Side 5 af 15 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 213

Emner: Sanktioner overfor BIF!

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Brøndby skal ubetinget spille de næste to hjemmekampe uden tilskuere. En tredje kamp skal man betinget spille uden tilskuere. Dertil får klubben en bøde på 150.000 kroner.

    FC København får en bøde på 100.000 kroner.
    Fuck hvor er det talentløst! skandaløst lille straf!

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Straffen finder jeg også umådelig lille og uden særlig konsekvens....

    Hvad hvis fck-spillere eller bøf for den sags skyld var kommet til skade? Undre mig også over at nogen kan synes det er ok at kaste ting efter spillere - snebolde eller whatever!

    og fx forsvarer det med at snebolde ikke er så farlige som ligthere mm.

    Kampens dommer, Kenn Hansen, og kampens dommerudvikler, Peter Mikkelsen, indberettede efter kampen flere kritisable episoder i overensstemmelse med de retningslinjer, dommerne er instrueret i for så vidt kampe i Herre-DM og Pokalturneringen.

    Af indberetningerne fremgår det, at tilskueres adfærd havde foranstaltet forsinkelse af kampens start, afbrydelse af kampen og konstant afbrænding af pyroteknik under kampen. Derudover blev der fra Brøndby IF’s fanafsnit kastet diverse genstande på banen mod kampens aktører, ligesom der fra FC Københavns fanafsnit blev anvendt grønt laserlys mod dommerens øjne til gene for hans syn.

    Efter kampens afslutning blev banearealet invaderet af flere hundrede Brøndby-tilskuere hvilket medførte en farlig og panisk situation, hvor sikkerheden var ude af kontrol, og kampklædt Politi måtte sættes ind for at genoprette ro og orden på stadion.

    Af indberetningerne fra dommeren og dommerudvikleren fremgår det blandt andet specifikt, at kampstarten blev udsat et par minutter grundet afbrænding af pyroteknik fra begge holds fanafsnit, at der konstant under kampens 120 minutter afbrændes pyroteknik i Brøndby IF’s fanafsnit, at der affyres fire raketter fra Brøndby IF’s fanafsnit ned mod banen, at der mange gange i 1. halvleg smides kasteskyts som lightere, mønter, ølkrus og tilspidsede sten ned mod FC Københavns målmand, specielt ved afvikling af dødboldsituationer.

    Midt i 2. halvleg kastes en golfbold fra Brøndby IF’s fanafsnit, som er få centimeter fra at ramme den ene linjedommer.

    De beskriver situationen med baneinvasionen efter kampens afslutning som ”ude af kontrol og skaber panik”.


    UHYGGELIG UHELDIGT DBU - Straf med mini bøder og ingen tilskuere i to-tre kampe-.... pinligt ligegyldigt!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg synes, at det er skandaløst, at FCK får en bøde på 100.000. Det stinker langt væk af en eller anden sødsuppe-pædagogisk holdning a la "vi må straffe begge parter"... Der var kæmpe forskel på de to parters andel i balladen. Jeg er med på, at Brøndby så skal spille to kampe uden tilskuere, men det er vel forståeligt, når de overhovedet ikke har styr på noget som helst på det stadion. Tværtimod viste vagternes indsats, at FCK også fører her...

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #64
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    252

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    http://www.dbu.dk/~/media/Files/DBU_..._FCK_Pokal.pdf

    Der var åbenbart nogle FCK-fans som havde medbragt grøn laser til at genere dommer og brøndbyspillere... WTF, glemte folk hjernen den dag!?
    Åbent brev til PS&E: "Ej heller har vi medfølelse med de fans, der gang på gang har gjort Parkens endetribune til et socialrealistisk totalteater."

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Den er da egentlig ikke så mild, som jeg havde frygtet, den ville være. To - givetvis tre, fordi der nok skal være en flok tosser, der ikke kan styre sig - kampe uden tilskuere er både en væsentlig sportslig bet i den situation, BIF er i nu og en økonomisk straf, som jeg ikke ved, hvor stor er, men dog nok væsentlig. Er det egentlig nogensinde sket før i Danmark, at en klub er blevet straffet med tomme tribuner? Derudover tror jeg ikke, man skal undervurdere effekten af det her i forhold til BIFs tiltrækningskraft på nye investorer.

    Tja, måske er den for mild, men jeg havde frygtet noget mildere.

    Mht. FCKs bøde forstår jeg ikke harmen. Der var jo masser af overtrædelser fra vores side også, og deltagelsen i den afsluttende konfrontation var på ingen måde ensidig. Som det er slået fast herinde allerede, blev det første romerlys efter kampens afslutning kastet fra FCKs tribune.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  11. #67
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Den er da egentlig ikke så mild, som jeg havde frygtet, den ville være. To - givetvis tre, fordi der nok skal være en flok tosser, der ikke kan styre sig - kampe uden tilskuere er både en væsentlig sportslig bet i den situation, BIF er i nu og en økonomisk straf, som jeg ikke ved, hvor stor er, men dog nok væsentlig. Er det egentlig nogensinde sket før i Danmark, at en klub er blevet straffet med tomme tribuner? Derudover tror jeg ikke, man skal undervurdere effekten af det her i forhold til BIFs tiltrækningskraft på nye investorer.

    Tja, måske er den for mild, men jeg havde frygtet noget mildere.

    Mht. FCKs bøde forstår jeg ikke harmen. Der var jo masser af overtrædelser fra vores side også, og deltagelsen i den afsluttende konfrontation var på ingen måde ensidig. Som det er slået fast herinde allerede, blev det første romerlys efter kampens afslutning kastet fra FCKs tribune.

    Jeg er helt enig, og mener egentlig også at vores straf er for lille. Det er ikke det jeg undrer mig over. Det der kan undre mig, er relationen mellem de to straffe, hvor jeg mener at bif's straf bør hæves væsentligt ift. vores.

    Og jo, det er første gang i historien at denne strafmetode er taget i brug i DK, står også i det link jeg har postet ovenfor.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg må altså melde mig i koret af folk med undren over for denne afgørelse.

    De to kampe uden tilskuere, kommer egentlig ikke som en overraskelse, og var hvad man kunne forvente. Det er dog bøderne der virker mildest talt underligt fordelt.
    Hvis man nærlæser den 9-siders rapport DBU er kommet med, fremgår det tydeligt hvordan punkterne mod brøndby fylder væsentligt mere en mod FCK.
    Kasteskyts mod FCK spillere, golfbold kastet mod dommer, manglende sikkerhed inde og uden for stadion, manglende indgribben mod pyroteknik, manglende brug af højtaleranlæg, flere spilstop, og så den store pitchinvasion med retning mod FCK fans. Dette giver således 150.000 i bøde.

    Det er mig således en gåde at FCK kan modtage en bøde på 100.000. Dette retfærdiggøres ved at der skulle være pyroteknik i løbes af hele kampen (løgn), at FCK fans skulle have ødelagt bandereklamer og sæder (bandereklamerne ødelagde politiet og sæderne skyldtes hovedsagligt at folk løb hen over dem efter kampen). Så nævnes der et laserlys. Altså én person, og vel og mærke uden at dommeren har valgt at sige dette videre under kampen så vi fans selv, eller vagter kunne have stoppet det. Til sidst nævnes at det er 2. indberetning (1. var fra en helt standard sag hvor kampen på Monjasa Park blev udskudt grundet lidt røg). Dette giver altså en bøde stort set ligeså stor som Brøndbys.

    Det som for alvor får bægeret til at flyde over hos mig, er alt det arbejde der blev lavet op til kampen, og på dagen, af de ansvarlige FCK fans nu er ødelagt udelukkende grundet Brøndbys manglende evne til at holde deres fans væk. Brøndby levede på ingen måde op til deres ansvar som vært, og blev endda reddet af FCKs vagter, der sørgede for at den helt store katastrofe ikke indtraf.
    Selvfølgelig skal de straffe FCK for bruges af pyroteknik med de sædvanlige 10.000kr. Men at straffe begge hold storts set lige hårdt økonomisk, er mig en gåde. Håber klubben anker dommen !

    (Undskyld fejl, skrevet i en hast og med en snert af raseri)


  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Synes godt nok også det er en pinlig udmelding fra DBU's side ang forskellen i bøderne..

    Hvis man kigger hurtigt på det udover de kampe de mister fans, så er deres bøde for at fansene løber på banen jo "kun" 50.000kr. FLOVT !!!

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg synes ikke det er helt rimeligt at hidse sig op over de relative bødebeløb, når Brøndby i tillæg får de 2 eller 3 hjemmekampe uden tilskuere, der formodentlig mangedobler deres reelle bødestraf (i Brøndbys egne ord koster det dem et millionbeløb) og som muligvis også får en sportslig betydning.

    Jeg forstår dog så udmærket den frustration, de der lagde et enormt arbejde i at sørge for en festlig udebanetur derud, må føle. Men når vi taler om at nogle på tribunen begik ødelæggelser for adskillige hundrede tusinde kroner, pyro og forsøg på at tænde bål (hvilket er bindegalt på en fyldt tribune), samt ikke mindst et forsøg på at skade dommeren og indvirke på spillets resultat, så skal der altså også falde en heftig bøde!

    mvh
    Martin CX

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af noggels Se meddelelser
    Jeg må altså melde mig i koret af folk med undren over for denne afgørelse[...]
    Hvis man kun ser på bøderne, er det klart det virker skævt, men du kan jo ikke bare fjerne de tomme tribuner fra ligningen. Derudover synes jeg, at du elegant ignorerer det faktum, at FCK's tilhængere var lige så vilde og blodige, som BIFs var i situationen efter kampen. Uanset hvor provokerende BIF-tilhængernes opførsel var, skal det naturligvis straffes hårdt, når folk målrettet kaster nødblus og andre genstande efter andre mennesker. Det er en bevidst potentielt røvfarlig handling, som er totalt uacceptabel, uanset hvor provokeret man måtte føle sig.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis man kun ser på bøderne, er det klart det virker skævt, men du kan jo ikke bare fjerne de tomme tribuner fra ligningen. Derudover synes jeg, at du elegant ignorerer det faktum, at FCK's tilhængere var lige så vilde og blodige, som BIFs var i situationen efter kampen. Uanset hvor provokerende BIF-tilhængernes opførsel var, skal det naturligvis straffes hårdt, når folk målrettet kaster nødblus og andre genstande efter andre mennesker. Det er en bevidst potentielt røvfarlig handling, som er totalt uacceptabel, uanset hvor provokeret man måtte føle sig.
    Enig.
    Derfor vil jeg også understrege at jeg godt kan sætte mig ind i hvorfor man vælger at straffe FCK hårdere end de sædvanlige 10.000, omend jeg syntes 100.000 er voldsomt, tages situationen i betragtning. Har meget svært ved at forstille mig hold der havde håndteret det at 2000 modstander fans kommer løbende imod tribunen, bedre end det trods alt blev gjort til denne kamp. Der blev kastet ting, og det skal straffes, men det kan altså ikke sammenlignes med at løbe 110m ned mod andre fans.
    Jeg syntes derfor at det er de to straffe sat op mod hinanden der virker underligt. Straffer man FCK hårdt, som man må sige man har valgt at gøre fra DBUs side, så syntes jeg brøndby skulle straffed endog endnu hårdere end de er. Læs lige deres punkter igennem over for vores, og lig dertil at det er på deres stadion, og det stadig er vores vagter der redder situationen. Så syntes jeg godt nok stadig straffene danner et skævt billede af hvem der har skylden for balladen den aften.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Af afgørelsen fremgår det, at mængden og især graden af overtrædelser fra Brøndbys side markant overstiger FCK's ditto. Set i det lys forekommer forskellen i sanktioner ikke at være proportioneret korrekt. Jeg er klar over, at DBU formentlig anser kampe uden tilskuere for at være en hård straf, men indtil videre er det jo en gratis omgang. Bøden er peanuts - selv for Brøndby i dets nuværende forfatning.

    Jeg hæfter mig især ved to ting. Dels baneinvasionen, som Brøndby ingenlunde havde styr på, og som jeg føler, at DBU nedtoner betydningen af. DBU skriver, at der var flere hundrede tilskuere på banen, men det kan jo være alt fra 200 og opefter. At dømme fra optagelser på YouTube, er vi et pænt stykke over 200. Det kunne være gået helt galt og havde formentlig gjort det, var det ikke for FCK-kontrollørerne og politiet. Og i den mere kuriøse afdeling beskrives en situation, hvor der kastes en golfbold efter en liniedommer fra Brøndbys fanafsnit. Det er selvfølgelig helt uacceptabelt, men DBU nævner hele to gange, at det kunne have medført dødsfald. Så man mener altså, at en liniedommers liv var bragt i fare, og det afføder blot et klask på hånden fra DBU.

    For så vidt angår pyro og hærværk har klubberne ikke meget at lade hinanden høre, omend jeg har Brøndby mistænkt for at give den gas på deres vurdering af ødelæggelserne på FCK-afsnittet. De har stadig ondt i røven fra dengang FCK opgjorde Brøndby-tilhængernes hærgen i Parken til mere end 600.000.

    Lur mig i øvrigt, om det ikke går, som det plejer. Brøndby appellerer, hvorefter DBU nedsætter straffen.

  22. De følgende 7 brugere er enige:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Brøndby har en hjemmekamp med FCK i foråret. Desværre ligger den efter kampene mod de øvrige bundhold, og den efterfølgende hjemmekamp mod FCN ligger vel til FCN selvom de ikke har den bedste statistik mod Brøndby.

    Ikke at jeg håber på ballade, men jeg ser rigtig gerne, at Brøndby rykker ud.

  24. #75
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg synes at det er vigtigt at betone at FCK's fans ingenlunde er uskyldige, og at klubben derfor bør straffes.

    Jeg undrer mig derfor over at begge bøder er så relativt små! For den type opførsel skal bøderne være til at kunne mærke. 100.000 er for begge klubber totalt til grin, og ansporer på ingen måde til at bif får styr på deres ekstremt sløje sikkerhed.

    konklusion begge bøder skal op, jeg så også gerne differensen lidt op, men jeg er nok heller ikke helt upartisk. :-)

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 5 af 15 FørsteFørste ... 2345678 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sanktioner mod Danmark og Parken lempet
    By Esmis in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 14:14
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 23:33
  3. Spillernes engagement overfor Nedre C
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 07:23
  4. Tonen overfor modstandere
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 30.09.03, 19:07
  5. DBU griber ind overfor ulovlig brug af arme og albuer
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.07.03, 21:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •