Side 6 af 15 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 213

Emner: Sanktioner overfor BIF!

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Jeg mener de 2-3 kamp burde laves til udekampe uden udebane tilskuere istedet.... hvorfor skal fx Randers' fans lide under at Bøf straffes???

  2. #77
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Jeg mener de 2-3 kamp burde laves til udekampe uden udebane tilskuere istedet.... hvorfor skal fx Randers' fans lide under at Bøf straffes???
    Det er et sympatisk forslag, men hvis jeg skal gætte, tror jeg man vil undgå lige frem at belønne de andre klubber med ekstra hjemmebanefordel.

    mvh
    Martin CX

  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Det virker lidt som om folk ikke helt forstår hvad et par "hjemmekampe" uden tilskuere ikke koster.. ikke nok med at det rent image mæssigt er en KÆMPE bet. Det kommer højst sansynligt til at koste sponser kr. det KOMMER til at koste indtægt fra tilskuere, Indtægter i den ellers velsmurte food og drikke business og Muligvis endda en form af kompensentation til de sæsonkortholdere som nu har købt et forringet produkt.

    Alt dette lagt sammen så er BIF's straf altså væsentligt ud over hvad FCK’s er. Og det er endda med option på endnu en kamp. 2(3) af 17 hjemmekampe det er jo ikke engang en promille men en halvstor procentdel. 11-12% ved to og 17-18% ved tre kampe (5,8% pr. kamp).

    Så lad nu være med at focus ‘er på de peanuts som er mellem bøderne til DBU og se hele straffen i et lidt større perspektiv.
    Sidst redigeret af Bushen : 18.12.12 kl. 18:18


  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Det er et sympatisk forslag, men hvis jeg skal gætte, tror jeg man vil undgå lige frem at belønne de andre klubber med ekstra hjemmebanefordel.

    mvh
    Martin CX
    Det er jo svært ikke at belønne andre klubber, når man sanktionerer et holds tilskuere. De få inkarnerede Randers-fans føler sig måske straffet, men jeg tror til gengæld Randers som klub er svært tilfredse med at skulle spille en udekamp, hvor hjemmeholdet mangler en af suppens største tilskuerstøtter. Og omvendt vil jeg tro, at det ville ærgre nogle af de små klubber at gå glip af den entréindtægt, BIF normalt lægger på udebane. FCN havde jo eksempelvis ikke noget imod at sælge billetter til et BIF-afsnit umiddelbart efter baneinvasionskampen mod os - givetvis fordi BIF-tilhængerne bidrager væsentligt til FCNs sløje tilskuertal. Men først og fremmest giver det jo bare rigtig god mening at lukke tribunerne på Brøndby Stadion, når det er her, der findes et sikkerhedsproblem.

    I øvrigt skriver EB, at de to kampe kommer til at koste BIF et millionbeløb. Aner ikke, hvor de har tallet fra, eller om det er plausibelt, men bare for at gentage, at det altså ikke giver nogen mening at kalde de tilskuerløse kampe for en gratis omgang. De er uden tvivl en væsentligt større økonomisk belastning for BIF end bøden er: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1886439.ece
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser

    I øvrigt skriver EB, at de to kampe kommer til at koste BIF et millionbeløb. Aner ikke, hvor de har tallet fra, eller om det er plausibelt, men bare for at gentage, at det altså ikke giver nogen mening at kalde de tilskuerløse kampe for en gratis omgang. De er uden tvivl en væsentligt større økonomisk belastning for BIF end bøden er: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1886439.ece
    Jeg gad altså virkelig godt vide, hvorfor der snakkes om millionbeløb.
    Fraset afledede omkostninger (hvilket jo naturligvis er groft skitseret) så kan jeg ikke se, at to kampe i en sæson med 8600 tilskuere i gennemsnit kan indbringe millioner. Især ikke hvis man tager højde for, at sæsonkort er betalt, og at der er en del der kommer ind på fribilletter. Så skal der altså sælges mange pølser hvis vi skal op i millionklassen. Det er klart, at hvis det kommer til, at gå ud over fremtidige sponsoraftaler, så koster det, men mon ikke de er mere i bekneb for umiddelbare likvider?
    Der er naturligvis også den mulighed, at BIF har indgået sponsoraftaler med forbehold i denne sæson. Men ville det ikke være noget af et særsyn?
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    41

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Jeg gad altså virkelig godt vide, hvorfor der snakkes om millionbeløb.
    Fraset afledede omkostninger (hvilket jo naturligvis er groft skitseret) så kan jeg ikke se, at to kampe i en sæson med 8600 tilskuere i gennemsnit kan indbringe millioner. Især ikke hvis man tager højde for, at sæsonkort er betalt, og at der er en del der kommer ind på fribilletter. Så skal der altså sælges mange pølser hvis vi skal op i millionklassen. Det er klart, at hvis det kommer til, at gå ud over fremtidige sponsoraftaler, så koster det, men mon ikke de er mere i bekneb for umiddelbare likvider?
    Der er naturligvis også den mulighed, at BIF har indgået sponsoraftaler med forbehold i denne sæson. Men ville det ikke være noget af et særsyn?
    Ifølge Brøndbys egen årsrapport (2011 versionen) - skrabede klubben 34 milioner sammen i entré, tv og præmiepenge. Hvor mange af disse spildte millioner der har sit ophav hvor, kan jeg (qua min mere humanistiske uddannelse) ikke helt gennemskue - gamle tal (05) siger 150.000 pr hjemmekamp i tvpenge, men det var jo før den fine nye tvaftale - men giver mellem 2.550.000 - 2.700.000 kroner på en sæson. Præmiepengene ligger vel på en 12-15 millioner - hvilket efterlader mellem 16.100.00 - 19.300.000 kroner i entrepenge (ungefær) - dvs en lille million pr. hjemmekamp... alt andet lige, og manglende regnskabsevner til side, må det alligevel tælle lidt i deres samlede regnskab; håber jeg!

  9. #82
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    Ifølge Brøndbys egen årsrapport (2011 versionen) - skrabede klubben 34 milioner sammen i entré, tv og præmiepenge. Hvor mange af disse spildte millioner der har sit ophav hvor, kan jeg (qua min mere humanistiske uddannelse) ikke helt gennemskue - gamle tal (05) siger 150.000 pr hjemmekamp i tvpenge, men det var jo før den fine nye tvaftale - men giver mellem 2.550.000 - 2.700.000 kroner på en sæson. Præmiepengene ligger vel på en 12-15 millioner - hvilket efterlader mellem 16.100.00 - 19.300.000 kroner i entrepenge (ungefær) - dvs en lille million pr. hjemmekamp... alt andet lige, og manglende regnskabsevner til side, må det alligevel tælle lidt i deres samlede regnskab; håber jeg!
    Dette tager så bare ikke højde for:
    a) at København i 2011 var på besøg 4 gange, hvilket jo må trække gennemsnitsindtægten pr. kamp op.
    b) at sæsonkortholderne betaler i starten af sæsonen, hvorfor disse ikke skal medregnes i tabt indtægt.
    c) at i hvert fald 1 af de 2 kampe der er uden tilskuere, er en kamp der normalt ikke tiltrækker mange tilskuere
    d) at kampene spilles mens det stadig er pivkoldt, hvorfor tilskuertallet nok også vil være lavere end gennemsnittet

    og som du selv siger, tv-pengene er gamle tal. De er nok steget siden da.
    Udover det, så skal der vel også tages skat i betragtning. Når nu du ikke har smidt et link, kan jeg ikke se om det skulle være tilfældet med dine tal.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  10. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    41

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Dette tager så bare ikke højde for:
    a) at København i 2011 var på besøg 4 gange, hvilket jo må trække gennemsnitsindtægten pr. kamp op.
    b) at sæsonkortholderne betaler i starten af sæsonen, hvorfor disse ikke skal medregnes i tabt indtægt.
    c) at i hvert fald 1 af de 2 kampe der er uden tilskuere, er en kamp der normalt ikke tiltrækker mange tilskuere
    d) at kampene spilles mens det stadig er pivkoldt, hvorfor tilskuertallet nok også vil være lavere end gennemsnittet

    og som du selv siger, tv-pengene er gamle tal. De er nok steget siden da.
    Udover det, så skal der vel også tages skat i betragtning. Når nu du ikke har smidt et link, kan jeg ikke se om det skulle være tilfældet med dine tal.
    Sorry, glemte link: http://brondby.com/upload/biffile_8n...g63a_69580.pdf

    Men for at sætte det fint op -

    a. 4 kampe trækker selvfølgelig op - men ikke engang en fordobling af entreindtægter i de fire kampe ud af 20, kan vel trække de andre forfærdelig langt ned i samlede indtægter... der findes vist en ligning, men 4 ud af 20, hvor der indtjenes dobbelt så meget i de 4, ender vist med minus 20% i hver af de resterende kampe... hvis den gennemsnitlige fortjeneste ligger på omkring en lille million, er hver kamp godt 800.000 kroner værd - og der er jo som skrevet 2 af slagsen. (til gengæld er der ikke taget højde for pokalkampe i mit ovenstående regnskab, og dette beklager jeg selvfølgelig meget - men vi leger med ungefær-tal, da brøndby a/s åbenbart er nærige med detaljer...)

    b. Mon ikke de får kompensation?

    c. I de forrige kampe imod de to hold, der nu skal spille for tomme tribuner, havde brøndby henholdsvis 10636 i deres ene hjemmekamp imod Randers, og 14670, 13574 og 10450 tilskuere i deres tre hjemmekampe imod Midtjylland - dvs en gennemsnit på 12.355 tilskuere pr. hjemmekamp imod Randers og Midtjylland i 2011 - hvor deres gennemsnit i 2011 var på 12.600 - så begge kampe imod de to jyske hold, er ikke håbløst under gennemsnittet (og det er jo det samlede tab, der må tages højde for)

    d. Brøndbys første kamp i 2012 imod sønderjyske den 4.3.12 - blev frekventeret af 14076 tilskuere og den efterfølgende imod deres arvefjender fra Aarhus, af
    14806... altså begge kampe pænt over gennemsnittet på 12.600. Året før igen, hvor gennemsnittet for sæsonen lå på 12.849 , var deres to første hjemmekampe imod lyngby og sønderjyske, hhv besøgt af 17531 og 13085. Så man kan konkludere at de første hjemmekampe på året bliver ekstra godt besøgt, pivkoldt eller pivkoldt ikke... (at det så til næste år, kommer til at gælde kampene imod agf (måske) og sønderjyske, er så en helt anden historie.)

    Alt i alt, tror jeg at de mister en stor klat penge derude - igen, uden selvfølgelig at have synderlig meget forstand på den slags. Og mon ikke det samtidig kan betyde et tab af sponsorinteresser... Sponsorer som vel har sponsorater, hvori antal hjemmekampe, hvor de eksponeres indgår?

  11. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    Sorry, glemte link: http://brondby.com/upload/biffile_8n...g63a_69580.pdf

    Men for at sætte det fint op -

    a. 4 kampe trækker selvfølgelig op - men ikke engang en fordobling af entreindtægter i de fire kampe ud af 20, kan vel trække de andre forfærdelig langt ned i samlede indtægter... der findes vist en ligning, men 4 ud af 20, hvor der indtjenes dobbelt så meget i de 4, ender vist med minus 20% i hver af de resterende kampe... hvis den gennemsnitlige fortjeneste ligger på omkring en lille million, er hver kamp godt 800.000 kroner værd - og der er jo som skrevet 2 af slagsen. (til gengæld er der ikke taget højde for pokalkampe i mit ovenstående regnskab, og dette beklager jeg selvfølgelig meget - men vi leger med ungefær-tal, da brøndby a/s åbenbart er nærige med detaljer...)
    Husk at det ikke kun er fordi der er flere tilskuere, at disse trækker op. Der skal også tages højde for øgede billetpriser.
    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    b. Mon ikke de får kompensation?
    Næppe.
    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    c. I de forrige kampe imod de to hold, der nu skal spille for tomme tribuner, havde brøndby henholdsvis 10636 i deres ene hjemmekamp imod Randers, og 14670, 13574 og 10450 tilskuere i deres tre hjemmekampe imod Midtjylland - dvs en gennemsnit på 12.355 tilskuere pr. hjemmekamp imod Randers og Midtjylland i 2011 - hvor deres gennemsnit i 2011 var på 12.600 - så begge kampe imod de to jyske hold, er ikke håbløst under gennemsnittet (og det er jo det samlede tab, der må tages højde for)
    Ok, det er værd at bemærke.
    Hvis vi antager, at de holder snittet for i år så. Så ville der komme 8-9000 tilskuere. Så lad os sige, at 5000 af dem er betalende gæster. Det giver kun omkring 500.000 før skat i billetindtægter.

    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    d. Brøndbys første kamp i 2012 imod sønderjyske den 4.3.12 - blev frekventeret af 14076 tilskuere og den efterfølgende imod deres arvefjender fra Aarhus, af
    14806... altså begge kampe pænt over gennemsnittet på 12.600. Året før igen, hvor gennemsnittet for sæsonen lå på 12.849 , var deres to første hjemmekampe imod lyngby og sønderjyske, hhv besøgt af 17531 og 13085. Så man kan konkludere at de første hjemmekampe på året bliver ekstra godt besøgt, pivkoldt eller pivkoldt ikke... (at det så til næste år, kommer til at gælde kampene imod agf (måske) og sønderjyske, er så en helt anden historie.)
    Igen, ok pointe. (Men det er jo også snyd at bruge tal og fakta ;-))
    Citat Oprindeligt indsendt af rbaden Se meddelelser
    Alt i alt, tror jeg at de mister en stor klat penge derude - igen, uden selvfølgelig at have synderlig meget forstand på den slags. Og mon ikke det samtidig kan betyde et tab af sponsorinteresser... Sponsorer som vel har sponsorater, hvori antal hjemmekampe, hvor de eksponeres indgår?
    De taber naturligvis en del. Jeg tror dog stadig ikke, at vi er i millionklassen.
    Mht. sponsorer, så er den slags jo aftalt forud for sæson, og tager nok ikke hensyn til denne slags situationer. Men det kan jo være, at sponsorene har udvist rettidig omhu. Noget man ellers ikke ville tillægge folk der køber sponsorat derude.
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  12. #85
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    41

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Ja der kan da være noget om at der bliver indkrævet ågerpriser, når vi tumler sammen med proletariatet, den havde jeg sku helt svedt ud... Men det ender desværre nok i det rene gætteri fra min side - og da Håkansson klynker op om at det vil koster dem et millionbeløb, er der sku nok et temmelig godt belæg om at det bliver alt andet end netop et millionbeløb - den bestyrelse har om nogen en ringere lommeregner end undertegnede... men man har jo altid lov til at håbe at de netop denne gang har ramt tasterne korrekt ;)...
    Mht sponsorernes troværdighed, tæller de altså navne som Kasi-group og Danske Bank!

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #86
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Hvad er det, man får for at vinde pokalturneringen? 75.000-100.000? Det er bad, bad business :-)

  15. #87
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    61

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    håber de går konkurs før de skal spille de hjemmekampe! Føj, en lorteklub.

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1886623.ece

  16. De følgende 7 brugere er enige:

  17. #88
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,308

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Selvfølgelig er det på ingen måde i orden, at kaste nødblus efter andre mennesker, men kigger man pragmatisk og logisk på det, så burde det aldrig have været muligt for FCK fans at kaste ting på Brøndby fans. Jeg tror at de fleste mennesker havde kastet hvad som helst på andre folk hvis disse stod 10 meter (deromkring) fra en og kastede lightere og andet på dem. Hvis jeg oplevede, at få tyret noget efter mig, så ville min naturlige reaktion være, at kaste noget tilbage - specielt når der gentagne gange blev kastet med ting.

    Angående laser lyset, så er jeg i tvivl om, at Kenn Hansen har kunne se retningen som lyset kom fra. Hvis der bliver lyst med en lille håndholdt laser, så tror jeg ikke at man er i stand til, at finde kilden. Selvom han højest sandsynligt har ret, så kan man jo stadig fluekneppe lidt.

    Generelt synes jeg at bøden til FCK er fair, men Brøndbys er ikke fair. 150000 er ikke proportionel med det de lavede specielt når man sammenligner med det FCK får bøde for. Lad os sige at kampene uden tilskuere er et resultat af baneinvasionen og problemerne som det afledte. Hvad så med alt det de lavede under kampen? FCK får 100000 i bøde for, som jeg har forstået det, en enkelt person med en grøn laser og så for periodisk at afbrænde nødblus (ved ikke om bøden også er resultat af problemerne under baneinvasionen, men kunne godt forestille mig at den var det bla. på grund af de ødelagte sponsor reklamer, men dem har FCKs fans jo ikke kunne ødelægger, da de ikke var på banen?). Sammenligner man, så har Brøndbys fans gennem hele kampen kastet ting på banen, hvor en linjedommer nær blev ramt og hvor et hjørnespark måtte afbrydes. Desuden blev der også kastet nødblus på banen et par gange. Er dette kun 50000 værre end det FCK laver?

    At baneinvasionen så kun kommer til at koste 2 til 3 kampe uden tilhængere er til grin. Det var et gigantisk brud på sikkerheden, hvor både deres eget hold kom i fare, men også udeholdet og dommerne var i fare samt alle officials og andet personale på banen var i fare. De går så over til modstanderne og fremprovokere en ekstrem farlig situation der sagtens kunne have udviklet sig meget meget værre end hvad tilfældet reelt var.
    Jeg tror ikke at dette skal ses som en økonomisk straf, men mere som en sportslig straf. Desuden har jeg hørt, at Brøndby har været MEGET gavmilde med fri/sponsorbilletter og jeg gad egentlig godt vide hvor mange betalende gæster de egentlig har derude (dog kommer de også til at lide på salget af fx madvarer og merchandise de givne dage).

    Så jeg synes, at de to straffe slet ikke er proportionelle med hinanden og jeg forstår udemærket godt hvorfor FCK har valgt at anke bøden. Personligt havde jeg troet på, at bøden til Brøndby ville have ligget på mindst 500000 for uroligheder under kampen lagt sammen med baneinvasionen der altså er en mere alvorlig situation end mange ser ud til at vægte den (måske fordi FCKs kontrollører lykkedes med, at holde parterne adskildt). Som sagt før, tror jeg at det var rent held, at den situation ikke udviklede sig mere alvorlig end den nu gjorde.

    Forresten: Er der nogen der ved om det udelukkende er Brøndbys fans der bliver nægtet adgang eller om det er hele stadionnet der bliver lukket for tilskuere?

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #89
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    363

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    I de efterfølgende kampe mod FCN og Sønderjyske kom der jo også indberetninger fra dommerne. Er de indberetninger med i BIF's dom eller behandles de først her efterfølgende?

    Spændende hvad de kommer til at udløse af straf/bøde.

    Skal der være noget som helst fornuft i disciplinærudvalgets arbejde (ikke at jeg forventer det), så bør bøden jo blive endnu højere for de næste indberetninger. Det må jo være skærpende omstændighed når det sker igen og igen.

  20. #90
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Sanktioner overfor BIF!

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Forresten: Er der nogen der ved om det udelukkende er Brøndbys fans der bliver nægtet adgang eller om det er hele stadionnet der bliver lukket for tilskuere?
    Det bliver helt uden tilskuere.

    DBU skriver i deres udmelding:

    Udvalget er efter voteringer mandag og tirsdag nået frem til en kendelse, der [...] betyder, at Brøndby IF ubetinget frakendes retten til at spille klubbens to førstkommende hjemmekampe med tilskuere samt en betinget frakendelse i en tredje kamp.
    og

    Sanktionen i lovens § 30.1, nr. 4, indebærer, at der til de pågældende kampe kun må være spillere, dommere og officials fra de deltagende klubber samt akkrediterede journalister, fotografer og tv-folk til stede under afviklingen af kampen. Det påhviler ved de pågældende kampe Brøndby IF at sikre, at ingen andre får adgang til stadion.
    Det ville også være umuligt at administrere kun at lukke ikke-Brøndbyfans ind.

Side 6 af 15 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Sanktioner mod Danmark og Parken lempet
    By Esmis in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 09.07.07, 14:14
  2. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 11.03.05, 23:33
  3. Spillernes engagement overfor Nedre C
    By 9-106 in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 22.04.04, 07:23
  4. Tonen overfor modstandere
    By stoney in forum De korte linier
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 30.09.03, 19:07
  5. DBU griber ind overfor ulovlig brug af arme og albuer
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 07.07.03, 21:05

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •