Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 213

Emner: Sanktioner overfor BIF!

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg synes faktisk det er i orden at være personlig i denne sag. Jeg kunne godt tænke mig, meget eksplicit, at der nu, en gang for alle, blev gået meget hårdt verbalt til Emil Bakkendorff.

    I de sidste 20 år, episode efter episode, vanvid efter vanvid, der oplever man den samme totalt ligegyldige rygmarvsreaktion fra manden, og også denne gang har han udtalt ”Det er skammeligt. Det er en skamplet på klubben. Det er ikke fans, der gør sådan noget, og de hører ikke hjemme i nogen som helst klub eller i familiemiljøet”. Med andre ord: bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla. Det det samme ligegyldige spin han lukker ud hver gang. Uanset om Brøndbys fans invaderer baner, kaster om sig med romerlys på udebane, smadrer parken fuldstændig for hundredetusindevis af kroner, fyrer raketter af på hjemmebane som rammer en fyr på øvre afsnit eller raserer Danmark fra nord til syd, så sker der jo ikke en meter derude. Intet.

    Man kan mene hvad man vil om awaykort, midlertidigt lukkede udeafsnit, øget overvågning eller andre tiltag. Men kan i det mindste ikke beskylde ledelsen i København for ikke at prøve at agere på sagen. Hvad har Brøndby gjort gennem årene? Ingenting. Intet andet end lidt ”dialog” der har gjort nogle har fået ophævet deres karantæner, og så den samme ligegyldige omgang spin-bræk hver eneste gang et nyt og totalt forudsigeligt vanvid sker derude. Og standen af sportsjournalister har åbenbart ikke evne nok til at lige at se nogle år bagud i tiden og fortælle manden at han har haft 100 chancer for at ændre noget, og at der ikke er sket en meter og at han lukker samme smøre ud konstant. Pinligt niveau af journalisterne. Han skal i hvertfald til at komme i arbejdstøjet.

    Nu har han altså holdt betalt ferie længe nok derude.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Urbanus Se meddelelser
    Som nævnt, så er pyro og lighter-kast i overdreven stil jo noget der har været almindeligt forekommende fra Brøndbys afsnit i mange år, og i stort set alle de år tilbage hvor jeg har gået til fodbold (og det er en del efterhånden). Desværre har der generelt set været en ekstrem slap og eftergivende holdning til disse fænomener, og de gange DBU har sanktioneret, har det været til at grine af. Det skulle der have været slået langt hårdere ned på for rigtig mange år siden! I stedet har det bare fået lov at eksisterer som nogle af de "festlige" indslag Fixe-tribunen er så kendt og "elsket" for...
    Derfor vil det også være utroværdigt hvis DBU kommer med alvorlige sanktioner på den baggrund nu. Løbet er kørt, det er blevet en del af den kultur der har fået lov at vokse frem i flere generationer nu ude i betonen.

    ...
    Sorry to say, men det faktum at der ikke før er gjort noget ved det er verdens dårligste undskyldning for, fortsat at sidde med tommelfingeren oppe i røven! Det svarer til at sige, at skyldige mennesker før er blevet frikendt for mord, derfor bliver vi ved med den praksis. Det er for dårligt og bør stoppes NU!

    Ang. pitch-invasion skal den helt sikkert gøre ondt, meget ondt!

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg under mig bare over, hvilke konsekvenser Emil Bakkendorff drager den dag det går RIGTIGT galt, og Brøndbys hooliganbøller slår tilfældige mennesker eller fans af modstanderholdet ned, så de pådrager sig alvorlige kvæstelser eller i værste fald dør. Man kan forestille sig, at enten stiller han op foran den danske verdenspresse og lukker den samme spin-bræksmøre (som puma4ever omtaler) ud med lovning om bod og bedring eller også bliver han tvunget ud frivilligt eller med tvang. Det er så absurd at tænke på, hvor galt det kunnet have gået i går aftes derude.

    Jeg var ikke selv tilstede på stadion i går aftes, men jeg har fulgt med i debatten her på vores debatfora i dag, og kan konkludere at alt det hårde slid med at få et derby uden restriktioner som FCKFC og Brøndby Support forsøgte at få stablet på benene igennem mange måneder, blev i går aftes sendt tilbage til start, fordi de mest utilpassede voldelige Brøndbybøller sked højt og flot på allerede eksisterende indgået aftaler mellem klubberne, politi og DBU. Nu skal der drages en konsekvens af det, der er sket, og resultatet bliver vel at "New Firm" kampene bliver afviklet med restriktioner i fremtiden.

    Brøndby IF har haft så mange forsøg på at stoppe det uvæsen med hooliganbøller til deres kampe, at jeg nærmest har opgivet at holde tal på det. Jeg kunne nævne mange grimme episoder, men det vil jeg ikke, da der er eksempler nok at holde styr på. Brøndby-fansene kan ikke sige sig fri for, at der gælder de samme regler for dem, som der gælder for os andre fodboldfans. De selvsamme Brøndby-fans kan ej heller fremture i medierne med, at det var FCK-fansene, der begyndte balladen efter kampen. Men uanset hvordan Brøndby vender og drejer sig i forholdet med skyldsspørgsmålet og ansvar, så er det ved at være sidste udkald for dem (hvis toget ikke allerede er kørt), at de skal tage og komme ind i kampen sammen med den officielle fanklub og tage skeen i den anden hånd overfor de utilpassede bøller.

    Alle disse episoder er med til at skabe et billede hos den danske befolkning, især børnefamilierne, der fravælger sådanne "kampe", når flere fangrupperinger fra begge sider forsøger at komme i slåskamp med hinanden. Og scenerne i går aftes viser at Emil Bakkendorff selv har en stor del af skylden for, at balladen eskalerede ude på Brøndby Stadion. Så hvis der skal være en konsekvens, så bør Emil Bakkendorff træde tilbage allerede nu og overlade roret til en mere kompetent sikkerhedsmand, der kan sætte Brøndbys hooliganbøller på porten inden det koster menneskeliv.
    Casper the ghost

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Sorry to say, men det faktum at der ikke før er gjort noget ved det er verdens dårligste undskyldning for, fortsat at sidde med tommelfingeren oppe i røven! Det svarer til at sige, at skyldige mennesker før er blevet frikendt for mord, derfor bliver vi ved med den praksis. Det er for dårligt og bør stoppes NU!
    Okay, jeg formulerede mig måske dårligt, for det er jeg helt enig i. Jeg har længe savnet en mere hård og konsekvent linje overfor de her uvæsner, men jeg er bare ikke så optimistisk i forhold til om det sker, og hvor meget det hjælper, når man har ladet stå til i så mange år.
    Men det vil da være ufatteligt glædeligt hvis alvoren i alt det der skete i går, også fører til en hårdere og mere konsekvens kurs overfor pyro og lighterkast (og andre kast mod spillere).

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Urbanus Se meddelelser
    Okay, jeg formulerede mig måske dårligt, for det er jeg helt enig i. Jeg har længe savnet en mere hård og konsekvent linje overfor de her uvæsner, men jeg er bare ikke så optimistisk i forhold til om det sker, og hvor meget det hjælper, når man har ladet stå til i så mange år.
    Men det vil da være ufatteligt glædeligt hvis alvoren i alt det der skete i går, også fører til en hårdere og mere konsekvens kurs overfor pyro og lighterkast (og andre kast mod spillere).
    ENIG ENIG ENIG!

    Jeg tror dog desværre også på en "fy-fy-skamme-straf"... :-)

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    683

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg nægter simpelthen at tro på at Dansk Brøndby Union tør/vil give en straf til brøndbyernes IF.

    Der har desværre været for mange eksempler på, de sidste mange år, at Jim "BIF" Stjerne går ud i pressen og fortæller om sin foragelse over fansnes dumheder, for derefter at gøre........INTET.

    Skulle der blive ustedt en eller anden form for straf, bliver det højst et........"Næste gang, SÅ".....
    AGF ud af suppen igen, og gerne allerede til sommer

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Jeg synes BIF bør få mindst et par kampe uden tilskuere. At taberdømme dem synes jeg ikke giver så meget mening eftersom det var efter kampen. Jeg ville ærlig talt synes det var lidt for mærkeligt hvis vi gik videre på trods af at have tabt kampen på banen. Alternativt kunne man smide dem ud af turneringen således at dem der trækker dem i semifinalen automatisk ryger i finalen.

    Det jeg har skrevet er naturligvis vrøvl fra ende til anden. Det vigtigste er ikke retfærdighed, men at bif ikke går videre i pokalen og dernæst at FCK gør. Bif skal taberdømmes!
    Enig - det ville være håbløst at lade os spille semifinale, når vi nu har tabt på banen. Men kunne man ikke lade BIF stå som vinder, men efterfølgende smide dem ud af turneringen, så modstanderen går i finalen på walk over - det, synes jeg, ville være helt rimeligt!
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    godt fundet video-klip DET ER BØF, der smider det første romerlys!!!!


    Guldland

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    De får højest en loftet pegefinger og en bøde på 100'000.- DBU skal jo lige bruge 3 uger til at behandle sagen, så har bølgerne jo dejligt lagt sig. Måske på tide at DBU fandt en anden adresse at havde hovedkontor, som ikke ligger klods op af BIF.
    MVH
    FMC

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    godt fundet video-klip DET ER BØF, der smider det første romerlys!!!!
    Hvor ser du det?

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Hvor ser du det?
    ca. 1:38 inde i klippet

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Undskyld mig, hvis man løber ind på banen til en fodboldkamp,
    så er man IKKE at kalde en fan - derimod Ballademager - uanset hvilken klub man kommer fra - og dem fra den anden ende, der vil ind og give dem bank er heller ikke fans - men OGSÅ Ballademagere

    Så fis af fra vores elskede fodbold-kampe - her er løsningen:

    Sinkerne fra begge hold - skal ud på en mark, hvor der er nedgravet et gladiator-bur, som er stort nok - og så ligger der køller og andet slagtøj til hver sinke - så kan de slå hinanden ihjel - så er sinke-problemet og samfunds-fodbold-relateret-penge-problemet løst én gang for alle!!!!!!!!

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    427

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af guldland Se meddelelser
    godt fundet video-klip DET ER BØF, der smider det første romerlys!!!!


    Guldland
    Det første romerlys komme nu altså fra vores tribune ca. 1.27 i klippet.

    Men det er også ligegyldigt hvem der kastede først. Brøndby's fans skulle slet ikke have været på banen!

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Poppelvig Se meddelelser
    Det første romerlys komme nu altså fra vores tribune ca. 1.27 i klippet.

    Men det er også ligegyldigt hvem der kastede først. Brøndby's fans skulle slet ikke have været på banen!
    Men FCK kan givetvis også forvente en bøde i den her sag.

    Noget andet er Hørsholts udmelding om at boykotte Brøndby, som jeg umiddelbart synes lyder noget hysterisk. Dog med det forbehold, at jeg ikke har hørt om de episoder, som reserverne og et ungdomshold skulle have oplevet:

    Citat Oprindeligt indsendt af Hørsholt
    Og lagt sammen med meget ubehagelige episoder inden for de seneste tre måneder, hvor både vores reservehold og et af vores ungdomshold har oplevet meget utrygge og ubehagelige rammer under kampe i Brøndby, uden indgriben fra Brøndbys ledelse, så er det vores pligt som klub og arbejdsgiver at vurdere, om vi har lyst til fortsat at sende vores ansatte til Brøndby for at spille fodbold, når situationen er, som den er lige nu.
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1874546.ece

    Nogen, der kan fortælle, hvad der er foregået til de kampe?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    BIF må ikke taberdømmes. Jeg gider simpelthen ikke gå videre på baggrund af tilskurerballade!

    4 ting:

    - Lighterkast er alene en bøde værdi. I dette tilfælde vil de havne på 25.000 (pga tidligere sanktioner)

    - Monster meget og konstant pyro. 2 muligheder: bøde eller kamp uden tilskurer. Det sidste må snart komme på tale, selvom jeg naturligvis tvivler på det. En bøde på 50-100.000 kr virker fair.

    - Baneløb før kampen er færdig. Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt de når derind. Men i sidste angreb inden kampen bliver blæst af løber 2 fjolser rundt bag ved baglinien. Jeg ser ikke om de når ind på banen eller ej, det er tydeligt de regner kampen for at være færdig og de har planlagt at løbe derind! Var det første gang, så ville en løftet pegefinger være fin - det er ikke første gang!

    - Total kaos efter kampen. Jeg er helt på højde med at de måske kan taberdømmes - jeg er bare ikke vild med ideen. BIF har "straffet" ander klubber ved at sørge for at de ikke kan sælge billetter til BIF-fans de næste kampe! Det er bare ikke nok - 5-10-15-resten af sæsonen uden tilskurer på hjemme- og udebane + en monsterbøde 250-500.000 kr.

    Alt i alt - ingen tilskruer i 5-15 hjemmekampe og samlet bøde på 300-600.000 kr.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sanktioner mod Danmark og Parken lempet
    By Esmis in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 14:14
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 23:33
  3. Spillernes engagement overfor Nedre C
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 07:23
  4. Tonen overfor modstandere
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 30.09.03, 19:07
  5. DBU griber ind overfor ulovlig brug af arme og albuer
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.07.03, 21:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •