Side 1 af 15 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 213

Emner: Sanktioner overfor BIF!

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Sanktioner overfor BIF!

    Efter de hjernedøde baneløbere vi så igår, hvad kan så en evt. konsekvens være for brøndby? Hvad tror i DBU går ind og gør i dette tilfælde?

    Personligt håber jeg at brøndby bliver dømt som tabere af kampen, ik fordi jeg er bitter over at vi tabte, men fordi de idioter der løb ind på banen i går skal straffes så de kan mærke det, deres stolthed over sejren skal pilles fra dem, ud af pokalturneringen med brøndby, de fortjener ik en skid efter det de gjorde!

    Om DBU overhovedet har mulighed for at dømme brøndby som tabere af kampen, skal jeg så ikke gøre mig klog på?!

    http://www.youtube.com/watch?v=LiGJ-Pg1jI4

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Poppelvig Se meddelelser
    Hvad tror i DBU går ind og gør i dette tilfælde?[/url]
    INTET!!!

    /Jesper
    cossie's Avatar


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Poppelvig Se meddelelser
    Efter de hjernedøde baneløbere vi så igår, hvad kan så en evt. konsekvens være for brøndby? Hvad tror i DBU går ind og gør i dette tilfælde?

    Personligt håber jeg at brøndby bliver dømt som tabere af kampen, ik fordi jeg er bitter over at vi tabte, men fordi de idioter der løb ind på banen i går skal straffes så de kan mærke det, deres stolthed over sejren skal pilles fra dem, ud af pokalturneringen med brøndby, de fortjener ik en skid efter det de gjorde!

    Om DBU overhovedet har mulighed for at dømme brøndby som tabere af kampen, skal jeg så ikke gøre mig klog på?!

    http://www.youtube.com/watch?v=LiGJ-Pg1jI4
    DBU's regelsæt, se § 30: http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...Us%20love.aspx

    Hvis man læser § 30, så kan DBU faktisk godt dømme Brøndby som taber af kampen. Jeg tvivler på de gør det. De gør vel det samme som altid, giver dem en bøde. I det mindste burde de enten frakendes retten til at spille på hjemmebane i et ukendt antal kampe, eller spille uden tilskuere.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg tror så at DBU har fået nok denne her gang...tror på min 2 kampe uden tilskuere + 250000 kr i bøde.
    De bliver desværre ikke taberdømt selv om at det kunne være max lol.
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Der sker intet udover endnu en bøde, som de så får en mindelig afdragsordning på.
    De bliver aldrig dømt som tabere, om så tilskuerne havde angrebet spillere om dommer (Jim Stjerne har jo spillet for klubben).


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Er det ikke kun, hvis en kamp bliver afbrudt, at man typisk "taberdømmer" - eller hvis der viser sig at være foregået ting, der har påvirket spillet på banen (matchfixing og den slags)? Bortset fra det tror jeg faktisk ikke, det ville ramme tilhængernes stolthed over sejren, hvis den blev ændret på skrivebordet. BIF vandt jo stadig selve fodboldkampen - fortjent nok i øvrigt - og en skrivebordsafgørelse om det modsatte vil nok bare give tilhængerne en eller anden følelse af martyrium.

    Den logiske sanktion, som jeg ser det, ville være en semifinalekamp uden tilskuere. "Hvis I ikke kan styre jeres tilskuere, må I undvære dem", virker som en logisk slutning. Og det vil vel ramme relativt hårdt økonomisk, da jeg vil tro, at udsigten til en pokalfinale og europæisk deltagelse næste sæson, står rimelig højt på BIF-tilhængernes ønskeseddel i en sæson, hvor målet er overlevelse - og at BIF dermed ville gå glip af en relativt stor entreindtægt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Er det ikke kun, hvis en kamp bliver afbrudt, at man typisk "taberdømmer" - eller hvis der viser sig at være foregået ting, der har påvirket spillet på banen (matchfixing og den slags)? Bortset fra det tror jeg faktisk ikke, det ville ramme tilhængernes stolthed over sejren, hvis den blev ændret på skrivebordet. BIF vandt jo stadig selve fodboldkampen - fortjent nok i øvrigt - og en skrivebordsafgørelse om det modsatte vil nok bare give tilhængerne en eller anden følelse af martyrium.

    Den logiske sanktion, som jeg ser det, ville være en semifinalekamp uden tilskuere. "Hvis I ikke kan styre jeres tilskuere, må I undvære dem", virker som en logisk slutning. Og det vil vel ramme relativt hårdt økonomisk, da jeg vil tro, at udsigten til en pokalfinale og europæisk deltagelse næste sæson, står rimelig højt på BIF-tilhængernes ønskeseddel i en sæson, hvor målet er overlevelse - og at BIF dermed ville gå glip af en relativt stor entreindtægt.
    Det kan godt være at man typisk kun bliver taberdømt hvis den bliver afbrudt, eller grundet de andre ting du nævnte, men hvis man skal læse det følgende rigtigt:

    "Hvis en under DBU hørende organisation, klub eller tredjemand, eller en hertil knyttet enkeltperson, herunder ansatte, ledere, trænere, spillere og dommere, har

    a.overtrådt love, reglementer og bestemmelser samt etisk kodeks,
    b.undladt at efterkomme en endelig afgørelse truffet af en kompetent myndighed uden ugrundet ophold,
    c.udvist usportslig, illoyal eller usømmelig adfærd, eller i øvrigt
    d.bragt fodboldspillet i miskredit,

    kan disciplinærudvalget og appeludvalget træffe en eller flere af følgende disciplinære foranstaltninger over for den eller de pågældende (læs § 30 for at se sanktionsmulighederne)"

    Så vil jeg umiddelbart mene at de godt kan taberdømme blandt andet med begrundelse i punkt a og c og vel egentlig også til dels d, blandt andet med begrundelsen, mangel på sikkerhed. Jeg kan ikke svare på, om en kamp der er blevet færdigspillet, er blevet ændret på skrivebordet som følge af fans og mangel på sikkerhed, men muligheden er der.

    Sker nok ikke her, og tvivler også på DBU ville have nosser til at gøre det.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg synes BIF bør få mindst et par kampe uden tilskuere. At taberdømme dem synes jeg ikke giver så meget mening eftersom det var efter kampen. Jeg ville ærlig talt synes det var lidt for mærkeligt hvis vi gik videre på trods af at have tabt kampen på banen. Alternativt kunne man smide dem ud af turneringen således at dem der trækker dem i semifinalen automatisk ryger i finalen.

    Det jeg har skrevet er naturligvis vrøvl fra ende til anden. Det vigtigste er ikke retfærdighed, men at bif ikke går videre i pokalen og dernæst at FCK gør. Bif skal taberdømmes!

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den logiske sanktion, som jeg ser det, ville være en semifinalekamp uden tilskuere. "Hvis I ikke kan styre jeres tilskuere, må I undvære dem", virker som en logisk slutning. Og det vil vel ramme relativt hårdt økonomisk, da jeg vil tro, at udsigten til en pokalfinale og europæisk deltagelse næste sæson, står rimelig højt på BIF-tilhængernes ønskeseddel i en sæson, hvor målet er overlevelse - og at BIF dermed ville gå glip af en relativt stor entreindtægt.
    Med ca 1.000 tilskuere i pokalkampen mod B93 og ca 2.000 mod Silkeborg, er det nok meget begrænset hvor stor en entreindtægt, de vil gå glip af i semifinalen - ikke mindst fordi de fleste fremmødte er sæsonkortholdere, der har gratis adgang til pokalkampe, og dermed har betalt.

    Det vil med andre ord være tæt på en ikke-straf rent økonomisk ala en bøde på 50.000
    Hejsa
    Elver's Avatar

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jim Stjerne har allerede vist, at han vil tilsidesætte licensreglerne for at beskytte BIF ifm. Feriepengesagen. Hvorfor skulle DBU dog begynde at følge deres egne regler nu?

    [edit: fodboldloven -> licensreglerne]
    Sidst redigeret af cybamerc : 29.11.12 kl. 16:26


  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Elver Se meddelelser
    Med ca 1.000 tilskuere i pokalkampen mod B93 og ca 2.000 mod Silkeborg, er det nok meget begrænset hvor stor en entreindtægt, de vil gå glip af i semifinalen - ikke mindst fordi de fleste fremmødte er sæsonkortholdere, der har gratis adgang til pokalkampe, og dermed har betalt.

    Det vil med andre ord være tæt på en ikke-straf rent økonomisk ala en bøde på 50.000
    Jeg er nu ret overbevist om, at der kommer væsentligt flere til deres semifinale end de lave tal fra de tidlige runder, men du har selvfølgelig ret i, at den gratis adgang til sæsonkortholderne har stor betydning for den økonomiske konsekvens af det. Og det havde jeg ikke overvejet. Så lad os smide en seks-cifret bøde oven i det tomme stadion i semifinalen, så synes jeg, det ville være en logisk straf :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Naturligvis ville det da være superfedt, og mit grineri ville ingen ende tage, hvis Brøndby blev fradømt sejren i kampen.

    Om det er realistisk ved jeg ikke, men uanset hvor vattet DBU tidligere har været, så ser jeg ingen anden udvej end en virkelig hård straf i denne her sag, der gerne skulle toppe alle sanktioner der hidtil er givet i danske kampe, da DBU ikke kan undlade at sende det signal efter den opmærksomhed disse hændelser har fået. Alt andet er, og vil blive betragtet som, en skandale.

    Men hvis jeg løfter mig lidt højere op i helikopter-perspektivet, kan jeg ikke lade være med lige at lufte et par principielle synspunkter.

    Der er jo som udgangspunkt tre typer af sanktioner man bruger i fodboldens verden i forbindelse med forseelser og hændelser som disse:
    - sportslige sanktioner (dvs. fratagelse af sejre, fratagelse af point, karantæner etc.)
    - økonomiske sanktioner (f.eks. bøder eller fratagelse af økonomiske gevinster)
    - tilskuermæssige sanktioner (der også kan have økonomisk og sportlig betydning) (f.eks. fratagelse af hjemmebanefordel, kampe uden tilskuere etc,)

    Jeg har den principielle opfattelse at der skal være en sammenhæng mellem typen af forseelse og typen af sanktion. Jeg synes desværre der ofte er en tendens til både hos DBU og især hos UEFA og andre forbund, at sammenblande tingene, så man f.eks. giver økonomiske sanktioner på sportslige forseelser eller sportslige sanktioner på tilskuermæssige forseelser.
    Udover at jeg synes der principielt skal være sammenhæng mellem forseelse og straf, så synes jeg faktisk at det medvirker til at sammenblande sporten med det der sker udenfor banen, og dermed ikke holde sporten som ren sport. Derfor synes jeg faktisk det er en uskik at f.eks. taberdømme eller at fratage noget der er opnået på fuld sportlig vis, for noget der ikke har direkte med sporten at gøre.

    Vi oplevede det jo i hele Danmark da vi blev taberdømt i en landskamp hvor én idiot løb på banen og overfaldt dommeren (i øvrigt en sag der blev vurderet så alvorlig at Danmark fik sanktioner i alle tre kategorier). Ingen tvivl om at sagen var ekstrem alvorlig, og skulle takseres hårdt, men der er bare noget principielt forkert i at idiotiske tilskuere (om det er så er én fuld idiot eller 1000 BIF-galninge) skal have lov til at påvirke resultatet på banen. Det er simpelthen at give idioterne for meget magt! Jeg synes man skal holde tingene adskilt - ikke mindst af hensyn til det det drejer sig om: Nemlig sporten!

    De ting der skete på Brøndby Stadion i går (både pitch invasionen, men også de mange romerlys og lighterkast (hvilket jo ikke er nyt eller usædvanligt, men var særlig slemt i går, og noget man burde have slået ned på for lang tid siden)) var jo både noget man kan klandre tilskuerne, men i høj grad også Brøndby IF, der igen demonstrerede at de ikke havde styr på noget som helst, og ikke magtede selv de mest elementære sikkerhedsforanstaltninger som at kropsvisitere publikum inden de kommer ind, og holde tilskuerne fra banen både før, under og efter kampen.

    Derfor vil det være på sin plads med hårde sanktioner både over for klub og publikum. Dvs. bøde, fratagelse af hjemmebanefordel, kampe uden tilskuere og lign. bør komme i spil.
    Men at fratage sejren eller andre sportsligt opnåede resultater, vil naturligvis give anledning til lol, men rent principielt synes jeg faktisk ikke det er sanktioner der er i orden, og jeg så gerne at man begyndte at holde tingene mere adskilt.
    Sidst redigeret af Urbanus : 29.11.12 kl. 11:29


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg er som sådan enig i at man ikke bør blande straffene... Men nu har beton-fansne (og for den sags skyld vores egne ind imellem) lavet så meget ballade næsten ustraffet. Man er nødt til, fra DBU's side, at grave nosserne op af baghaven og statuere et eksempel hvis man ikke ønsker lignende situationer i fremtiden. Det skal være en straf som kan mærkes.

    Når man dertil lægger lighterbombardementet af Lars ved et hjørnespark (OFF TOPIC: var han iøvrigt ved at få gult for det?) bør straffen være meget hård.


    Dog mangler jeg en grundlæggende tro på at DBU kan finde ud af noget som helst, så det ender nok med et "slap on the wrist" desværre... :-(

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Orlalone Slettet

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    * Holdet skal smides ud af turneringen, men deres sejr fastholdes. FCK skal ikke overtage. Holdet de skulle møde i semi, vinder uden kamp.
    * Bøde i størrelsesordenen 250000,-
    * Ingen tilskuere til de næste 5 pokal kampe.

    men....... det kommer til at ske INTET...


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er som sådan enig i at man ikke bør blande straffene... Men nu har beton-fansne (og for den sags skyld vores egne ind imellem) lavet så meget ballade næsten ustraffet. Man er nødt til, fra DBU's side, at grave nosserne op af baghaven og statuere et eksempel hvis man ikke ønsker lignende situationer i fremtiden. Det skal være en straf som kan mærkes.

    Når man dertil lægger lighterbombardementet af Lars ved et hjørnespark (OFF TOPIC: var han iøvrigt ved at få gult for det?) bør straffen være meget hård.


    Dog mangler jeg en grundlæggende tro på at DBU kan finde ud af noget som helst, så det ender nok med et "slap on the wrist" desværre... :-(
    Som nævnt, så er pyro og lighter-kast i overdreven stil jo noget der har været almindeligt forekommende fra Brøndbys afsnit i mange år, og i stort set alle de år tilbage hvor jeg har gået til fodbold (og det er en del efterhånden). Desværre har der generelt set været en ekstrem slap og eftergivende holdning til disse fænomener, og de gange DBU har sanktioneret, har det været til at grine af. Det skulle der have været slået langt hårdere ned på for rigtig mange år siden! I stedet har det bare fået lov at eksisterer som nogle af de "festlige" indslag Fixe-tribunen er så kendt og "elsket" for...
    Derfor vil det også være utroværdigt hvis DBU kommer med alvorlige sanktioner på den baggrund nu. Løbet er kørt, det er blevet en del af den kultur der har fået lov at vokse frem i flere generationer nu ude i betonen.

    Når det gælder pitch invasion, så er det jo noget der er fuldstændigt uhørt i det her omfang i fodbold på det her plan, og så tilmed til en højrisiko-kamp! Og med de fatale følger det var tæt på at få, så er det et så voldsomt brud på reglerne for hvordan fodboldkampe skal afvikles, at det kun kan sanktioneres hårdt fra DBU's side. Alt andet tror jeg hverken DBU vil kunne leve med, eller holde til, ikke engang når det gælder deres kære naboer.
    Jeg tror derfor også der vil komme en straf der efter danske forhold vil være så markant og hård at den giver genlyd. Skulle man være i tvivl, kan man jo bare se på de officielle udmeldinger fra både os selv, men i særdeleshed også Brøndby, det er udover det sædvanlige det her, og Brøndby selv ved godt de er fucked.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 15 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sanktioner mod Danmark og Parken lempet
    By Esmis in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 14:14
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 23:33
  3. Spillernes engagement overfor Nedre C
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 07:23
  4. Tonen overfor modstandere
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 30.09.03, 19:07
  5. DBU griber ind overfor ulovlig brug af arme og albuer
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.07.03, 21:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •