også lidt om at ÆRESDIVISIONEN og specielt midten af æresdivisionen ikke er noget specielt i forhold til toppen af den danske superliga (+ europacup el/cl gruppespil)

    Så kan man jo diskutere om Claudemir er samme historie, det synes jeg dog ikke helt, men stadig, bare fordi en spiller har knap 100 kampe i holland betyder det ikke at han går ind og hæver niveauet hos os.

    Når alt det over er sagt så findes der jo sikkert også spillere i bunden af endnu dårligere ligaer og klubber som har spillet færre kampe som måske er fantastiske spillere, men de er svære at finde. Dame N'Doye er vel et fint eksempel, nu ved jeg ikke hvor OFI var ligamæssigt lige da vi hentede Damen, men de er intet storhold og her fandt vi den måske mest komplette angriber i klubbens historie.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  3. #63
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Toeffe_WA Se meddelelser
    Når alt det over er sagt så findes der jo sikkert også spillere i bunden af endnu dårligere ligaer og klubber som har spillet færre kampe som måske er fantastiske spillere, men de er svære at finde. Dame N'Doye er vel et fint eksempel, nu ved jeg ikke hvor OFI var ligamæssigt lige da vi hentede Damen, men de er intet storhold og her fandt vi den måske mest komplette angriber i klubbens historie.
    Den eneste grund til at N'Doye kunne hentes var, bedst jeg erindrer, at OFI var godt igang med at "lave en brøndby" at de blev nødt til at sælge hurtigt ud af arvesølvet. Så N'Doye ville have kostet langt mere hvis OFI ikke havde været på ræven. Ifølge bold.dk sluttede OFI to pladser over stregen i den sæson.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  4. #64
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Ang. Grindheim, så synes jeg ikke at han er et fejlkøb. Han kom ind efter en super sæson, han skulle erstatte en spiller som Kvist og så er han en spiller som minder om Claudemir, synes jeg. De forventninger har han ikke kunne opfylde og det har af hvad jeg har lagt mærke til at Claudemir og Bolaños ikke har spillet til ham når han har stået fri eller taget de løb for ham, det er selvfølgelig bare min mening.

    Hvis vi snakker om Til- og afgange:
    Synes jeg at vi skal se om Pape måske kan spille bedre her anden gang han kommer til klubben, hvor vi har fået en rigtig træner. Selv om det piner mig synes jeg at vi skal give Vingaard chancen til sommer om at finde den gamle form ellers må vi sige farvel :(
    hvis det er muligt synes jeg at vi kunne sige farvel til Claudemir og Bolaños, hvis det rigtige bud kommer. Santin synes jeg snart at vi skulle give gratis til hvem end der vil have ham. Synes at vi har mange der kan spille i angrebet (Nicolai Jørgensen, Igor, Mos, Danny og Cornelius) men de er alle unge og måske at det ville være godt at få en lidt ældre angriber ind som har rutine og trække forsvaret til sig, så der er mere luft til en de unge. Det der så måske kunne blive et minus det var udviklingen hos de ungen, du kan træne så meget du vil, men du skal have kampe i benene.

  5. #65
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Jønch Se meddelelser
    Nu kender jeg hverken Grindheim's løn, eller en en "scouts" gage. Men dit regnskab undrer mig.
    Derudover minimerer flere scouts, (der aller skal vise noget) vel ikke muligheden, for flere fejlkøb.
    Mit regnskab var at man kunne få nogle scouts for den kvarte mio. Grindheim får om måneden. Jeg kender hverken hans præcise løn (eller en scouts), men postulatet var at pengene kunne vise sig at være givet bedre ud. Og netop derfor er jeg uenig med dit standpunkt om at det ikke minimerer antallet af fejlkøb. Jo mere og bedre information vi har om de spillere vi vil købe, jo større chance for succes. Besøg lidt norske og svenske fodboldfora, de fatter ikke vi gav så mange penge for Mos, Pate eller at vi købte Grindheim. Og at han har spillet på det norske landshold siger mere om det norske landshold end noget andet. Grindheim er på ingen måde et stort navn i Norge, eller en drømmespiller for dem at få hjem for norske klubber. Jeg siger ikke manden er elendig, men god nok til at fylde hullet efter Linderoth eller Kvist, glem det. Uanset hans CV. Det samme ved signingen af Roland som også havde et fint CV, alle med bare et lille kendskab til svensk fodbold vidste vi var ved at gøre noget der var helt hul i hovedet. Alle svenskerne måbede, som var det Henrik Jensen der røg til Rosenborg midt i deres storhedstid. Jeg kan kun tolke det som for dårlig scouting.

    Der er brug for at sætte sig mere ind i tingene før man handler, og jeg synes nogle gange man i København har set eksempler på det modsatte.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  6. #66
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    61

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Lars J til Club Brugge?? NEJ TAK!

    http://www.sporten.dk/fodbold/club-b...-snuppe-lars-j

  7. #67
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Troede ellers, han var kommet hjem for good: http://www.bold.dk/nyt/Avis-Club-Bru...r-FCK-anfoerer
    Afgjort et tab, hvis det sker.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #68
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Jeg blev også overrasket over den nyhed, for jeg troede også, at han skulle afslutte hos os.

    På den ene side skal han selvfølgelig ikke sælges. Han er en af holdets allervigtigste spillere, han er sågar anfører. På den anden side, så er 6 mio mange penge for en 33 år spiller, og det ville åbne for, at Remmer kan blive fast mand. Til sommer vil Remmer sikkert allerede kunne matche LJ på alle parametre, lige med undtagelse af erfaringen...

    Den er sgu svær, den her.

  10. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Selvfølgelig skal han ikke sælges.... Vi er på vej mod CL gruppespil ( hvilket brugge ikke er) og har brug for erfaring på et, i forvejen , ungt hold..... Så jeg er ret sikker på at hverken Lars eller klubben overhovedet ser til Brugges side....

    Denne vinter: Bolanos ud efter tro tjeneste /Falk ind.
    En ekstra venstre back

    Til sommer ; en stjerne def midt og en angriber alt efter hvordan foråret udvikler sig ( også ift skader for Jørgensen og Vetokele.....

  11. #70
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Jeg synes den er lige til. Lars J skal selvfølgelig ikke sælges til Brugge for 6 mio. Dels skal vi bruge ham i foråret til at hjemføre mesterskab og CL-deltagelse, dels skal vi bruge hans kvaliteter og erfaring i CL, hvis det lykkedes at komme dertil og dels har Remmer brug for endnu et år eller to mere som lærling hos Lars, før han er klar til at spille pladsen fast.

    Om Lars virkelig er interesseret tvivler jeg også på. Hos os får han formentlig chancen for endnu et CL-eventyr i karrierens efterår, hvilket er noget mindre sandsynligt i Brugge. Derudover er der alt det familiære. Tror han bliver.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Selvfølgelig skal han ikke sælges.... Vi er på vej mod CL gruppespil ( hvilket brugge ikke er) og har brug for erfaring på et, i forvejen , ungt hold..... Så jeg er ret sikker på at hverken Lars eller klubben overhovedet ser til Brugges side....
    Et par år på belgisk skat og Brugge-løn, tror jeg nu godt LJ kan lokkes til.
    Hvorfor afslå muligheden for en sidste, uventet, pose guld i karrierens efterår?

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #72
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Et par år på belgisk skat og Brugge-løn, tror jeg nu godt LJ kan lokkes til.
    Hvorfor afslå muligheden for en sidste, uventet, pose guld i karrierens efterår?
    Hvis vi nu antager at Lars J, er kommet hjem på forskerskatten, får han absolut intet ud af (skattemæssigt) at skifte til belgisk fodbold. (Efter nærmere undersøgelse kan han ikke være på forskerskatteordningen, skrevet kl. 10.48)

    Skatteprocenten i Belgien er højere end i Danmark, og så er der noget med nogle arbejdsgiverbidrag der skal betales af lønnen. Se link: http://www.skm.dk/tal_statistik/skat...ifter/527.html

    Så det med at det skulle være den belgiske skat der lokker, vil jeg i hvert fald ikke mene. Jeg skal så ikke kunne svare på om Brugge kan betale mere i løn end os, men hvis man antager at Lars J ligger i den højere ende af lønskalaen, tror jeg ikke at det er pengene der lokker. Så selvom han ikke er på forskerskatten, får han ikke noget skattemæssigt ud af at skifte til belgisk fodbold.

    Det er måske mere en sidste tur til udlandet der kunne lokke, men omvendt er han blevet 33, har kontrakt til 2014, forhåbentlig udsigt til både en mesterskabsbonus og bonus for at spille champions league til næste år, så jeg kunne sagtens forestille mig at han vælger og blive, eller for den sags skyld slet ikke er interesseret i at skifte.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 27.11.12 kl. 11:05

  16. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Hvis vi nu antager at Lars J, er kommet hjem på forskerskatten, får han absolut intet ud af (skattemæssigt) at skifte til belgisk fodbold.
    Men er han da det, kommet hjem på forskerskat?
    Betinger det ikke, at han forlader landet igen for at undgå et skattesmæk?

  17. #74
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Men er han da det, kommet hjem på forskerskat?
    Betinger det ikke, at han forlader landet igen for at undgå et skattesmæk?
    Jeg kan så læse mig til, at han ikke er på forskerskatten. Han har ikke været ude af landet længe nok. Men som jeg også skriver får han stadigvæk ikke nogen skattemæssig fordel af at skifte til Belgien, da deres skatteprocent er højere end den er i Danmark.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 27.11.12 kl. 10:53

  18. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Til- og afgange: Vinber 2012/2013

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Men er han da det, kommet hjem på forskerskat?
    Betinger det ikke, at han forlader landet igen for at undgå et skattesmæk?
    Den regel med skattesmækket er ændret, så det er ikke længere et issue. Men Lars Jacobsen kan ikke være på forskerskat - en dansker skal have været ude af landet i ti år for at kunne komme hjem på forskerskatteordningen - og det nåede han jo ikke at være.
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

Side 5 af 24 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  2. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •